X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox One-indtryk / hvad vil I vide?


Svar
3of193of19Skrevet 18/11-13 09:12, rettet 18/11-13 09:13 
Jeg regner med at få min Xbox One på fredag fra Amazon.de.
Vil selvfølgelig checke op på de specifikke problemer man med en dansk konto evt kan ramle ind i pga udsættelsen af den dansken udgivelse (kan man bruge sit danske visa kort eller skal man bruge paypal/pre-paid?)
Jeg har en bundle med Fifa som download, skal også have Crimson Dragon selvfølgelig og nok også Forza. Så når jeg p... Se hele indlægget
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 22/11-13 15:19 
Det hjælper heller ikke ret meget hvis man nu gerne ville have bedre søgetider og throughput, ved at smide en SSD i.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 15:25 
Nope :/

SSD ligger dog langt ude i fremtiden for mig. Hvis jeg skal udskifte harddiskene i konsollerne skal det først og fremmest være til noget større. Jeg overvejer dog sådan en SSHD der har været linket til tidligere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 22/11-13 15:41 
Det var bare for at gøre pointen tykkere. Jeg ville også selv vælge en hybrid som jeg har gjort til min PS4 - godt kompromis :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 15:43 
Jeg anede ikke der var sådan nogle hybrid diske før du linkede til dem i PS4 tråden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ProzelProzelSkrevet 22/11-13 15:50 
Hvilke grænsebutikker sælger Xbox One? Hvis der nogle der gør, har ikke rigtigt fuldt med på det seneste. :)
SonicSonicSkrevet 22/11-13 16:00 
Prøv evt. Blaue Elise ved Otto Duborg, eller Duborgs egen legetøjsbutik. De plejer at have konsoller.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SeventhSunSeventhSunSkrevet 22/11-13 19:46 
Konsolkongen>
"Endnu"? Du kan ikke få harddisken ud af konsollen uden at du er nødt til at bryde garantien.

Ja øh det var dumt formuleret, jeg mente sådan set bare, at man vil kunne slutte en ekstern HDD til på et tidspunkt.

Hvilket også er den mest attraktive løsning? (Udover en SSD)
Hvis man løber tør for plads, fordi man ikke vil slette gamle spil, er man jo lige vidt ved at skifte disken ud.

Det lyder i øvrigt til, at XB1 har et system til håndtering af hukommelsen på disken, som nok vil irritere mange (af jer).
Som jeg forstår det på Giant Bomb, så kan man ikke selv vælge hvad man vil slette / beholde.
I stedet sletter maskinen de ting man ikke bruger, velsagtens med en eller anden tidsramme på.

Jeg går ud fra at det skal spille sammen med muligheden for at spille spil mens de downloader - så altså hvis man vil spille et gammelt slettet spil, så henter den dét i baggrunden efter man har startet det op.
Men det må komme an på en prøve.
Personligt hader jeg når Apple tror de kan gætte hvad jeg vil og ikke vil, så jeg er spændt på hvordan det her vil fungere.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
JmogJmogSkrevet 22/11-13 19:54 
Det lyder som en fremragende løsning... hvis man vel at mærke kun har disc-spil. Der ville jeg intet have imod det.

Men at featuren teoretisk set kan slette et 50GB downloadspil fra min harddisk, vil jeg dælme blive irriteret over, den dag jeg tænker "nå, det er vist på tide jeg får gennemført Mass Effect 4" og skal vente x antal timer på det.

De burde give nogle indstillingsmuligheder her. For eksempel at man kan sætte on/off om downloadede spil er med i memory automanagement eller ej. Eller mulighed for at udvælge specifikke titler som det ikke må ske for. Eller slet og ret, når den har tænkt sig at slette noget automatisk at den lige kommer og siger "er det ok?".
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-13 19:57 
Ja det er lidt mystisk det der autodelete halløj og sætter spørgsmål ved hvordan spil kommer til at eksistere for fremtiden, hvis der er en killswitch på alt hvad man har på sin Xbone.
Jeg syntes dog det er for tidligt at sige hvor det bære hen og hvad fremtiden er.

Nå, men... Jeg sad og kiggede på mine cheevos og lagde mærke til at der var noget der hed Challenges, som er en slags achievments. Det er sådan noget som "Gennemfør Dead Rising 3 inden for 7 dage efter Xbone launch" og sådan noget.

Hvad er achievments overhovedet mere i en verden hvor man kan få dem for at se TV og film?

Jeg tror fremtiden er de klip man kan optage og dele... Sådan virkelige achievments af at man har gjort noget vildt i et spil eller knækket det fuldstændig.
slk486slk486Skrevet 22/11-13 20:01 
Achievements er desværre blevet misbrugt, så de er komplet ligegyldige.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-13 20:05 
Killer Instinct er en vildt mærkelig fighter. Jeg fatter ikke helt det dér combo system der er i det, selvom jeg har siddet og bakset med en tutorial der prøvede at forklare mig dét.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-13 20:26 
Her er et klip optaget med "Xbox Record That" kommandoen, der optager 30 sekunder tilbage i tiden.
Man kan så trimme det i upload studio og ligge op på éns SkyDrive som er noget man pludselig har

http://sdrv.ms/1bYpfZU
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 20:31 
Virker slet ikke her. Jeg kan høre lyden som lagger ret meget, mens billedet er helt fastfrosset på første frame.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 22/11-13 20:38 
Kan heller ikke se filmen. Den starter ikke. Sidder på 30/30, ifaldt det betyder noget.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 22/11-13 20:38 
Darkbeat>
Killer Instinct er en vildt mærkelig fighter. Jeg fatter ikke helt det dér combo system der er i det, selvom jeg har siddet og bakset med en tutorial der prøvede at forklare mig dét.

Enig. Finder iøvrigt ikke d-padden særlig god. Værre end 360 næsten. Måske kræver det tilvending.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 20:39 
Men var frameraten ikke utrolig ringe i DR3? Måske det skal være sådan?

:D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SonicSonicSkrevet 22/11-13 20:42 
Hov nu virkede det. Det er sgu hurtigt man får rent tøj på ellers :D
Parental Advisory: Explicit Lyrics
slk486slk486Skrevet 22/11-13 20:43 
Konsolkongen>
Men var frameraten ikke utrolig ringe i DR3? Måske det skal være sådan?

Ikke SÅ ringe :D
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-13 20:45, rettet 22/11-13 20:45 
Filmen skal loade helt ind før frameraten følger med, men det kører bedre end jeg regnede med at det vilde med ild effekter og alle de zombier. Ja, tøjet bliver mega hurtigt rent.

Jeg hentede Netflix appen og når man bruger "Xbox Select" kommandoen (som man kan i nogen apps for at vælge ting på skærmen ved at sige den) dukker film boksene op i Netflix med dansk tekst. Ikke på filmene, men der står "Vælg 1" "Vælg 2" etc... Så noget Dansk er der i allerede, selvom det kun virker når man siger tallene på Engelsk.

Giantbombs Xbone stream er lige startet

http://www.giantbomb.com/chat/
dRxLdRxLSkrevet 22/11-13 21:09 
>
Giantbombs Xbone stream er lige startet


og røvhullerne valgte så at gå på deres egen twitch stream...
Xbox One-indtryk / hvad vil I vide?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 21:11 
"røvhullerne"?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-13 21:13 
Det var fantastisk :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 21:15 
Ja det var :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/11-13 21:16 
Konsolkongen>
"røvhullerne"?

Det var lidt forvirrende at komme ind i. Var i tvivl om de havde lavet et feedback loop med 2 XO'er.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 22/11-13 21:17 
Live id, Darkbeat?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 21:22 
dRxL>
Det var lidt forvirrende at komme ind i. Var i tvivl om de havde lavet et feedback loop med 2 XO'er.

Retfærdiggør det at kalde folk for røvhuller? o_O
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/11-13 21:23 
Det var ikke så hårdt ment :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-13 21:24 
Det håbede jeg heller ikke ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-13 21:31 
slk486>
Live id, Darkbeat?

Ja
SumezSumezSkrevet 23/11-13 12:27 
Det der "Xbox, record that" er et ret sejt koncept. Har PS4 noget lignende, eller skal man sætte den til at streame/optage i forvejen?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 23/11-13 12:30 
Der er jo en dedikeret "Share" knap på controlleren....
JmogJmogSkrevet 23/11-13 13:06 
Sumez>
Det der "Xbox, record that" er et ret sejt koncept. Har PS4 noget lignende, eller skal man sætte den til at streame/optage i forvejen?

Den optager konstant de sidste 15 minutter (5min på X1). Trykker du på Share-knappen gemmer den det på harddisken, lader dig redigere det og uploade. Du kan også sætte den igang med at "optag fra nu af" hvis du vil eller decideret livestreame fast til Ustream eller Twitch.
SumezSumezSkrevet 23/11-13 13:10 
Beano>
Der er jo en dedikeret "Share" knap på controlleren....

Og det var mit indtryk at det var en "begynd med at optage nu" funktion :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 23/11-13 13:39 
Det er det også. Funktionen kommer an på om man holder den inde eller trykker kort. Dobbeltklik er vist screenshot.
BeanoBeanoSkrevet 23/11-13 14:32 
Det er konfigurerbart :) Man kan også bruge voice commands via headsettet eller kameraet.
slk486slk486Skrevet 23/11-13 14:41 
Sumez>
Beano>
Der er jo en dedikeret "Share" knap på controlleren....

Og det var mit indtryk at det var en "begynd med at optage nu" funktion :)

Nej, men det er XO's "record that" til gengæld :( Havde ellers en glitch i Ryse i går, som jeg ville gemme, men "xbox, record that" startede bare der hvor jeg sagde det - for sent.
j/k
enfenenfenSkrevet 23/11-13 15:45 
Useless ;)
What is the Matrix?
FancyPantsFancyPantsSkrevet 23/11-13 15:54 
@enfen
Bestemt ikke. Tænk lige på hvor mange flere xX360noscope1337Xx videoer vi kan få på Youtube, nu hvor både PS4 og X1 har mulighed for at optage uden man skal have capture card til sin PC.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 23/11-13 18:53 
Kan næsten ikke vente:)
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 24/11-13 19:11 
slk486>

Nej, men det er XO's "record that" til gengæld

Det lyder mærkeligt, det er jo netop meningen at den skal optage løbende.
Jeg har også set eksempler på en bruger, der brugte det sådan.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
slk486slk486Skrevet 25/11-13 10:02, rettet 25/11-13 10:02 
Jeg tror muligvis den gør det, men kun 30 sek tilbage, hvilket i mit tilfælde var alt for lidt.
j/k
slk486slk486Skrevet 25/11-13 11:28 
Blæseren i strømfætteren til min XO kører konstant - også når XO er i standby. Vil i checke jeres?
j/k
3of193of19Skrevet 25/11-13 11:32 
Henter du noget ned i standby? Det kunne være en forklaring. Lige taget på arbejde så kan ikke checke før kl 2240 ca
slk486slk486Skrevet 25/11-13 11:33 
Nej, ikke medmindre det er nogle autoopdateringer, men jeg har bemærket den har kørt hver gang jeg har lyttet og mærket efter.
j/k
KilroyKilroySkrevet 25/11-13 13:26 
SeventhSun>
Det lyder mærkeligt, det er jo netop meningen at den skal optage løbende.
Jeg har også set eksempler på en bruger, der brugte det sådan.

Uden at have prøvet det, mener jeg i hvert fald at PS4 "gemmer" 15 minutter tilbage i tiden.
Det er glimrende, for det åbner for videoer somme denne: https://www.youtube.com/watch?v=9pQ_ZozZIio
Kilroy Was Here
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-13 23:04 
Sådan omkring endgame i Dead Rising 3 begynder man godt at kunne presse frameraten lidt mere.
Det er ikke antallet af zombier i sig selv, men det er mere de ting man kan gøre ved dem der virkelig sætter spillet under pres.

Dog er det ikke noget der gør noget, syntes jeg.

Framerate Pres! (Spoilerfrit gameplay)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-13 23:08 
Den video virker heller ikke :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/11-13 23:10 
Darkbeat>
Dog er det ikke noget der gør noget, syntes jeg.

Lolz :D
Vildt nok at den faktisk kunne optage det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-13 23:12 
@Konsolkongen: Gad vide om det er noget Linux halløj som Skydrive ikke virker med?
slk486slk486Skrevet 25/11-13 23:15 
Hey Darkbeat kan du ikke checke din psu ved lejlighed?
j/k
234 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig