jaes | Skrevet 08/12-13 19:37, rettet 09/12-13 07:04 | Så at Joe Danger-folkenes næste spil blev annonceret i nat på VGX. Jeg er godt nok ikke den helt store fan af ekstrem randomisering, men damness, det ser imponerende ud. Hav, planeter, atmosfæren og rummet kan udforskes i 1. person i én køre. Og det er udviklet af kun fire personer.
Ser ud til, at det bliver et af de nymodens spil, der blander singleplayer og multiplayer. Indtil videre hedder platformen(e) bare "next gen".
Trailer med gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=RRpDn5qPp3s |
|
Sumez | Skrevet 10/06-14 11:33, rettet 10/06-14 11:34 | Det ser stadig supervildt ud:
https://www.youtube.com/watch?v=jvWMcquMohE
Jeg er også sindssygt vild med den shoegazer/idm-agtige musik de bruger i trailerne. Nogen der ved hvem kunstneren er?
edit: Noget der hedder 65DaysOfStatic. Det lyder som det M83 var på de første to albums før det blev til noget blødsødent tis :P | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
jaes | Skrevet 10/06-14 17:21, rettet 10/06-14 17:25 | Jeg er meget spændt på, hvordan det spiller i praksis. Læste lige, at de også har lavet systemer til generering af wingmen og pirater. Selv hvis missioner osv. ikke bliver optimalt, kunne det godt blive et fedt overlevelses- og opdagelsesspil. Der er nemlig også noget med at man kan gå på jagt efter sjældne artefakter (udover at opdage planeter og dyr).
EDIT: Muddersprog rettet. |
|
|
Beano | Skrevet 12/06-14 07:26 | Nej, det kommer til XB1 senere. Blot PS4 og PC først. |
|
la0s | Skrevet 12/06-14 08:46 | Håber de har styr på deres sager, og laver noget der spillet godt. Det ser så fantastisk ud. | Hvad sker der?
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 12/06-14 17:33 | Jeg synes også det så rigtig spændende og unikt ud. Men det fik det mig også til at tænke på Spore, noget der ikke just er positivt :/ | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Darkbeat | Skrevet 12/06-14 17:40 | Ja, Peter Molyneux har ødelagt mig for alle spil der bliver markedsført som "You can do ANYTHING".
Jeg tror at det spil jeg brændte mig hårdest på for nogen år siden var The Movies til PC. Her er et udklip fra Eurogamer's preview af det.
Molyneux even boldly claims that you'll be able to remake your favourite movies ("even Star Wars"), choosing the exact same cast - all at the same stage in their movie career - and replicate given scenes "down to the haircut".
Men det kan man ikke... Det kan man overhovedet ikke... |
|
Konsolkongen | Skrevet 12/06-14 17:50 | Der er få der tåger så meget som Molyneux. Fatter ikke at nogen vil udgive hans bras. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
KillerBean2 | Skrevet 13/06-14 00:54 | Det ser virkelig flot ud, men er jeg den eneste, som synes, det ser ud til at have næsten ingen gameplay overhovedet? Hvis jeg skal være helt ærlig, ligner det noget, hvor proof of concept var den eneste målsætning :/ | AV Intelligent Terminal
|
|
Wehner | Skrevet 13/06-14 00:58 | Jeg tror ikke, det bliver super tight gameplay nødvendigvis, men det ser interessant og anderledes nok ud til, at jeg tror, det vil være en oplevelse/opdagelsesrejse værd alligevel. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
KillerBean2 | Skrevet 13/06-14 01:03 | Jeg ved godt, jeg lyder som højrøvet nar, når jeg skiver det her, men: Skal der virkelig ikke andet og mere end det til, før man køber et spil?
Det eneste, jeg ser folk skrive her i tråden er: "Ooooooh, shiny!" :D | AV Intelligent Terminal
|
|
|
Wehner | Skrevet 13/06-14 01:09 | Men jeg må sige, at jeg blev overrasket, da protagonisten efter at have rendt rundt og scoutet øgler - jeg ææælsker Jurassic Park - pludselig bordede sin x-wing fighter, fløj af sted og gav sig til at skyde. Så der kunne potentielt komme flere overraskelser.
De seneste år har jeg virkelig fået 'setting' som et af de vigtigste parametre for, om jeg kan lide et spil. Nogle vil kalde det 'skin', og mene, det er overfladisk, men for mig er det vigtigt. Den her setting ser pændende/shiny ud. | >>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
|
|
KillerBean2 | Skrevet 13/06-14 01:11, rettet 13/06-14 01:12 | Wehner>
Hvad er der galt med shiny?
At hvis du kradser lidt i det, er der muligvis bare lort nedenunder. | AV Intelligent Terminal
|
|
|
jaes | Skrevet 13/06-14 01:20, rettet 13/06-14 01:21 | KillerBean2>
Jeg ved godt, jeg lyder som højrøvet nar, når jeg skiver det her, men: Skal der virkelig ikke andet og mere end det til, før man køber et spil?
Det eneste, jeg ser folk skrive her i tråden er: "Ooooooh, shiny!" :D
Åben øjnene - flere af os siger jo netop, at vi er spændt på udfaldet/håber de kan følge det op med et godt spil :P |
|
Sumez | Skrevet 13/06-14 09:24 | Ja, kan ikke huske om jeg har skrevet det herinde, men har flere gange kommenteret at jeg synes det ligner et af de der spil der sigter lige stort nok, og lover mere end de kan holde. Det ser flot ud når de viser det frem, men permisset virker så ekstremt, at det lyder som, ja, en Molyneux.
Jeg har også kommenteret på manglen af faktisk gameplay i forbindelse med at jmog mente at No Man's Sky traileren var en decideret gameplay trailer, hvor Zelda U ikke afslørede noget.
Men jaes skrev også i samme tråd at der -er- afsløret en del om spillets gameplay. Jeg har dog ikke kunnet finde noget, så han må gerne dele. :) | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
slk486 | Skrevet 13/06-14 09:35, rettet 13/06-14 09:35 | ^ Især for et lille indie team på fire udviklere. | j/k
|
|
|
|
slk486 | Skrevet 13/06-14 10:53 | Cool, det øger lige promillen lidt ;) | j/k
|
|
la0s | Skrevet 13/06-14 16:36 | Men tror også meget af spillet er for dem der godt kan lide "bare" at udforske og opleve ting, uden straight up gameplay. | Hvad sker der?
|
|
jaes | Skrevet 14/06-14 11:08, rettet 14/06-14 11:09 | Sumez>
Men jaes skrev også i samme tråd at der -er- afsløret en del om spillets gameplay. Jeg har dog ikke kunnet finde noget, så han må gerne dele. :)
Den stage demo jeg henviste til:
http://www.gamespot.com/videos/e3-2014-no-man-s-sky-stage-demo/2300-6419415/
De har også nævnt andet hist og pist. Som jeg ser konceptet:
Man spiller i én stor fælles verden - formentlig galakse - med millioner, hvis ikke milliarder planeter. Når man starter placeres man i yderkanten på sin egen planet.
Spillet har ingen stram historie eller mål, men har "lore" og en baggrundshistorie, og der er "onde kræfter" på spil, som man tydeligvis render ind i, og muligvis kan man lege detektiv og undersøge dette aspekt nærmere (kan ikke helt huske det).
Hvad man gør nu er op til én selv, men man har mange muligheder. Udviklerne regner med at mange vil søge ind mod galaksens midte, og se det som et mål i sig selv. Andre vil gå på jagt efter nye planeter, artefakter, dyr og ressourcer. Det er meget sjældent man støder på andre spillere, men da verden er fælles, tilføjes hver funden planet til et fælles verdenskort, og man kan så vælge at besøge opdagede planeter. Jeg ser det lidt som om, man er sci-fi-Marco Polo, og det synes jeg egentlig er cool.
Der er også et opgraderings-aspekt - våben, udstyr, rumskib osv. Og der er baser på nogle planeter og vist rumstationer. Jeg ved ikke om de er forladte eller der er NPC'er. Formentlig skal man finde ting/ressourcer til at opgradere med.
Overlevelse og kamp er også vigtigt. Fx farlige dyr på planeter og rumpirater, og så er der permadeath. Gætter dog på, at man ikke mister alt man har fundet og opdaget, for det er næppe et kort spil.
Husk at næsten alt er genereret af spillet, ikke håndlavet, så 5-10 mennesker bør snildt kunne lave det. Minecraft var jo også kun én person i lang tid :) Og så har de lige lavet to gode spil, i modsætning til Molyneux. |
|
|
|
Sumez | Skrevet 08/08-14 11:53, rettet 08/08-14 11:56 | Endelig nogle konkrete ord om gameplayet:
https://www.youtube.com/watch?v=_g15ANx5T7s
Udviklerne er rimelig upræcise i deres hellighed omkring ikke at fortælle spillerne hvordan de skal spille spillet. Men selvom det er et open ended koncept, foretrækker jeg nu at udviklerne har en bestemt (eller flere) retning de gerne vil optimerere spiloplevelsen imod, så det ikke bare bliver en masse tilfældig sandkasse-fluff. Det virker dog også som om det er tilfældet.
Nøgletemaer jeg bed mærke i i videoen:
- Man kan finde, mine og samle ressourcer
- Man kan opgradere alt muligt. Sit rumskib, sit suit, sine våben.
- Der er en decideret skurk (eller gruppe/sammenslutning af skurke) i spillet.
- Man kan møde andre spillere, men der er ikke indbygget decideret sociale interface-dele som guilds osv, det er essentielt et singleplayer spil der deles med andre (lidt a la dark souls I guess?), ikke et mmo.
- Man kan slås i spillet, man kan skyde på andre rumskibe (som vi har set hintet), men også andre væsner eller spillere.
- Der er ikke kun diverse væsner, men også mere avancerede AI'er, NPC'er med byer, kolonier, osv. Disse kan være både venlige og fjendtlige.
- Man kan ikke bare flyve ind i galaksens centrum fra starten, det kræver at man arbejder for det bl.a. via flere af ovenstående punkter
Helt generelt lugter det meget af rum-minecraft, og jeg er ret meget på. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
TheDuke | Skrevet 11/08-14 01:47 | Puuuh.... Det kan godt være jeg skal have en PS4 en gang næste år :D
Deres vanvittige ambitionsniveau får et par alarmklokker til at ringe, men samtidigt kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst har været så hyped på et spil. |
|
|
|
|
|
Darkbeat | Skrevet 06/07-15 19:46 | Det minder mig om Bryce 3D, bare real-time og lige dér kan jeg måske godt lyde lidt gammelsur, men jeg håber at der er mere i det end dét de viser der :S |
|
Sumez | Skrevet 06/07-15 19:56, rettet 06/07-15 19:57 | Det er lidt problemet med procedural generation... det er lige meget om du tager til den ene planet eller den anden, eller en tredje på den anden side af universet - alt hvad du finder er lige "tilfældigt", og det er svært at bevare følelsen af at man faktisk opdager noget der eksisterer, fremfor bare at trykke på "tilfældigt tærren" i en editor. Jeg er i hvert fald spændt på hvordan spiller har tænkt sig at skabe en interesse for at blive i stand til at rejse flere solsystemer eller galakser væk, fremfor bare at besøge de nærmeste naboplaneter.
Det, spillet genererer, er dog virkelig imponerende, og bør nok kunne holde mig underholdt i nogle timer. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
|
|
|
|
Beano | Skrevet 28/10-15 09:26 | Spillet har endeligt fået en dato: juni 2016
Bemærkede også at det på Sony's Paris Game Days event blev nævnt som "PS4 Console Exclusive" og ikke længere "console debut on PS4" som da det blev annonceret til PS4 på E3 sidste år.
Ny trailer med Rutger Hauer :)
https://www.youtube.com/watch?v=eBERVWYa-1Y |
|
Jmog | Skrevet 28/10-15 17:57 | Alt, alt for langt væk.
Håber det er fordi de skal have det klar til PSVR. |
|
Beano | Skrevet 28/10-15 19:03 | Det tror jeg vi roligt kan regne med ;) |
|
|
|
|
|