X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Bravely Default


Svar
Per SPer SSkrevet 08/12-13 14:13, rettet 08/12-13 14:27 
Spillet er ude nu og Square Enix har udsendt en ny launch trailer (se linket). Jeg bed mærke i at der er valgfrit japansk eller engelsk tale, hvilket altid er en fin valgmulighed.

Tilpasset/forkortet pressetekst fra Bergsala/Nintendo:

Bravely Default fra Square Enix udkommer eksklusivt til Nintendo 3DS-familien og i dag lanceres en ny trailer, der viser spillets nye tag på JRPG-genren. Nye gameplay-elementer som Brave and Default-kampsystemet udfordrer spillerne til at vurdere chance mod risiko i de turbaserede kampe, til at vælge mellem at udføre mange træk i et hug, eller slet ikke at kunne foretage nogen.

Traileren viser også egenskaber skabt til 3DS-systemet, bl.a. den flotte 3D-grafik og StreetPass-funktionalitet, hvor spillere sammen kan genopbygge byen Norende (hovedpersonens hjemstavn) og desuden kan tilkaldes til at hjælpe hinanden i kampene.

Man kan også downloade en demo af spillet i Nintendo eShop. Demoversionen indeholder, udover missioner som er unikke for demoen og altså ikke i selve spillet, også muligheden for at opleve StreetPass i Norendes genopbygningsfunktion samt syv spilbonusser til at låse op.

Din fremgang i Norende samt de indsamlede spilbonusser kan overføres til selve spillet, hvilket giver dig en fordel, når du begiver dig ud på det store eventyr. Herudover kan du downloade særlige AR-kort og se en augmented-reality scene fra handlingen.

Bravely Default lanceres i Europa den 6. december, både som standard retailudgave og som en del af Bravely Default Deluxe Collector’s Edition, der indeholder spillet, Agnès-figur, deluxe artbook, AR-kort og cd med det originale soundtrack.

Bravely Default launch trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
RJKRJKSkrevet 08/12-13 14:57 
Jeg er ikke helt sikker på omfanget, men der ser ud til at være en ret stor sammenhæng (bl.a. hele den visuelle stil) med Final Fantasy: The 4 Heroes Of Light, som på mange måder var som at spille et helt gammeldags Final Fantasy, på den gode måde.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 08/12-13 16:32 
Jeg skal have det, på trods af pay-to-win featuren.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 08/12-13 21:12 
Et tu, Brute? :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 09/01-14 09:16, rettet 09/01-14 09:17 
Indrømmet, jeg er ret novice i Final Fantasy (and the likes), men Bravely Default har virkelig fanget mig. Det passer også perfekt til mit casual gaming, 10-15 minutter hist og her flere gange om dagen (vi taler stadig om spil), mens de store FF spil er mere tidskrævende og kræver dedikeret gaming.

Trods lidt cheesyness (eller tolket som japanske tegneseriecharme) så fænger historien mig, men først og fremmest er Bravely en æstetisk nydelse, både for øjet og ørene. Jeg kan også godt lide divergensen i gamplayet, selvom jeg ikke lige er fan af Streetpass og pay-to-win features. Men, man behøver heller ikke anvende disse gimmicks. Single Player føles overhovedet ikke begrænset og jeg kommer aldrig til at lægge yderligere mønter for hurtigere progression.

Min verdict
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig