X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PS2-laser er død - spille fra harddisk?


Svar
DanerenDanerenSkrevet 19/11-13 14:48 
Hej alle!

Situationen er den at laseren i min PS2 er død. Hvis jeg er heldig læser den disken efter 50 forsøg.

Jeg har så læst om en HD Loader, men der skal man vidst bruge en CD for at boote harddisken hver gang man tænder sin maskine.

Kender i nogle alternative Hard disk loadere, som er forholdsvis nemme at installere, eller ved i hvor jeg kan få nogen til at installere det for mig?

På forhånd tak!
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-13 14:52 
Hvilken model PS2 er det?
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 19/11-13 14:56 
Har du prøvet at skille den ad og rense laserhovedet? Det hjalp på min ene PS2 der ikke vil læse discs.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DanerenDanerenSkrevet 19/11-13 14:59 
Det er en FAT PS2 :)

Nej, jeg har ikke prøvet at skille den ad. Det ved jeg ikke om jeg tør at gå i krig med. Jeg har forsøgt med en rense dvd, men det er nok en god ide at prøve at skille den ad.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-13 15:00 
Hvilken model FAT nærmere bestemt? :) Jeg har en stak løse drev til 50004 modellen nede i kælderen, som alle virkede fint da jeg tog dem ud af maskinerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 19/11-13 15:10 
Det må jeg lige få tjekket i aften :)

Jeg købte den på udgivelsesdatoen, hvis det hjælper noget?
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-13 15:12 
Så er det nok ikke det drev desværre :( Der er forskellige drev i forskellige FAT maskiner og de passer ikke i alle maskiner :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 19/11-13 15:14 
Ahh ok. Det kunne også være at jeg bare skulle købe en ny på dba :) Det må jeg lige overveje...

Men ved i så om det er besværligt at installere en harddisk og spille fra den?
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-13 15:21, rettet 19/11-13 15:23 
Det er ikke super indviklet. Der findes exploits til memorycards der kan boote op i HD loaderen uden du skal have disc i.
Hvis dit drev ikke virker skal du også finde en måde hvor du kan rippe dine spil på din computer og overføre dem via LAN til din harddisk, det aner jeg faktisk ikke om du kan (rippe på din computer).

Sådan alt besværet taget i betragtning ville jeg anbefale at du køber en ny maskine. Det er heller ikke alle titler der virker uden problemer på en harddisk så vidt jeg har læst. Jeg har også oplevet at harddiskene jeg har haft i min, har fucket up og skulle formateres et par gange.

Jeg har kun harddisken i min maskinen pga homebrew, fan-translations og PS2 widescreen hacks: http://ps2wide.net/s.html
Jeg kom dog ikke rigtig længere end at få harddisken installeret og rippet et par af mine spil, så jeg ved ikke skide meget om det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DanerenDanerenSkrevet 19/12-13 09:24 
Nu fik jeg langt om længe sat en harddisk i min PS2.

Jeg har installeret denne pakke på harddisken og browser-versionen siger rigtig nok 2.00:
http://theisozone.com/downloads/playstation/tools/ps2-hacked-hdd-psbbn032-uleoplesrgsmbb3-or-free-hdboot/

Jeg har så prøvet at lægge et af mine spil ind på harddisken, men når jeg starter maskinen står spillet som "Corrupted data".

Jeg har så fundet frem til at jeg skal installere "HDLoader Game Installer", men jeg ved ikke hvordan jeg får overført .elf-filen til harddisken og installerer den med uLaunchELF?

Eller har i en bedre løsning på problemet?

På forhånd tak :)
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
slk486slk486Skrevet 19/12-13 09:36 
Du skal bruge et Action Replay eller lign. til at få custom elf filer på et memory card - du kan ikke boote fra HD.

http://bootleg.sksapps.com/tutorials/fmcb/
j/k
DanerenDanerenSkrevet 02/01-14 10:08 
Så fik jeg købt en memory card i Gamestop til 20,- :) Og har fået installeret Free McBoot, så nu kører det med at spille mine spil fra den interne harddisk. Mange tak for jeres hjælp!
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
slk486slk486Skrevet 02/01-14 11:12 
Load tiderne formindskes også meget, så selv om ens drev virker fint er det en god ide :)
j/k
DanerenDanerenSkrevet 02/01-14 14:04 
Ja, det er en ret stor forskel i load tiderne!
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
slk486slk486Skrevet 02/01-14 15:20 
Har lige gennemført Trapt og der var load tiderne nærmest ikke eksisterende (1-2 sek).
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig