X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Svar
Per SPer SSkrevet 04/11-13 21:45 
Ubeskåret pressetekst fra Konami:

New METAL GEAR SOLID title to link directly into events of
METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN

Konami Digital Entertainment B.V. has revealed the unique link between its eagerly-awaited METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES title and METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

Both new additions to the METAL GEAR SOLID ca... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/08-15 23:29, rettet 31/08-15 23:29 
Det er lige om lidt!
Jeg har lavet en blog post med nogen vilde teorier. Ingen spoilers i! :D

http://www.giantbomb.com/profile/darkbeatdk/blog/metal-gear-mysteries-the-phantom-pain-uncovered/111021/
JmogJmogSkrevet 01/09-15 01:19 
Jmog>
Så er preload live på PSN. Er igang med at hente spillet i skrivende stund. 26,9GB. Pt ikke nogen update fil/patch.

Patch 1.01 er live. Nåede ikke at se hvor meget den fyldte inden den var hentet, men spillets samlede størrelse er ikke øget med mere end 800mb.

Patch notes nævner performanceforbedringer.
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 01:49 
Sumez>
Men så længe det er holdt fuldstændig adskilt fra single player delen er jeg ikke bekymret.

Det man optjerner i FOB kan benyttes i singleplayeren også:

FOBs let you earn resources for use in SP as well as dictate how many missions you can dispatch soldiers to, 1 FOB=2 active missions at once.

Ved siden af det står der i den officielle guide at det kun er den første FOB der er gratis. Der efter skal man til pengepungen. Kan dog være en fejloplysning.

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=1104842&page=1
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 01/09-15 09:32 
Ifølge en artikel på GameReactor så er den fysiske udgave af MGS V til PC en tom skive med en steam klient.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Hvorfor så købe en fysisk PC udgave overhovedet :/

Den fysiske disk-version af MGS V til PC er.... tom!
SumezSumezSkrevet 01/09-15 09:40, rettet 01/09-15 09:40 
Har det ikke været sådan med PC spil i mange år? Det sidste PC spil jeg selv har købt var Diablo 3, og der var i hvert fald intet brugbart på den disc, og mit indtryk er at det kun er blevet værre siden.

Det er ting som det her der gør at jeg aldrig kunne drømme om at støtte Steam med så meget som en krone.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 01/09-15 09:43, rettet 01/09-15 09:43 
Det er vel ikke Steam's skyld at Konami udgiver en fysiske udgave som ikke indeholder spillet i nogen form?
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 09:56, rettet 01/09-15 10:16 
Sumez>
Har det ikke været sådan med PC spil i mange år?

Jo, mange PC spil, især AAA spil (med enkelte undtagelser som CD Projekt), er låst til en service, typisk Steam/Origin/Uplay. I den forstand giver det ingen mening at købe fysisk på PC med mindre spillet er billigere. Tror det sidste jeg købte var Maldita Castilla, men det er så DRM fri.

DRM/beskyttelse fra før spillene blev service/konto låst, var dog ikke nødvendigvis bedre for forbrugeren. Kunne svinge meget fra spil til spil..

EDIT: I det hele taget er der vel ingen AAA udviklere i dag, der vil udsende deres spil DRM frit på nogen platform med undtagelse af CD Projekt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 01/09-15 10:01, rettet 01/09-15 10:03 
Beano>
Det er vel ikke Steam's skyld at Konami udgiver en fysiske udgave som ikke indeholder spillet i nogen form?

Naturligvis ikke, men det er uhyggeligt at nogen overhovedet kan slippe afsted med at udgive et "fysisk" eksemplar som er 100% afhængig af en ekstern online service, og det er selvfølgelig kun muligt fordi denne service sidder på næsten hele PC markedet nu.

Bede-x>
Tror det sidste jeg købte var Maldita Castilla, men det er så DRM fri.

Er det ikke gratis?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 10:03 
Jo, men jeg ville ha' det fysisk ;)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 01/09-15 12:38, rettet 01/09-15 12:39 
Tror ikke PSN kan blive langsommere nu. Tager jo en evighed at hente den sølle 421MB patch der er til PS4 udgaven.
Bede-xBede-xSkrevet 01/09-15 23:48, rettet 02/09-15 00:20 
Sumez>
Det er ting som det her der gør at jeg aldrig kunne drømme om at støtte Steam med så meget som en krone.

Jeg skal lige være helt med på, hvad du mener, før jeg giver giver mig i kast med et svar :)

Vi er vel begge to enige om, at Steam som digital udbyder af spil (og Steam DRM specifikt) er betydeligt mere forbruger venligt, end hvad der udbydes hos konsollerne (PSN/XBL/eShop), når det angår DRM og ens digitale rådighed over købte spil? Ligesom omkostningsprisen for forbrugerne + udviklere også er mere gunstig hos Steam end de andre? Det er der vel ingen der kan stille et (rationelt) argument op mod?

Dvs at dit problem ikke har noget med Steam som udbyder af digitale spil at gøre, men mere det faktum at fysiske spil tit også låses til Steam? Dvs reduceret til grundelementerne er det noget i stil, at Steam har ødelagt fysiske PC spil ved at tvinge udgiverne til at låse spil til deres service? Kopibeskyttelse var meget bedre før Steam for både forbrugere og udviklere?

Har jeg forstået det rigtigt eller mener du det hænger anderledes sammen?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 01/09-15 23:53 
Sumez>
Har det ikke været sådan med PC spil i mange år? Det sidste PC spil jeg selv har købt var Diablo 3, og der var i hvert fald intet brugbart på den disc, og mit indtryk er at det kun er blevet værre siden.

Kunne ikke lade være med at grine i sin tid, da jeg overhørte ekspedienten tilbyde cd-beskyttelse på Diablo 3 client disken i GameStop :D
j/k
3of193of19Skrevet 02/09-15 00:36 
Beano>
Tror ikke PSN kan blive langsommere nu. Tager jo en evighed at hente den sølle 421MB patch der er til PS4 udgaven.

PSNs lousy hastighed er en af grundende til jeg kører det meste multiplat på One istedet medmindre ps4 udgaven er markant bedre.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-15 04:34, rettet 02/09-15 04:35 
Jeg har spillet det en del timer og rent mekanisk minder det mig rigtig meget om Assassin's Creed når det er bedst.

Der er pænt langt mellem snapsene i Assassin's Creed, men de få gang det fungere er det rigtig godt... Sådan er The Phantom Pain, bortset fra at det fungere rigtig godt hver gang, plus lidt ekstra.

Når man tænker på at Kojima er oppe i årene, hvor man normalt bliver lidt mere stædig og traditionel, så har han virkelig vendt sit spil-design helt på hovedet. Oven på at have spillet igennem MGS4 igen for nyligt, er det faktisk meget rart at det hele ikke drukner i cutscenes. Der er massere af historie at finde på kasttebåndende i spillet, men i forhold til Ground Zeroes, syntes jeg at jeg rent faktisk havde tid til at lytte til dem denne gang, imens jeg tøffede rundt i Afghanistan for at finde resourcer og ballade.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 08:12 
Jeg er også begejstret for det :)

Har spillet det ca. 5-6 timer og slet ikke free-roamet rigtigt endnu, altså uden for missionerne. Kassettebåndende er interessante at lytte til og et godt alternativ til de gamle codec-samtaler ;)
SumezSumezSkrevet 02/09-15 08:57 
Bede-x>
Dvs at dit problem ikke har noget med Steam som udbyder af digitale spil at gøre

Naturligvis ikke! Min holdning er jo netop at alle skal være i stand til at udbyde digitale spil.

men mere det faktum at fysiske spil tit også låses til Steam? Dvs reduceret til grundelementerne er det noget i stil, at Steam har ødelagt fysiske PC spil ved at tvinge udgiverne til at låse spil til deres service?

Det er et meget specifik emne, men ja, troede det var rimelig tydeligt at jeg har et problem med det faktum, og det undrer mig meget at ikke flere har det. Hvis Steam lukker deres servere i morgen er dine spil værdiløse.

Kopibeskyttelse var meget bedre før Steam for både forbrugere og udviklere?

Efter min mening er kopibeskyttelse er aldrig ok på PC-spil uanset hvordan man gør det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 08:59, rettet 02/09-15 08:59 
Og så glemte jeg at sige at spillet performer fortræffeligt i 60fps på PS4. Ikke stødt ind i framedrops, tearing, juddering, eller lign. endnu :D
SumezSumezSkrevet 02/09-15 09:00 
På hvilken platform?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 09:00 
Tilføjet i mit edit :)
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 09:05, rettet 02/09-15 09:06 
3of19>
PSNs lousy hastighed er en af grundende til jeg kører det meste multiplat på One istedet medmindre ps4 udgaven er markant bedre.

Det er blevet helt slemt for mig her det sidste stykke tid. Normalt har jeg slet ikke de problemer selv om det aldrig kører fuld hastighed på min linie. Underligt nok gik det meget hurtigere at hente 1GB til min Vita, weird! Men jeg vil nu hellere vente lidt længere på en update end købe en ringere konsol og spil, bare min præference.
slk486slk486Skrevet 02/09-15 09:09 
Jeg har heller ikke haft problemer med hastigheden generelt (100/100), men fra og med COD 3 betaen har den været helt forfærdelig. Det tog 2 dage at hente - ville normalt tage 1.5 time!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 09:33 
De skal bare holde det der COD halløj langt væk :)
slk486slk486Skrevet 02/09-15 10:24, rettet 02/09-15 10:24 
COD infestation! Ja, det forklarer nok i virkeligheden en del :D
j/k
3of193of19Skrevet 02/09-15 10:39 
Hastighederne har været meget ustabile for en del folk siden efterår 2014, personligt tror jeg det har noget at gøre med at PS Now trafik prioriteres højere end download af spil og patches, hvilket fører til at download hastighederne kører op og ned mellem 300kB og 3-4 mB/s.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 11:16 
PS Now kører 100% sikkert via andre data centre alligevel, primært authentication der overlapper. Tror mere på det er generelt kapacitetsproblemer på deres download servere og linjer der volder problemer i perioder og evt. prioriteres forskelligt.
3of193of19Skrevet 02/09-15 11:28, rettet 02/09-15 11:29 
Sony er generelt spader til netværk, har også haft problemer med streaming til Vita igennem 4G, igen kørte fint sidste år, kører råddent siden sidste efterår.

men nm, tilbage til emnet.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 12:24 
Der er kommet en iOS (og Android antager jeg) companion app til spillet. Ikke vildt anvendeligt umiddelbart men man kan se kortet mens man spiller og vist også høre kassettebånd. Så er det nævnt.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-15 16:39 
Det ville faktisk være meget lækkert at man hurtigt kan få et overblik over hvor der er resourcer i nærheden, inden man er løbet langt forbi dem.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 17:07 
Det har man DD til, ikke? ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-15 18:34, rettet 02/09-15 20:34 
Ikke endnu. Har stadig kun hesten.
SPOILER-TEKST:
Håber jeg finder den et eller andet sted.... Gik på jagt efter Quiet uden om missioner og sådan da jeg overhørte nogen vagter sige at hun hang ud ved kraftværket, men der er nok en eller anden mission man skal udføre for at "aktivere" hende.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 18:42, rettet 02/09-15 19:42 
SPOILER-TEKST:
Jeg tror den bare dukker op tilfældigt, fandt den i starten af en side-mission.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/09-15 18:49, rettet 02/09-15 20:33 
SPOILER-TEKST:
Af ren nysgerrighed, var det så om natten eller om dagen? Jeg er rykket meget ud kl 18:00, da fjenderne har dårligere sigtbarhed og der som regel er færre af dem om natten.
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 18:50, rettet 02/09-15 19:41 
Det var om natten, men tvivler på det har indflydelse.

SPOILER-TEKST:
Edit: Slog det lige op: efter mission 02, dukker den op nær deployment point ved mission 03, 04 og 05.

Huskede forkert mht. side-mission, sorry!
QQSkrevet 02/09-15 19:40 
Husk spoiler-tags! :)
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 02/09-15 19:42 
Godt nok meget lille men du har naturligvis ret ;)

Fixed!
Bede-xBede-xSkrevet 03/09-15 07:40 
Sumez>
blabla

Jeg har svaret dig på PB, så der også er plads til Metal Gear i tråden her, hvis det nu blev en længere diskussion :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AmbyAmbySkrevet 04/09-15 08:15 
Jeg er ved at være lidt mør. Er der gode tilbud på dette spil nogle steder?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 04/09-15 08:40 
Platform?

PC, ja. Tjek Green Man Gaming eller et af de andre key sites.
Til konsol, US PSN.
millenniummillenniumSkrevet 04/09-15 08:42, rettet 04/09-15 08:42 
Hvad med is-it-fun faktoren...? Jeg synes ofte at stealth-mekanikken i spil kan blive så avancerede og fortænkte at der mindsker noget af morskaben ved selve spillet.
MGS1 var ikke dybere end at det stadig var sjovt, men allerede i MGS2 synes jeg det var irriterede at fjenderne konstant havde radiokontakt og tjekkede hinanden. Mere realistisk, ja. Men det skal stadig være sjovt for mig at spille.
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 04/09-15 08:45 
Det er det bedste spil siden ps1 solid' men det har lidt samme problem som andre sandkasse spil. At det er meget af det samme. Dog er dette i den gode ende!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 04/09-15 09:15 
Jeg har spillet det ca. 10 timer og der introduceres stadig nye mekanikker og muligheder, og der er MASSER endnu. Generelt fin variation i hovedmissioner ind til videre, de kan være lange og tvinge een til at skifte strategi. I side-missioner er variationen mindre men man motiveres til at spille dem bl.a. fordi man får vigtige resurser, items, mandskab. osv. der har indflydelse på resten af spillet, uden det føles som et grind, men fordi det er enormt underholdende :D

Har man apati for open-world skal man ikke lade sig skræmme væk. Ja det er open-world men jeg spiller det stort set ikke som man kunne forestille sig, f.eks. at free-roame, rent mission orienteret den måde jeg tilgår det. Måske bliver det vigtigere senere.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 04/09-15 17:07 
7 grunde til hvorfor det hér spil er det bedste

https://youtu.be/H-9-51EaxWw
AmbyAmbySkrevet 04/09-15 17:17 
Jmog>
Platform?

PC, ja. Tjek Green Man Gaming eller et af de andre key sites.
Til konsol, US PSN.

Det er til PS4. US PSN er stadig 400 kroner? Jeg ved bare at jeg burde spille igennem Batman, Witcher og Black Flag FØRST....
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
JmogJmogSkrevet 04/09-15 18:32 
60 USD, så hvad end dagskursen ligger på.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/09-15 20:44 
Martin Gear Solid :D
https://youtu.be/6PfaSejgLbc
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/09-15 20:54, rettet 05/09-15 20:55 
Solgt! :D

Får han lov at beholde den?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/09-15 21:07 
Ja, man har fået til opgave at redde dyr man finder fra krigszoner. Får, æsler, mus, bjørne og alle mulige andre dyr kan man fange for at få ekstra GMP
BeanoBeanoSkrevet 05/09-15 21:16, rettet 05/09-15 21:17 
Og man...

SPOILER-TEKST:
får en zoo ude på mother base senere.

^ lille spoiler ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 07/09-15 06:01 
Hvordan ser jeres emblemer ud?

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-15 17:52, rettet 08/09-15 17:55 
Der er en nasty save game bug i spillet som kan hænde, hvis man bringer den forkerte companion med ind på et par missioner:

Konami is warning players of a potential bug that corrupts their Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain game saves and makes them unusable. The bug affects all platforms of the game.

In simple terms, don't bring along Quiet as a companion for either Mission 29 or Mission 42. Doing so can trigger the corruption and kill the save file.

Konami apologized for the glitch, and indicated it would be working to patch it out in the future.

http://www.polygon.com/2015/9/8/9276195/metal-gear-solid-5-corrupt-gamesave-bug
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig