X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fallout 4


Svar
NaieraNaieraSkrevet 24/11-13 16:23 
Endelig, endelig, ENDELIG er der tilsyneladende en officiel annoncering på vej! Noget med 7. december.

Jeg glæder mig næsten mere til Fallout 4, end hvis Square kunne lave et RPG der var lige så godt som Chrono-serien, eller Final Fantasy på PS1. Hold da helt ferie hvor kan Fallout 4 blive fedt, på en next-gen konsol :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
315 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
quadquadSkrevet 13/11-15 22:37 
Jo, FO3 var langt værre, men denne gang har jeg ikke effekten af den nye verden til at dupere mig. Det er grundlæggende et simplificeret FO3, med fungerende gunplay denne gang. Har ikke fulgt med op til udgivelsen, så mine forventninger var at se noget virkeligt nyskabende, på samme måde FO3 gjorde det.

Jeg elsker conversation trees, når jeg har adgang til de fulde replikker uden VO. I FO3 og FONV var jeg igennem alle mulighederne, mens jeg med et conversation wheel der består af "Yes", "No", "Sarcastisc" og "threaten" bare vælger den mulighed der lader mig komme hurtigst muligt videre - sikkert fordi jeg bare læser subtitle og springer videre før VO er færdig. Så det er helt klart min egen skyld at jeg gør det mere til et skydespil end et rollespil.
Soren47Soren47Skrevet 14/11-15 17:33 
Det rigtig fede ved Fallout er de ting som man bare tilfældigvis oplever:
Jeg gik direkte efter et sted på mit kompas uden at tænke over hvor jeg gik. Så jeg endte med at nå til en flod og havde faktisk gået en stor omvej.
Men så fandt jeg en ekstra Power Amor og gik sgu da bare på flodens bund over til den anden side! :D
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-15 18:11, rettet 14/11-15 18:11 
Digital Foundry har smidt en artikel mere op:

The game's stability also bears mention. We've suffered numerous crashes on each format; three times on PS4, and twice on PC and Xbox One. Thankfully, the game auto-saves regularly, though in one case our latest save file appeared corrupt on return. Elsewhere, we've been caught several times in an infinite loop of loading screens, having died a split-second after auto-saving.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-fallout-4-face-off

Buggy shit.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-15 18:39 
Jeg har spillet mere end 30 timer og stadig ikke oplevet et eneste crash :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-15 19:17 
Det er fedt at du er heldig, men der bliver snakket om bugs fra snart sagt alle sider, så jeg holder fast på beslutningen om ikke at gå i gang før det er blevet patchet :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-15 19:25 
Det plejer gerne at forholde sig sådan, at lige efter jeg har skrevet til dig at jeg ikke har oplevet en fejl, så begynder de at rulle ind :D

Det var nu heller ikke fordi jeg ikke troede at mange oplevede crashes. Jeg er tværtimod meget overrasket over at jeg ikke har endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 14/11-15 19:28 
Har også kun haft det ene crash lige i starten af spillet.

Er det ikke typisk sådan, at de der ikke oplever crashes og alvorlige bugs, ikke rigtig bruger så meget tid på at skrive om det?


- Men ja, jeg er også glædeligt overrasket over manglen på crashes, sammenlignet med de to forrige Fallout spil.
Forventer dog ikke, at det slet ikke kan komme til at ske :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-15 19:31 
Jeg tror i hvert fald aldrig de får patchet spillet så meget at crashes aldrig sker. Det ville vidst være første gang for Bethesda hvis det skulle lykkedes :)

Digital Foundry spekulerede lidt i hvorvidt spillets performance ville blive dårligere efterhånden som save-filerne blev større og større. Men så vidt jeg kan se så fylder alle saves, og har altid gjort det, 10,49mb på PS4, så jeg tænker ikke at de bliver større hvis det ikke allerede var sket.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-15 19:33 
Konsolkongen>
Det plejer gerne at forholde sig sådan, at lige efter jeg har skrevet til dig at jeg ikke har oplevet en fejl, så begynder de at rulle ind :D

Lol, vi krydser fingre for at det holder.

Glæder mig sindsygt meget til at komme i gang med det, men husker så tydeligt Fallout 3 omkring launchen, hvor både jeg selv og en kammerat måtte give op efter et vist antal timer pga bugs. Da jeg vendte tilbage til det nogle år senere, var det en fryd at spille i gennem uden at opleve crashes. Skyrim ventede jeg også med og det var en fantastisk fejlfri oplevelse, jeg håber at kunne gentage med Fallout 4. Men damn, hvor det kribler for at komme i gang sådan som folk snakker om det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 14/11-15 19:33, rettet 14/11-15 19:36 
Jeg fik lige et enkelt crash igår efter omkring 20 timers spil. Givet at spillet autosaver hvert tiende minut og opererer med adskillige autosaveslots, er det bestemt ikke noget kæmpe problem jeg ikke kan leve med indtil det bliver patchet. De få slowdowns jeg har oplevet på de specifikke steder hvor vi ved de forekommer - såsom Corvega-fabrikken - har ingenlunde været så voldsomme for mig som andre har givet udtryk for. YMMV, tænker jeg. Det var ihvertfald ikke noget der påvirkede gameplayet synderligt og forsvandt ret hurtigt igen. Den eneste grund til at jeg bed mærke i dem var at andre havde nævnt dem i store vendinger. Alt i alt har jeg indtil videre været positivt overrasket over tilstanden, Bethesdas track record taget i betragtning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-15 19:35 
Hvad spiller du det på, Odin?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 14/11-15 19:36 
Sorry - det glemte jeg at nævne: Playstation 4.
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-15 19:37, rettet 14/11-15 19:38 
Konsolkongen>
Digital Foundry spekulerede lidt i hvorvidt spillets performance ville blive dårligere efterhånden som save-filerne blev større og større.Men så vidt jeg kan se så fylder alle saves, og har altid gjort det, 10,49mb på PS4, så jeg tænker ikke at de bliver større hvis det ikke allerede var sket.

Kan det ikke være den bare dedikerer pladsen på forhånd og så fylder op som nødvendigt? I alle fald plejer Bethesdas spil at køre dårligere og blive mere fejlfyldte i takt med at spillet skrider frem og man påvirker verden. Jeff Gerstmann snakkede også om der gik lang tid før performance ramte 5fps og på PS3 udgaverne af Bethesdas spil tog det 50-70+ timer før man oplevede katastrofen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-15 19:41, rettet 14/11-15 19:44 
Odin>

Okay :) Ser frem til at høre hvad du mener om frameraten i Trinity Tower. Der kører spillet rigtig dårligt, men det er også det hidtil eneste sted jeg har set SÅ ringe performance.

Hvis du kommer dertil og du klarer fjenderne på første etage, vil du så prøve at se om du også oplever forbedret framerate hvis du saver og loader spillet? Jeg døde på etagen ovenover og måtte reloade mit tidligere save fra før jeg gik en etage op, og jeg oplevede at spillet kørte en tand bedre efter jeg var død. Dog stadig ret dårligt :)

Jeg burde naturligvis ha' gemt et videoklip af det selv, så jeg kunne ha' nærstuderet om der var forbedringer eller ej. Men det glemte jeg i forvirringen :)

Bede-x:

Jo det kan selvfølgelig godt være. Men hvis de på forhånd har holdt plads, så kunne det måske være tegn på at de har forudset problemet og at dette er løsningen? :)

Jeg oplevede aldrig noget problem med savefile-størrelser i Fallout 3 (PS3/360), New Vegas (360) og Skyrim (360), så har det ikke bare været et enkeltstående tilfælde med PS3-versionen af Skyrim?
Spiller nu: Phantasy Star IV
OdinOdinSkrevet 14/11-15 19:42 
Jeg melder lige tilbage med mine oplevelser så snart jeg har været der.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-15 19:45 
Kewl :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 14/11-15 19:53 
Konsolkongen>
Jeg oplevede aldrig noget problem med savefile-størrelser i Fallout 3 (PS3/360), New Vegas (360) og Skyrim (360), så har det ikke bare været et enkeltstående tilfælde med PS3-versionen af Skyrim?

Mener at kunne huske nogle ret grelle videoer af mindst en af de andre også, måske begge, men det er så længe siden, så bliver helt i tvivl. Forhåbentlig har de bedre styr på det denne gang.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
OdinOdinSkrevet 14/11-15 20:00, rettet 14/11-15 20:02 
Konsolkongen>
Jeg oplevede aldrig noget problem med savefile-størrelser i Fallout 3 (PS3/360), New Vegas (360) og Skyrim (360), så har det ikke bare været et enkeltstående tilfælde med PS3-versionen af Skyrim?

Det er også det eneste af deres spil jeg har hørt om hvor netop det problem var udbredt - og det var kun på PS3. Er der andre eksempler, Bede? Jeg har selv spillet dem alle (inkusive al DLC til alle tre titler) på Xbox 360 og oplevede ikke noget bøvl med performancedrops i takt med hverken antallet eller størrelsen af mine saves.

[UPDATE] Sorry - du nåede lige at svare i mellemtiden.
JmogJmogSkrevet 14/11-15 20:40 
Bede-x>
Det er fedt at du er heldig, men der bliver snakket om bugs fra snart sagt alle sider, så jeg holder fast på beslutningen om ikke at gå i gang før det er blevet patchet :)

Samme her. Tror det kommer på ønskesedlen til jul. Der burde det være som det bør være.
PapandPapandSkrevet 14/11-15 23:22, rettet 14/11-15 23:22 
Har netop rundet 16 timer på pc. Jeg har ikke haft et eneste crash eller nogen form for bug, så det har været en positiv overraskelse.

Selve spillet lever absolut op til forventningerne. Elsker det nye system med settlements og customization af udstyr, som jeg allerede har investeret masser af timer i. Skal jeg sætte en finger på noget, så skal det være at mappet virker noget mindre end tidligere. Til gengæld er det tætpakket med indhold.

Jeg testede også lige realismen på Dogmeat. Den sidder i skabet.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
The DaneThe DaneSkrevet 15/11-15 00:29, rettet 15/11-15 00:30 
Har ikke nået at spille voldsomt meget endnu, og mens det gør der sikkert er mange ting jeg endnu ikke har set så virker det umiddelbart som om jeg har set nok til at lave en vurdering for mig selv.

Virker spillet til at være godt - ja. 10/10 godt - på ingen måde. 6-7/10, men som sagt langt fra 10/10. Har ikke oplevet nogen fejl i spillet, som umiddelbart ikke kunne være pga computeren i sig selv (bortset fra det gik ned en enkelt gang). Men bortset fra det, så har jeg et par "detaljer" der irritere mig.

UI ... det er et konsolspil på pc. Hjulet er ikke min personlige favorit, og mulighederne er meget forsimplet.

"perks" og "stats" - ikke meget mere end en undskyldning for at kalde det et rollespil, ville udvide den udtalelse til også en del af Fallout serien hvis ikke der var så meget mere på det område. Som det er nu virker det på mig som om de kunne være udeblevet, men så måtte de begrænse hvor mange ting man samlede op. :)
Det samme ser man når man laver en karakter med 1 int - det har INGEN forskel på hvordan man taler i spillet.

Basen - hvorfor? Man har ingen videre interesse i at bygge en base op for andre, eller beskytte dem. Man har et ønske om at finde sit barn, punktum. Hvis man skal bruge tid på at bygge en base op for andre uden at få videre information gennem dette - hvorfor så ikke gøre det gennem missioner? Men i forhold til, når det nu skal forestille, et rollespil så har jeg personligt ingen interesse i at der er den slags. Virker også mest som om det er sat ind i spillet pga. den genre er populær pt.

Bortset fra det så ser jeg, endnu, ikke huller i spillet. Så længe man ser bort fra det ovenstående.

Muligt jeg kommer i tanke om andre ting på et senere tidspunkt, eller redigere for at gøre det lidt mere klart. Men jeg kan bare ikke se hvordan det kan ses som værende så "perfekt".
Jeg gør hvad jeg kan, og så gør jeg det godt!!!Spiller nu: Final Fantasy VII: Dirg..., Breath Of Fire: Dragon ..., World Of Warcraft
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 01:59, rettet 15/11-15 02:08 
The Dane>
UI ... det er et konsolspil på pc. Hjulet er ikke min personlige favorit, og mulighederne er meget forsimplet.

Jeg har det fuldstændig omvendt. Pip-boy'en er klart designet til PC-brug med mus, det har altid fungeret ret ringe med controller. Jeg er ikke sikker på hvor "hjulet" kommer ind, men det er da en glimrende opfindelse ;)

Det samme ser man når man laver en karakter med 1 int - det har INGEN forskel på hvordan man taler i spillet.

Nej, men det havde det nu heller ikke i Fallout 3 generelt. Det var kun meget specifikke dialog-valg der blev låst op for hvis ens Intelligence var høj nok. Det samme gjalt i øvrigt for Strengt, Charisma osv. I Fallout 4 er det vidst udelukkende Charisma der har indflydelse her. Det er meget strømlignet, ja og begrænser sig vidst til intimidation, bribe, charm og flirt.

Jeg er ikke enig med dig i at perk-systemet lige så godt kunne være udeblevet. Det spiller for mig stadig en meget stor rolle, sikkert fordi jeg spiller på en sværere sværhedsgrad hvor man bør tænke nøje over sine valg.
Forskellen er her at level-progression og skills føles som om de tager meget længere tid at unlocke i forhold til Fallout 3, der jo både havde perks og skill-points. Og hvor man i højere grad kunne mærke forskel på op til flere skills hver gang man blev level up.
Jeg kan godt forstå hvis det føles meget mere sløvt end tidligere, men jeg må også sige at flere af Fallout 3's perks virkede ret uopfindsomme da de i mange tilfælde bare var flere skill-points, hvilket virkede lidt formålsløst, især når man kun havde begrænsede perks pga. level cap.
Det er ikke tilfældet her. Jeg synes bestemt også at man mærker en tydelig forskel når man så endelig får en ny rang i Rifle-man eller i Gun Nut og får adgang til de bedre våben mods.

For lige at runde den af med Fallout 3's skill points, så har jeg altid fundet det rigtig irriterende at antallet af disse var bestemt ud fra din characters Intelligence. Hvis man ville være sikker på at kunne max'e alt ud, og samtidig uden at spilde perks på skill points, så var man var nødt til at lave en character med mindst 6 eller 7 i intelligence. Det var dumt synes jeg. Ikke at jeg nogensinde har max'et alt i F3, men jeg kan godt lide at have muligheden for muligheden, skulle jeg ønske det ;)

Fallout 3 var fremragende og de problemer jeg nævner er af mindre betydning. Jeg sad også med en underlig fornemmelse da jeg startede på Fallout 4, men efterhånden som jeg kommer længere så begynder de nye systemer at give lidt bedre mening for mig.

Basen - hvorfor? Man har ingen videre interesse i at bygge en base op for andre, eller beskytte dem. Man har et ønske om at finde sit barn, punktum. Hvis man skal bruge tid på at bygge en base op for andre uden at få videre information gennem dette - hvorfor så ikke gøre det gennem missioner? Men i forhold til, når det nu skal forestille, et rollespil så har jeg personligt ingen interesse i at der er den slags. Virker også mest som om det er sat ind i spillet pga. den genre er populær pt.

Basen er så vidt jeg har kunne bedømme 100% op til dig om du gider bruge tid på eller ej. Det er af samme grund at der er et standard player home i Diamond City, hvor dine muligheder er ligeså begrænsede som i de tidligere spil. Jeg har ikke gidet bygge settlements før her de sidste par timer, og jeg er ikke blevet straffet for at have ignoreret det tidligere. Jeg er kun én gang blevet underettet om at en base var under angreb og det var hurtigt noget jeg fik styr på, jeg ved dog ikke hvad der sker hvis man ikke kommer til undsætning.

Grunden til at de har inkluderet base-byggeriet er helt sikkert fordi at det var et af de mest populære mods til PC-versionerne af F3 og NV. Ligesom de har valgt at udbygge våben og armor mods ret meget i dette spil (som i øvrigt fungerer rigtig godt IMO).

Muligt jeg kommer i tanke om andre ting på et senere tidspunkt, eller redigere for at gøre det lidt mere klart. Men jeg kan bare ikke se hvordan det kan ses som værende så "perfekt".

Det er bestemt ikke perfekt. Det er der intet Bethesda-spil der er :) Det har nogle fucked up hjernedøde fejl og nogle elementer der bare er dårligt udført. Det er ikke det bedste rollespil, det er ikke den bedste first person shooter, heller ikke det bedste Sim City, men spillets verden er meget tæt på perfekt og det suger bare timerne ud af mig. Jeg er nødt til at udforske alle kroge af alle bygninger og det er pisse sjovt at skyde badguys i ansigtet med en shotgun og få spillets karikerede vold smurt ud over skærmen, yay! :D

Personligt liggger jeg omkring 8/10 indtil videre.

Ca. 40 timer inde og stadig ingen crashes. Bede-x forbandelsen ramte mig ikke denne gang ;D
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 15/11-15 02:24 
Har det lige omvendt.
BeanoBeanoSkrevet 15/11-15 08:31 
Har ikke spillet det så meget simpelthen fordi det virker gennemført sjusket og grimt lavet, ubrugeligt inventory system, etc, og jeg skal tvinge mig selv til at spille det. Meget frustrerende. Hvad de har brugt alle de år på har jeg virkeligt ingen ide om :!
enfenenfenSkrevet 15/11-15 09:32, rettet 15/11-15 09:39 
Og alligevel køber folk spillet på day one...Bethesda wins ;)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 15/11-15 09:41 
Jeg føler mig også lidt beskidt faktisk.
slk486slk486Skrevet 15/11-15 10:12 
Jeg besluttede også meget hurtigt at vente på GOTY udgaven. Stor fan a Fallout 3, men ikke så meget at jeg ikke kan vente et år. Der er masser af andre spil i mellemtiden :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 11:09, rettet 15/11-15 11:09 
enfen>
Og alligevel køber folk spillet på day one...Bethesda wins ;)

Man vidste vel på forhånd at det ville blive dumt og buggy? Arkham Knight oplevede jeg som mindst lige så broken, og så er der en serie der hedder Assassins Creed som hvert år formår at toppe spilmediet med broken-ass gameplay og bugs. En serie der i sandhed aldrig fornyer sig :/

Jeg har min tvivl hvorvidt Bethesda kan gøre underværker med frameraten, og da jeg ikke har oplevet nogen gamebreaking bugs, så kan jeg ikke se hvad jeg skulle få ud af at udskyde oplevelsen. Der vil nok ikke være den helt store forskel for mit vedkommende.

Jeg har spillet både Fallout 3 og New Vegas mindst 300 timer hver, så selvfølgelig render jeg ud og køber Fallout 4 på release.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/11-15 11:34 
Sjovt AC bringes op - Unity blev slagtet fordi der var mange fejl og generelt upoleret mens Bethesta helt får fripas for noget værre. En forskel er også at AC:U & S ligner moderne spil, det gør F4 ikke og burde performe helt uden issues. Giver ingen mening at indendørs lokationer uden kompleksitet ofte halter voldsomt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 12:07 
Køber du ikke Assassins Creed hvert år Beano, velvidende at du går ind til en bugfest ad propertioner? Men alligevel vælger at se bort fra dette og nyder spillet for hvad det ellers tilbyder?

Jeg giver ikke fripas, men helt ærligt Assassins Creed er kommet med langt mere broken udspil end Fallout 4 :) Det er da naivt at tro at spillet ville være så markant anderledes end firmaets tidligere når det trods alt stadig bygger på samme ældgamle engine.

Jeg ville til hver en tid have foretrukket et mere poleret Fallout 4, performance burde ha' været meget bedre. Ingen tvivl om det :) Men jeg kan til dels se bort fra dette, når spillets verden er så vanvittigt godt skruet sammen, og alligevel få enormt meget glæde ud af spillet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/11-15 12:22, rettet 15/11-15 12:26 
Konsolkongen>
Køber du ikke Assassins Creed hvert år Beano, velvidende at du går ind til en bugfest ad propertioner? Men alligevel vælger at se bort fra dette og nyder spillet for hvad det ellers tilbyder?

Nej, jeg hoppede helt Unity og Rogue over og jeg gav Syndicate 6/10 - så ikke fordi jeg giver den serie fripas. Syndicate er forøvrigt ikke en bugfest og ligner trods alt et spil fra 2015 dog uden at være imponerende og har performance problemer hvor det giver mere mening. Hvor du får " broken-ass gameplay" fra vil jeg ikke vide :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 12:28 
Haha :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/11-15 13:08 
Unity er da det eneste AC spil som er kendt som unormalt buggy. Resten af serien plejer at være i orden.

Men en ting er bugs i et openworld spil - det kan være svært at fange i QA. Performance er noget ganske andet. Når det ikke kun er tilfældigt hvornår det sker, men kan replikeres, så er spillet dårligt optimeret og udvikleren er fuldt ud klar over det. Udgiveren har slet og ret taget beslutningen om at udgive det udfra en forventning om at det ikke vil skade salg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 13:12 
Jeg oplevede ret mange bugs i Black Flag. Der gik ikke fem minutter fra jeg startede til jeg så en man svævende i luften og fiske :)

Jeg husker også at der var quests der ikke blev aktiveret ordentligt og crashes.

Der skal helst ikke være tvivl om at jeg er fuldstændig enig med dig Jmog. Jeg håber Bethesda tager kritikken meget seriøst og udgiver en seriøs patch inden for nærmeste fremtid. The Witcher kunne mærkbart forbedres, og det er i forvejen en del mere imponerende end Fallout :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 15/11-15 13:34, rettet 15/11-15 13:35 
I en tråd som denne er det tydeligt at se, hvem der er "glas halvt fuldt" og "glas halvt tom"-typer. Sikke en masse brok. Hvordan man kan være ved at falde om over hvordan spillet kører på PS4, det forstår jeg overhovedet ikke.

Det eneste der generer mig, er at spillet lige rykker lidt, når den begynder at loade et nyt område. Det sker rimeligt konsekvent. Ellers fornøjes jeg udelukkende over, hvor pænt spillet er (det SKAL jo være brunt!), og hvor rart det kører.

Jeg er ikke på 20 timer før i aften, men det skal gå helt galt, før vi ikke snakker en karakter på linje med 3 og New Vegas. Men det ser vi på om 100-150 timer. Jeg tror, at det her kommer til at tage væsentligt mere tid at blive færdig med, med al det der settlement-halløj. I dag regner jeg med at bygge en høj væg udenom Sanctuary, og så have én indgang, hvor man bliver budt velkommen af en røvfuld turrets, hvis man er raider eller supermutant.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-15 13:59, rettet 15/11-15 14:18 
Naiera>
Sikke en masse brok. Hvordan man kan være ved at falde om over hvordan spillet kører på PS4, det forstår jeg overhovedet ikke.

Jeg konstaterer blot pinligheden af at det på trods af simple miljøer, få detaljer, enkle modeller kører betydeligt ringere andre open-world spil som er mere komplekse. Og speciel når nogle simplere indendørs områder kører ringere end mere krævende udendørs områder, tyder det på grov sjusk og fejl. Om man kan li' spillets art-direction eller ej er en anden sag.
millenniummillenniumSkrevet 15/11-15 16:15, rettet 15/11-15 16:15 
Fallout 4 stjæler kunder fra nettets ældste erhverv. LOL

Link...
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 15/11-15 17:45 
Beano>
Jeg konstaterer blot pinligheden af at det på trods af simple miljøer, få detaljer, enkle modeller kører betydeligt ringere andre open-world spil som er mere komplekse.

Jeg deler overhovedet ikke denne opfattelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 20:00, rettet 15/11-15 20:01 
Jeg har lavet en video over noget af det mest broken og underlige jeg har set indtil videre. Noget af det er fysik-baseret som jeg jeg fandt utrolig underholdende i situationen, men det er ikke sikkert det giver mening når man ikke var der :)
Det første klip var egentlig mest fordi jeg synes det var imponerende hvordan radroach'en i skraldespanden bevægede sig ret realistisk.

Jeg har det ret vildt over klippet hvor min companion griber en mand i skridtet, løfter ham op og smækker ham i jorden, hvorefter fysikken går apeshit og hun ikke tøver med at tømme sit våben i ham lige som han lander igen. Et move jeg aldrig har set hende lave før eller siden :D

Ingen spoilers :)

https://www.youtube.com/watch?v=8Idohhpmu-Q
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 15/11-15 22:56 
Hahaha, hvor er det fedt! :D

Tiltaler Codsworth dig i øvrigt som Martin? Jeg blev fuldstændig paf, da han pludselig kaldte mig Dennis.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/11-15 23:27, rettet 15/11-15 23:57 
Ja det gør han :)

Der er en liste over de navne han kan sige her:
http://www.gamespot.com/articles/fallout-4-heres-all-the-names-that-codsworth-can-s/1100-6432190/

Der er godt nok nogle spøjse imellem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 17/11-15 14:05 
Hvis dem der spiller på PC oplever problemer med FPS-drops, så tjek det her mod:

"By default in fallout 4 a LOT of textures come in huge resolutions with horrid compression for example 2048x2048 ground textures that take up 5.4mbs for 1 texture - which i turn into a 1024x1024 identical texture with better compression only taking up 650kbs (6/10ths of 1mb - literally 1 fifth of the data usage) but sense there isn't a working method for automatically resizing and compressing the base game textures ill be doing it manually which will take some time."

Jeg har lige haft tid til at teste det i 10 minutter og forskellen har været enorm. Jeg er formentlig presset på RAM-hastighed, så ikke utænkeligt at det er grunden til den store forbedring for mig.

http://www.nexusmods.com/fallout4/mods/978/?
XiwanaXiwanaSkrevet 17/11-15 21:35 
Min xbox er 101 % klar på Fallout 4 her til aften
Fallout 4
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-15 21:46 
Fedt :D

Jeg har spillet over halvtreds timer uden et crash. Jeg må hellere løbe ned og købe en lottokupon i morgen, for jeg er da den heldigste dreng på vejen :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-15 15:25 
Så kom første crash :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-15 21:12 
quad>
Hvis dem der spiller på PC oplever problemer med FPS-drops, så tjek det her mod:

"By default in fallout 4 a LOT of textures come in huge resolutions with horrid compression for example 2048x2048 ground textures that take up 5.4mbs for 1 texture - which i turn into a 1024x1024 identical texture with better compression only taking up 650kbs (6/10ths of 1mb - literally 1 fifth of the data usage) but sense there isn't a working method for automatically resizing and compressing the base game textures ill be doing it manually which will take some time."

Jeg har lige haft tid til at teste det i 10 minutter og forskellen har været enorm. Jeg er formentlig presset på RAM-hastighed, så ikke utænkeligt at det er grunden til den store forbedring for mig.

I følge Digital Foundry er textures på konsollerne identiske med PC. Gad vide om texturene fylder alt for meget her også, og at samme fix kunne forbedre performance?
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 18/11-15 21:49 
Ikke utænkeligt. Testede lige nyeste version. 60 fps i både Lexington og Diamond City. Grotesk forskel og grotesk at Bethesda shipper teksturer på den størrelse, når man tænker på udseendet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-15 21:53 
Hvad kørte det før fikset?

Billedkvaliteten er muligvis den samme som før, men oplever du forskel i bump- og normal-mapping? Jeg gætter på at de informationer er del af texture-filen, men jeg har ikke undersøgt hvordan den slags fungerer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/11-15 02:50 
Har også prøvet at hente den mod, men jeg har endnu ikke rendt rundt hvor det har kunne gøre den vilde forskel.
Fandt også en anden mod der gør dialogerne lidt mere som i Fallout 3 og NV, så man ikke skal gætte sig til sine sætninger ud fra 1-2 stikord.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
quadquadSkrevet 19/11-15 08:13 
Konsolkongen>
Hvad kørte det før fikset?

Billedkvaliteten er muligvis den samme som før, men oplever du forskel i bump- og normal-mapping? Jeg gætter på at de informationer er del af texture-filen, men jeg har ikke undersøgt hvordan den slags fungerer :)

Konstante drops til under 10 FPS i problemfyldte områder. GPU og CPU var ikke i nærheden af 100% usage de gange. Så samme problemer rigtig mange PC-spillere melder om, men bare det værre når man i forvejen ligger under anbefalede hardware-krav. Som jeg husker det på PS4 var der dog flere drops hvor FPS faldt glidende mod 15-20, frem for de kraftige dyk der opleves på PC.

Jeg har ingen grimme teksturer oplevet ved at bruge dem, som jeg ikke allerede oplevede før. Det er tænkeligt at der er problemer hvis spillet køres på ultra, hvor den i forvejen dårlige bumb-mapping bliver mere tydelig.
315 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig