X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Famicom AV mod how-to?


Svar
drwilydrwilySkrevet 05/11-13 11:45 
Er der nogen herinde, som har erfaring med AV-modding af en famicom? Der er mange hele og halve guides på nettet, men ingen komplette "lige-til" løsninger, synes jeg. De fleste af guiderne skriver "du kan købe delene i Radio Shack". Dem har vi desværre ikke mange af herhjemme!

Er der nogen der har AV moddet en Famicom, og ved hvor delene kan fåes her i Danmark (eller billigt fra udlandet)? Er der nogen der kan anbefale en god og forståelig guide?
amnesiaamnesiaSkrevet 05/11-13 11:50 
http://www.playright.dk/forum/emne/35589-rgb-til-alle-nes-ejere---snart#643277
Græsset ER grønnere på den anden side!
drwilydrwilySkrevet 05/11-13 12:09 
Tak for linket, men det er vist ikke lige dét jeg leder efter. Så vidt jeg kan forstå, så er RGB-modding et større og dyrere indgreb, hvor der bl.a. også skal tilføjes en RGB-chip. AV-modding kanderimod gøres med en transistor, to modstande og en kondensator og almindeligt loddekolbe-kendskab. Jeg er bare interesseret i at få min Famicom op på tv'et. Det kan ikke lade sig gøre med dens nuværende japanske antennestik. Jeg har prøvet på snart 10 fjernsyn, og ingen understøtter den rette frekvens. Derfor vil jeg have AV-udgang på maskinen, og helst "så billigt som muligt". På youtube ser man f.eks. en, som angiveligt har lavet en 5 dollar-løsning!
amnesiaamnesiaSkrevet 05/11-13 13:19 
Det er muligt at prisen og det potentielle tidsforbrug er en anden, men slutresultatet er bestemt også derefter.

RGB NES/Famicom får de varmeste anbefalinger herfra i hvert fald.
Græsset ER grønnere på den anden side!
SumezSumezSkrevet 05/11-13 14:18 
Tja, AV moddet er jo rimelig simpelt, så det er et godt skridt på vejen, og skader ikke at lave før man går hele vejen og går full RGB.

Her er det første resultat når man søger på Google:
http://jpx72.detailne.sk/modd_files/fc/avmod.htm
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
drwilydrwilySkrevet 05/11-13 14:40 
Sumez, tro mig, jeg har gennemkigget dit link mange gange + linkene til forummet på famicomworld (og næsten alle links på google!) :) Guiden kan være en stor hjælp, men den er stadig for esoterisk til mig! Den starter f.eks. ikke med en indkøbsseddel. Jeg havde håbet der var nogen herinde, som havde erfaring med et AV-mod eller elektronik generelt og lige kunne sige: "du skal købe dét og dét, og det kan du købe lige hér".

Jeg har f.eks. fundet nogle mod kits, men så er vi oppe i +500 kr, og så kan man næsten lige så godt købe en færdigmoddet Famicom (eller en helt anden maskine). Det sjove ville være at få min egen famicom til at virke for relativt billige penge. Det er ikke for at være nærig eller besværlig. Jeg er glad for alle links og forslag :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 05/11-13 16:16 
Famicon twin! Og ingen hovedpine.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ElgenElgenSkrevet 05/11-13 17:04, rettet 05/11-13 17:07 
Køb:
1 100Ohms modstand
1 150Ohms modstand
1 33uF kondensator
That's it (står på diagrammet, billede nr 2 linket)
Men hvis du ikke skal købe andet end det, kommer det til at koste dyrt.
Hvis du betaler portoen, sender jeg de tre ting til dig kvit og frit...send mig en pm.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 05/11-13 17:16 
Ah, kan se du også skal bruge en transistor...den sender jeg også med.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig