X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Fallout 4


Svar
NaieraNaieraSkrevet 24/11-13 16:23 
Endelig, endelig, ENDELIG er der tilsyneladende en officiel annoncering på vej! Noget med 7. december.

Jeg glæder mig næsten mere til Fallout 4, end hvis Square kunne lave et RPG der var lige så godt som Chrono-serien, eller Final Fantasy på PS1. Hold da helt ferie hvor kan Fallout 4 blive fedt, på en next-gen konsol :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
316 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-15 00:11, rettet 10/11-15 00:12 
Wehner>
Det er nok fordi, de har forstand på genren og ved, at den slags er vigtigere i Skyrim osv., end høj framerate er. Det er helt åbenlyst, at konsollerne lider under at være svage i denne omgang, og man kan ikke bare lave tomme byer i 480p på konsollerne, køre 60 frames og så spiller musikken.

Jeg ville elske hvis det forholdt sig som Jmog foreslår at man gik efter stabile 30 eller 60 frames, og så tilpassede grafikken derefter. Det ville give jubel hos folk som os, men mange hos mainstream-folket ville vælge spillet fra, da grafik betyder utroligt meget i deres øjne :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 10/11-15 00:14, rettet 10/11-15 00:15 
Konsolkongen>
Gad vide hvad Witcher 3 har med Fallout 4 at gøre :)

Jeg har kun prøvet Witcher 3 meget kort, men jeg synes det kører nydeligt på PS4'eren. Det er også et spil der er så langsomt i sit gameplay at 30fps er okay. Jeg synes kampsystemet i Witcher virker ret dårligt, jeg ved ikke om det er dét du tænker kan forbedres ved 60fps? :)

Ikke noget som sådan, jeg har bare ikke prøvet et spil som kørte 30 FPS ganske længe efterhånden. Når man er vant til 60 FPS, så synes jeg forskellen føles enorm, det havde jeg ikke forventet.

Som så mange andre, så har jeg heller ikke være sikker på hvilken platform Fallout 4 skulle købes til. Men det er jeg så nu. :)
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
WehnerWehnerSkrevet 10/11-15 00:18 
Konsolkongen>
Jeg har kun prøvet Witcher 3 meget kort, men jeg synes det kører nydeligt på PS4'eren.

Jeg nåede omkring 10 timer i ugen op til Taken King, og jeg synes bestemt også, at det kørte fint. Skal snart i gang igen.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-15 00:27, rettet 10/11-15 00:28 
Papand>
Ikke noget som sådan, jeg har bare ikke prøvet et spil som kørte 30 FPS ganske længe efterhånden. Når man er vant til 60 FPS, så synes jeg forskellen føles enorm, det havde jeg ikke forventet.

Som så mange andre, så har jeg heller ikke være sikker på hvilken platform Fallout 4 skulle købes til. Men det er jeg så nu. :)

Ja der er noget af en forskel :)

Var det bare ikke så forbandet besværligt at spille på PC, ville jeg helt sikkert også ha' overvejet den mulighed.

Jeg byggede i sin tid PC for at spille Fallout 3, NV og Skyrim i 60fps, efter at have spillet Xbox-versionerne. Det var rart med 60fps, men hold kæft hvor var der meget bøvl og crashes, selv for et Bethesda-spil :p Men det virkede og var fint. Det var på Windows 7.

Jeg har lige købt Fallout Anthology på PC, fordi jeg planlagde at jeg ville spille noget F3 og/eller NV op til F4 launchen, men jeg måtte simpelthen opgive at få lortet til at virke :( Der er garanteret crashes inden for 10-15min spil, og ofte så voldsomme at det tog Windows med sig i købet.
Det var på Windows 10 denne gang, så sikkert et problem dér, men fuck om jeg gider bruge mere tid på det nu. Bomben er fin, og jeg håber lidt på at jeg kan køre Fallout 1 og 2 uden de store problemer hvis jeg en dag skal spille dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 10/11-15 00:45 
Øv, det virker da helt vildt, at du har så meget bøvl. Tror min Xbox One er frosset flere gange i Borderlands 2 end min pc det sidste år. Når det så er sagt, så har jeg aldrig spillet andet fra Bethesda end Skyrim på min pc. Det gav først bøvl, når jeg gik total mod-amok.

Nu er Fallout 4 i hvert fald købt og downloader via Steam. Så skal jeg nok vende tilbage hvis pisset crasher hvert andet øjeblik - 60 FPS eller ej. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-15 00:48 
Jeg krydser fingre for at det virker for dig :)

Jeg forstår helt sikkert din kritik mht. frameraten på konsol-versionerne. Jeg forventer dog ikke at det kommer til at påvirke min opfattelse af spillet for meget.
Jeg har desuden også kun et GTX660 i min computer, så selv hvis jeg ville var der ikke rigtig noget formål med at købe til PC for mig ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/11-15 02:22, rettet 10/11-15 02:43 
Konsolkongen>
Var det bare ikke så forbandet besværligt at spille på PC, ville jeg helt sikkert også ha' overvejet den mulighed.

Hvis man holder sig til multiplatformspil udgivet i den her generation, er det altså ikke specielt besværligt (og selvfølgelig undgår laptop gaming :)). Der hvor der nogen gange kan opstå problemer er med ældre spil end det. Det var måske snart på tide med en "moderne pc gaming tråd", så man lige kunne få aflivet de værste myter.

Konsolkongen>Jeg byggede i sin tid PC for at spille Fallout 3, NV og Skyrim i 60fps, efter at have spillet Xbox-versionerne. Det var rart med 60fps, men hold kæft hvor var der meget bøvl og crashes, selv for et Bethesda-spil :p Men det virkede og var fint. Det var på Windows 7.

Jeg spillede Skyrim sidste år uden problemer på Windows 7. 1080p/60fps med cartridge-agtige loadetider uden crashes. Begynder man at modde det, kan alt selvfølgelig ske, men det er bestemt muligt at have en god vanilla oplevelse ud af æsken. NV havde jeg også bøvl med, men det er så igen også lidt ældre..

Papand>
Efter en times tid med The Witcher 3 på min PS4 her til aften, er jeg helt overbevist om at Fallout 4 skal købes på PC. At spille med 20-30 FPS er et langt større problem end jeg egentlig havde forventet.

Ja, forskellen mellem 20-30fps og så konstant 60fps med kraftigt reducerede loadetider er virkelig til at tage og føle på. Det er som at spille en PS5 remaster :P

Papand>
Så skal jeg nok vende tilbage hvis pisset crasher hvert andet øjeblik - 60 FPS eller ej. :P

Hvis du spiller det nu, kommer det selvfølgelig til at crashe. Det er et Bethesda spil :D
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 10/11-15 02:34 
Wehner>
Jmog>
Wehner>
Er det nu Bethesdas skyld, at nuværende konsolgeneration har fået med sparekniven hardwaremæssigt?

Nej, men hvad har det at gøre med om et spil er optimeret nok? Havde konsollerne haft mere power, så ville de jo ikke give os præcis samme grafik men med bedre framerate. Nej, de ville skrue op for textures, NPC-antal, anti aliasing, partikeleffekter etc.

Og så ville vi have præcist samme performance issue. Det er aldrig konsolfabrikantens skyld at et spil ikke performer ordentligt. Alle spil kunne være solidt 60fps, hvis bare man skruede ned for ambitionsniveauet på andre kanter. Men det gør de bare stort set aldrig.

Det er nok fordi, de har forstand på genren og ved, at den slags er vigtigere i Skyrim osv., end høj framerate er. Det er helt åbenlyst, at konsollerne lider under at være svage i denne omgang, og man kan ikke bare lave tomme byer i 480p på konsollerne, køre 60 frames og så spiller musikken.

Så er der så også det at openworld-spil ville være alt for dyre at QA-teste til at være lige så fejlfrie som det gennemsnitlige lineære singleplayerspil pga størrelsen, så det undlader man og laver en uofficiel betatest.

Den kaldes "first week of sale".

Det var ikke for at belære mig, vel? I hvert fald kender jeg genren indgående, og deres tricks er jo helt åbenlyse. Alternativet er færre/ingen spil i genren - og der er få nok i forvejen. Man vænner sig til det, og ofte bliver der også overdrevet på diverse fora i begyndelsen, fordi enkeltepisoder bliver blæst op til norm.

Nej, det var ikke for at belære dig. Det var blot lidt bitterhed over at openworld-genren har udviklet sig til en kompleksitet, der gør at de fleste af spillene flyder over med bugs ved launch og at det reelt ikke kan undgås.

Jeg kritiserer ikke Fallout 4 for ikke at gå efter 60fps. Det er reelt spild i denne genre. Grunden til Phantom Pain klarer det er at den verden, omend stor, er langt mindre kompleks end Skyrim og Fallout-spillene. Jeg vil dog mene at det er muligt at komme ekstremt tæt på den nuværende billedkvalitet i Fallout 4, hvis de brugte mere tid på at optimere det. De vidste udmærket, at der var performanceproblemer, men udgiveren ville ikke give dem tiden til at gøre noget ved det.

Det med spil, hvor udviklerne prioriterer billedlir over framerate er ikke unikt for denne generation. Der skete præcist det samme med spil på Xbox 360 og PS3. Fallout 3 for eksempel.
Bede-xBede-xSkrevet 10/11-15 02:39 
Jmog>Det var blot lidt bitterhed over at openworld-genren har udviklet sig til en kompleksitet, der gør at de fleste af spillene flyder over med bugs ved launch og at det reelt ikke kan undgås.

Det bedste man kan gøre, hvis det irriterer en er at vente. Oplev spillene et par år efter udgivelse og så er meget rettet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 10/11-15 12:04, rettet 10/11-15 12:04 
Min score af denne opsummering af F4 anmeldelserne: 10/10

https://www.youtube.com/watch?v=g-tdekcfnbU
3of193of19Skrevet 10/11-15 15:35 
Nogen der har fundet nogle frugter/grøntsager til at starte Sanctuary op med? Hvor leder man efter sådan noget?
Soren47Soren47Skrevet 10/11-15 15:39 
Jeg er faktisk lidt i tvivl. Der er en masse afgrøder i Diamond City men har glemt om det er dem man bruger til at så :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-15 17:17 
Jeg har fundet en tomat. Tror ikke du finder noget af det i Sanctuary :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KroeboCopKroeboCopSkrevet 10/11-15 18:22 
Beano>
Min score af denne opsummering af F4 anmeldelserne: 10/10

https://www.youtube.com/watch?v=g-tdekcfnbU

Hehe :=D
Hoid to colony C05 where the computer is...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 10/11-15 20:36 
Jeg samlede de to meloner hun havde dyrket i starten, og plantede dem.
Passerede også en "farm" hvor jeg hapsede et par afgrøder med, som blev plantet hjemme i Sanctuary.


Har i øvrigt kun oplevet ét crash, og derefter 8+ timers gameplay uden nogen form for besvær. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-15 16:52, rettet 11/11-15 16:53 
Jeff Gerstmann siger at frameraten udvikler sig meget negativt som spillet skrider frem på PS4, kulminerende i en sekvens med 5fps, hvor han nærmest ikke kunne styre:

http://youtu.be/m6r5EYqd5rQ

Som konsekvens der af (og andre issues) har Giantbomb valgt at give forskellige karakterer til PC og konsoludgaverne.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 11/11-15 17:04 
Good old Bethesda
BeanoBeanoSkrevet 11/11-15 19:05, rettet 11/11-15 19:06 
Da jeg klikkede på linket til GS's video om Fallout 4 glitches, fik jeg først en reklame for Fallout 4 :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-15 19:47 
Jeg har ikke oplevet noget der var så slemt som det, men jeg var i en stor fabrik i går hvor spillet bestemt ikke kørte for godt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/11-15 03:07, rettet 12/11-15 06:19 
Folk er allerede begyndt at gøre Fallout 4 til et spil hvor man kan udleve sine vildeste drømme :D

Fallout 4

Fallout 4
Fallout 4

^Det lyder sådan hér i spillet: https://youtu.be/fmN5WcGCquc
enfenenfenSkrevet 12/11-15 18:55, rettet 12/11-15 18:55 
En video, der via timelapse, viser, hvor længe det tager at gå tværs igennem kortet i spillet.

Der er en del andre spil, der har et noget større kort.

How big is it?
What is the Matrix?
Soren47Soren47Skrevet 12/11-15 19:06 
Det vigtige er måske også mere om der er noget at lave på den lange gåtur :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-15 19:09 
Præcis, når man hovedsageligt går rundt til bens, så er det altid at foretrække at der lagt lidt tanke og energi i at der er noget at foretage sig. Til sammenligning er det meste af GTA jo rent fyld, der bare skal være der for vejenes skyld :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 12/11-15 19:10 
Hvad så med Witcher 3? (ikke at jeg har spillet det).
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-15 19:56, rettet 12/11-15 20:00 
Der rider man rundt på en hest. Af de par timer jeg har spillet det, er det meget mere bart end Fallout.

EDIT: Jeg har i forresten stadig ikke oplevet de vilde problemer med Fallout 4 på PS4. Andet end at frameraten er dykket til omkring de 20 i nogle kampe, som selvfølgelig var træls. Det kører stadig lidt bedre end 3'eren gjorde på Xbox 360, så hvis man kunne klare det, så vil man også kunne her.

Jeg har underligt nok ikke oplevet et eneste crash, og kun en enkelt bug, med noget tutorial-tekst der ikke ville gå væk før jeg gik ind og ud af VATS. Jeg har spillet 15 timer og statistisk set burde det ha' crashet mindst et par gange allerede. Jeg er sikkert bare heldig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 12/11-15 20:05 
For mig crashede det én gang, lige før jeg skulle op på taget i museet, men ikke mere siden.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 12/11-15 21:08, rettet 12/11-15 21:08 
14 timer indtil videre. Ikke helt sikker det er spillet for mig.
Synes spillet har en underlig powercurve og gør ingen indsats overhovedet at guide mig til quests passende til min Level.
Verdenen er fantastisk designet, det føles virkelig som ruiner af noget der fungerede før i tiden. Men hold da kæft kan det være trælst at kæmpe i. Havde en quest hvor nogle raiders skulle fjernes fra en fabrik. Man bliver bare beskudt fra alle sider og bliver konstant hængende på trapper stiger og hjørner. Nogle raiders var oppe på taget, hvor jeg så pga mangel af sniperriffel måtte løbe frem og tilbage op og ned af lange trapper for at komme i rækkevidde. Brugte så en time på bare at finde de sidste to raiders i en sidekælder jeg havde overset.
Munition er alt for knap og der forsvinder for meget tid med at rode rundt i skuffer, skabe mm for at finde nok (man kan jo pænt glemme at købe bønner, de er alt for dyre ift hvad man får for quests).
Spillet kunne virkelig have haft gavn af en easy mode til folk der vil nyde verdenen men ikke har tid til at scavenge hvert rum...
NaieraNaieraSkrevet 12/11-15 22:15 
Very Easy ér altså very easy. Så meget easy at jeg følte mig lidt billig da jeg spillede New Vegas. Nu spiller jeg på Easy ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-15 22:19 
Jeg spiller på Hard, for bare at få lidt modstand. Jeg synes man vælter sig i stimpacks på Normal :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 12/11-15 22:25 
Konsolkongen>
Jeg har underligt nok ikke oplevet et eneste crash, og kun en enkelt bug, med noget tutorial-tekst der ikke ville gå væk før jeg gik ind og ud af VATS. Jeg har spillet 15 timer og statistisk set burde det ha' crashet mindst et par gange allerede. Jeg er sikkert bare heldig :)

Jeg har altså også altid oplevet de spil sådan. Jeg anerkender fuldt ud, at de er buggy, men alle de, der ingen bugs oplever, drøner jo ikke på nettet og råber højt.

Derudover er der selvfølgelig skandalerne med PS3-versioner, der endte med at dø, når ens save blev for komplekst, men det, synes jeg, er noget andet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-15 22:28 
Det var vidst kun PS3-versionen af Skyrim. Jeg havde ingen problemer med Fallout 3 på PS3, andet end at det ikke kørte så godt :)

Jeg er ret sikker på at Skyrim blev patchet på PS3, men det gør det selvfølgelig ikke okay at spillet var broken fra udgivelse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/11-15 22:41 
Wehner>
Jeg har altså også altid oplevet de spil sådan. Jeg anerkender fuldt ud, at de er buggy, men alle de, der ingen bugs oplever, drøner jo ikke på nettet og råber højt.

Så store og omfattende som Bethesdas rollespil er, må man også forvente en vis mængde bugs, hvis man spiller på release. Det er ikke ment som kritik, mere anderkendelse af det ambitionsniveau de ligger for dagen og jeg ville ikke tøve med at påstå at de producererer de bedste rollespil i mediets historie.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 12/11-15 22:42 
Ups, der er sværhedsgrader? Det havde jeg slet ikke lagt mærke til... Glemte helt at kigge i de Settings... /doh
NaieraNaieraSkrevet 12/11-15 23:16 
Men du slipper nok ikke for at rende rundt og kigge efter ting.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 13/11-15 00:04 
Har du gjort noget for at ændre miljøerne denne gang? Jeg ved godt, at det ville være uautentisk, men jeg er ikke så vild med ensformigheden i eksemplevis farvepaletten i postapokalyptiske spil - velvidende, at det netop er det unikke ved settingen. Men sneverden, waterworld, anything?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 00:14, rettet 13/11-15 00:15 
Jeg tror du skal vente på add-on content før du ser noget markant anderledes. Det har altid været Bethesdas fremgangsmåde.

Noget jeg flere gange ikke har været så glad for selv. For selvom variation tit er en god ting, så har en del af deres add-ons virket fuldstændig out of place i forhold til grundspillet.

Jeg ville personligt nok foretrække DLC der udvidede det eksisterende kort, med nye tiltag, end udelukkende nye, mindre, områder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/11-15 00:15 
Jeg synes også, det er fair nok, de holder stilen. Men man ved jo aldrig, hvad de kan finde på.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/11-15 04:49 
Wehner>
...men jeg er ikke så vild med ensformigheden i eksemplevis farvepaletten i postapokalyptiske spil...

Altså, de _har_ brugt andre farver end forskellige nuancer af brun og olivengrøn i Fallout 4.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
OdinOdinSkrevet 13/11-15 09:39, rettet 13/11-15 12:57 
Ja, det her spil er langt mere farverigt end de forrige to. Ude i wasteland er det stadig fortrinsvist knækkede træer, sten og vissent græs, men de fleste lokationer er enormt farverige - næsten til et punkt hvor jeg føler det kan være lidt for meget. Den fabrik jeg rendte rundt på igår lignede Googles serverrum, hvor alle rør, bygninger, siloer og stilladser havde en primærfarve. Så selvom jeg ikke tror du kommer til at se sne lige med det samme, Wehner, kan du ihvertfald trygt regne med ikke at drukne i de grå omgivelser du kender fra Fallout 3. De skiftende vejrforhold (hvilket de to forrige spil ikke havde) bidrager også til variationen.
WehnerWehnerSkrevet 13/11-15 14:13 
Fedt, det lyder lovende. Er jo ret vild med genren, så det kan være, at det får et skud engang efter Witcher 3.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/11-15 14:38 
Odin>
De skiftende vejrforhold (hvilket de to forrige spil ikke havde) bidrager også til variationen.

Rad storms kan dog godt tage at gå langt væk, og dække sig til!
Har heldigvis kun oplevet det én gang, hvor jeg havde nogenlunde mulighed for at søge dækning så jeg ikke endte med alt for mange rads.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 13/11-15 17:12 
Jeg fik to af dem lige efter hinanden. Jeg søgte ly i et super mutant-skur, som var rigged til at springe i luften :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
OdinOdinSkrevet 13/11-15 17:39 
Hahahahahahah. Fallout. Fallout never changes.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 13/11-15 19:19 
Facts fra internettet :D

http://venturebeat.com/2015/11/13/pornhubs-traffic-dipped-significantly-the-day-fallout-4-came-out/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 19:32 
Jeg var i Trinity(?) Tower tidligere i dag, og der kørte spillet godt nok ad H til, og det blev ved selv efter jeg havde dræbt alle super mutants i området. Det der var virkelig underligt var at jeg lavede et quick save, og så blev dræbt længere oppe, loadede mit quicksave igen, og så kørte det straks mærkbart bedre (dog ikke perfekt), på trods af at alle ligene stadig var til stede.
Jeg tænker at det må være noget scripting/AI der går ged i, men at der faktisk er rimelig chance for at spillets performance kan forbedres...?
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 13/11-15 19:48 
Naiera>
Jeg fik to af dem lige efter hinanden. Jeg søgte ly i et super mutant-skur, som var rigged til at springe i luften :p

Det er lidt som en date med Cosby, bortset fra at han tæver dig bevidstløs med sin sammenrullede sweater, frem for at spike din drink.


Jeg var i en tøjbutik fyldt med raiders der skulle udryddes.
På en af de højere etager havde de fængslet en tøjbamse i en papirkurv, og sat en stol ovenpå som vægt... Bamsen havde endda håndjern på :(
Jeg snuppede et screenshot, men det blev åbenbart så mørkt at man intet kan se - og jeg glemte selvfølgelig alt om Pip Boys indbyggede lys.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
quadquadSkrevet 13/11-15 22:05, rettet 13/11-15 22:17 
Fantastisk verden igen, men performance er godt nok helt hen i vejret. Købte en PS4 for at spille det, men fik heldigvis mulighed for at prøve det inden jeg pakkede den ud. Kan ikke leve med med den framerate, det nærmer sig N64. Så nu har jeg købt det på PC, hvor jeg spiller på minimumskravene, hvor det selv på laveste settings ofte lider af en framerate under 10. Lexington, Boston og Corvega Factory har indtil videre været de helt store syndere. Er i øvrigt ligegyldigt om jeg i ini-filerne optimerer det til at køre på en toaster, framedrops sker de samme steder, uanset om man kigger direkte ned i jorden.

Der er plads til forbedring på både performance, UI og controls. Chokeret over de høje scores det har opnået. De har overført 90% af irritationsmomenterne fra FO3 og performance er uacceptabel på alle platforme, men alligevel virker anmelderne som om at de ikke har opdaget manglerne (eller underspiller dem groft).

Edit: DF har stresstestet PS4 og Xbox One i de områder hvor det ikke er nemt at holde 30 FPS: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-fallout-4-performance-analysis.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 22:10 
Jeg tror det er fordi de ser bort fra problemerne og kun fokuserer på spillets positive sider. Jeg lægger bestemt mærke til dem, men jeg er også alt for glad for spillet til at lade det ødelægge noget for mig. Jeg håber at Bethesda ruller nogle sindssyge patches ud der løser de største performance problemer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 13/11-15 22:16 
Jeg er også fantastisk glad for spillet, men min subjektive glæde kan ikke overskygge min objektive viden om at interfacet er forældet og nærmest ubrugeligt på PC, at performance er noget af det dårligste jeg har set i et trods alt fungerende spil og at de har kogt Fallout-serien ned til et skydespil med conversation wheel. Min spilglæde er til 10/10, men skal jeg være bare en smule rationel, er jeg dybt skuffet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/11-15 22:23 
Men havde du ikke spillet Fallout 3 på konsol? Det kører da trods alt dårligere (inkl tearing) end Fallout 4 :)

Fallout-serien er jo svær at definere. Den er hovedsageligt et FPS RPG, da tre af seriens udgivelser spilles i første person. Dernæst er den noget top-down (PC-Diablo-halløj) RPG, derefter et RTS (Tactics) og til sidst et Dark Alliance rip off (Brotherhood of Steel).

Der er for mig at se ikke mere skydespil i 4'eren end der var i 3 og NV. Den primære forskel er at skyderiet faktisk fungerer denne gang, det har det aldrig gjort før på konsol, hvor man var tvunget til konstant at bruge VATS.
Spiller nu: Phantasy Star IV
316 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig