X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeres ALL-TIME top 5 spil


Svar
millenniummillenniumSkrevet 29/07-03 12:07, rettet 20/08-03 09:06 
Selv om der er rimeligt mange gode spil, og endnu flere rimelige spil, så er der knap så mange spil som man huske som nogle af sine personlige farvoritter over alle andre spil.
Det er de spil som fik kæften til at falde til gulvet. De som åd ens fritid og evt. skoletid De som redurede ens vennekreds og fik familien til at blive underligt uvedkommende. De spil som man bare spillede og spille... Se hele indlægget
The medium is the message.
98 emne(r).
« < 1 2

Svar
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 01:17 
nuller2001 >
tiger helli

Og det hedder så Heli ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 31/07-03 02:30, rettet 29/07-06 23:51 
I uprioriteret rækkefølge:

En god blanding af de største spiloplevelser, samt favoritspil.

Jaja, der er mere end 5.

Out Run (arkade):
Det var cool, og gameplayet var en tand bedre end i de fleste bilspil. Rat og pedaler gav det lige et spark opad; jeg tror ikke jeg ville have holdt af det i samme grad, hvis jeg havde spillet det på en konsol først.

Zelda: Oot (N64)
Jeg blev fanget med det samme. Bedste stemning og gameplay i et action/adventure ever (har ikke spillet WW).

Atomic Bomberman (PC):
Spillet har enkelte mangler, men 10 personer i hektisk MP - ja tak! Og musikken var i DEN grad fængende.

Metal Gear Solid (PSX):
Også dette spil har sine mangler, men er stadig et suverænt action/adventure...

Doom (PC):
Min første store MP oplevelse. Også SP var fedt, og man blev suget ind i den dystre spilverden, og følte næsten en trang til at kigge sig over skulderen, hvis man spillede det alene en mørk aften.

Duke Nukem 3D (PC):
MP-delen fangede mig aldrig helt, sandsynligvis fordi jeg var træt af deathmatch (team deatmatch var jo desværre ikke så alm. dengang...). SP-delen var dog ekseptionel, og humoren og stilen er IMO kun matchet få gange siden (tragisk egentlig).

Gran Turismo 1 + 2 (PSX):
Begge spil havde sine fordele og ulemper, og jeg kan ikke kåre min personlige favorit. 3´eren er IMO same ol´ same ol´, med det yderligere problem, at de fleste af manglerne fra de to første spil, ikke er blevet rettet.

Tomb Raider 3 + 4 (PSX):
Hvis jeg havde spillet 1´eren eller 2´eren først, havde valget sandsynligvis set anderledes ud...

Commando (C64):
En sjov læg-hjernen-på-hylden-shooter.

En del andre kunne nævnes, men så bliver listen ALT for lang...
SumezSumezSkrevet 31/07-03 02:32 
jaes >
Atomic Bomberman (PC):
Spillet har enkelte mangler, men 10 personer i hektisk MP - ja tak!
Og musikken var i DEN grad fængende.

...værste "Bomberman" spil. ever. Grim grafik, helt forkert styring. Og de fleste Bomberman spil overgår det langt i musik.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 31/07-03 03:05 
Hvor står det henne? I leksikonet over de bedste/dårligste spil? ;D

Grafik er jo ikke så vigtig i et Bombermanspil, og da det kom frem var det vel det pæneste Bombermanspil, der var udgivet...

Styringen kan konfigureres til mindste detalje, så det forstår jeg ikke du synes.
Er du bare ikke glad for tastaturer som spilkontroller, eller?

Uddybelse til musikken:
Jeg synes ikke den er hverken god eller dårlig, men den passer rigtig godt til det hektiske gameplay, og sætter stemningen godt.
Efter få spil havde vi desuden melodierne på hjernen :)
SumezSumezSkrevet 31/07-03 04:25 
Jeg var igang med at skrive et uddybende svar, men måtte så lide under at jeg desværre sidder i Netscape, så jeg vil korte det ned til at sige at jeg bare er konservativ og muggen over at et amerikansk spil, der fuldstændigt savner den klassiske Bombermanfornemmelse, har fået mere succes i vesten end Hudson's egne Bomberman titler.
Desuden har grafikken altid været grim. De klamme prerenderede figurer har intet med Bomberman at gøre, og adskillige tidligere titler, f.eks. Super Bomberman 2, er langt pænere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ViolatorViolatorSkrevet 31/07-03 09:17, rettet 31/07-03 09:18 
dRxL >

Hvorfor anskaffe sig en SG-1000 når WB3TDT kører på Master System? ;-p


Den havde jeg ikke lige set :)
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/07-03 10:28 
jaes >
Grafik er jo ikke så vigtig i et Bombermanspil, og da det kom frem var det vel det pæneste Bombermanspil, der var udgivet...

Grafikken stinker sgu da i Atomic... med andre ord jeg er helt enig med Sumez. Der var et rygte om at den oprindelige grafik lå gemt i spillet. Men jeg kan ikke finde det.
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 31/07-03 11:33 
Det er svært, det her...

Metal Slug (Arcade) - Prøvede det netop i Tyrkiet, så sent som igår. Gennemført, og en pengesluger. Derfor håber jeg der kommer en GBA-version eller andet, så jeg kan få det gennemført :)

Samba De Amigo (Dreamcast) - Et genialt multiplayer spil efter min mening. Især med Maracas-sættet i hånden. Et klart plus til den, der står og overvejer en DC.

Teenage Mutant Hero Turtles (NES) - Listens nostaltiske indslag. Jeg husker, hvordan vi gennemførte det 100 gange i skolens frikvartere, da jeg var mindre. Herligt spil.

The Legend of Zelda: Orcarina of Time - Zelda-serien er genial, og af det ypperste fra den er OoT. Mere gennemført produkt findes ikke til Nintendos konsoller.

Super Mario World (SNES) - Kan gennemføres igen og igen, uden at det mister gnisten. Miyamoto viste her, hvor god han er til det med spil. Blandt det bedste fra Mario-serien, vil jeg mene.
LWSLWSSkrevet 31/07-03 11:36, rettet 31/07-03 11:37 
Civilization 1, 2 & 3
I gennem årene har jeg brugt alt for megen tid på denne serie.

X-COM: UFO
Til dels også Terror From The Deep, men originalen fik nu mest opmærksomhed.

De gamle Forgotten Realms spil
Pool of Radiance, Curse of the Azure Bonds, Secret of the Silver Blades og Pools of Darkness. Helt klart en god serie, som jeg på fanatisk vis måtte gennemføre.

Baldur's Gate
Mange foretrækker efterfølgeren, men jeg fik nu den bedste oplevelse og minde ud af det første spil i serien, som efter min mening havde en genial historie samt årets skurk.

Final Fantasy VII
... og så var det på PC.
nullernullerSkrevet 31/07-03 12:14 
Naiera >
nuller2001 >
tiger helli

Og det hedder så Heli ;)



øv øv jeg skal da vidst have mine skolepenge tilbage ;-)
Nu med Xbox 360
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 13:07 
Pieyanthikos >
Derfor håber jeg der kommer en GBA-version eller andet, så jeg kan få det gennemført :)

Det bliver ikke etteren, men en NGCP udgave lignende version. Metal Slug X skulle også gerne komme til PSX inden længe, og det kan være vi endda ser 3'eren på PS2 herovre, nu det jo kommer i USA...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
jaesjaesSkrevet 31/07-03 13:09 
King Chaos >
Grafikken stinker sgu da i Atomic...

Hvis man vil have grafik, der er tro mod serien, så stinker den måske. Det er jeg heldigvis ligeglad med, om den er eller ej :)
PieyanthikosPieyanthikosSkrevet 31/07-03 16:07 
Naiera >
Metal Slug X skulle også gerne komme til PSX inden længe...

Det her?

Godt ser det jo ud...

Coolshop.dk - Metal Slug X
NaieraNaieraSkrevet 31/07-03 16:58 
Nøøj, det kom rent faktisk :)

Hvis du kunne lide etteren, vil du også kunne lide det her. Tøv ikke med at købe det!
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/07-03 18:37 
Boulderdash
Daytona USA
Mr. Driller
Saturn Bomberman
Ultima IV

...pyha... det er sgu ikke let. Der er så mange fede spil (og så lidt tid). Jeg har nu egentlig større problemer med at vurdere om nyere vil gå hen og blive favorit spil med tiden...
King ChaosKing ChaosSkrevet 31/07-03 18:44 
Naiera >
Nøøj, det kom rent faktisk :)


...mja... det er meget mærkeligt... fordi de har længe skubbet release-datoen foran sig... den seneste dato jeg har fået oplyst af distributøren er 29/8... men hvis mine ærværdige kolleger hos Cool har spillet på lager... ja, det kan jeg dårligt modsige... ;)
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 31/07-03 20:20 
Her er min top 5.
1. Halo(XB)
2. FFVII(psx)
3. Metal gear solid(psx)
4. Metal gear solid 2:substance(XB/Ps2)
5. Gta vice city
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
Bede-xBede-xSkrevet 01/08-03 12:44 
1. Street Fighter 2
2. Perfect Dark
3. Halo
4. Legend of Zelda OoT/LttP/LA(uafgjort)
5. Super Metroid
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FanboyFanboySkrevet 03/08-03 08:50 
DeluxScan >
Wacky Wheels... En klassiker! Multiplay som aldrig før... :)

Hehe ja, det er ret fedt.. Spillet det meget i ungdoms klubben en gang :)
ValkyrieValkyrieSkrevet 03/08-03 22:27 
1. Halo: Så ligegyldigt... Så uinspirerende også simpelt. Få våben, få fjender, få forskellige områder, ingen online ovs..... Og endnu en historie om menneskerne mod fremmede aliens. Alligevel er det et spil jeg føler som er så hamrende episk... Svært at forklare.. Som om at det hele blev større, lidt ligesom jeg selv havde det med Lotr filmen(den første) hvor Sean Bean døde(Boromir).... Med fuld enya musik i baggrunden..... Jeg er en sær snegl, og det er et underligt all time favorite spil....

2. Conker's Bad Fur Day: Imodsætningen til South Park som til sidst mere og mere blev ensformigt med Kenny der døde for 100 millionerne gang og det hele blev kedeligt IMO, så syntes jeg at Conker kunne holde en høj nasty humor med fuld underholdning og gode spoofs af gode film hele vejen igennem som Dracula, Gladiator, Aliens, The Matrix, The Terminator, bare for at nævne et par! Spillet havde også en simpel, men varrierede multiplayer med geniale nye elementer.

3.Starwars: Galaxies: Købte det for 900 fra betafon så hurtigt jeg kunne. Både AO og Dark age of camelot har været to MMORPGs jeg ikke har kunne lide, og jeg har egentlig haft et svært forhold til RPGs som kræver en masse tekstlæsning som Morrowind eller FF9, men SWG, har været en ekstrem positiv oplevelse for mig, og en kick starter for mig ind på MMO området. Aldrig har jeg ventet mere spændt på World of Warcraft og Everquest 2. Intet er det samme med så mange mennesker omkring dig. SWG har gjort et godt job med sin player driven echonomy. Selv skal spilleren selv sørge for at åbne sin forretning uanset om han er tailor, våbensmed, armorsmith eller noget helt andet..... Store muligheder... Player interaction med andre over nettet har aldrig været så sjovt for mig!

4 og 5 ved jeg ikke..... Er heller ikke sikker på de andre jeg har nævnt:/ Et eller andet sted er det hele med at spille computer spil ved at være en totalt ligegyldig faktor for mig desværre! Kun SWG har jeg kunne havet holdt fanen højt med.... Ikke fordi jeg er Starwars geek, men mere fordi det hele giver lidt mere mening for mig at man er bare en lille unik person i noget der er så meget større... Føler dog stadig at det hele er på vej til satans mørke porte... Ikke engang nyheder om Halo 2 kan få et smil på mine læber..... Men det er en helt anden historie!

-Val
Well crucify the insincere tonight...
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 03/08-03 22:51, rettet 04/08-03 00:31 
Det er svært at begrænse sig til 5 spil, så her er nogle favoritter i tilfældig rækkefølge:

Metroid Prime (GCN)
GTA: Vice City (PS2)
ICO (PS2)
Tony Hawk's Pro Skater 2/4 (PS) / (PS2)
Ace Combat 4: Distant Thunder (PS2)
Unreal Tournament (PC)
Rainbow Six: Rogue Spear (PC)
GoldenEye (N64)
Zelda: OoT (N64)
Rock N' Roll Racing (SNES)
Super Street Fighter 2 Turbo (SNES)
Super Mario Bros. 3 (NES)

m.fl.
(...)
kingsizekingsizeSkrevet 05/08-03 15:50, rettet 05/08-03 16:02 
Jeg har valgt udfra hvilke spil jeg brugt mest tid på!

1. SF2 (SNES)
En af de bedste måder at miste sine venner på.

2. Super Mario Kart (SNES)
Slog engang, sammen med en ven, europa rekorden på en af strand banerne.

3. Worms (PSX)
også en god måde at blive uvenner på.

4. FFVII (PSX)
Et uhyggeligt fængslene spil.

5. Tony Hawk's Pro Skater 2 (PSX)
/ Tony Hawk's Pro Skater 4 (XB)
De bliver bare aldrig kedelige i "HORSE" mode.

Det var det, tror ikke jeg har glemt nogle.
Minecraft / Xboxlive: BaumspielerSpiller nu: Trials HD, World Of Warcraft: Cata..., Minecraft
MrCaseMrCaseSkrevet 05/08-03 16:14 
Here it goes for MrCase

Halo (xbox)
- Jeg har sgu aldrig haft sådan en oplevelse som første gang jeg spillede det igennem på et 25k surround anlæg i co-op. Det er simpelthen for fantastisk!

Double Dragon (arc)
-Min barndoms arkadespil. Min store succes var da mig og en ven gennemførte på én kredit hver... måske 13 år gamle...

Wipeout (ps1)
-Den revolution det medførte inden for hvordan konsolspil blev opfattet af verden er uvurderelig. Det var, efter min mening, det spil der lagde grundstenen til det utroligt stærke Playstation brand som Sony har idag

Soul Calibur (dc)
-Jeg har ikke spillet det så meget, men ud fra mit synspunkt er det den bedste fighter nogen sinde. Overhovedet! Det spil er så elegant at det får Alexander Kölpin til at ligne en spastisk lammet dværg.

Hired Guns (Amiga)
-Helt fantastisk 4 player co-op. Min første rigtige erfaring med god co-op. Og det er virkelig noget der giver spilglæde
Have you considered sucking less?
TweelTweelSkrevet 21/08-03 21:24, rettet 21/08-03 22:44 
Street Fighter II - Spillede det første gang i England, i et stort tomt hvidt rum uden for en Pub, der var beregnet til kundernes børn. Det ENESTE der var i rummet var en SFII maskine. Jeg havde MEGET svært ved at tage af sted derfra (Umiddelbar yndlings figur: Blanka)

Zelda serien - Mit første møde med Zelda var gennem G&W 2-skærms spillet, som jeg stadig har inkl. indpakning og manual i god stand (Nej, det er IKKE til salg <G>). Siden har jeg gennemført ALLE Nintendo versionerne, undtagen 2'eren.

Ultima serien - 8eren og 9eren er noget skidt. Resten er god underholdning, men det der får det helt op at ringe er Online udgaverne, som mere eller mindre opfandt den grafiske mmorpg genre (Ja, jeg kender godt til MUDs). Desværre ikke så mange spil til konsollerne i denne serie.

Elite - Federe bliver det ikke. Har du en NES, skal du finde dette kanon spil. Jeg havde det først på C64.

Doom - Wolf3d var fed, men den her stikker alt omkring samme tid. Min første kommentar: "Far, far, man kan gå OP OG NED AF TRAPPEN, KOM OG SE!!!". Lærte desuden hele verden om koncepter som: Netværksspil og brugerdesignede baner/TCs. Konverteret til stort set samtlige konsoller, men PC versionen er nok bedst. Har i prøvet at logge ind på en BBS, hvor 60-70% af filerne var til Doom?

Desuden husker jeg:
RC Pro Am, International Karate, Frogger, Roland serien, Mario serien, Metroid serien, Kirby serien, Castlevania serien, stort set alt Nintendo har haft fingrene med i, stort set alt Capcom har haft fingrene i før midt-90erne, stort set alt Konami har haft fingrene i. Og Resident Evil. Og mange andre...
Edit:
Men hvordan jeg kunne glemme x-com serien fatter jeg ikke... Genialt, simpelthen, selvom jeg aldrig har gjort det særlig godt i det. Måske skulle der oxo et RTS spil på listen, men jeg kan ikke lige komme i tanke om hvilket det skulle være.
"The planet Orrere is mildly notable for Killer Ortibece Gargle Blasters" - Elite
PlaykidPlaykidSkrevet 21/08-03 21:43 
Halo, klart et af de spil jeg har tilbragt længest tid med. Universet er stort og bliver bakket op af "The fall of reach". Spillet er også spændende at spille combineret med en god styring, god historie og en overvældende fjende.
Halo: Combat Evolved kommer ind på en ren 1'st plads.

Jeg ved ikke hvad jeg skal pladsere under Halo, jeg har haft mange fornøjlige og irreterende timer med mange spil.
Men her er et par af mine favoritter:

Ace Combat: Distat Thunder
Mario 64
Mario Sunshine
Mario (Nes 8-bit)
Mario 2 (Nes 8-bit)
Mario 3 (Nes 8-bit)
Smugglers Run
Red Faction 1 & 2
GoldenEye
Perfekt Dark
Metal Gear Solid 2: SOL
Super Smash Brothers 64 & Melee
Duke Nukem 3D
Jurrasic Park (SMS)
ECCO the Dolphine (SMS)
Alex Kidd in Miracle world (SMS)

Det er faktisk de fleste fleste ældre spil som jeg ejer jeg sætter pris på.
Der er mange af spillene til next-gen spil som jeg synes virker overfladiske og tomme, men selvfølgelig langt fra alle.
Spiller nu: Halo 3
OuroborosSlayerOuroborosSlay...Skrevet 27/08-03 16:35 
Nogle af de bedste serier/titler jeg har spillet:

FFVII - Mit første RPG. Uovertruffent spil der opsluger spilleren i sin fantastiske historie til toner af en mester (læs Nobuo Uematsu).

Mario - Har spillet og gennemført SMB (mit første spil nogensinde), SMB2 (JAP - i Allstars; tæller ikke Doku Doku Panic med som et Super Mario-spil), SMB3 og SM64. Alle har været uovertrufne platformtitler. Glæder mig til at få købt SMW & SMWII til min nyerhvervede SNES

Zelda - Genial serie! Har spillet TLoZ (NES), ALttP, OoT (det første Zeldaspil jeg spillede; deler 1ste-pladsen med ALttP), MM og har købt bonusdiskversionen af WW (nu mangler jeg bare en GC ;)). Samtlige har været suveræne med fængslende gameplay, glimrende musik og (til tider) en medrivende historie.

Tetris - En fornyligt genopdaget klassiker. En kammerat og jeg har efterhånden fået mange timer til at gå med SNES-udgaven af dette mesterværk.

Metal Gear Solid - Jeg har spillet PSX og PS2 udgaven, og begge titler har formået at blande en fremragende historie med et genialt gamplay på (næsten) perfekt vis (det eneste minus er den relativt korte levetid...)
元気ですか。
WehnerWehnerSkrevet 01/09-03 15:46 
Jeg bliver nødt til at dele listen i to - en for multiplayer og en for singleplayer.

Singleplayer:
1. Zelda: Marjora's Mask
2. Zelda: OoT, WW, ALttP, Link's Awakening(tie)
3. Wonder Boy in Monster Land
4. Monkey Island 2/Day of the Tentacle(tie)
5. Super Mario 64/Donkey Kong 64(tie)

Multiplayer:
1. Super Street Fighter 2
2. Bubble Bobble
3. Super Mario Kart
4. Puzzle Bubble/Bust-a-Move
5. Halo

Der findes godt nok mange gode spil - og jeg har sikkert glemt en masse.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
CronossCronossSkrevet 02/09-03 20:22 
1: Morrowind (Xbox)
Hvor mange gange har jeg ikke argumenteret for at vi her har med det klart bedste spil nogensinde at gøre. Jeg har ALDRIG brugt så lang tid på noget spil før, og vil aldrig komme til det igen. Jeg har aldrig startet en ny mand igen (Kun på PC for at anmelde Bloodmoon), og er aldrig blevet træt af spillet. Grafisk synes jeg at det er noget af det mest stilfulde nogensinde, og alt går simpelthen op i en enhed der er så højt over alt andet jeg nogensinde har prøvet.... næsten, for det næste spil på min liste kommer meget tæt på, og det er:

2: Ultima VII (PC)
Alle Ultima-spil er i mine øjne klassikere, men 7´eren er klart bedst. Vi snakker her om uanet holdbarhed, og et gameplay der var friere end noget andet på den tid. Fremragende grafik, en fantastisk verden, og tonsvis at lave, skaber det der i lang tid har stået som den største spiloplevelse for mig.

3: Silent Hill 2 (Xbox/PS2)
I den korte tid det varede (6.32), var jeg simpelthen i en anden verden. Hvor rollespil har det med at skabe en vis distance til spilleren grundet det virklighedsfjerne tema, blev jeg her revet så meget med at jeg rent faktisk havde det fysisk dårligt i lang tid efter. Ingen film, og intet spil har efterladt en sådan følelse hos mig, og kun det allerbedste musik har formået at overgå denne oplevelse.

4: Fallout 1+2 (PC)
Ok, jeg er en sucker for frihed i computerspil :)
Et fremragende system, S.P.E.C.I.A.L, skabte rammerne for et facinerende gameplay, der skabte muligheder for at gøre præcis som man lystede. Jeg elsker alle Tim Cain´s spil (Arcanum, Deus Ex), men disse to er klart de bedste.

5: ISS 98 (N64)
Jeg eeeelsker fodboldspil :)
Well, dette er det bedste af slagsen, og jeg har brugt uanede mængder af tid på dette spil. Ikke at forveksle med den skodudgave til PSX/PS2 (ISS Pro, PES 1+2), nææ her var virkeligt gameplay for alle pengene. Og hvis nogen er klar på at udfordre mig til næste træf, så er jeg SÅ klar!
ChronoChronoSkrevet 02/09-03 20:47 
Cronoss >
5: ISS 98 (N64)

Hvis jeg kom til næste træf ville jeg være klar. Det er sammen med Mario Kart 64 det eneste N64 spil jeg stadig spiller. Suverænt gameplay, selvom vi efterhånden er så gode (mig og min bror) at vi spiller 10-10 (mindst) i hver kamp.
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 02/09-03 23:04 
Hvad med Sonic? Jeg har brugt oceaner af tid på Sonic 2 til Mega Drive. Fed serie!
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
jaesjaesSkrevet 29/07-06 23:53, rettet 30/07-06 01:25 
Jeg tænkte, at det kunne været sjovt at bumpe dette gamle emne. En del nye medlemmer er jo kommet til, og mange af de som allerede har skrevet i emnet har sikkert ændringer/tilføjelser til deres top 5. Jeg har i hvert fald, men det må blive en anden dag :)
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-06 01:20 
1: Sonic the Hedgehog 2 (SMD). Spillet, som i sin tid overbeviste mig om MegaDrivens overjordiske kræfter. Første gang jeg så dette spil køre på min bedste vens MD2(som jeg sikkert troede var en Master System), var jeg intet mindre end solgt!

2: Streets of Rage 3 (SMD). Da jeg endelig, engang midt i 90'erne, fik snøvlet mig sammen til at købe en brugt MegaDrive, var alle mine venner for længst gået over til at spille PlayStation. Men hul i det! Jeg havde Sonic Compilation og SoR3, så hvad mere behøvede jeg?

3: Quake 2 (PC). En anden af mine venner havde pludselig brugt næsten alle sine penge på en voldsom PC med 100Mhz Pentium processor :O
Og så havde han købt Quake 2... et spil som forblændede mig i en sådan grad, at det endte med noget værre gris... ren PC-gaming... i årevis. Hvad kan jeg sige? Jeg har et blødt punkt hvad angår railguns :)

4: Starcraft (PC). Et af de spil, som sørgede for, at jeg fortsatte mit PC-grisseri. Alting ved det spil var/er bare så fedt. Det er bare så tilfredsstillende at snige sig rundt med en Ghost og kyle atombomber i skallen af intetanende fjender :P

5: Grand Theft Auto (PSX). En af de få PlayStation-titler, som imponerede mig så meget, at det stadig står i min erindring. Samtidig også grunden til at jeg senere har "spildt" stort set en hel sommerferie på Vice City.
AV Intelligent Terminal
SyrefoxSyrefoxSkrevet 30/07-06 08:36, rettet 30/07-06 18:51 
Jeg som de fleste af jer andre svært ved kun at nævne 5. Men her er nogen af dem som jeg holder meget af.

Jeg ved godt de spil jeg nævner muligvis er udkommet til flere formater end jeg nævner, men skriver kun hvilket format jeg har prøvet dem på.

Bomb Jack (Arcade og C64)

Track n Field (Arcade og C64)

Hyper Sports (Arcade, Amstrad 464 og C64)

Super Mario serien (Nintendo)

Secret of Monkey Island (amiga,pc)

Montzuma´s Revenge (C64)

Return to Castle Wolfenstein (Xbox)

Halo (Xbox)

Grand Theft Auto serien (PS2)

Blagger (C64)

Bubble Bobble (Arcade, C64, Nes, PS1, PS2)

Commando (Arcade, C64)

Zelda Serien (Nintendo dog ikke håndholdt)

Og mange flere som jeg ikke lige kan komme i tanke om lige nu.
TKTKSkrevet 30/07-06 09:28, rettet 30/07-06 09:28 
1. Super Mario 64. Det første spil jeg spillede på en spillemaskine. Fik det og en Nintendo 64 på udgivelsesdato 4.Juli som også var/er min fødselsdag:) (Kan ikke lige huske årstallet, hvor den udkom).

2. Fifa igennem tiderne. Har underholdt mine venner og jeg meget.

3. Conkers Bad Fur Day til N64. Hentet for 750kr. i Tyskland, da det udkom.

4. Mario Tennis til 64'eren. Genialt spil, især multiplayer-delen.

5. Grand Theft Auto til PS2. Det første der kom til PS2'eren.

Sikkert mange flere, eller andre der ku' være med, men det var lige de 5 der først faldt mig ind:)
00Void00VoidSkrevet 30/07-06 10:06 
Det er virkelig et svært spørgsmål. Men jeg prøver.

Super Mario 64 (N64)
Super Mario Land - 6 Golden Coins (GB)
Pokémon Red (GB)
Rocket Knight Adventures (SMD)
Super Metroid (SNES)

Fordelt på hvad jeg har brugt mest tid på
Space is the place!!Spiller nu: Tekken 5
PalleJensenPalleJensenSkrevet 30/07-06 11:53 
Puha, svært spørgsmål - men disse 5 "springs to mind" - i vilkårlig rækkefølge:

WipeOut (PSOne)
The Last Ninja (C64)
Shenmue (Dreamcast)
God of War (PS2)
OutRun (Arcade)
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
DarkenDarkenSkrevet 30/07-06 13:59 
hmn for at gøre det lidt nemmere for mig selv, vælger jeg at tage det der med "der satte sig fast i dig og aldrig ville give slip" bokstaveligt. Ellers ville blandt andet Diablo1, Ultima8, Terranigma, BoF, Zork, Monkey Island, AvP, LoK nok også have været på (hvad der ville være en noget længere) listen. Desuden har der været den slags tråde før, så vil gerne prøve at svare på en ny måde.

Så istedet skriver jeg 5 favoritter som jeg ville kunne uden videre pille op af skuffen og ikke slippe før jeg var færdig (muligvis med noget søvn, mad og work blandet ind imellem)... selvfølgelig er alt dette baseret på hvad jeg kan komme i tanke om på stående fod.


Chrono Trigger (SNES)

Final Fantasy 6(3) (SNES)

Final Fantasy 7 (PSX)

Halo 1 (SP/COOP) (XBOX)

Zelda 3 (SNES)


Jeg har et had/kærligheds forhold til de fleste online spil, og vil derfor ikke anse dem for at være noget jeg gider spille hvor som helst når som helst.
Jeg spillere stadig spil som: DOD+CS(med sovs), BF 1942/DC, BF2, Freelancer(TNG mod), WoW, Diablo2(ES mod) men jeg hader dem lige så meget jeg kan lide dem.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
XiwanaXiwanaSkrevet 30/07-06 15:15 
All-time top 5 er en besværlig opgave. Jeg skal dog forsøge hér at opliste de spil, der har berøvet mig for mest tid i de seneste år (i vilkårlig rækkefølge).

LoZ: Ocarina of Time (N64/GC): Et spil, der på alle måder har formået at overraske mig. Spillet formår tydeligt at overskygge alle andre spil i min samling. Grafikken (i GC-udgavens udglattede form) er enestående, men det er dog lyden, der formår at henrykke mig i særlig høj grad. Et bedre score findes ikke i noget andet spil, som jeg er stødt på! Det eneste minus ved spillet er, at jeg først har stiftet bekendtskab med det i en sen alder. Men på den anden side så kræver det, at man har noget erfaring med andre spil i samme genre, førend man kan indse, at netop dette spil er det bedste af sin slags. På såvel den æstetiske som kvalitetsmæssige side er det simpelthen det bedste spil, der findes.

MGS (PS): En sand frontløber. Det mest velskrevede spil til dato. Bør ses i forb. med de senere udgivelser i serien. Og det er netop spillets placering som omdrejningspunkt for alle senere udgivne spil i serien, der gør spillet til en så fantastisk oplevelse. Det er især den fuldstændige mangel på arketyper, der gør spillet til noget helt specielt (Solid Snake er ikke blot ”gi-joe”, Sniper Wolf er ikke en følelseskold dræber etc.). Spillet bør med dets imponerede fortælleteknik være skabelon for alle fremtidige actionrelaterede udgivelser.

FFVII (PS): Spillet, der introducerede mig for Squaresofts (nu SquareEnix) fantastiske verden. Det (til dato) eneste RPG-spil, der har formået at imponere mig på så mangfoldige måder. Jeg tænker stadig tilbage på alle de sommerferier, der blev brugt i selskab med dette spil.

Tekken 3 (PS): Beat 'em upspillenes konge. Til trods for, at DoA nu til dags er en for mig mere underholdende serie, så er det trods alt Tekken 3, der står klarest i min erindring.

Super Mario Land 3 (NES): Spillet, der stjal min barndom. Hvilke stunder jeg dog har tilbragt i selskab med spillets mange verdener. Desværre solgte jeg konsol og spil for mange år siden, og hvilken fejltagelse det var!

Runner-ups:
Soul Blade, Vice City, Diablo II, Metroid Prime, LoZ LttP, Wipeout 2097, Red Alert 2 og Pro Evolution Soccer.
[inspirational quote here]
BifkimBifkimSkrevet 30/07-06 15:39, rettet 30/07-06 15:57 
Puha det er godt nok svært kun at udvælge 5 spil men nu prøver jeg.

Asterix Serien (Sega Mastersystem)

Warcraft 2 (PC)

Football Manager 2006 (PC)

Sonic The Hedgehog Serien (Sega Mastersystem)

Duken Nukem 3D (PC)

Jeg ved godt at der stod at man skulle vælge et spil men jeg har valgt hele Sonic og Asterix serien da jeg har svært ved at vælge et spil fra i de serier.
Spiller nu: Tour De France 2012, Astérix And The Great R..., WarCraft II: The Dark S...
HankyHankySkrevet 30/07-06 17:24 
Final Fantasy VIII (PSX) (Nej, jeg kom ikke et "i" for meget på!)

Metal Gear Solid (PSX)

Silent Hill 2 (Multi)

Super Mario Bros. 3 (NES)

Shenmue (DC)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
HolisticHolisticSkrevet 30/07-06 19:50, rettet 30/07-06 19:54 
Goldeneye - N64
Flashback - Amiga
Final Fantasy VIII - psx
Giana sisters - C64
Wonderboy in monsterland - Arcade

ingen bestemt rækkefølge og listen er jo egentlig meget meget længere.. men nogle gange må man jo være hård :)
Make Them Ants Cry Uncle!!Spiller nu: UFO: Enemy Unknown, Flashback, It Came From The Desert
KalicolaKalicolaSkrevet 30/07-06 22:57 
random rækkefølge

Perfect dark (N64)
Super mario world (SNES)
Zelda (SNES)
Conker (N64)
Burnout Revenge (xbox)
For The Love Of The Game
SumezSumezSkrevet 31/07-06 09:57, rettet 31/07-06 10:00 
EDIT: Nå, jeg har allerede svaret på denne tråd før. Kunne ikke lige finde det, da jeg kiggede gennem den før. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoChronoSkrevet 31/07-06 10:28 
Skrev du så den samme liste igen, eller havde den ændret sig?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
SumezSumezSkrevet 31/07-06 11:30 
Super Mario World var erstattet med Mario 3, fordi det på sin vis imponerer mig mere, især i forhold til dets tid. Chrono Trigger var udskiftet med Mario 64 for variationens skyld, og Gitaroo Man var udskiftet med Zelda 3, fordi jeg i grunden har en masse forskellige spil, der potentielt kan ligge på 5.-pladsen :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ckruseckruseSkrevet 02/08-06 21:08 
Civilization 3
Super Mario 64
Star Wars: KOTOR
WoW
Illusion of Time
SlothSlothSkrevet 02/08-06 23:30 
1) Elite (C64)
2) FFVII (PSX)
3) Grand Theft Auto: San Andreas (PC)
4) Star Wars: KotOR (PC)
5) Tekken 3 (PSX)

Boblere:
Doom (PSX)
X3: Reunion (PC)
Wipeout 2097 (PSX)
Scorched Earth (PC)
Kiss me, would you kindly?
QQSkrevet 03/08-06 03:09 
En liste fra en der startede med at spille i 1997...

1) The Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)
2) Grand Theft Auto (1+3+4)(PC)
3) Warcraft II: Tides of Darkness (PC)
4) Super Mario 64 (N64)
5) Wario Land: Super Mario Land 3 (GB)

10 Boblere:
Resident Evil 4 (GC)
Conker's Bad Fur Day (N64)
Metal Gear Solid (Alle)(PSX/PS2)
Donkey Kong 64 (N64)
Perfect Dark (N64)
GoldenEye 007 (N64)
Super Mario Land 2: 6 Golden Coins (GB)
Death Rally (PC)
Age of Empires 2: Age of Kings (PC)
World of Warcraft (PC)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
98 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig