X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

CoD: Ghosts


Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/11-13 22:26 
Fedeste quote fra Destructoids anmeldelse:

Ghosts' one big attempt to stand out is the inclusion of Riley, a dog. It's a dog. That's what it is.

Destructoid
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
56 emne(r).
1 2 > »

Svar
WehnerWehnerSkrevet 09/11-13 22:26 
Fedeste quote fra Destructoids anmeldelse:

Ghosts' one big attempt to stand out is the inclusion of Riley, a dog. It's a dog. That's what it is.

Destructoid
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 10/11-13 00:33 
Ja, det virker desværre som om det er et skridt tilbage.

Jeff Gerstmann nævnte i Giant Bombcast at det er meget fint hvis de har nået nogen mål mht. at lave et Call of Duty spil og få ud på så mange platforme som muligt, men det er bare ikke særligt interessant at spille en lineær kampagne når nu de havde gjort et så godt arbejde ud af Black Ops 2. Der er vidst også nogen ting i multiplayer der er blevet pillet ud.

Han sammenlignede Madden spillene der også havde fået bygget en hel masse op som det mistede da de gik fra Xbox til Xbox 360.

Forhåbentligt vil vi se et mere solidt spil næste år når Treyarch er bag roret igen.
enfenenfenSkrevet 10/11-13 00:44 
Det er lidt paradoksalt at se, at det nu er Treyarch, der sættes lid til i håbet om, at der skal komme et ordentligt COD spil igen. Tidligere var det IW, der leverede det ultra polerede COD spil og Treyarch, der haltede efter.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 10/11-13 01:07 
Huh? Jeg er 12 missioner inde i singleplayer kampagnen's 18 missioner, og synes det er den bedste singleplayer del i et CoD spil siden CoD 4 - og jeg elsker CoD 4. Der er endda en homage til CoD 4's vilde set piece i One Shot One Kill missionen - missionen der tog mig dage at gennemføre på Veteran, men da jeg gjorde, var det en dejlig fornemmelse at have klaret den.

Ghost's kampagne er varieret, udfordrende, afvekslende, med intense battles og set piece encounters, og de par gange jeg indtil videre har styret Riley, fik jeg et trophy for at afvige en smule fra banen, og dræbe så mange dudes jeg kunne med dawg stealth kills. Fik jeg sagt at spillet er godt?

Sjovt er det forresten også, at spillet kører 1080p i PS3 udgaven *fnis*. 60 FPS, og har oplevet lidt framerate stutter en håndfuld gange, men ikke noget der gjorde mig nervøs.

Black Ops II spiller jeg lidt ved siden af, og holder meget af det. Men ville ønske Treyarch snart fjernede deres hitboxes, når man rammer fjenderne. Det ser ikke pænt ud.
spectrespectreSkrevet 10/11-13 01:27, rettet 10/11-13 01:30 
Det med overgangen til nextgen har gjort at udviklings styrken er spredt, så man har ikke kunnet nå ligeså meget på den samme tid i forhold til f.eks. MW3. Da de lavede MW3 så skulle de få skidtet til at køre på PC, XBOX 360 og PC. Med Ghosts skal de derudover også få det til at køre på Wii U, PS4 og XBONE.

Det er ikke fordi spillet er dårligt (har ikke spillet SP endnu), men de har bare holdt sig til det der virker. Det der irriterer mig lidt er weapon unlock systemet i MP, og så at de har fjernet Ground War MP playmode. Det var ret awesome at spille 9v9, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor det er taget ud? Det kørte da fint i tidligere udgivelser, og banerne virker store nok til at kunne håndtere det.

For første gang i lang tid, måske siden MW2, så synes jeg de mp maps der er nu, er ret så fede. I MW2 og BLOPS1+2 kunne jeg ikke lide nogen af dem lige med det samme, men det kom jo mere man spillede dem. Det kan være at de her maps bare passer godt til Domination play mode, som jeg udelukkende spiller (gammel Day of Defeat mand :D ).

Extinction er også ret awesome hvis man har et team der kan forstå at hjælpe hinanden.

Og så håber jeg det fixer respawns snart. Bliver skudt i ryggen alt for mange gange fordi man spawner lige foran en modstander. På den anden side, så har jeg også fået en hel del kills på den måde :P

edit:
glemte lige at nævne netkoden. Der er 10x bedre end BLOPS2. I BLOPS2 der var der tit og ofte at folk bare ikke ville dø når man skød på dem. Perfekt line of sigt lige til modstanderens ryg. Man holder hanen i bund og han vender sig om og skyder en... WTF???!?? Det var noget af det mest frustrerende i BLOPS2.
I Ghosts der dør folk bare til højre og venstre. Ved ikke om de har fået gang i de dedikated servers til XBOX360, men jeg har spillet hele aftenen, og har ikke oplevet at den har host migrated?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 10/11-13 03:50 
Dunwich>
Sjovt er det forresten også, at spillet kører 1080p i PS3 udgaven *fnis*.

...joke ikke forstået. Spillet kører sub-720p på PS3 og X360
BeanoBeanoSkrevet 10/11-13 07:40 
Dunwich>
Sjovt er det forresten også, at spillet kører 1080p i PS3 udgaven *fnis*. 60 FPS, og har oplevet lidt framerate stutter en håndfuld gange, men ikke noget der gjorde mig nervøs.

Du ved godt at 1080p output ikke betyder native 1080p opløsning, ikke?
DunwichDunwichSkrevet 10/11-13 09:05 
Ved ikke om det har en native opløsning på 1080p, men det defaulter til 1080p hos mig. Normalvis defaulter de spil jeg spiller til 720p, og de der gør, ved jeg ikke kører i 1080p.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-13 09:14 
Der er ekstremt få current-gen titler der kører native 1080p - COD spillene har aldrig været over 720p.
slk486slk486Skrevet 10/11-13 09:35 
De er ikke engang 720p, men 1024x600.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 10/11-13 09:54 
Alle COD spil? Men ja, flere har været betydeligt under 720p.
slk486slk486Skrevet 10/11-13 10:22, rettet 10/11-13 10:23 
Ja, alle er under 720p.

(Xbox 360)
Call of Duty 3 = 1040x624 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops = 1040x608 (2xAA)
Call of Duty: Black Ops 2 = 880x720 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 2 = 1024x600 (2xAA)
Call of Duty: Modern Warfare 3 = 1024x600 (2xAA)
j/k
slk486slk486Skrevet 10/11-13 10:32 
Dunwich>
Der er endda en homage til CoD 4's vilde set piece i One Shot One Kill missionen

Spillede den forleden og jeg husker ikke nogen ekstravagante set pieces i den?
j/k
JmogJmogSkrevet 10/11-13 12:00 
Dunwich>
Ved ikke om det har en native opløsning på 1080p, men det defaulter til 1080p hos mig. Normalvis defaulter de spil jeg spiller til 720p, og de der gør, ved jeg ikke kører i 1080p.

Det er bare scaleren. Skulle man bruge det som kriterie for native opløsning, så kan man sige at samtlige Xbox 360-spil er 1080p.

Hvilket ikke liiigefrem er korrekt.

På den nuværende konsolgeneration er der aldrig produceret et FPS, der kører 1080p native. Faktisk er Killzone: Shadow Fall og Ghosts til PS4 de indtil videre eneste konsol FPS'er der kører 1080p.
BeanoBeanoSkrevet 10/11-13 12:32 
Blacklight skulle også være 1080p native.
JmogJmogSkrevet 10/11-13 15:10 
Hov, det er da også rigtigt. Det havde jeg glemt.

Planetside 2 kan jeg ikke lige huske om de har meldt noget officielt ud om, men det er bestemt også en mulighed.
DunwichDunwichSkrevet 11/11-13 20:54 
slk486>
Dunwich>
Der er endda en homage til CoD 4's vilde set piece i One Shot One Kill missionen

Spillede den forleden og jeg husker ikke nogen ekstravagante set pieces i den?

Du har spillet CoD 4, men kan ikke huske One Shot, One Kill missionen, og det afsluttende set piece i den?
slk486slk486Skrevet 11/11-13 21:03, rettet 11/11-13 21:03 
Jo jeg husker fint missionen, jeg synes bare ikke der var noget særligt ekstravagant ved den. Det eneste jeg kan komme på du mener er cannonfodderiet omkring pariserhjulet, men jeg forstår bare ikke hvorfor du bemærker det som noget specielt set piece :)
j/k
DunwichDunwichSkrevet 11/11-13 21:17 
Det er lige præcis hele delen ved pariserhjulet, og jeg nævner den del af missionen, fordi det netop er et set piece :)

Og grunden til jeg bragte det op var, at noget i en mission i Ghosts, mindede mig om den sidste del af One Shot, One Kill, hvor man osse skal defende mod fjenderne osv. Ret intens mission.
slk486slk486Skrevet 11/11-13 21:36 
Ja jeg forstod godt at der var noget i Ghosts der mindede om det, jeg stillede blot spørgsmålstegn ved at det var noget vildt set piece ;) Kedeligt boligkompleks som backdrop og choppers der smider fodder ned til dig.

Aaanyway ser frem til lidt mere cod med verdens undergang som backdrop. Minder mig om Motorstorm Apoc. - min klare favorit, netop på grund af de vilde set pieces, der rumbler, bumler og blæser huset ned. Til gengæld er jeg blevet i tvivl om jeg skal købe på xo eller ps4. Afventer morgendagens inevitable face off.
j/k
slk486slk486Skrevet 12/11-13 18:58 
Nå, haptic feedback er slet ikke implementeret for triggers i Ghosts, så det gjorde min beslutning nem :)
j/k
JmogJmogSkrevet 14/11-13 00:58 
Så kom der en ret god forklaring på hvorfor det i så mange af sammenligningerne var svært at se fordelen ved 1080p i Ghosts på PS4 i forhold til 720p på Xbox One. Infinity Ward har kvajet sig og i single player kører PS4 også i 720p. Der kommer en patch på spillets launchdag, hvor der bliver åbnet for 1080p.

Det korte af det lange: Medmindre det er multiplayer captures, så er alle sammenligningerne, der er lavet, ubrugelige.

Eurogamer artikel
slk486slk486Skrevet 14/11-13 00:58, rettet 14/11-13 00:59 
Jep. Komplet kaos.

Det rigtig pinlige kommer så, hvis nogle reviewers rent faktisk havde 720p udgaven men påstod de kunne se forskel :D
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 14/11-13 01:02 
Hvis man har fulgt med på Neogaf kan jeg afsløre at ovenstånde er tilfældet på flere "respektable" websider.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 14/11-13 01:25 
I know, men så vidt jeg kan forstå er der nogle der kan have haft 1080p udgaven - evt. via download?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/11-13 09:48 
Så vidt jeg forstår, var campaign i review udgaven i 1080p, retail udgaven fuckede de så (ekstra) op så det kun var 720p i campaign. Det påstår IW over for Scott Lowe (IGN's anmelder) i hvert fald.
Spillet er ufærdigt på disken (og shoppen?) og IW har lovet patches til at fixe flere ting, bl.a. den stutter der skulle være.

@ND: Hvilke sites refereres der til? Kunne være interessant at høre :)
slk486slk486Skrevet 14/11-13 09:54 
Scott var også en af dem der kunne se forskellen, så det må man da håbe :D
j/k
enfenenfenSkrevet 14/11-13 11:25 
Det virker godt nok som den største omgang sløs, IW har lagt for dagen med denne udgivelse.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 14/11-13 12:07 
Tror bestemt ikke det er sløs - nærmere release pres/stress, der får den slags fjumleting frem.
j/k
enfenenfenSkrevet 14/11-13 12:20 
Hvilket resulterer i, ja, sløs :)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 14/11-13 12:44, rettet 14/11-13 12:57 
Not the same :p

Sløseri kommer af ligegyldighed, hvilket jeg slet ikke tror er tilfældet her.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-13 13:14 
Beano>
og IW har lovet patches til at fixe flere ting, bl.a. den stutter der skulle være.

Så rocksolid 60fps? Så kunne jeg godt være interesseret i at spille det. Ikke at der mangler FPS'ere på maskinen... :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/11-13 13:24 
Dunno, så det bare nævnt.

http://gearnuke.com/giant-bombs-jeff-gertsmann-infinity-ward-working-patch-fix-call-duty-ghosts-frame-rate-ps4/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-13 13:32 
Fedt hvis de kan rette op på det :) Dermed ikke sagt at det er i orden at der var problemer til at starte med, men når spillet alligevel er så online-tungt gør patches mig ikke noget.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/11-13 13:37 
Hvem spiller dog CoD for multiplayer? Come on!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-13 14:07 
Hvem spiller det i singleplayer? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/11-13 14:16 
Hvem spiller det?
slk486slk486Skrevet 14/11-13 14:17 
Hvem spiller?
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/11-13 14:19 
Jeg spiller.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 14/11-13 14:22 
Spiller:
http://youtu.be/Vk-nWSUIX3c?t=1m40s
slk486slk486Skrevet 14/11-13 14:28 
Vi spiller.
j/k
DunwichDunwichSkrevet 15/11-13 18:47 
Så fik jeg gennemført Ghosts i går. Jeg tror ikke Infinity Ward har haft så meget med spillet at gøre, efter mission 12-13 stykker. Det må være der hvor Raven tog over i singleplayer campaign, for der dykkede kvaliteten gevaldigt.

Nogle missioner varer pludselig kun ca. 5 minutter, og indebærer typisk en first person cutscene og et tryk på en knap + lidt skyderi på fjender langt ude i baggrunden - underligt nok, længere ude i baggrunden end i det første stykke af campaign; Jeg vover igen den påstand at IW ikke har haft så meget med den sidste del af campaign at gøre. Så er det sgu nemt at få en campaign til at fylde 18 missioner, når det skal være på den måde.

Tank missionen var usædvanlig ringe; Sammenlignet med den eminente ditto i CoD 2, forstår jeg slet ikke hvordan den kan være så dårlig her - selv eksplosionerne i CoD 2, når man rammer en tank med en fuldtræffer, er flottere - jeg er helt seriøs, og samtidigt meget målløs.

Jeg spillede Ghosts på Hardened, og i tank missionen ku jeg ta så afsindigt meget skade, inden min tank sprang i luften, at jeg begynder at tro, at det er gjort fordi det er virkeligt svært at skelne fjendtlige tanks fra ikke-fjendtlige tanks. Man har mulighed for at vælge thermal vision, og det gør spillet opmærksom på lige pludselig, midt i missionen, for det ku jo være man var ekstra dum, og slet ikke kunne finde fjenderne på banen. De gør ikke særlig meget opmærksom på sig selv heller, under den mission; De er meget lidt interesserede i at skyde på mig, når jeg har spottet dem ude i distancen.

Nå, men de første ca 12 missioner var glimrende, og så er det down hill derfra.

280 kr gav Gamestop for det, og jeg måtte selv smide 419 kr for det i Blockbuster, så det kunne være værre, og jeg fik forudbestilt Zelda inkl. den pæne skattekiste.
spectrespectreSkrevet 19/11-13 10:18 
Jeg er begyndt at spille rigtig meget extinction. Det er bare rigtig godt hvis man bliver sat sammen med folk der fatter hvad det går ud på så man kan få de extra skill points
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 19/11-13 11:39 
Nogen der kan fortælle om hvis man køber Ghost på xbox 360 Game ondemand om det er omfattet tilbudet med at downloade ghost til xbox one for 10Dollars/Euro?
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
HeroldHeroldSkrevet 19/11-13 12:14 
Uden at være sikker, kan jeg ikke forestille mig andet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 27/11-13 19:08 
Sammenligning af current gen versionerne + PC:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-call-of-duty-ghosts-face-off

Sat op direkte ved siden af PC versionen begynder de nuværende formater godt nok at se gamle ud:

http://www.youtube.com/watch?v=N0ZAR4rsd4I

Til gengæld er kravet til grafikkort steget kraftigt:

The introduction of DirectX 11 features and the huge increase in graphical complexity compared to previous games also means that achieving a locked 60fps when running at 1080p and with max settings enabled on PC is no longer possible using powerful GPUs like the GTX 770 or Radeon 7970. Our Core i5 3570 and GTX 680 set-up struggled to achieve 60fps in all but the smaller action scenes, with massively variable spikes and dips in frame-rate across a general run of play. Switching from bandwidth hungry 4x MSAA to the lightweight FXAA only made a modest improvement. In order come closer to hitting the desired 60fps update without compromising on graphical quality you'll be looking towards something along the lines of GTX 780 or Radeon R290 graphics cards, or CrossFire and SLI solutions, and even then you may still have issues.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 27/11-13 20:30 
Next gen sammenligning:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-call-of-duty-ghosts-next-gen-face-off
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 27/11-13 23:33, rettet 27/11-13 23:33 
Endnu et eksempel på, at 720p ser ud til at være bedste bud på den korrekte opsætning på XO. Microsofts upscaling bliver nævnt som "ikke godkendt". Det er også tydeligt (når man bruger Eurogamers comparison tool), at PC og PS4 følges meget godt ad - og lægger afstand til XO.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 28/11-13 00:25 
Men så er det jo fint "alle" XO titlerne er i 720p, så man ikke skal skifte output hele tiden :D
j/k
enfenenfenSkrevet 28/11-13 00:29, rettet 28/11-13 00:30 
Præcis. Men der er nogen, der alligevel vælger at sætte deres konsol til samme output som deres tv. Og det vinder man så ikke på med XO.

Jeg gør det eksempelvis på min 360, og opskaleringen fungerer (heldigvis) fint her.
What is the Matrix?
56 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig