X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox den gamle?


Svar
nerosnerosSkrevet 07/11-13 18:20 
Har tit tænkt det måske var en sjov ide at anskaffe sig en af de første Xbox konsoller og lege med den igen.

Men er kommet i tvivl om hvilken region man skal vælge. PAL, NTSC eller en JAP maskine? Hvad er jeres meninger om det?

Findes der egentlig arkadesticks til den konsol? Jeg har aldrig set et..
Bashful Neophyte
120 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
nerosnerosSkrevet 07/11-13 18:20 
Har tit tænkt det måske var en sjov ide at anskaffe sig en af de første Xbox konsoller og lege med den igen.

Men er kommet i tvivl om hvilken region man skal vælge. PAL, NTSC eller en JAP maskine? Hvad er jeres meninger om det?

Findes der egentlig arkadesticks til den konsol? Jeg har aldrig set et..
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-13 19:09 
Jeg ved ikke om der er nogen egentlig forskel på selve konsollerne, men de kan softmoddes til at være regionsfri.
WehnerWehnerSkrevet 07/11-13 19:28 
Der findes flere sticks til den. Bl.a. det store Street Fighter 15th anniversary.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/11-13 21:06 
Ellers kan man med lidt fingersnilde klaske en pind sammen selv.
Det nuværende Dual Strike PCB understøtter den gamle Xbrick, og kræver ikke egenskaber til at lodde noget i størrelse myre, såvidt jeg ved.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-13 21:16, rettet 07/11-13 21:19 
Jeg ved ikke hvor meget fighter og shooter værk der egentlig er på Xbox som er godt med stick.
Der er Dead or Alive 3 og Ultimate og så er der Panzer Dragoon Orta, men det foretrækker jeg selv at spille med pad.

*EDIT* Der er selvfølgelig også Kabuki Warriors :D

http://youtu.be/XMfpJYKg3Lk

Og Kakuto Chojin

http://youtu.be/WvwF4OfJ6fI
nerosnerosSkrevet 07/11-13 21:19, rettet 07/11-13 21:26 
Darkbeat>
Jeg ved ikke om der er nogen egentlig forskel på selve konsollerne, men de kan softmoddes til at være regionsfri.

Softmoddes hmm ok lyder ok så ;-)

Jeg har fundet ud af at der faktisk findes to sticks specielt til konsollen her også:
http://www.neo-geo.com/forums/showthread.php?120998-XBox-sticks-X-Fighting-vs-Hori-Fighting-EX

Det ene et Hori stick og det andet et SEGA. Slet ikke så dårligt endda så er der et lille håb.

Street Fighter 15th anniversary sticket ser ret stort ud og har vist ikke den rette hardware i sig som jeg er ude efter.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 07/11-13 21:59 
Darkbeat>
Jeg ved ikke hvor meget fighter og shooter værk der egentlig er på Xbox som er godt med stick.
Der er Dead or Alive 3 og Ultimate og så er der Panzer Dragoon Orta, men det foretrækker jeg selv at spille med pad.

Ja helt enig der er nok ikke så vildt meget at komme efter men bare det at have muligheden for et par enkelte spil med arkade stick til systemet er jo helt fint ;-)

Check også denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=vDVOVkdhwqg

Måske skal alle fighters spilles med pad til den gamle xbox :D

Ellers er det faktisk en konsol jeg aldrig rigtig nåede at komme i dybden med og jeg kunne rigtig godt tænke mig at sætte den til min PVM ;-)
Bashful Neophyte
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/11-13 22:09 
Tao Feng ser også virkelig Xbox ud.
Der er et eller andet over spillene som jeg ikke helt kan sætte fingeren på, men som får mig til at sige "Jep! Det er et Xbox spil!".

Der er rigtig mange af dem der ligner sådan nogen falske spil man ser i film og serier hvor det skal forestille at nogen spiller et spil imens de smider sig rundt i sofaen.

Sådan noget hér: http://youtu.be/QZboyfaVLM4
slk486slk486Skrevet 07/11-13 22:16 
Der er ingen forskel på maskinerne, så en PAL maskine modded til NTSC er fin. Jeg har selv to, som jeg har brugt flittigt :) De fleste spil er også de samme og kører 50 eller 60 afhængigt af PAL/NTSC.
j/k
JmogJmogSkrevet 07/11-13 23:26 
Der er rent faktisk også adskillige spil til den som kan køre i HD. I shit you not.

Kræver at man bruger component kabel og at det er en NTSC eller en modded PAL maskine.
WehnerWehnerSkrevet 07/11-13 23:47 
Component-signalet fra en Xbox er fremragende. Det giver virkelig noget.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 07/11-13 23:48 
neros>
Street Fighter 15th anniversary sticket ser ret stort ud og har vist ikke den rette hardware i sig som jeg er ude efter.

Det er kæmpe - jeg har det selv. Sticket bouncer lidt, og det ville jeg bestemt få rettet, hvis jeg brugte det oftere. Men bortset fra det, er det godt. Det fungerer også til PS2.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 08/11-13 00:00 
Ja, der er et par stk der kan køre 720p og et enkelt eller to der kan køre 1080i.
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/11-13 00:09 
Kan dette kable ikke køre lige så godt som component? (720p/1080i)

Link
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Alf81Alf81Skrevet 08/11-13 00:11 
Jeg har en PSX/PS2 til Xbox converter. Den må du meget gerne få, hvis du får brug for den.
Ting om dét og pis.
slk486slk486Skrevet 08/11-13 00:11, rettet 08/11-13 00:13 
Nope. Xboxen smider ikke 480p,720p eller 1080i over RGB scart.

Tror ikke det er specielt svært at få fat i et sæt components er det?

Edit: Mente jeg havde set nogen hos av-connection.dk og ganske rigtigt: http://www.av-connection.dk/?ML=403
j/k
JmogJmogSkrevet 08/11-13 00:51 
neros>
Har tit tænkt det måske var en sjov ide at anskaffe sig en af de første Xbox konsoller og lege med den igen.

Men er kommet i tvivl om hvilken region man skal vælge. PAL, NTSC eller en JAP maskine? Hvad er jeres meninger om det?

Jeg har faktisk en hardware-moddet PAL konsol, der kan køre spil fra alle regioner såvel som homebrew-ting såsom XBMC, emulatorer osv. Og et Scart RGB-kabel. Og den officielle component adapter. Og et ret højt kvalitets component kabel. Og et reserve optisk lydkabel (man sætter det i component-adapteren). Og en spilsamling på 30 spil. Heriblandt Jet Set Radio Future, Panzer Dragoon Orta, Oddworld: Munch's Odyssee, Halo 1+2, Prince of Persia, Crimson Skies, Outrun 2, Gunvalkyrie, Mechassault, Knights of The Old Republic, GTA3, Vice City, Burnout 3, Guilty Gear X2, Psychonauts, PSI Ops, MGS2, SSX3 og Dead Or Alive 3.

Jeg har ikke brugt den i nogle år. Jeg får den lige testet i weekenden, og hvis den fungerer som den skal (det gjorde den, da den røg på hylden), så smider jeg en salgsannonce op.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/11-13 01:01 
Crimson Skies<3
Ffs... Nu bliver jeg jo snart nødt til at hente min gamle Xbrick hjem!
Hvilket måske ville give lidt mening, siden mine spil allerede står på hylden :P
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 09/11-13 00:03 
Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg tror ikke helt på det med component kabler til evt PS2 eller XBOX for den sags skyld. Min PS2 med component ser altså ikke ret godt ud på en fladskærm der er scart stadigvæk bedst efter min mening.
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/11-13 00:04 
Sikker på du ikke forveksler component med composite? Det er jeg i hvert fald ofte kommet til. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 09/11-13 00:05 
Alf81>
Jeg har en PSX/PS2 til Xbox converter. Den må du meget gerne få, hvis du får brug for den.

Det vil jeg lige holde dig op på så hvis det bliver aktuelt ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 09/11-13 00:06 
PS2 har et forfærdeligt component signal, men det er den eneste måde at få 480p - ellers er RGB Scart at foretrække. Sådan er det ikke med Xbox'en, men om dit tv behandler det gennem de samme circuits er ikke til at vide.
j/k
nerosnerosSkrevet 09/11-13 00:09, rettet 09/11-13 00:12 
FancyPants>
Sikker på du ikke forveksler component med composite? Det er jeg i hvert fald ofte kommet til. :)

Hehe! nej nej da ;-)

Jeg synes bare component stadigvæk giver et lidt grimt og mærkeligt pixeleret billede ihvertfald på PS2'en?

Jeg tror min PVM ville kunne give et ret flot billede, men hvorfor kan Xbox'en ikke 480p?

Når jeg tænder min PVM smider den alt op i 480p.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/11-13 00:13 
Darkbeat>
Tao Feng ser også virkelig Xbox ud.
Der er et eller andet over spillene som jeg ikke helt kan sætte fingeren på, men som får mig til at sige "Jep! Det er et Xbox spil!".

Ved hvad du mener ;-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 09/11-13 00:34, rettet 09/11-13 00:35 
Alle spil på Xbox understøtter 480p - i modsætning til PS2, men 480p over scart er ikke inkluderet i standarden, hvorfor ingen tv tager imod signalet, selvom kablet i princippet sagtens kunne bære det.
Din PVM kan jo ikke vise noget den ikke får ;)
j/k
nerosnerosSkrevet 09/11-13 08:41, rettet 09/11-13 09:43 
Ok så Xbox'en kan altså ikke vise 480p med scart eller har jeg misforstået noget?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 09/11-13 11:27 
Korrekt. Ingen konsoller/TV kan vise progressive scan (480p/576p) via scart.

Af de analoge forbindelser er det kun component og VGA som kan klare progressive.

Så på den gamle Xbox skal man bruge component OG det skal være en NTSC eller modded PAL før man kan køre 480p. Af en eller anden grund havde de fjernet den option fra PAL maskinernes dashboard, selvom hardwaren var i stand til det.
nerosnerosSkrevet 09/11-13 11:42 
neros>
Når jeg tænder min PVM smider den alt op i 480p.

Det er så ikke helt rigtig kan jeg godt se på det hele ;-)

Ok det giver mening hvad du skriver Jmog tak for svar.
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/11-13 14:25 
Jmog>
Jeg har ikke brugt den i nogle år. Jeg får den lige testet i weekenden, og hvis den fungerer som den skal (det gjorde den, da den røg på hylden), så smider jeg en salgsannonce op.

Ok så ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 10/11-13 19:41 
Den fungerer perfekt. Og Burnout 3 ser overraskende godt ud selv i dag. Hold da kæft, hvor er det spil hurtigt.

Salgstråd
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-13 17:50, rettet 12/11-13 17:50 
slk486>
PS2 har et forfærdeligt component signal, men det er den eneste måde at få 480p - ellers er RGB Scart at foretrække. Sådan er det ikke med Xbox'en, men om dit tv behandler det gennem de samme circuits er ikke til at vide.

Det er jeg ikke enig i. Der er mange PS2-spil der har forfærdelige filtre henover spillene, og de ser rigtig nok forfærdelige ud. Har du set sådan noget som Guilty Gear i 480p? Det ser fremragende ud. Hvis din skærm/scaler understøtter sync on green kan du endda få noget der reelt set er VGA 480p med et helt almindeligt scart kabel.
Gør jeg det er der ingen forskel i billedkvaliteten eller skarphed mellem PS2'ens Guilty Gear i "VGA" og Dreamcastens Guilty Gear i VGA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/11-13 18:04, rettet 12/11-13 18:05 
Det er ellers rimelig bred enighed om at der er meget støj på component signalet, men de meget tidlige fat's kan være bedre :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-13 18:17 
Ah ja der er en del støj ja, men det kommer i stor gad an på maskineriet du tilslutter den. Jeg mener ikke der var noget støj da jeg havde den til min Lumagen, men det er længe siden jeg har brugt den :)

http://i40.photobucket.com/albums/e236/Konsolkongen/Video%20signal%20stuff/IMG_0883_zps22a0be1f.jpg

Eneste ting man kan sætte en finger på i det billede der er nok de små lyse pixels i "skakternene" i Tension-måleren. Ved ikke om det er scaleren der gjorde det eller måske telefonen. Jeg lod ikke mærke til det da jeg tog billedet.
Billedet kunne ha' været en del skarpere, men jeg har ikke andet end kameraet i min elendige iphone :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 12/11-13 18:22 
Ser lækkert ud :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-13 18:27 
Det ser lækkert nok ud i hvert fald ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 13/11-13 19:31 
Findes der en liste over hvilke spil der kan køre i HD på den gamle Xbox?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 13/11-13 19:51, rettet 13/11-13 19:51 
Det er blevet overraskende irriterende at google på den gamle Xbox :)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_with_HD_support
j/k
nerosnerosSkrevet 13/11-13 20:10, rettet 13/11-13 20:21 
Tak!!

Xbox 1 ;-)

Der er mange spil der kan det faktisk.

Synes det er sjovt at kun Otogi: Myth of Demons er med men hvad med 2'eren?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 28/08-14 06:49 
Findes der et link kable til Xbox så man kan tilslutte et spil imellem to maskiner?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 28/08-14 07:07 
Det er bare et almindeligt netværks cross cable, eller alternativt at tilslutte de to maskiner samme router/hub/switch
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 28/08-14 07:44 
Ok altså et helt almindeligt RJ45?
Bashful Neophyte
KTCKTCSkrevet 28/08-14 08:53 
Ja, men hvis du sætter dem direkte sammen med dette, skal du sørge for at lederne er krydsede:

Beskrivelse af cross cable
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
nerosnerosSkrevet 28/08-14 10:25 
Ah ja dem kender jeg godt til for mit tidligere arbejde i Telenor ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 15/01-15 07:51 
Er der folk herinde fra som ved om den her liste om regionsfrie Xbox spil er rigtig?

http://home.netyou.jp/cc/jimkanoh/region.htm
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 15/01-15 11:49 
Muligvis korrekt. Alt udgivet af Microsoft var regionsfrit og det var der flere andre titler der også var. Det virkede lidt tilfældigt mht hvad der var regionsfrit fra andre udgivere. De var ikke alle konsekvente, men antallet virker ikke helt i skoven.
nerosnerosSkrevet 15/01-15 22:15 
Ok det lyder jo dejligt ;-) Jeg troede faktisk slet ikke der var regions frihed på den gamle Xbox. Det gør den kun mere fed at lege med.
Bashful Neophyte
Mes1983Mes1983Skrevet 18/01-15 17:33 
Ellers er den utrolig nem at softmodde.;-) Og så bliver den for alvor sjov.
nerosnerosSkrevet 18/01-15 17:53 
Min maskine er købt på dba men jeg er i tvivl om den er softmodded eller har chip i sig. Den har et Evo X system og ekstra harddisk med omkring 60GB eller sådan noget. Problemet er at den ikke vil spille Jap spil overhovedet? Der står Xecuter2 når jeg Re-booter maskinen op.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 18/01-15 18:33 
Det er en hardmod. Havde det selv på min i sin tid. Der var noget dipswitch-sjov monteret bagpå, hvor jeg kunne vælge om den skulle boote op i chippens menu (hvor der var regionvalg) eller maskinens eget OS.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/01-15 18:47 
Er det ikke også bare navnet på en BIOS? I så fald kunne den vel godt installeres som et softmod i stedet? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
120 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig