X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Efterlyses: Gode spil for piger


Svar
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 19:35, rettet 02/12-13 21:51 
Jeg har en datter som er begyndt at fatte interesse for storebrors spilmani, men har samtidig en typisk fascination for pigernes univers. Så hun bladrer i BR katalogerne og peger på de covers som fænger hende. "Den ønsker jeg" siger hun og peger på Barbie spil, Disney Princess spil, Hello Kitty spil og Monster High spil.

Så jeg scanner lige nettet for reviews og opdager, (ikke overraskende) at alle de spilkoncepter som hun tiltrækkes af, er lort med lort på. Dårlige spil som anmelderne knap nok gider beskæftige sig med.

Reelt set, synes jeg det er pisse ærgerligt: At udviklerne har ingen interesse i, at lave noget ordentlig software til pigebørnene. Kvalitetsspillene går hånd i hånd med drenge-koncepter, mens licenserne til pige-relaterede brands kategorisk set er lortespil.

Hvor er du Manu Sareen? Jeg kan dælme ikke forklare min datter at Mario og Rayman er 'the shit' for hende.
The medium is the message.
Le RoofLe RoofSkrevet 02/12-13 19:48, rettet 02/12-13 19:48 
Super Princess Peach?

Link
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
AzzkikrAzzkikrSkrevet 02/12-13 19:51, rettet 02/12-13 20:00 
Jeg tror du skal lade være med at bekymre dig for meget om reviews når det gælder spil til små børn. De fatter alligevel ikke det store af om et spil er godt eller ej og det betyder mere at spillets tema og figurer er noget det kan lide og kender til i forvejen (fx barbie).

Da jeg fik min NES/turtles bundle i 89 spillede jeg ikke TMNT helt vildt fordi spillet var pisse godt i hvert fald... Det har vel ikke ændret sig med nutidens børn.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/12-13 20:00 
Ja, jeg prøvede også at give min lille nevø Klonoa et år i julegave som han var lidt skeptisk ved og han blev væsentligt gladere for et Beyblade spil året efter.

Når hun er lidt ældre kan det være at sådan noget som Zelda er noget for hende.
SumezSumezSkrevet 02/12-13 20:52 
Ja, Zelda plejer at være virkelig populært hos piger. Hvorfor skulle Mario og Rayman ikke være noget for hende mener du? Skal det være lyserødt med prinsesser og katte på, før det er tilgængeligt for piger? Det kan jeg ikke tro. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-13 21:25 
Kim Possible - What's the Switch, har ikke bare pige tema, men er også et rigtig godt spil. Udover det så er hun ikke kritisk med hensyn til gameplay når hun starter ud :)
j/k
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/12-13 22:33, rettet 02/12-13 22:34 
Tror det her er godt?

Chiller
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 02/12-13 22:42 
Hvor gammel er hun og hvilke maskiner har du?
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 23:15 
Sådan noget som Nintendogs er selvfølgelig helt vildt godt for hende, men problemet er nok, at hun vil dyrke sine eksisterende interesser videre i spilverdenen. Og nu er Barbie og Disney Princess desværre højt på listen. Licenserne er bare brugt på crap.

Princess Peach spillet har jeg også overvejet. Ville også ønske Giana Sisters kunne blive mere synlige for småpigerne. Ellers må jeg bare ruste mig med tålmodighed og vente på at Lara Croft bliver hendes helt.
The medium is the message.
KroeboCopKroeboCopSkrevet 02/12-13 23:22, rettet 02/12-13 23:38 
Så det er DS? Mariokart DS er altid godt! Men ellers "Chiller" hvis hun har arkademaskine...
Hoid to colony C05 where the computer is...
JmogJmogSkrevet 02/12-13 23:36 
Nu ved jeg ikke om hun er gammel nok til at kunne finde ud af det, men Kameo til Xbox 360 har en hovedperson som er en feprinsesse. Det er meget "eventyrligt" og bestemt ikke et dårligt spil. Sammenlignet med Barbie-spillene er det nærmest genialt.

Viva Pinata er også et spil der har ret høj pige-appel og er godt.
millenniummillenniumSkrevet 03/12-13 10:29 
Sjovt, at Polygon lige præcis skulle publicere denne artikel, samtidig med at jeg river mig i skægget over de dårlige pigespil...

No girls allowed
The medium is the message.
DarklynoonDarklynoonSkrevet 03/12-13 16:54 
når mine drenge har haft piger på besøg(6-10 år) så har kirby epic yarn været et hit, nuttede figurer og lidt at unlocke til nogle værelser man kan dekorere bagefter mellem banerne
Mortal Kombat the mother of all fighting games
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-13 19:48 
Epic Yarn er fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/12-13 21:28 
Det har vi i forvejen. Og det er blev skamspillet af storebror og lillesøster sammen.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 04/12-13 02:15 
Kirby's Adventure
j/k
dRxLdRxLSkrevet 05/12-13 19:07 
Ocarina of Time, eller Epona spillet med prinsesse Selma som min datter på 4 kalder det. Godt at Hyrule field er så stor og tom i den version, så hun kan få lov til at ride rundt i fred ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
millenniummillenniumSkrevet 09/12-13 10:31 
He he ... hun har sgu nogle piger, den lille femårige pige...

Riley on marketing
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig