X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox den gamle?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/11-13 18:20 
Har tit tænkt det måske var en sjov ide at anskaffe sig en af de første Xbox konsoller og lege med den igen.

Men er kommet i tvivl om hvilken region man skal vælge. PAL, NTSC eller en JAP maskine? Hvad er jeres meninger om det?

Findes der egentlig arkadesticks til den konsol? Jeg har aldrig set et..
Bashful Neophyte
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 18/01-15 20:36, rettet 18/01-15 20:42 
Jmog>
Det er en hardmod. Havde det selv på min i sin tid. Der var noget dipswitch-sjov monteret bagpå, hvor jeg kunne vælge om den skulle boote op i chippens menu (hvor der var regionvalg) eller maskinens eget OS.

Min har ikke sådan noget dipswitch-værk monteret. Jeg har forsøgt at finde ud af hvor man kan skifte regionerne men det er ikke lykkedes endnu :-(

Det er svært at overtage den slags maskiner som en eller anden selv har rodet rundt med, og den her er blevet godt og grundigt modded om med alt muligt jeg ikke ved hvad er? Mange ting tør man jo ikke pille ved i fare for at man ødelægger noget.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 18/01-15 22:13 
Ingen mulighed for at spørge sælger?
nerosnerosSkrevet 18/01-15 22:57 
Nej desværre han var lidt underlig og gjorde sin profil ikke aktiv kort efter købet og efter han havde sendt den til mig..
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 20/01-15 20:21 
Prøv at hente
Enigmah's Video Select 2
http://digiex.net/downloads/download-center-2-0/xbox-original-content/apps-tools/13817-enigmahs-video-select-2-xbox-region-switcher-ntsc-pal.html

Den burde du kunne overføre via ftp og så er det bare at loade programmet, og vælge switch region.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/01-15 22:50 
Det hjælper kun på video-formatet, hvis man f.eks. vil kunne spille i progressive scan. Det har ikke noget med regionen af spil at gøre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/01-15 14:23 
Ja Enigmah har jeg allerede men som Konsolkongen skriver har det ikke noget med regionerne at gøre, men derimod om man vil spille sine spil i progressive scan. I øvrigt så er jeg blown away af hvor godt de gamle Xbox spil ser ud i 480p og 720p :D
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 21/01-15 15:26 
Ja, det gør virkelig en stor forskel, det kan jeg også huske, fra da jeg fik en modded og første gang så den på et hd-tv med component-kabel.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/01-15 17:37, rettet 21/01-15 17:40 
Ja det er virkelig fedt at man kan det. Jeg spillede den gang alt på et CRT. Dog synes jeg også det ser ret godt ud på PVM'en ;-)

Man må sige at på det her punkt er PS2'en langt bagud..

Jeg har lige købt Rallisport Challenge 2. Glæder mig til at se det i 16:9 og 480p! Det ser så lækkert ud det spil.

Regner med at gå all in på Xbox i næste måned. Der er en hel del jeg gerne vil have nu ;-)
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/01-15 17:57 
Stubbs the Zombie: In Rebel Without A Pulse bør du også skrive på listen, hvis du ikke allerede har det. ;)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
JmogJmogSkrevet 21/01-15 19:44 
neros>
Jeg har lige købt Rallisport Challenge 2. Glæder mig til at se det i 16:9 og 480p! Det ser så lækkert ud det spil.

Godt køb. Det er et fantastisk rallyspil. Styringen og bilens handling husker jeg som perfekt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-15 19:45 
Det er et rigtig godt spil, men få fat i etteren også, det er bedre IMO :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 21/01-15 20:56, rettet 21/01-15 20:56 
Rallisport Challenge 2 skulle da på alle kanter være et bedre spil end etteren har jeg da læst?

Jeg havde faktisk glemt Stubbs the Zombie: In Rebel Without A Pulse ;-) Det må jeg lige se nærmere på.

Ellers har jeg tænkt en del på de titler som er portet fra PC osv.

F.eks:
Painkiller, (Måske ikke lige så godt som PC udgaven, men det ser stadig vildt ud)
Tom Clancy's Rainbow Six 3, (Men ved ikke lige hvilken version?)
Judge Dredd: Dredd vs. Death, (Nok mest fordi det ser så dumt ud)
Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy, (Har altid haft det i kikkerten)

Alt hvad SEGA har udgivet på den konsol, og måske lidt Darkwatch, Dino Crisis 3, Dead or Alive Ultimate, Star Wars: Starfighter Special Edition og Star Wars Knights of the Old Republic 2. Jeg har spillet KOTOR2 men blev aldrig færdig med det og husker det ikke ret godt.

Der er rigtig meget jeg skal ud og have fat i ;-) Jeg er virkelig blevet glad for den maskine igen.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/01-15 21:04 
"Rallisport Challenge 2 skulle da på alle kanter være et bedre spil end etteren har jeg da læst?"

Det synes jeg virkelig ikke. Det var rigtig fedt pga. online dengang, men banerne var meget bedre i det første :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 21/01-15 22:29 
Trist man ikke ser så mange Rally spil mere. Det næsten kun street racers og lign.
WehnerWehnerSkrevet 21/01-15 22:46 
neros>
Tom Clancy's Rainbow Six 3, (Men ved ikke lige hvilken version?)

Det er Black Arrow, der er bedst, hvis jeg husker rigtigt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 21/01-15 22:54 
Ok Black Arrow it is ;-)

Konsolkongen min ven fysikken i bilerne må tælle højest og grafikken er lige lidt stærkere i 2'eren. Der skulle vist også være gjort en del mere ud af bane designet plus flere modes så det forstår jeg ikke?
Bashful Neophyte
HankyHankySkrevet 21/01-15 23:09 
Jeg kan bedst lide 2'eren :P
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/01-15 23:15 
Jeg har ikke spillet nogen af dem siden jeg var purk... Og nu kan jeg ikke engang huske om jeg nogensinde fik bestilt et sæt componentkabler til min Xbrick :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
XiwanaXiwanaSkrevet 21/01-15 23:55, rettet 21/01-15 23:56 
Painkiller-porten er ganske god. Ditto med Darkwatch.
SW: Jedi Academy er (så vidt jeg husker) acceptabelt. Husker faktisk Jedi Outcast som en smule bedre.

Lige et par anbefalinger (de fleste er nok allerede på indkøbslisten):
Andre gode spil, der er konsoleksklusive til XB'en: Conker: Live & Reloaded, Crimson Sea, D&D: Heroes, Enclave, Jade Empire, Oddworld: Stranger's Wrath, Serious Sam, SW: Republic Commando, Unreal Championship.
Underholdende spil, der (vist nok) tager sig bedre ud på XB end på PS2 og GC: Black, Burnout 3, GTA: SA, GUN, Incredible Hulk: Ultimate Destruction, Red Dead Revolver, Scarface, SW: Battlefront I og II, The Warriors
[inspirational quote here]
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-15 00:47, rettet 22/01-15 00:47 
Hanky>
Jeg kan bedst lide 2'eren :P

Jeg kan bedst lide Simon... ;p

/jk :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 00:50 
neros>
Rallisport Challenge 2 skulle da på alle kanter være et bedre spil end etteren har jeg da læst?

2'eren er elendigt i singleplayer. Det var originalen ikke. Tværtimod.
JmogJmogSkrevet 22/01-15 02:30 
Crimson Skies. Fremragende arcade-flyspil med biplan-fly.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/01-15 02:32 
Jeg melder mig 300% enig i ovenstående!
Troede faktisk det var på Xiwanas liste, men nu kan jeg se at der stod Crimson Sea, ikke Skies. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 22/01-15 10:07 
Jeg har ikke læst et eneste review der siger at Rallisport "Originalen", som i kalder det er bedre end 2'eren.

Angående det der SW: Jedi Academy så troede jeg det var det som var bedst og ikke Outcast?
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 22/01-15 13:36, rettet 22/01-15 13:37 
Ved ikke om nogen jer ser youtube kanalen MetalJesusRocks.
Der en episode hvor han snakker om eksklusive titler til den gamle Xbox. Der er pt 2 episoder.
Syns dog han mangler nogen, der i blandt Rally Sport 1 + 2

MetalJesusRocks: Original XBOX Exclusive Games
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-15 14:05 
neros>
Jeg har ikke læst et eneste review der siger at Rallisport "Originalen", som i kalder det er bedre end 2'eren.

Angående det der SW: Jedi Academy så troede jeg det var det som var bedst og ikke Outcast?

Rallisport 1 var bare så pure, og havde ikke de åndssvage rally cross baner som der var for mange af i toeren. Som en anden også skrev så synes jeg også toeren havde en kedeligere singleplayer-del.

Jedi Outcast er det bedste af de to spil. Lidt kringlet kontrol, men et rigtig godt spil alligevel. Academy er dog okay også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/01-15 14:56, rettet 22/01-15 15:24 
Omkring Rallisport 1 så tror jeg nu stadig 2'eren er bedst. Det tyder alle reviews på jeg har læst. Fysikken og kontrollen skulle være forbedret. Folk betegner det endda som det bedste Rallispil nogensinde.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 22/01-15 16:21 
Da jeg kom hjem i dag lå Rallisport 2 i min postkasse :D Jeg har lige prøvet det en halv times tid og det er sindssygt fedt! Jeg køber sku også 1'eren så har jeg dem begge to hehe!
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 18:47 
Hvad synes du om udfordringen i Rallisport 2?
nerosnerosSkrevet 22/01-15 19:29, rettet 22/01-15 19:40 
Hvilken udfordring..Jeg mener det handler jo om at slå sig selv og få den bedste tid, og gå på youtube og se hvor godt andre har gjort det? :-)

Jeg skal selvfølgelig gennemføre Carrier mode osv.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/01-15 20:52 
neros>
Folk betegner det endda som det bedste Rallispil nogensinde.

Har du hørt om Sega Rally?
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/01-15 21:25 
Hvad er SEGA?
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 22/01-15 21:39 
neros>
Hvilken udfordring..Jeg mener det handler jo om at slå sig selv og få den bedste tid, og gå på youtube og se hvor godt andre har gjort det? :-)

Udfordringen i singleplayer campaigns AI modstandere, var det jeg tænkte på.

Der er ingen.
nerosnerosSkrevet 22/01-15 22:57 
Ja det er Rallysport det handler om at slå dine modstandere på tid.
Bashful Neophyte
DunwichDunwichSkrevet 23/01-15 08:28 
Det er sikkert osse den eneste udfordring der var at finde i 2'eren. Men det første spil havde super AI at køre mod, samt væsentlig bedre framerate, både i singleplayer og splitscreen.
HankyHankySkrevet 23/01-15 09:39 
Nogle mennesker orker man bare ikke at snakke med.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
nerosnerosSkrevet 23/01-15 12:26, rettet 23/01-15 16:07 
Dunwich det er helt fint med mig at du tænker sådan ;-) Men jeg ser ingen grund til at diskutere det yderligere da vi tydeligvis har forskellige opfattelser omkring hvad et "Rallyspil" skal kunne..
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 24/01-15 07:27 
Der er så mange fede spil til den originale Xbox. Mange er allerede nævnt. Men hvis du mangler et let tilgængetilgængeligt party fighterspil, så tag et kig på Def Jam Fight For New York. Når jeg og gutterne er sammen, skal vi altid lige have et par runder.

De fleste Xbox multiplat spil, er desuden ofte flottere på Xbox vs ps2.

Nu du nævner kotor, så se om du kan finde Jade Empire, det er også rigtig godt.

Og når vi snakker Sega, så skal du have Panzer Dragoon Orta.

Andre anbefalinger herfra kunne være: Star Wars Battlefront 2(1'eren også ok, men 2 har space battles)
Voodoo Vince er også en god platformer.
GreaseballGreaseballSkrevet 24/01-15 16:49 
Når nogen siger Star Wars spil på den gamle Xbox så er Star Wars: Republic Commando også et rigtig godt spil til den. Ja det kom også til PC, men på konsol var det kun Xbox der fik det.
nerosnerosSkrevet 24/01-15 22:08, rettet 24/01-15 22:16 
Mes1983>
Nu du nævner kotor, så se om du kan finde Jade Empire, det er også rigtig godt.

Tak for reminderen ;-) Det skal jo selvfølgelig haves. Fik det aldrig spillet den gang.

Star Wars: Republic Commando har jeg men ikke spillet det endnu.
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 24/01-15 22:18 
Heller ikke jeg. Har først fået fat på det for nylig;-)

Og ja Republic Commando er også et rigtigt godt spil :-) Fandt for nylig Pc versionen i genbrug til en femmer, så den kom lige med hjem.

Vi må heller ikke glemme Forza :-D eller Outrun 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 24/01-15 22:23 
Jeg var egentlig også svært glad for det Sega GT der fulgte med min Xbox, sammen med Jet Set Radio Future.
- Om end bilerne sejlede lidt mere i Sega GT end Forza, og så er det måske også tænkeligt, at muligheden for at bruge egen musik har farvet min oplevelse lidt. :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 25/01-15 19:56 
SEGA GT ligner virkelig et Dreamcast spil ;D Spillede det første på DC den gang.

Forza og Outrun 2 har jeg også hehe! Tror jeg skal prøve at se Forza i 480p og 16:9 senere. Jeg har sagt det før men hvor er det fedt man kan det!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 08/02-18 17:11, rettet 08/02-18 17:12 
Jeg ved ikke lige hvad der skete men min moddede xbox er lige pludselig begyndt ikke at åbne op i det styresystem som var lagt på den. Nu åbner den kun op i den originale xbox menu! Hvordan fanden kommer jeg tilbage og ud af det igen.

Jeg kan kun lege med: Memory, Music, Xbox Live og Settings? Jeg kan selvfølgelig godt sætte et spil i men jeg har ikke længere adgang til alle programmerne som f.eks ligger på hard disken?
Bashful Neophyte
spectrespectreSkrevet 08/02-18 20:20 
Synes jeg kan huske noget med at man kunne vælge hvilken menu man startede op i alt efter hvordan man tændte med power knappen på konsollen?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
WehnerWehnerSkrevet 08/02-18 20:28 
Ja. Noget med at holde power inde længere. Det var vist også så man slap for at blive banned fra Xbox Live.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
nerosnerosSkrevet 08/02-18 20:52 
Aha ok det giver mening! Jeg må lige prøve det så. Kan ikke lige huske hvordan det her skete men blev vist lidt distraheret af min 2 årige søn som må have pillet ved noget :D
Bashful Neophyte
GreaseballGreaseballSkrevet 19/05-18 18:32 
Et indblik ind i den nye Duke Controller. Se hvor meget den lille skærm faktisk viser.

Duke Controller tear down
nerosnerosSkrevet 20/05-18 22:43 
Wow anede ikke noget om dette :D
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 21/05-18 10:35 
Desværre et Hyperkin produkt, så ikke engang noget man skal røre med en ildtang ;)
j/k
120 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig