X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

FFXII afsløres snart


Svar
SephirothSephirothSkrevet 29/07-03 23:06 
Læste lige GameSpots nyhed angående Sonys PlayStation Meeting - ikke videre interessant, før til sidst i artiklen, hvor det begynder at handle om Final Fantasy XII.

Quote:
"Final Fantasy XII was revealed to be in development, but no screenshots or details were revealed. The producer, Yasumi Matsuno, said that Final Fantasy XII might surprise fans of the series, since the title will be unlike any other game in the series."

Uha, unlike any other game in the series lyder spændende! Spillet vil blive fremvist på efterårets Tokyo Game Show, som løber fra den 26. - 28. september.

Om jeg glæder mig?! Hell yeah!

Link til GS
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 29/07-03 23:14, rettet 29/07-03 23:16 
Er jeg den eneste, der synes de forsøger at fornye lidt for meget? Godt nok anklages serien for at være "masseproduceret", og FFX er et godt eksempel på vellykkede fornyelser (selvom de elementer ikke virker helt FF-agtigt), hvor FF8 IMO er et godt eksempel på MISlykkede fornyelser. Men FF9 holdt sig til alle de klassiske FF elementer, og blev et ret godt spil. Det led dog af en hvis mangel på identitet.
Men jeg ser ikke noget galt i at f.eks. benytte FFX's forbedrede ATB-system, sammen med FF5's gennem-geniale job system, og så ellers en klassisk FF verden med en god historie, helst på 7'erens niveau.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
RitesRitesSkrevet 30/07-03 08:35 
Det var lige præcist det jeg elskede ved FFIX.
Syntes det gik tilbage til de gamle rødder.

Det syntes jeg var bonus :)
» a winner is you «
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 30/07-03 10:18 
Måske med real-time battles?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
olmeolmeSkrevet 30/07-03 10:26 
Næppe :-) Ville også være lidt syndt IMO.
RitesRitesSkrevet 30/07-03 10:33 
Med real-time battles ville det ihvertfald ikke være FF mere :)
» a winner is you «
SephirothSephirothSkrevet 30/07-03 11:17 
Måske dropper de random battles - det ville være lækkert!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
jaesjaesSkrevet 30/07-03 11:24 
Real time battles, eller måske mange halvstore ændringer, er også mit gæt.

Formuleringen (specielt sidste halvdel):

"Final Fantasy XII might surprise fans of the series, since the title will be unlike any other game in the series."

lægger op til en helt anden spiloplevelse synes jeg.
SephirothSephirothSkrevet 30/07-03 12:03 
Mere (fra IGN):

At Sony Computer Entertainment's PlayStation Meeting 2003, Square Enix representatives had the following to say on the game: "We'll be able to go into specifics regarding characters and scenario this Fall," commented Producer Yasumi Matsuno. "We'd like to make something so fresh that fans find themselves feeling 'Is this the Final Fantasy series?".
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 12:06 
jaes >
Real time battles

Never gonna happen. FF:CC kan du spille istedet...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 30/07-03 12:14 
Sephiroth >
Måske dropper de random battles - det ville være lækkert!

Ikke nogen dum ide, så kunne da lave det som i Chrono Trigger og Chrono Cross.

Men kampsystemet skal selvfølgelig stadig være ATB eller en variant.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
jaesjaesSkrevet 30/07-03 12:41 
Sephiroth >
Mere (fra IGN):

At Sony Computer Entertainment's PlayStation Meeting 2003, Square Enix representatives had the following to say on the game: "We'll be able to go into specifics regarding characters and scenario this Fall," commented Producer Yasumi Matsuno. "We'd like to make something so fresh that fans find themselves feeling 'Is this the Final Fantasy series?".

Interessant.
Det kunne lyde, som det så er spiluniverset, samt historien/fortælleteknikken, der bliver den primære ændring...
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 12:56, rettet 30/07-03 12:57 
Chrono >
Ikke nogen dum ide, så kunne da lave det som i Chrono Trigger og Chrono Cross.

Eller som i Xenosaga hvor de begynder at jagte dig hvis du kommer for tæt på :) (så får man brug for Walk knappen når man skal til at "stealthe" udenom dem! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 30/07-03 13:04 
Jeg har ikke spillet Xenosaga, men det lyder jo faktisk endnu bedre. Det må forresten gerne komme på PAL, jeg har lige gennemført Xenogears... fantastisk historie, men alt andet er langt under hvad jeg havde forventet. Hele disc 2 virker som om den er lavet færdig fredag eftermiddag inden spillet skulle sendes til trykning...
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 13:11 
Xenosaga har grafikken, HISTORIEN og karaktererne i orden. Altså bedste ever set i genren ;) Kampsystemet er godt, men det bliver næsten ligeså trivielt som ethvert FF spils kampsystem, hvis man ikke gør som jeg, og sørger for først at finde ud af alt man kan lige før de sidste par bosser ;) Musikken er også god, især når de mere light-hearted scener er på. Det er dog ikke verdens længste RPG. Jeg var igennem det på under 45 timer, og det var med en, mildt sagt, overvældende magtopvisning ved sidste boss.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 30/07-03 13:32 
Det gælder også alt sammen for Xenogears.

Problemet er bare at man gerne vil spille et spil og ikke læse en bog. Der er simpelthen alt for mange lange mellemsekvenser. Hele disc 2 er næsten én lang sekvens på omkring 20 timer. Engang imellem bliver man lige konfronteret med en boss, men hvor der var en dungeon inden bosserne på disc 1, så kommer de nu bare efter man i en mellemskevens får fortalt hvordan man heltemodigt kæmpede sig frem til dem.

Tror jeg brugte omkring 60 timer på spillet, inden jeg nåede til disc 2 var det fantastisk - nu er det kun historien der er værd at huske på.

Men hvis Xenosaga har gameplayet på plads, og stadig har lige så meget karakter udvikling og dybde i historien som Xenogears så må det da være et af de bedste RPG nogensinde.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SephirothSephirothSkrevet 30/07-03 13:34 
Jeg har hørt, at der osse skulle være utroligt lange mellemsekvenser i XenoSaga?
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 13:41, rettet 30/07-03 13:53 
***Spoiler indlæg***

Nogen gange ville man egentlig bare gerne at de havde lavet en 20 timer lang anime eller CG film istedet, desværre. Andre gange bliver man fornøjet med at evakuere folk fra en bydel, eller nogle andre rimeligt gode puzzles, som de sædvanligvis findes i SquareSoft RPG'erne (selvom Xeno serien aldrig var lavet af SS selv ;)

Der VAR dog en (STOR) dungeon før bossen, selvom de to sidste kampe dog kædes sammen af sekvenser. De fungerer dog hele vejen igennem. Der er næsten ingen tekstboks dialog i Xenosaga (altså den historiedrivende dialog, selvfølgelig snakker man i tekstbokse med nobodys på gaden). Alt foregår med stemmer og bevægelse hos personerne, og man kommer virkelig til at holde af nogen af dem. Det er ret fedt. Den scene der blev klippet ud er man egentlig glad for blev klippet ud, for selvom der var tale om tentakel-halløjsa med en 12 årig androide, så er det altså ikke en karakter man opfatter som en androide efter bare 5 minutter i selskab med hende... Ligeledes kom jeg til at synes om den 140 år gamle robot der reddede hende. I starten er hans mål at blive 100 % robot så han kan erklæres død for good, men selvfølgelig får hende androiden ham på andre tanker ved at minde ham om det gode ved at være menneske osv. (mmm, sødsuppe ;)

OK, så stopper jeg, ellers kommer jeg til at sidde her hele dagen, og så er der ikke noget tilbage at spille for jer ;)

Sephiroth >
Jeg har hørt, at der osse skulle være utroligt lange mellemsekvenser i XenoSaga?

Ufatteligt lange. Vi snakker halve timer her... 45 minutter en, hvis ikke to, gang(e)... Men det bliver aldrig kedeligt!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OmenOmenSkrevet 30/07-03 14:41 
Hmmm lange kampscener: Er der nogen herinde der har spillet BoF: Dragon Quarter?, damn der er også nogle af kampene der trækker tænder ud...
Vote Ficus!
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 14:54 
Hvem snakker om kampscener?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 30/07-03 15:00 
Inden jul har jeg skaffet mig en chippet PS2 med XenoSaga. Jeg har mistet alt håb om, at det kommer til Europa!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 30/07-03 15:01 
Uden stort s :)

Og nej, jeg tror heller ikke det kommer her, og nu jeg er færdig med det kan jeg roligt sige at Xenosaga er grund nok til at få en chippet PS2.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 30/07-03 15:11 
ATB uden turbaserede kampe?
Wtf?
» a winner is you «
kimmerkimmerSkrevet 30/07-03 19:38 
Naiera >
Eller som i Xenosaga hvor de begynder at jagte dig hvis du kommer for tæt på :) (så får man brug for Walk knappen når man skal til at "stealthe" udenom dem! ;)

At fjender jagter en hvis man kommer for tæt på blev for første gang set i Lunar serien... desværre kan man ikke rigtig undgå dem der :-)
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 30/07-03 20:00, rettet 30/07-03 20:01 
De har da udgivet ét billed fra FFXII

Det første billed
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
SephirothSephirothSkrevet 30/07-03 20:08, rettet 30/07-03 20:12 
Hehe, det billede er fake! Det eneste, der er blevet frigivet er den spændende teaser-plakat, og et scan fra et japansk magasin, hvor man bl.a. kan se et par character-designs.

edit: ...her!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 30/07-03 20:22, rettet 30/07-03 20:24 
Naiera >
Eller som i Xenosaga hvor de begynder at jagte dig hvis du kommer for tæt på :) (så får man brug for Walk knappen når man skal til at "stealthe" udenom dem! ;)

Gør de ikke også det i Chrono Cross? Det gør de i hvert fald i Lunar's PSX remake

Edit: Burde måske læse tråden bedre gennem >.< Hej Kimmer.
Lunar spillene havde dog almindelige random encounters på MegaCD.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
kimmerkimmerSkrevet 30/07-03 20:41 
Da ikke Eternal Blue...
"So what?" "You try to defeat me with one finger?" "No. I pushed the vital point Gakuchu" "you're already dead"
SephirothSephirothSkrevet 30/07-03 20:43, rettet 30/07-03 20:44 
Sumez >
Gør de ikke også det i Chrono Cross?

Nej, ikke i CC - heller ikke i Trigger mener jeg...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 30/07-03 20:49 
Kimmer >
Da ikke Eternal Blue...

Ok, det er kun 1'eren jeg har spillet på MegaCD.

I Chrono Trigger følger de efter dig, hvis du kommer tæt på, med mulighed for at undslippe, men slet ikke på samme måde. Man skal temmelig tæt på, og man slipper nemt væk, da alle fjenderne har et temmelig fast punkt, de bliver ved.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 01:19 
I CC er de, så vidt jeg husker, totalt ligeglade med dig. Hvis ikke andet, så passer det i forhold til Xenosaga :) Der er langt de fleste fjender hurtigere end dig...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 01:21 
Sephiroth >
den spændende teaser-plakat

:-O

Det var da utroligt som min kæbe rammer gulvet for tiden. I skulle have set mig da jeg satte SotN på forleden ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-03 01:30 
Den har vist været postet på PR før.
Men mere vigtigt: HvorFOR har du først NU sat SotN på? :-O
Det er da en skændsel, men bedre sent end aldrig ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 31/07-03 10:38 
Har du ikke set teaser-plakaten før Naiera?! Jeg kan huske, at B2P postede den d. 25. december sidste år med teksten: "Glædelig jul" - og en glædelig jul det blev!

...Så skete det så, at vi ikke hørte en skid i 9 måneder =D
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 13:09, rettet 31/07-03 13:11 
Jeg plejer ikke at gøre så meget ud af at hype spil der er lang tid væk... I går klikkede jeg vel tilfældigt på linket? ;)

Sumez >
Men mere vigtigt: HvorFOR har du først NU sat SotN på? :-O

Tjoo, fordi jeg først fik det forleden, måske?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 31/07-03 19:23 
Want more?! Jeg stopper først, når spillet bliver officielt afsløret =P

Kilde: http://www.polygonmag.com/news/index.php?id=462

While Final Fantasy XII producer Yasumi Matsuno has tried to keep details regarding the game closely under wraps, insiders have begun to shed some light on the forthcoming PlayStation 2 RPG. Scheduled to be unveiled later this fall, sources close to the company have revealed that the game's story will depart from the style of recent installments. Thereby, a love story will figure less prominently in Final Fantasy XII. When asked for his thoughts on the game, composer Nobuo Uematsu recently said, "I believe it will be similar to Final Fantasy IX in the sense that it stands apart from the rest of the series in style." As previously reported, Final Fantasy XII is expected to incorporate elements of the battle system previously utilized in Final Fantasy Tactics Advance.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 19:28 
Æhh, det lyder fandme underligt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 31/07-03 19:49 
Ja, det er FF9 der er en helt anderledes stil, og der er altid en prominent kærlighedshistorie involveret i FF historier.

Hvad har de spist?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 19:51 
Ting der får dem til at implementere Tactics i et normalt FF RPG..
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SephirothSephirothSkrevet 31/07-03 19:56 
Forhåbentlig ser vi ikke nogle isometriske kameravinkler og store firkanter på jorden - det må FFT godt beholde for sig selv.

Det, der bliver nævnt omkring den anderledes stil a la FF9, er til gengæld meget positivt synes jeg.
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 19:58 
FF9 er altså ikke anderledes!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoChronoSkrevet 31/07-03 20:00, rettet 31/07-03 20:00 
Ja, jeg er også vild med stilen i FF9. Klart det FF spil med fedest artdesign efter min mening.

Jeg kunne også godt forestille mig at man frit kunne placere sine folk omkring monstrene i kampene lidt ala FFT. Istedet for at de som nu altid står på en lige række (eller tilbagetrukket).
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
MadsMadsSkrevet 31/07-03 20:02 
Umiddelbart ville jeg hellere foretrække den normale opstilling, men jeg har ikke spillet FFT, så jeg skal ikke kunne udtale mig alt for meget.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SephirothSephirothSkrevet 31/07-03 20:03, rettet 31/07-03 20:04 
Jooh, karaktererne, universet og historien i FF9 er da meget mere fairy-tale-agtig end i andre FF'er, hvor stilen er mere Sci-Fi-præget.

Edit: Damn, jeg er langsom! Svaret var til Naiera...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
SumezSumezSkrevet 31/07-03 23:09 
Naiera >
FF9 er altså ikke anderledes!?

Nej? Idéen med det spil var jo netop at bringe mange af de originale klassiske elementer fra FF serien tilbage i det samme spil, så vi fik et rigtigt, klassisk FF spil uden alt det lort 8'eren f.eks. tilførte.
Det er 8'eren (sci-fi, junction system) og til dels 10'eren (sphere grid, igen lidt sci-fi, samme "seriøse" figurdesign), der skiller sig ud.


Sephiroth >
Jooh, karaktererne, universet og historien i FF9 er da meget mere fairy-tale-agtig end i andre FF'er, hvor stilen er mere Sci-Fi-præget.

Har du overhovedet spillet andre "andre FF'er" end 8 og 10??
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SephirothSephirothSkrevet 31/07-03 23:11 
Har du overhovedet spillet andre "andre FF'er" end 8 og 10??

Eeeeh, ja?!
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig