X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Tearaway


Svar
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-13 10:10 
Så fik PS Vita vist sin første originale killer app - det var sandelig på tide.

Karaktere:

Destructoid: 10/10
Polygon: 9,5/10
EGM: 9,5/10
IGN: 9.3/10
Edge: 9/10
CVG: 9/10
Escapist: 4,5/5
Gamespot: 8/10
Eurogamer: 8/10
Gamesradar: 8/10
Joystiq: 3/5

Jeg har forudbestilt digitalt og er igang med at downloade. Jeg glæder mig!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 20/11-13 10:24 
Vent lige.. Polygon: 9,5/10???

Jeg tror de prøver at modbevise et eller andet :D
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-13 10:29, rettet 20/11-13 10:29 
Den tråd skulle jeg også lige til at lave :)

Fedt at det får så fine anmeldelser og respekt for at Sony igen-igen vælger at lave en ny franchise, frem for bare at genbruge de gamle til hudløshed. Det virker også som noget der forsøger at bruge Vita'ens funktioner, forhåbentlig uden der går for meget gimmick i den. Jeg har bestilt ved Amazon, men er da lige ved at fortryde, når man allerede kan downloade det nu.

slk486>
Jeg tror de prøver at modbevise et eller andet :D

Huh?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SonicSonicSkrevet 20/11-13 10:29 
På tide at anskaffe sår'n en Pvita :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 20/11-13 10:30 
slk486>
Vent lige.. Polygon: 9,5/10???

Jeg tror de prøver at modbevise et eller andet :D

Stemmer det ikke meget godt overens med de andre anmeldelser?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/11-13 10:32 
Jo, men plejer de ikke at rakke ned på alt Sony? :)

De har fået en del modvind på det sidste.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 10:42 
slk486>
Vent lige.. Polygon: 9,5/10???

Jeg tror de prøver at modbevise et eller andet :D

Tror jeg også, men det skal mere til :D
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 20/11-13 10:44, rettet 20/11-13 10:44 
slk486>
Jo, men plejer de ikke at rakke ned på alt Sony? :)

De har fået en del modvind på det sidste.

Det er vist mest bare varm gas fra Neogaf.

Den egentlige grund til at ikke tro på noget som helst Polygon publicerer er deres vane med at ændre karaktere som vinden nu lige blæser. Simcity gik vist fra 9 til 7 til 4.5 over et par dage. De mangler IMO en hel del integritet
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 10:46 
Stammer nok fra at MS gav dem $750K for at lave en dokumentarfilm om dem selv. Men syntes nu mere de er tabloide end biased. Desværre en stigende trend i spilmedierne.
slk486slk486Skrevet 20/11-13 10:58 
^ Ja, det er ærgeligt, men vi "internet loud-mouth gamers" er sgu selv ude om det :(
j/k
SumezSumezSkrevet 20/11-13 11:11 
slk486>
Jo, men plejer de ikke at rakke ned på alt Sony? :)

De har fået en del modvind på det sidste.

Oh okay. :) Jeg har aldrig hørt om dem, men kan se hvad du mener så. Fanboy-medier er pinlige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 20/11-13 11:22 
Vær du bare glad for det - jeg havde heller aldrig hørt om dem før de hele tiden blev nævnt i forbindelse med ord som shills, fanboys og no integrity :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 15:25 
Btw, spillet koster stadig kr. 167,- på PSN Store inkl. soundtrack eller andet lir.
BeanoBeanoSkrevet 20/11-13 19:58, rettet 20/11-13 19:59 
Jaaaaaa....

Tearaway

Øjjjj!!!!

Tearaway
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-13 06:17, rettet 25/11-13 06:37 
Så er jeg igennem. Hold nu op det er godt!

En fantastisk komplet verden der oser af uanede mængder af kreativitet. Det er smukt og kører samtidig fuldstændig flydende. Dem der skulle frygte floaty fysik som i LBP kan roligt investere: kontrollen er responsiv og der er intet floaty over den overhovedet. Media Molecule skal have ros for at udnytte Vitaens features og rent faktisk bygge et spil op om dem så det virker og ikke føles som obligatorisk spild tid. Man bliver som spiller inddraget helt bogstaveligt og det fungerer simpelthen perfekt. Musik og lyddesign er helt i top. Det er IMO MMs hidtil bedste produktion.

Spil det!
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 25/11-13 10:09 
kontrollen er responsiv og der er intet floaty over den overhovedet

Kæmpe lækkert!
Så mangler vi bare at Nintendo også vågner :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/11-13 11:49 
...og laver ordentlig styring i deres platformspil, eller hvad? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 25/11-13 12:08 
Ahrm...
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 25/11-13 12:10 
Jeg er ikke fan af floaty kontrol - Ninty slipper kun afsted med det fordi det er Mario. Responsiviteten fejler ikke noget :p
j/k
SumezSumezSkrevet 25/11-13 14:05 
Mario er da netop ikke "floaty", ikke på samme måde som LBP er det i hvert fald, de er jo direkte modsætninger.
Det er netop den skarpe og præcise styring, der karakteriserer de bedste platformspil, og styringen i LBP er meget præget af den "realistiske" fysik-engine det er baseret på, det er nok spillets største svaghed. :).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/11-13 14:06 
Jeg forstår heller ikke at Mario skulle være floaty? :P
slk486slk486Skrevet 25/11-13 14:24, rettet 25/11-13 14:29 
Mario stopper ikke når man slipper - kald det inertia, eller moment om du vil, men det giver floaty kontrol og er for mit vedkommende en svaghed i spillet, der gør at det føles som at kæmpe imod kontrollen. Eller husker jeg helt helt forkert?
j/k
SumezSumezSkrevet 25/11-13 16:56 
Ja, der er inertia, men den er præcis og forudsigelig, og intuitiv styring gør det nemt at styre imod. i et spil hvor man bevæger sig som man gør i Mario, ville det være absurd underligt hvis det ikke var der. I run'n'gun action spil a la Contra, Mega Man osv. hvor fokus ikke er på platforming, men på at skyde og dodge, er det mere logisk ikke at have det.
Jeg skal ikke lege fanboy og forsvare Mario-serien helt blindt, men lige mht. styringen er det nok det tætteste jeg har set på perfektion indenfor genren i størstedelen af iterationerne lige siden det første på NES. Det er nok en af de primære årsager til at den spilserie er blevet så stor som den er blevet. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 25/11-13 17:28, rettet 25/11-13 17:29 
Jeg vil nødig hælde mere brænde på bålet og gå endnu mere offopic, men: Jeg har altid synes den mængde inertia der er i Mario var irriterende og ikke intuitiv. At kalde den form for inertia præcis synes jeg er lidt af et paradoks. Skulle jeg være helt ærlig vil jeg tro at nogen finder den perfekt og intuitiv er fordi de er vokset op med den og forventer at det er sådan det skal være. Jeg er ikke selv vokset op med den og synes den besværliggør tingene i forhold til andre spil i genren.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SonicSonicSkrevet 25/11-13 18:41, rettet 25/11-13 18:42 
Enig med Sumez her. Jeg syntes platformers med helt stiv "traction"(?) virker for livløst.
Jeg syntes ligeledes det giver en tand udfordring til spillet, som jeg godt kan lide.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 25/11-13 21:03, rettet 25/11-13 21:15 
@Nuclear: Det er også min tanke at man ikke skal være vokset op med det, for at se paradokset, for præcist kan man altså ikke sige styringen er. Til dels forudsigelig muligvis, men bestemt ikke præcis - altså floaty. Hvis det ikke var Mario var det aldrig gået i dag :)
Perfektion? Ikke for mig da. Der er feks. Mega Man væsentligt højere på listen.

Men, nok om det så. Bare glad for at MM har set lyset :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/11-13 21:31, rettet 25/11-13 21:32 
At spille Mario handler jo præcis om at mestre styringen, og når man gør det, kan man spille virkelig præcist og fantastisk, på en måde der aldrig ville kunne lade sig gøre hvis man ikke kunne basere sine hop og bevægelser på variationerne i figurens momentum. Det er jo ikke fordi det ville have været svært at lave spillet uden acceleration og inertia, tværtimod. Udtalelser som "en svaghed i spillet" og "det var aldrig gået i dag" er så absurde i den her sammenhæng at jeg tror jeg vil lade som om jeg ikke har læst det. :P
Jeg elsker Mega Man, og det spil er bestemt også perfektion indenfor sin genre, men det er en fuldkommen anden type spil, ligesom LittleBigPlanet er en hel tredje.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/11-13 23:34 
Du er super god til at eskalere ;)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/11-13 23:38 
Det er lidt mere konkret end blot at konstatere at du tager fejl ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/11-13 23:42 
Det er også helt fint, det er ordvalget ind imellem, men lad nu det ligge :)

So, Tearaway...
j/k
HankyHankySkrevet 28/11-13 00:42 
Andre der har leget lidt med at lave sin egen karakter, skåret i pap og karton? :D

Dette er min:
Tearaway
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
millenniummillenniumSkrevet 30/09-14 09:13, rettet 30/09-14 09:13 
Dåååh, jeg må se at få købt denne perle til min Vita.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 12/02-16 09:30 
Tearaway var rent mindfulgames for mit. Elskede det fra start til slut og pausede nærmest ikke før det var gennemført.

Nu overvejer jeg PS4 udgaven: Unfolded.

Nogen som har prøvet det? Man kan få det relativt billigt, og det har fået relativt gode anmeldelser. Forstår bare ikke helt hvilke gimmicks det er som kræver ekstra hardware?
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-16 09:46, rettet 12/02-16 09:47 
Kamera kræves hvis man vil have sit ansigt (eller andet) ind i spillet, og til bedre DS4 tracking. PS App på smartphone og tablet kan bruges til at tegne på og lign. Ved ikke om smartphone/tablet også kan anvendes som kamera.
Jeg har spillet det men ikke gennemført - har ikke brugt andet end DS4 og PS App på min iPad.
millenniummillenniumSkrevet 12/02-16 10:38 
Hmmm, lyder også som noget der kunne være sjovt at spille med rollingerne. :)
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 12/02-16 10:44 
Det er et ganske hyggeligt spil :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig