X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Super Mario 3D World


Svar
3of193of19Skrevet 07/11-13 15:16 
Nogen der har lyst til en gaming dag hos mig søndag d. 24.11.?
SM3DW er ude (og så har jeg nok også min Xbox One med hjem fra Pølseland), kunne være hyggeligt at spille et par verdener igennem i multiplayer.
Bor på Amager ved Sundbyvester Plads.
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
3of193of19Skrevet 07/11-13 15:16 
Nogen der har lyst til en gaming dag hos mig søndag d. 24.11.?
SM3DW er ude (og så har jeg nok også min Xbox One med hjem fra Pølseland), kunne være hyggeligt at spille et par verdener igennem i multiplayer.
Bor på Amager ved Sundbyvester Plads.
HankyHankySkrevet 07/11-13 15:18, rettet 07/11-13 15:19 
Udkommer det ikke først weekenden efter? :O
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 07/11-13 15:20, rettet 07/11-13 15:22 
Eh sikke noget mug. Jeg blandede US og eu release sammen.

Skulle have købt en US WiiU alligevel :/
SumezSumezSkrevet 07/11-13 15:26 
Hvis du genoptager idéen når spillet udkommer i EU, er jeg nok frisk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 07/11-13 17:04 
Min næste frie søndag er 8.12., dagen efter julefrokost i læderklubben...
3of193of19Skrevet 28/11-13 18:49, rettet 28/11-13 18:49 
Planen blev ændret til fredag i morgen, men har nu to pladser til SM3DW da to brødre, som skulle med, nu skal til Tyskland istedet pga fødsel i familien. Nogen der er frisk? Hvis i ikke er helt forgabt i jeres PS4 :)
HeroldHeroldSkrevet 28/11-13 19:23 
Det lyder ellers hyggeligt, men har allerede haft fornøjelsen af at spillet det igennem - det er virkeligt godt. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
3of193of19Skrevet 28/11-13 19:27 
4 player? :)
3of193of19Skrevet 28/11-13 19:28 
(Og hvis der er en mod der kunne rette datoen ville det være super)
dRxLdRxLSkrevet 28/11-13 19:39 
Er ærgerlig over at jeg ikke kan i norgen aften. SMW3d er nok det spil der får mig til at købe en Wii U som jeg også skrev til dig tidligere. God fornøjelse med det i morgen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 28/11-13 19:45 
Ha vi får se. Ellers blindet bare min gamle bofælle og mig.
JmogJmogSkrevet 28/11-13 20:30 
Det er så godt at man bliver blindet af det?

"Nintendo - brandywine and masturbation's got nothing on us"
3of193of19Skrevet 28/11-13 20:46 
Heh iPhone autokorrektur...
"Ellers bliver det bare..."
Philip-San har meldt til, hva med dig jmog?
JmogJmogSkrevet 28/11-13 21:09, rettet 28/11-13 21:09 
Det er fristende. Weekenden står i PS4's tegn (henter den om fire timer), men det er godt nok længe siden, jeg har set jer.

Jeg er på! PM'er dig lige.
3of193of19Skrevet 28/11-13 21:18 
Og dermed er fire spillere optaget.
Det blir fedt :)
3of193of19Skrevet 30/11-13 02:13 
Tak til de deltagende. Fedt spil må jeg sige. Havde spillet første verden alene, det meste af verden to med min tidligere bofælle og så 3-6 med jmog og Phillip oveni.
Kaotisk? Ja! Er der nogle baner der er uspilbare eller kræver MEGET koordination? Ja, men de er oftest frivillige. Er Tanooki Peach sindsyg nuttet? Ja! :)
JmogJmogSkrevet 30/11-13 02:31 
Også tak herfra for arrangementet. Det var rigtig hyggeligt og spillet er virkelig genialt. Kan varmt anbefales for enhver der kunne lide 3D Land.

Og Peach er virkelig nuttet i alle de nye outfits. Hvad var det nu for et, hvor hun fik lyserøde gummistøvler?
ChronoChronoSkrevet 30/11-13 08:35, rettet 30/11-13 11:47 
Jeg fandt New Super Mario Bros U ualmindeligt frustrerende i co-op, fordi man hele tiden ødelagde det for hinanden. Man skubbede ufrivilligt hinanden i hullerne. Konstant.

Er det også sådan i 3D World?
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 30/11-13 10:22, rettet 30/11-13 10:23 
Jmog: boomerang suit. :)

Jeg vidste slet ikke at 3D Land havde co-op... Eller mener du New Wii/U?
Der er selvfølgelig baner der er sværere end andre. Den første vi spillede fire var en frivillig bane med ret så tung platforming. Men som nævnt er der oftest sådan at disse baner kan undgås så man ikke hænger fast.
ChronoChronoSkrevet 30/11-13 11:42 
Hov ja, mener selvfølgelig New Super Mario Bros U :-)
I can't go fighting evil on an empty stomach, you know!
3of193of19Skrevet 30/11-13 11:51 
New Wii/U er jo også 2d platformere så det er meget svært at undgå hinanden især med 4 spillere.
SumezSumezSkrevet 30/11-13 12:24, rettet 30/11-13 12:24 
Ja, NSMB er et helt andet spil i "co-op" - det mister meget af spillets naturlige flow, og jeg vil mene det er decideret sværere meget af tiden, netop fordi man kan ødelægge det for hinanden. Men for satan det er sjovt :D Hvis man ikke bryder sig om co-op spil hvor man render i vejen for hinanden er der jo også versus modes, som dem hvor man skal samle mønter, det er også virkelig underholdende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/11-13 16:19 
Chrono>
Jeg fandt New Super Mario Bros U ualmindeligt frustrerende i co-op, fordi man hele tiden ødelagde det for hinanden. Man skubbede ufrivilligt hinanden i hullerne. Konstant.

Enig, jeg kan heller ikke klare ideen om co-op i den slags spil af samme grunde som dig. Du burde dog prøve coin hunt i samme spil, hvor det netop går ud på at ødelægge det for hinanden. Det er fantastisk sjovt :) Spillede det i 3P med TLO og Darkbeat for en måneds tid siden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 04/12-13 18:05 
Co-op synes jeg fungerer fint heri, selvom jeg dog ikke brød mig om at man konkurrerede om en score i sidste ende. Det påvirkede (i vores tilfælde) spillets gang, til at banerne blev halv-rushed for konstant at være den første til at samle genstande der gav point :P

Udover det, synes jeg det er rigtig godt, men ikke på højde med Super Mario Galaxy. Og så er det faktisk først i sidste verden banerne begynder at blive bare en smule udfordrende, hvis man går efter de grønne stjerner vel og mærket.

SPOILER-TEKST:
Og de 4 ekstra verdener med Galaxy-musik (man får adgang til når man har gennemført spillet) er der hvor spillet for alvor bliver sjovt. Rigtig udfordrende baner :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DunwichDunwichSkrevet 08/12-13 00:12 
Super Mario 3D World, er hvad jeg forstår ved og forbinder med ægte næste generation. Har spillet det nogle timer, og er lige startet på World 3, og elsker det spil. Det er bare utroligt lækkert at spille og se på. At den tekniske side med solid hurtig framerate (60 fps) og styring osv er lige i skabet, gør bare det hele endnu mere sublimt.

Forstår det godt, når nogle bemærker, at det er Nintendo som virkeligt viser i øjeblikket, hvem der laver next gen spil - både hvad angår den tekniske side, men så sandelig også på den alt afgørende gameplay front.

En artikel om Super Mario 3D World's tekniske sider:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-super-mario-3d-world

Det er muligt at PS4 og Xbox One teknisk set, er kraftigere maskiner, men det viser de bestemt ikke konsistent med de spil udgivelser vi indtil videre har set på de platforme.
RaGeRaGeSkrevet 20/12-13 01:11, rettet 20/12-13 03:57 
Muligvis "SPOILER"


Er der andre der har problemer med at gennemføre Champion's Road i sidste verden? Jeg får fnat af den bane, seriøst. Der er ingen powerups eller checkpoints undervejs, så man er tvunget til at starte forfra hver gang :( Bruger Peace til banen og kan sagtens komme hen til de sidste 5 keys, men så slutter festen :( Andre der er kommet igennem?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 20/12-13 09:35 
Hvis det er den sidste del der volder problemer, kan du evt. snyde lidt ved at hente power-ups på andre baner og bare gemme dem til den sektion.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RJKRJKSkrevet 21/12-13 12:10, rettet 21/12-13 12:10 
Jeg er lidt lost i Wii/U-udstyrsjunglen her... Jeg skal tage udstyr med til at spille 4 player i SM3DW i morgen - hvad skal jeg bruge (minimalt set og optimalt set) udover konsol og strømforsyning? Er sensorbaren fx nødvendig? Og hvad med controllere?

Svjh har jeg:

4 x GamePad (WU)
0 x Pro Controller (WU)
4 x Remote (WII)
2 x Remote Plus (WII)
1 x Classic Controller (WII)
2 x Classic Controller Pro (WII)
2 x Nunchuck (WII)

Er det fint nok at spille med remote, eller har man brug for analog stick? Æsken siger bare at det er kompatibelt med alt, men...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BlumarinaBlumarinaSkrevet 21/12-13 12:27, rettet 21/12-13 12:29 
Sensorbaren er IKKE nødvendig. Den bruges kun til at styre pointeren i Wii U menuen/enkelte spil. Spillet kan startes med touch på GamePaden, som er et MUST.

GamePaden + 3 Remotes (Plus ikke et krav) vil gøre det muligt at spille 4-player med det mindst muligt udstyr. Det er absolut spilbart - og styringen er simpel.

Brug af Classic controllers (alle understøttet) vil gøre det muligt at styre akkurat som på GamePaden. Her bliver styringen, ifølge mig, lidt mere præcis grundet analog sticket.

Det er min erfaring at nybegyndere vil straks føle sig hjemme med begge styreformer.

PS: HUSK batterier til remotes :-)
3of193of19Skrevet 21/12-13 12:45 
RJK>
Svjh har jeg:

4 x GamePad (WU)
0 x Pro Controller (WU)
4 x Remote (WII)
2 x Remote Plus (WII)
1 x Classic Controller (WII)
2 x Classic Controller Pro (WII)
2 x Nunchuck (WII)

Er det fint nok at spille med remote, eller har man brug for analog stick? Æsken siger bare at det er kompatibelt med alt, men...

Du har 4 Gamepads?!
Anbefaler du tager 1 Gamepad, 3 remotes (ligemeget hvilke), dine 2 Classic Pro, og din Classic med. Jeg har ikke selv prøvet med Classic, kun Classic Pro; ved start bliver Classic Pro nævnt som kompatibel, men ikke Classic, så check evt om den virker. Hvis ikke tag et Nunchuck med istedet.
3of193of19Skrevet 21/12-13 12:50 
RaGe>
Muligvis "SPOILER"


Er der andre der har problemer med at gennemføre Champion's Road i sidste verden? Jeg får fnat af den bane, seriøst. Der er ingen powerups eller checkpoints undervejs, så man er tvunget til at starte forfra hver gang :( Bruger Peace til banen og kan sagtens komme hen til de sidste 5 keys, men så slutter festen :( Andre der er kommet igennem?

Har gennemført den med Peach og senere Mario, men har brugt powerups. Switchblockene er drønirriterende for alle andre end Peach hvis man ikke har Tanooki. Det er muligt, men kræver meget specifik ruteplanlægning.
Henimod slutningen kan stomp attack snildt bruges til at få ro på, da den får dig til at dratte lige ned mod jorden.
BeanoBeanoSkrevet 21/12-13 12:55 
Kan det spilles udelukkende med Pro controlleren?
3of193of19Skrevet 21/12-13 12:59 
Der er enkelte baner hvor en spiller SKAL bruge Gamepad 5-6 stk, da der bruges touch og eller mikrofon.
BeanoBeanoSkrevet 21/12-13 13:07 
Suk :(
RJKRJKSkrevet 21/12-13 13:14 
3of19>
Du har 4 Gamepads?!

4 x Wii U = 4 x GamePad:)

Tak for svar, begge.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
3of193of19Skrevet 21/12-13 13:59 
Beano>
Suk :(

Det er ikke så slemt. Man kan meget nemt skifte fra gamepad til Pro. Tager 5 sekunder.
SumezSumezSkrevet 21/12-13 14:34, rettet 21/12-13 14:36 
Jeg tror ikke spillet må være rart at spille kun med d-pad. Er overrasket over at det kan lade sig gøre.

Er der iøvrigt ikke nogen der har lavet en Wii controller adapter dims? F.eks. en lille boks med trådløs forbindelse, som man kan sætte fire controllers med "nunchuck"-stik til i, for 4 ekstra spillere uden at have skulle sat hver af dem til en wiimote, der alligevel ikke bruges?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 21/12-13 18:06, rettet 21/12-13 18:07 
Spillet accepterer alligevel kun otte retninger. Jeg spiller faktisk mest med Pro Controller og kun dpad.
3of193of19Skrevet 22/12-13 21:37 
My bad! 16 retninger med analog.
slk486slk486Skrevet 22/12-13 22:43 
Mærkelig begrænsning. Er det en gameplay restriktion?
j/k
SumezSumezSkrevet 22/12-13 22:52 
Muligvis for at undgå upræcis "slinger i valsen"? 8 retninger syntes jeg lød rimelig ubehageligt, men jeg kan sagtens se spillet fungere med 16, og bemærkede det ikke som en begrænsning da jeg spillede.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 22/12-13 22:54 
Godt spørgsmål. Kunne godt være tilfældet. Der er f.eks nogle steder hvor man svømmer rundt i sådan nogle fritsvævende "tynde" vandbassiner, der er klistret på vægge. Hvis man kommer til at trykke "ned" ender man med at falde ud af bassinet da det kun er en eller to blokke "dybt". Med fuld analog styring kunne men nemt komme til at trykke en smule ned samtidigt med venstre eller højre og så falde ud. Med Nunchuck eller Wii Classic Pro har man jo den ottekantede begrænsing på analogstikket, hvorimod Gamepad og WiiU Pro har runde begrænsninger.
3of193of19Skrevet 22/12-13 22:55 
Hehe ja slinger i valsen er godt udtrykt. Eller måske bare se det som en lille deadzone for at man ikke skøjter rundt.
slk486slk486Skrevet 22/12-13 22:58 
Tjah, hvis man ikke mærker det er det vel ligemeget, men stadig mærkeligt :)
j/k
3of193of19Skrevet 22/12-13 23:14 
Banerne er kjo også mere otte-kantet udlagt end f.eks. Super Mario Galaxy, så man trykker helt naturligt de otte retninger for det meste.
SumezSumezSkrevet 22/12-13 23:22 
Ja, de er ikke så "åbne" som mere traditionelle 3D-spil, og kameravinklen er altid fixed efter et traditionelt perspektiv, justeret i forhold til en af akserne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BlumarinaBlumarinaSkrevet 27/02-14 19:51 
Argh, Crown World er godt nok en frustrerende (og cheap!!!) oplevelse. Her stiger sværhedgraden virkelig markant. Det er til at blive vanvittig over :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/04-14 22:03 
Hvor langt skal man i det her før det begynder at blive sjovt? Ikke svært, da jeg godt ved at man vidst skal gennemføre spillet og unlocke de svære baner, men bare sjovt at spille? Jeg vel ca halvvejs i world 2 og jeg synes det er hamrende kedeligt :(
Jeg prøvede co-op til træffet som fungerede rigtig dårligt, men de senere verdener vi spillede synes jeg nu heller ikke var noget at råbe hurra for. Kan dog ikke udelukkes at de er langt sjovere når man spiller dem alene :)

Prøvede også noget co-op med en ven her i weekenden, men vi blev begge hurtigt enige om at tiden kunne bruges bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 13/04-14 23:39 
Ja spillet starter lidt for nemt. Garvede spillere vil nok kun blive marginalt udfordret indtil verden 5-6.
Direkte kedeligt vil jeg dog ikke kalde det, da ideerne i banerne generelt er gode, selvom de er nemme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-14 03:03 
Ja der er baner med fine idéer, f.eks. den med skyggerne. Desværre ikke de er særlig godt udført. De har gerne ville overføre 2D-spillenes stil til et 3D miljø, men det har desværre resulteret i at banerne føles som om de har enormt meget spildplads = ikke særlig heldigt leveldesign i mange tilfælde.

Dertil kommer at det tit er næsten umuligt at bedømme ud hvor man lander når man skal hoppe hen over huller. Afstandsbedømmelsen i det spil er virkelig ringe :(

Jeg har aldrig været super begejstret for Mario. Der er rigtig mange fine spil, og sågar enkelte aldeles fantastiske, i serien. Efter New Super Mario U som jeg var ret glad for havde jeg ventet noget i samme eller højere kvalitet. Jeg burde måske ha' undersøgt det noget mere, men alle var jo enige om at det var blandt de bedste spil sidste år.
Med "World" i titlen burde jeg måske ha' tænkt mig mere om... Jeg sidder i hvert fald med samme tomme fornemmelse som da jeg spillede Super Mario World igennem og det er ikke just positivt. Det spil blev også først interessant til slut. Håber at 3D World kan vække interessen hos mig i de kommende baner :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig