X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Final Fantasy X & X-2 HD remaster udgivelsesdato


Svar
Per SPer SSkrevet 18/11-13 14:30, rettet 18/11-13 14:30 
Udkommer til PS3 d. 21. marts. Standard og Limited Edition. Den nye extended trailer i linket.

Del af pressetekst fra Square-Enix:

Two Classic RPG’s now in HD – Experience two of the most successful entries in the legendary RPG series, now looking even better than you remembered them.

International Editions of Both Games – The International version of FINAL FANTASY X-2 makes its way outside Japan for the first time ever, with a host of additional content not included in the original.

Updated Soundtrack – Over 60 tracks from the original FINAL FANTASY X soundtrack are rearranged or remastered in HD audio.

Full Trophy Support – Full PlayStation 3 and PlayStation Vita Trophy support is included, for each title.

Cross-Save Support – Continue playing the same game across each of the PlayStation 3 and PlayStation Vita versions, by saving your data to the PlayStation Network (this feature requires both versions of the game).

Der mangler stadigvæk en endelig dato til VITA udgaven.

Extended trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 18/11-13 14:35, rettet 18/11-13 14:41 
Wow, det var også på tide, hvor mange år siden er det de begyndte at snakke om det? Rigtig dårlig timing at de først får det ud efter PS4 er kommet, men jeg ser stadig frem til det. :)

Håber at ventetiden er det værd - det kan umuligt være sådan en doven lappeløsning, som det vi har set fra Konami, især med Silent Hill HD Collection. Håber også på valgfrit japansk lydspor, de engelske stemmer er helt forfærdelige.

Det må også være interessant for amerikanerne at prøve "international" udgaven af FFX. Kan slet ikke forestille mig spillet uden Dark Aeons - efter min opfattelse var det endgame-delen der gjorde spillet værd at spille.

edit: lol, hvad sker der for kæmpe-spoiler i traileren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-13 14:51 
Jeg forventer at det blive ligeså godt håndværk som Kingdom Hearts HD der kørte 1080p og rock solid 30fps.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-14 06:17, rettet 04/01-14 16:20 
Her følger lidt indtryk fra den Japanske Vita-version:

Overordnet set er det en rigtig fornuftig konvertering. Opgraderingerne er hovedsagligt grafiske, og jeg synes personligt det er gjort så nænsomt som muligt. Det hele passer stadig sammen og ser virkelig virkelig godt ud på Vitaens OLED-skærm. Frameraten er enormt stabil på de 30 fps, og jeg har kun en enkelt oplevet et lille dyk, hvorefter det hele fortsatte derudad. Det er virkelig dejligt at opleve spillet uden problemerne forårsaget af PAL-konvertering, især det at hastigheden nu er som den skal være er et kæmpe plus. Det er lidt ærgerligt at begrænsningen med to high-poly modeller stadig eksisterer i denne udgave, men det har sikkert været for teknisk besværligt at fjerne den.

På lydsiden er soundtracket blevet opdateret. Jeg har hørt flere fans få kaffen galt i halsen, da de har hørt de opdaterede udgaver af musikken, hvilket jeg dog må stille mig uforstående over for (med det "men" at jeg endnu ikke har hørt hele soundtracket). Opdateringen her er også ganske hæderlig, selvom det selvfølgelig er et personligt spørgsmål hvilken version man foretrækker.

Til de der har glædet sig til at opleve det originale Japanske stemmeskuespil, må jeg advare og sige at det er nøjagtigt lige så ringe som det engelske. Nogen af scenerne giver mere mening sprogligt og kulturelt hvis man har indsigten, men det gør ikke Tidus mindre tåkrummende at høre på - om noget er hans Japanske stemmeskuespill endnu mere irriterende end det engelske (glæd jer til den famøse grine-scene).

Der er enkelte Vita-ekslusive features som er meget rare. Man kan f.eks. swipe på skærmen og få en healing-menu frem, når man ikke er i kamp, så man undgår at skulle ind i menuen og heale hvert enkelt medlem af gruppen enkeltvis. Swipe-menuen er dog en anelse spoiler-y, da den automatisk gør opmærksom på sig selv inden hver boss-kamp.

Jeg har taget et par screenshots:
Final Fantasy X & X-2 HD remaster udgivelsesdato
Final Fantasy X & X-2 HD remaster udgivelsesdato
Final Fantasy X & X-2 HD remaster udgivelsesdato
Final Fantasy X & X-2 HD remaster udgivelsesdato
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 04/01-14 14:54 
Synes også jeg har hørt at de japanske stemmer skulle være rimelig ringe.
Problemet i den engelske dub tror jeg dog ikke i ligeså stor grad er skuespillerne, som scriptet der har gjort at det har været nærmest umuligt at matche stemmerne til mundbevægelserne, og som resultat lyder flere af hovedpersonerne, især Yuna, som robotter.

Nok ikke et tilfælde at den eneste figur der ikke lider under det, har en stor krave der dækker for munden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/01-14 15:18 
Underligt nok synes jeg egentlig at stemmerne ind i mellem passer vildt dårligt til mundbevægelserne. Jeg ved ikke hvorfor det er tilfældet.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
NaieraNaieraSkrevet 04/01-14 15:22 
I Japan går man ikke op i den slags så meget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 04/01-14 15:27 
Og så er der geniale islæt som det her (3:47):

http://youtu.be/_Hmp6nQki_s?t=3m47s
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/01-14 22:11 
^ Ikke med - hvad er der galt med klippet?
j/k
SumezSumezSkrevet 04/01-14 22:33, rettet 04/01-14 22:33 
"but I wanted to see it... withyunabymyside"

Jeg tror faktisk det er enginen der laver rod, og ikke skuespillet der er sådan. Så man kan håbe det er fikset i remaster.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/01-14 22:47 
Ah, gotcha :)
j/k
3of193of19Skrevet 05/01-14 02:24 
Jeg tror bare det er ment som en dramatisk



Pause.

Det lyder nok bedre på japansk. Noget i stil med "ano zou ga mitakatta... Yuna to isshou."

For at fremhæve Tidus ønske for at besejre Sin uden at ofre Yuna.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-14 02:29 
Jeg husker der var rigtig mange eksempler af den slags Sumez linker til :) Men det er ligemeget, Spheregrid var lidt af en genistreg og jeg glæder mig virkelig til at spille det igen. Fik det aldrig gennemført dengang. Det bliver dog på PS3 for mit vedkommende :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/01-14 02:38 
Ser fint ud, spillet er udmærket selvom det nok hører blandt de 5 ringeste ff's.
3of193of19Skrevet 05/01-14 02:56 
De fem ringeste? 1,2,3,8,10?
Tæller du online spillene med?
SumezSumezSkrevet 05/01-14 02:58 
Konsolkongen>
Fik det aldrig gennemført dengang.

Synd, jeg synes virkelig spillet brillierer i "post-game", især hvis man synes spheregrid var en god idé. Det kan tangere til grinding, men jeg synes det er utroligt gennemført i hvor stor grad man virkelig kan viderebygge og styrke sine figurer..
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/01-14 03:22, rettet 05/01-14 03:24 
3of19>
De fem ringeste? 1,2,3,8,10?
Tæller du online spillene med?

Ikke online, min egen rangliste vil nok være (fra ringeste til bedste)

3,2,13,9,10,1,5,4,12,8,7,tactics,6

Tactics er self ikke en del af hoved serien, men det er så så latterligt et godt spil at jeg er nød til at nævne den, Bedste TRPG og bliver næppe overgået nogensinde.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 05/01-14 04:03 
3of19>
Jeg tror bare det er ment som en dramatisk



Pause.

Det lyder nok bedre på japansk. Noget i stil med "ano zou ga mitakatta... Yuna to isshou."

For at fremhæve Tidus ønske for at besejre Sin uden at ofre Yuna.

Problemet er da ikke pausen, men at det sidste Tidus siger -efter- pausen er speedet vildt op.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/01-14 04:07 
Tidus er generelt problemet i ffx
SumezSumezSkrevet 05/01-14 16:07 
Sjovt, har aldrig prøvet at rangere FF-spillene. Synes mange af dem er så forskellige (eller fra forskellige tidsaldre), at de er meget svære at sammenligne direkte. Men et slag på tasken ville det nok se således ud:
13,1,2,3,12,8,10,9,5,4,7,6

Så i min bog er 10 alligevel over gennemsnittet :P Jeg synes faktisk det er et rigtig godt spil, hvor de eneste reelle drawbacks er hovedpersonerne og den første del af spillet der er frustrerende lineært. Tror bare måske jeg kan lide de andre spil endnu bedre. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 05/01-14 16:16 
Jeg har kun spillet fire stykker, men jeg ville rangere dem 8, 5, 7, 6, hvor 6 er bedst.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
dRxLdRxLSkrevet 05/01-14 17:20 
Er tactics på NDS omtrent lige så godt som psx versionen?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 11/12-14 14:28 
Også på vej til PS4:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=947899
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/12-14 14:33 
Underligt valg. Det er allerede tæt på perfekt på PS3 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Trydie76Trydie76Skrevet 11/12-14 19:09, rettet 11/12-14 19:11 
Den har jeg lige set i Elgiganten til 269kr ps3
3of193of19Skrevet 03/03-15 19:56 
Da lol, så kommer der en Definitive Edition Remaster til PS4 med cross-save til PS3 og Vita...

Denne gang med til ikke-japanere: FFX Eternal Calm og FFX-2 Final Mission.

Pre-orders får en steelbook med Amano illustrationer.

Nu er det vel snart bare mere komisk end noget andet...

Link...
Per SPer SSkrevet 03/03-15 20:27, rettet 03/03-15 20:27 
Her er den komplette EU pressetekst:

Square Enix Ltd., the publisher of SQUARE ENIX interactive entertainment products in Europe and across PAL territories, today announces FINAL FANTASY X/X-2 HD Remaster will be available on Sony’s PlayStation 4 from 15th May 2015, available as a download or boxed version, priced at €49.99. Fans pre-ordering the boxed version will receive a limited edition including a special steelbookTM with artwork by legendary artist Yoshitaka Amano, available exclusively across PAL territories.

Two of the most acclaimed FINAL FANTASY adventures of all time are headed to PlayStation 4, beautifully remastered to utilise the systems’s HD capabilities.

FINAL FANTASY X tells the story of Tidus, a star blitzball player who journeys with a young and beautiful summoner named Yuna on her quest to save the world of Spira from an endless cycle of destruction wrought by the colossal menace known as "Sin".

FINAL FANTASY X-2 returns to the world of Spira where High Summoner Yuna travels with her companions Rikku and Paine to unravel the mysteries of the messages hidden in the spheres she hunts, not knowing that the answers she seeks may change everything.

To celebrate the PlayStation 4 release, SQUARE ENIX is offering a special limited edition to anyone who pre-orders the game set. The limited edition includes a steelbook featuring artwork from legendary artist Yoshitaka Amano, who has designed many FINAL FANTASY logos to date, a series which spans over 25 years and over 20 titles. He was the original character illustrator for the FINAL FANTASY series. For many fans of the series, Amano is seen as the master of FINAL FANTASY art.

New to PlayStation 4:
- Enhanced Graphics – Graphics have been raised to match the PlayStation 4 standards

- Original or Rearranged Music - Choose between the original or rearranged soundtracks from FINAL FANTASY X

- Full Cross-Save Compatibility - Transfer your save and continue your progress across your PlayStation 4, PlayStation 3, and PlayStation Vita systems. FINAL FANTASY X/X-2 HD Remaster is available wherever you play. (PS3 and PS Vita versions sold separately.)

For more information on FINAL FANTASY X/X-2 HD Remaster, visit: http://www.finalfantasyxhd.com/
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SumezSumezSkrevet 03/03-15 20:37 
Ej nu stopper de. :!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-15 20:46 
3of19>
Denne gang med til ikke-japanere: FFX Eternal Calm og FFX-2 Final Mission.

De var nu også med i Remaster til PS3 :)

Jeg forstår det nu heller ikke. PS3 versionen var i forvejen 1080p og rock solid 30fps. PS4 versionen vil naturligvis være 60fps, men i så langsomt spil gør det ikke nogen rigtig forskel. Derudover vil der sikkert være anti aliasing, men det var ikke noget jeg savnede specielt på PS3'eren :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/03-15 20:57 
Endelig Final Fantasy X :D
3of193of19Skrevet 03/03-15 21:22 
Det ser nu ret så pænt ud

Link...
SumezSumezSkrevet 03/03-15 21:23 
Pæn forbedring, men alligevel ikke noget jeg tror jeg ville bemærke når først musikken spiller. Smider måske penge efter deres money scheme når jeg engang falder over den i en bargain bin :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 03/03-15 21:30 
Hvis det var crossbuy med Vita var det interessant. Remote Play er bare ikke stabil og hurtig nok til at jeg gider bruge det undervejs.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/03-15 22:42 
Jeg kommer helt sikkert til at købe det. Bare ikke til launch :)

Jeg synes FFX er fremragende (FFX-2 er dog ren lort, så vidt jeg kan bedømme), så det bliver ikke sidste gang i mit liv at jeg kommer til at spille det. Næste gang vil jeg selvfølgelig gerne have den bedste (omend forskellen er minimal) oplevelse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig