X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Game Over Game Boy?


Svar
OkottaOkottaSkrevet 29/07-03 20:02 
Hvis PSP har spillene, supporten osv osv, så bliver det en svær tid for Game Boy Advance....en meget svær tid.

Li'som PS2'en har tromlet hen over Gamecuben, så tror jeg faktisk Sony gør det igen med PSP'en, overfor GBA'en.

PSP Specs
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
BobbeBobbeSkrevet 29/07-03 20:06 
Der er da allerede et emne...

her....
Spiller nu: Wii
OkottaOkottaSkrevet 29/07-03 20:16 
DOH....det havde jeg ikke set.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
MadsMadsSkrevet 29/07-03 20:16 
GBA'en har i forvejen SÅ utrolig meget support, og virkelig mange klassespil fra 16 bit æraen der bare venter på at blive konverteret.

I mine øjne bliver det PSP'en der får det svært ved at komme ind på markedet.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
NaieraNaieraSkrevet 29/07-03 20:44 
Bare ærgerligt at GBA'en var klar i 1996, så teknologien i dag både er noget skrammel og hammerdyr...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RitesRitesSkrevet 29/07-03 20:55 
PSPen har ikke lige så mange spil som GBA'en og får det heller aldrig -nogensinde.

Derfor kommer den aldrig til at slå Nintendo af det marked :)
» a winner is you «
King ChaosKing ChaosSkrevet 29/07-03 21:27 
Naiera >
Bare ærgerligt at GBA'en var klar i 1996, så teknologien i dag både er noget skrammel og hammerdyr...

Nu må vi jo ikke glemme at Sonys nye håndholdte ikke er klar endnu og må betragtes som en hensigts-erklæring og ikke meget andet.
RJKRJKSkrevet 29/07-03 22:25 
Hvad jeg vil vide: mon der er mulighed for at sætte den til fjernsynet?

Det lyder jo som interessant maskine med sikkert interessante spil, som ville være interessante at nyde, så man kan se dem ordentligt...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ChronoChronoSkrevet 30/07-03 07:48 
Enig, noget tv-out ville være fedt. Det kunne også være okay hvis spillene kunne spilles på PS2 eller 3.

Men hvorfor skriver de så mange specs uden at nævne batteriernes levetid? Det holder jo ikke hvis man kun kan spille 4 timer inden opladning.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
happyEDhappyEDSkrevet 31/07-03 19:28 
der er tv out på psp.... men hvad er der fedt ved det så lige så godt købe en konsol..... og gba bliver aldrig slået af pinden heller ikke af sony... de har haft mange konkurenter i tidens løb... foreks sega game gear i 1990 det var 16 bit med baggrund belyst faveskærm... og de kunne spille sega marster spil... og dengang var gameboy en klods med en monochrom skærm man ikke kunne se en skid på,,, og aligevel slog den segas med flere længder... der har også været
neo geo(flere fors.)
wonderswan
lynx
og flere endnu.
gameboy har altid styret og vil altid gøre det. og bare se spillende der kommer inde jul, det er da en grund til at løbe ned og købe en med det samme:

Advance wars2
fire emblel
final fantasy tactics
magical vacation
ct speciel forses (metal slug clon)
og der er mere...

der bli´ver udgiver 75 min film på originale gba kort og nintendo udgiver selv en adapter så du kan bruge små pc smartkort så du kan høre mp3 musik og se film...
og et andet firma gør det muligt at gå på nettet på den i nde længe. og så har den bare så meget charme og er for fed.. Gameboy lever for evigt!!!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 19:30 
Gør venligst mere ud af stavningen i dine indlæg.

Tak.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 19:33 
toAt >
men hvad er der fedt ved det så lige så godt købe en konsol.....

Ikke når PSP spillene kun kan spilles på PSP... Og hvorfra ved du at der er TV Out?

og dengang var gameboy en klods med en monochrom skærm man ikke kunne se en skid på

Jeg har aldrig haft et problem med at se noget på min gamle GameBoy. Den normale GBA derimod...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dpldplSkrevet 31/07-03 19:37 
hmmm, der kommer sgu en dele håndholdte maskiner. Tro sgu jeg bare holder mig til GBA. Istedet for at spilde penge på N-gage, PSP eller Zodiac.

Men det bliver spændende at se hvem der ender med at vinde den krig. (lad os se om nintendo udnytter den fordel de har)
ALDRIG og jeg mener ALDRIG, skriv mit navn med store bogstaver :@Spiller nu: Dragon Age: Origins, Forza Motorsport 3 [Lim..., Borderlands
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 31/07-03 20:39 
Jeg er ihvertfald glad for min GBA-SP, men jeg skal ikke afvise, at PSP'en nok også kommer til at blive en spændende maskine.
"Det 21. århundredes Walkman"? Måske en smule ambitiøst :) En værdig konkurrent i markedet for de håndholdte konsoller? Jada. Maskinens specs ser da uden tvivl imponerende ud, men som vi alle ved, er det der driver en konsol til sucess software, software, software. Jeg er dog ikke i tvivl om at Sony allerede er i gang med at sikre sig support fra utallige udviklere til deres maskine.
Nokia's N-Gage, derimod, ser ud til at være lige at lukke op og s***e i. Både maskinens design og den måde Nokia indtil videre har forsøgt at markedsføre den (E3 pressekonferencen) er ret ynkelig.
(...)
ComradeComradeSkrevet 31/07-03 22:38 
Når PSP'en og N-Gage udkommer er det temmelig sikkert, at min GBA SP blir solgt.

Men tror helt sikkert på at PSP blir et hit. :)
Spiller nu: Metal Gear Solid 4: Gun..., Grand Theft Auto IV, Race Driver: Grid
Star SoldierStar SoldierSkrevet 31/07-03 22:58 
Eller rettere sagt håber at det bliver et hit, som Naiera sagde så er det midt halvfemser hardware der sidder i GBA'en, selvom det virker ældre (at der er gode spil er en anden sag), men selv en SNES banker GBA'en langt ind i helvede, en PCE GT som har over 15 år gammel hardware er på kant med GBA'en, Nintendo kunne have gjort det meget bedre, specielt med lyden, den irriterer mig (castlevania med crappy lyd er... erm crap), sonys nye "monster" skal nok give byde bod på det problem.
360 grader..., så er du tilbage hvor du startede.... suckers...
RJKRJKSkrevet 31/07-03 23:02 
Desværre betyder det nok også farvel til den lille renæssance, som 2d-spillene fik med GBA :-/
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
MadsMadsSkrevet 31/07-03 23:13 
Nemlig. Jeg spiller kun på min GBA, har den med overalt.

Nu har jeg købt en GC igen,(til dels) bare for at kunne spille på GB playeren, det bliver ligesom at spille SNES igen med det pad fra Hori.
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
Zzap!Zzap!Skrevet 01/08-03 00:15, rettet 01/08-03 00:31 
Selvom jeg er kæmpe Nintendo fan, må jeg desværre nok indrømme at de er blevet for dovne når det gælder den håndholdte side af firmaet, på grund af manglende konkurrence.
Der er ikke nok interessante spil, og hardwaren er for dårligt designet, både teknisk og funktionsmæssigt.

Jeg ved ikke om Naiera har ret i det med at hardwaren er fra 1996. Jeg har hørt at den var færdig omkring jul 1999, men at de holdt den tilbage fordi GBCen klarede sig så godt.
Og det er simpelthen for dumt! Nintendo skal lære at hardware er som en varm kartoffel, den skal ud på markedet så hurtigt som det er menneskeligt muligt, fordi den bliver så hurtigt forældet (og fordi man kommer generelt en generation bagud over lang tid, fordi folk forventer mindst 5 års levetid på den hardware de har købt. Det ville f.eks. ikke se så godt ud hvis Nintendo sendte efterfølgeren til GBA på markedet i 2004, kun tre år efter GBAens debut og et år efter SP). De lærte åbenbart ikke lektien med N64, men det kommer de måske til nu.

RJK >
Desværre betyder det nok også farvel til den lille renæssance, som 2d-spillene fik med GBA :-/

Lysten til at lave 2d spil skulle gerne komme af sig selv, og ikke være kunstigt påtvunget af hardwaren.
Born to kill space
MadsMadsSkrevet 01/08-03 00:25 
Nu har det jo nok ikke så meget med lyst at gøre, jeg er sikker på at mange udviklere i dag, er gamle 2d gamere.
Det er nok mere et økonomisk synspunkt - 3d, det er det de unge vil ha'!
"cinema replaces our gaze with a world in harmony with our desires"
SumezSumezSkrevet 01/08-03 00:37 
Zzap! >
Lysten til at lave 2d spil skulle gerne komme af sig selv, og ikke være kunstigt påtvunget af hardwaren.

Sådan er det desværre ikke i den virkelige verden, hvor den gennemsnitlige spilkøber stadig ikke kan overbevises om at spil ikke er mindre seje fordi de er 2D.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 01/08-03 00:51 
Nu skal man nok ikke glemme, at det kræver noget at proppe (stort set) en SNES ned i noget, der fylder en meget lille brøkdel og har indbygget skærm.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 01/08-03 01:24 
hey KTC har du set den koreanske GamePark?

sådan som jeg ser det, har Nintendos gameboy serie altid været hardwaremæssigt underpowered taget i betragtning til tiden de kom ud i
Hvad sker der?
happyEDhappyEDSkrevet 01/08-03 02:05 
jeg ved det for det har sony lige offentlig gjort... og spil kig lige hvad der kommer inde jul... det er da fede spil!!!
Spiller nu: Alan Wake, League Of Legends, Super Mario Advance 3: ...
millenniummillenniumSkrevet 01/08-03 09:08 
Både Game Gear og Atari Lynx var hardwaremæssigt stærkere end GB, men nintendo slog dem alle. Jeg tror ikke hardwaren er det væsentligste, men derimod a) Batt. levetid b) Mobilitet og holdbarhed c) Spiludvalg d) Pris, selvfølgelig.
Hvis Sony skal have fat i den lange ende, er de som minimum nødt til at være ligeværdige i forhold til GBA på alle områder. - Men jeg vil ikke afvise at de måske kunne gå hen og overraske. (N-gage vil i hvert fald ikke have en chance).
The medium is the message.
la0sla0sSkrevet 01/08-03 09:29 
hehehe millennium, jeg er enig med dig more or less... men de ting du nævner er vel strengt taget også hardware beting.
Batterilevetid er. Mobilitet er. Holdbarhed ligeså.
men nej n-gage giver jeg heller ikke mange chancer
Hvad sker der?
RitesRitesSkrevet 01/08-03 09:32 
PSP bliver jo nødt til at være lige så dyr som SPen eller billigere. Simpelthen fordi der aldrig nogensinde kommer lige så mange spil til den, som der er til GBA.
» a winner is you «
AsseAsseSkrevet 01/08-03 11:39 
Jeg har svært ved at tro at N-Gage kan overhovedet nærme sig konsolmarkedet, pga. at dem der vil komme til at bruge den til at spille på, tror jeg ikke er dem der spiller GBA nu... Altså, generelt set tror jeg at alle dem dér, "wannabetoughguys" vil stå der med deres N-gage, men alle konsolspillere vil holde sig til GBA. Eller PSP for den sags skyld..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-03 12:20 
millennium >
...a) Batt. levetid b) Mobilitet og holdbarhed c) Spiludvalg d) Pris, selvfølgelig.

Sony har udtalt at PSP spil kun vil koste omkring 20£.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/08-03 12:29 
Okotta >
Hvis PSP har spillene, supporten osv osv, så bliver det en svær tid for Game Boy Advance....en meget svær tid.

Spillene og supporten skal den nok have. Højst sandsynligt mere end GBA'en, hvor mange firmaer har svært ved at tjene penge(Nintendo selv undtaget).

Mere vigtigt bliver prisen og om Sony laver nogle grove design fejl.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 13:24 
Når man, som jeg, håber de kan få lavet noget ordentligt, burde man sende dem et læs NGPC'er ;) (så de kan lave et ordentligt d-pad)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
RJKRJKSkrevet 01/08-03 13:30 
Jeg synes så jeg har læst, at PSP'en bliver UDEN d-pad - altså kun analog stick.

Har jeg læst forkert? (krydser fingre... :))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 13:31 
Holy crap, det synes jeg også jeg har læst noget om, nu du siger det...

Hvad så med Castlevania, Final Fantasy menuer, og, og... ??
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 01/08-03 13:51 
I kan ånde lettet op :)

Fra GameSpot:

"there will be circle, cross, triangle, square, R1, L1, start, and select buttons, as well as a directional pad and an analog stick"

Sony PSP details revealed
(...)
RJKRJKSkrevet 01/08-03 13:56 
Godt :) Og, ja, så får de forhåbentligt kigget lidt på en NGPC...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 01/08-03 22:44 
Rites >
PSPen har ikke lige så mange spil som GBA'en og får det heller aldrig -nogensinde.

Derfor kommer den aldrig til at slå Nintendo af det marked :)

Prøv lige at lege lidt med den tanke at Sony måske laver PSP'en PS1 / PS2 spil-kompatibel enten via. hardware eller måske via. emulator! Så ville Sony da virkelig have et spilleudvalg der overstiger alt og dermed have rigtig gode kort på hånden.

Nu kan man så sige "Ja, men hvem gider spille de samme spil igen ?"

Tja. Se lige hvad der sælger godt til GBA'en ?? (gamle mario spil, DKC osv.)..

Sagt på en anden måde så tror jeg at Sony har læst skriften på væggen mht. ikke at ende som alle de andre der har forsøgt sig i den håndholdte genre!

For god ordensskyld vil jeg påpege at dette kun er et tankeeksperiment - men den har jo hardwaren der kunne gøre det - så helt umuligt ville det ikke være..
notatplayright
NaieraNaieraSkrevet 01/08-03 23:03 
Det bliver i hvert fald ikke "out-of-the-box", fordi vi ved jo at det ikke bliver hverken normale CD'er eller DVD'er spillene kommer på...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 02/08-03 00:25 
Det er jo lige her at de kommer til at tjene pengene! Tænk bare at skulle overfører spillet til et andet medie og så sælge dem igen .. måske lave "compilations" i det der kan være flere alm. PS1 spil på bare én af de UMD'er (1.8 GB)

Én anden idé kunne være "out-of-the-net" :) Se bare på de LAN/WAN muligheder den har indbygget!

Mulighederne synes mange...
notatplayright
RonaldoRonaldoSkrevet 02/08-03 13:31 
UMD - Unbelievable Magic Disc
notatplayrightnotatplayrightSkrevet 02/08-03 14:44 
Ha .. Den var god :)

Mén iflg. artiklen som linket højerer oppe peger på så er

UMD = universal media discs.
notatplayright
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig