X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Svar
Per SPer SSkrevet 04/11-13 21:45 
Ubeskåret pressetekst fra Konami:

New METAL GEAR SOLID title to link directly into events of
METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN

Konami Digital Entertainment B.V. has revealed the unique link between its eagerly-awaited METAL GEAR SOLID V: GROUND ZEROES title and METAL GEAR SOLID V: THE PHANTOM PAIN.

Both new additions to the METAL GEAR SOLID ca... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 09/08-15 14:51 
Mange af de ting de ville indføre KRÆVEDE jo netop online DRM for at kunne lade sig gøre, uden det ville føre til at åbne dørene for direkte simpel piratkopiering. Det er præcis det samme med Steam, som også er et DRM-system.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 09/08-15 15:11, rettet 09/08-15 17:02 
Steam er ikke online DRM som Microsofts, der krævede periodiske check-ins og derfor gjorde spillene ubrugelige 24 timer efter man sidste gang havde kontakt med serveren. Der er intet krav om periodiske check-ins for normal Steam DRM og har en udvikler lyst kan de også distribuere deres spil uden DRM gennem Steam. Alligevel kan spilbiblioteket deles med venner og familie, når DE er online. Det er dermed faktuelt helt anderledes end Microsofts oprindelige Xbox One system og Microsoft kunne bare indføre noget tilsvarende, hvis de mener vi skal kunne dele vores spil.

EDIT:

Sumez>
Mange af de ting de ville indføre KRÆVEDE jo netop online DRM for at kunne lade sig gøre, uden det ville føre til at åbne dørene for direkte simpel piratkopiering.

Steam har åbnet de døre. Det er netop super simpelt at piratkopiere Steam spil og ville jeg installere mit spilbibliotek hos mine venner og lade dem sidde og benytte det, ville jeg kunne gøre det, uden Valve kan forhindre det, mens konsolherrene i stedet vælger at sætte begrænsninger på og have krav om licens flyt, hvis man vil benytte en anden/mange maskine(r) offline. Det er et spørgsmål om, hvor meget man stoler på sine brugere. Valve vælger at se det som et acceptabelt tab, hvis nogen udnytter systemet på den måde, for hellere det end at besvære de ærlige brugere på samme måde som sker på konsollerne.

Til trods for de lave priser, fuldstændigt gratis spil- og serviceintegration/serverudnyttelse for udviklerne/distributørene hvis man sælger Steam nøgler, intet krav om licensflyt(uendelige installeringer) eller periodiske online check-ins, formår de alligevel at tilbyde family sharing. Og det er ved siden af en afsindig let refund service, hvor konsolherrene i samme sted har en no refund policy på deres digitale content. Det er så let at udnytte på så mange måder, at det nærmest virker helt naivt sammenlignet med konkurrenternes hårde næve, men studerer man deres vækst, indser man hurtigt, at naivt tilsvarer langsigtet i det her tilfælde.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/08-15 17:17 
Mens vi venter kan man jo bruge tiden på at printe det hér VHS-inspirerede cover ud til PS4 versionen

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

PNG version og kilde hér:

https://www.reddit.com/r/metalgearsolid/comments/3h4ovk/i_made_a_vhs_style_box_art_for_tpp/
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 02:13, rettet 24/08-15 02:20 
Der er begyndt at dukke anmeldelser op:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1100658
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/08-15 03:37 
10/10 fra Gamespot. Det er vidst det tredje spil, bare i år, som har fået det fra dem.
Er det det vildeste år for spil eller hvad? :D
AmbyAmbySkrevet 24/08-15 07:17 
Også 10/10 fra IGN
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
SumezSumezSkrevet 24/08-15 08:19 
Darkbeat>
Er det det vildeste år for spil eller hvad? :D

Eller det vildeste år for Gamespot :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/08-15 08:26 
Darkbeat>
10/10 fra Gamespot. Det er vidst det tredje spil, bare i år, som har fået det fra dem.
Er det det vildeste år for spil eller hvad? :D

De skulle vel ikke alle være "open world"? ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 08:37 
Witcher 3 jo, Journey nej :)
SumezSumezSkrevet 24/08-15 08:40 
Jeg er mere bekymret over det faktum at de også gav MGS4 10/10.

Det siges dog at spillets "svaghed" er mindre fokus på historien (for et MGS spil I guess), mens gameplay til gengæld skulle være i top. Så det er jo i virkeligheden nærmest et win/win scenarie hvis man ser på alt hvad der (efter min ydmige mening, selvfølgelig ;)) var i vejen med 4'eren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 24/08-15 09:25 
^ Der kan jeg kun være enig. Mit problem med 4'eren var bestemt ikke gameplay, men alt den eksposition, som jeg følte gjorde det til en noget kedelig affære.

@Beano: Kan jeg godt se - jeg tænkte at det var Witcher 3 og Batman/Dying Light. Egentlig godt klaret at Journey kan få dobbelt topkarakter :)
j/k
SumezSumezSkrevet 24/08-15 09:36, rettet 24/08-15 09:37 
Jeg må indrømme at jeg også synes gameplay i 4'eren føltes som en forvirret affære fuldstændig uden fokus. Man bliver aldrig længe i et område, og de fleste skærme passeres igennem én gang for aldrig at ses igen. MG-serien har godt nok altid været overraskende god til at blande vidt forskellige former for udfordringer sammen i den samme engine, uden det føles for meget som afkoblede minigames, men i 4'eren synes jeg de tager det for langt, og resultatet er bare en rutschebane med showcasing af forskellige idéer der hver især aldrig fungerer særlig godt..

I den forbindelse synes jeg et open world udgangspunkt føles meget mere fornuftigt i forhold til forlægget, og iøvrigt også tættere på de ældre spil i serien (ca. til og med MGS2).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 10:02 
@slg: Jeg håber i hvert fald at dette 10-tal er bedre end W3's 10-tal :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 24/08-15 12:55 
@Beano Det første 10/10 spil fra Gamespot i år er Bayonetta 2, så det er ikke KUN open-world de har det vildt over :)
slk486slk486Skrevet 24/08-15 15:57 
@Sumez: Måske gav jeg op, inden jeg følte forvirring over gameplay, for det var ikke mit indtryk, men MGS4 var også mit første oprigtige forsøg på at spille serien, så havde heller ikke nogen forventninger.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 16:03 
@Darkbeat: Så fire 10-taller i år?... der er vist gået inflation i deres scores, men tager det selv også mest som en indikation af det "bare er godt" ;)
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 16:12 
Det er godt singleplayeren tilsyneladene er fantastisk, for multiplayeren lyder allerede ækel:

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain will ship on September 1 in North America and Europe, but access to its competitive multiplayer mode, Forward Operating Base, will be restricted behind a microtransaction paywall.

In The Phantom Pain, players use various resources acquired within the game to facilitate the construction of an off-shore base, but in order to participate in the online multiplayer mode, where players attack each other's bases, they must first use real-world money to purchase MB Coins.

MB Coins are then used to purchase open water in the game to make space for a PVP-dedicated base. This was discovered during GameSpot's review process for The Phantom Pain, but without online functionality, we couldn't determine the cost of MB Coins, or fully evaluate F.O.B. mode.

http://www.gamespot.com/articles/metal-gear-solid-5s-online-pvp-mode-locked-behind-/1100-6429981/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 16:31 
Skidt med MT men man kan tjene mønterne i spillet uden at betale for dem med "rigtige" penge:

http://www.gamesradar.com/earn-mgs-5s-mb-coins-in-game-microtransactions/
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 16:38 
Ok, Gamespot får det til at lyde som om, man skal betale med rigtige penge. Ikke selvfølgelig at det er ret meget bedre, at man kan betale med tid/grinding..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 24/08-15 16:54, rettet 24/08-15 16:55 
Nej det er rimelig umuligt at den slags ikke har en indflydelse på balancering af gameplay'et.

Men så længe det er holdt fuldstændig adskilt fra single player delen er jeg ikke bekymret. At Konami er på vej ud på at kraftigt sidespor er ikke nyheder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 24/08-15 16:58 
Det ser heldigvis ud til at være holdt seperat fra singleplayeren.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 24/08-15 17:00, rettet 24/08-15 17:00 
Sumez>
Nej det er rimelig umuligt at den slags ikke har en indflydelse på balancering af gameplay'et.

Præcist. Man putter ikke den slags ind i et spil for forbrugernes skyld :P
Bede-xBede-xSkrevet 25/08-15 00:07, rettet 25/08-15 01:01 
Eurogamer får det til at virke som det udnytter open world settingen til at gøre missionerne mere dynamiske, frem for bare at præsentere et spraglende kort med copy/paste missioner, som man ellers er vant til i genren:

Metal Gear Solid 5's open world might not be vast, varied or stuffed full of things to do, but it's a place of constant movement. Night falls, day breaks, sandstorms sweep in, patrols come and go - and this organic sense of life means that missions are never predictable (no matter how often you play them) with tactical possibilities arising all the time. It's a game of planning and reacting in a world that refuses to stand still, making every minute matter and every success feel earned.

Equally antithetical to the current model of open world design is The Phantom Pain's remarkable lack of padding - everything you do feels meaningful and consequential.

http://www.eurogamer.net/articles/2015-08-24-metal-gear-solid-5-review-impressions

Ville være lidt af en triumf, hvis det var sandt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/08-15 00:18 
Med andre ord, et open world spil der faktisk også er sandbox :) Det kan være både godt og skidt, men lyder som om de er sluppet fra det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OdinOdinSkrevet 25/08-15 15:08 
Bede-x>
Ok, Gamespot får det til at lyde som om, man skal betale med rigtige penge. Ikke selvfølgelig at det er ret meget bedre, at man kan betale med tid/grinding..

Ja-ja-ja - det altsammen fint, men kan man optjene dem på pachinkomaskinerne?
slk486slk486Skrevet 25/08-15 15:33 
HIT THE LEVER!

Måske jeg skulle tage mig sammen og få kigget på Ground Zeroes først...
j/k
JmogJmogSkrevet 27/08-15 01:27 
Gør det!

Jeg prøvede for tredje gang at begynde på MGS2 fornyligt. Og kunne endnu engang ikke komme ind i det. Flot men forfærdeligt at styre. Prøvede i forgårs med MGS3 for at se om det ville gå bedre her (kronologisk før MGS2, så...) men heller ikke noget held her.

I dag prøvede jeg så kræfter med Ground Zeroes og wow, der fik serien fat i mig igen for første gang siden MGS1. Det ser blændende godt ud og gameplayet er forrygende. Styring og mekanik holder komplet. Og historien er meget lovende. Jeg kan kraftigt anbefale at man lytter til samtlige af Paz' dagbogsoptagelser inden man går igang med missionen. Udover at det er med til at sætte det hele i perspektiv mht missionen, så vil det markant påvirke ens oplevelse af visse plotpunkter, som jeg ikke vil spoile. Jeg gloede godt nok efter jeg så hvor mange der er, men efter de første tre stykker blev det mere og mere fascinerende. Langt bedre skrevet og mere effektivt end codec-samtalerne fra de gamle spil.

Havde ikke regnet med nogensinde at komme til at spille Phantom Pain men efter Ground Zeroes er jeg nærmest nødt til det.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 27/08-15 01:54 
Husker nu ikke styringen i MGS2&3 som værende ringe?

MGS3 er et must hvis man vil forstå baggrunds historien i serien imo.

MGS2 var langt hen af vejen en kæmpe rodet fejltagelse rent historie mæssig, hvilket jeg mener Kojima også selv efterfølgende har indrømmet. Det lykkedes dog "ok" for ham at lukke det meste med MGS4.
slk486slk486Skrevet 27/08-15 08:44, rettet 27/08-15 08:44 
^ Efter MGS4 kunne jeg ikke være mindre interesseret i historien :-D

Lyder jo lovende Jmog. Give me time! :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/08-15 08:57, rettet 27/08-15 08:58 
Metal Gear på 12 minutter... uden det skal være alt for seriøst :)

http://www.gametrailers.com/videos/ftdfka/metal-gear-solid-v--the-phantom-pain-metal-gear-explained-in-12-minutes
JmogJmogSkrevet 27/08-15 09:03 
Azzkikr>
Husker nu ikke styringen i MGS2&3 som værende ringe?

MGS3 er et must hvis man vil forstå baggrunds historien i serien imo.

MGS2 var langt hen af vejen en kæmpe rodet fejltagelse rent historie mæssig, hvilket jeg mener Kojima også selv efterfølgende har indrømmet. Det lykkedes dog "ok" for ham at lukke det meste med MGS4.
JmogJmogSkrevet 27/08-15 09:09 
Azzkikr>
Husker nu ikke styringen i MGS2&3 som værende ringe?

MGS3 er et must hvis man vil forstå baggrunds historien i serien imo.

Det var sikkert fint for sin tid, men der er stor usability forskel på 2/3 og GZ mht hvilke knapper der gør hvad. I GZ følger det nogenlunde hvad der er normen for andre spil i dag og der er button prompts. I MGS2/3 er der ingen button prompts, ingen tutorial og det er nærmest umuligt at finde ud af hvordan flere vigtige funktioner udføres uden at kigge i manualen.

Ja, det var (forholdsvist) normalt dengang. Det gør det ikke mere spiseligt i dag.

Jeg har læst op på hvad der skete i MGS3 og Peacewalker plotmæssigt. Normalt noget jeg aldrig ville gøre, men realistisk set kommer jeg nok ikke til at gennemføre dem, så det ville være synd at snyde mig selv for så gode og ikke mindst spilbare spil som GZ og PP.
SumezSumezSkrevet 27/08-15 09:25, rettet 27/08-15 09:25 
Azzkikr>
MGS2 var langt hen af vejen en kæmpe rodet fejltagelse rent historie mæssig, hvilket jeg mener Kojima også selv efterfølgende har indrømmet. Det lykkedes dog "ok" for ham at lukke det meste med MGS4.

Historiemæssigt er MGS2 et af de mest velgjorte i serien, så længe man ikke tager slutningen for seriøst.

MGS4 er et forfærdeligt trainwreck af historiefortælling, og en af de værste ting det gjorde, var at tage slutningen på MGS2 for seriøst. Jeg har sjældent set noget så pinligt i et computerspil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 28/08-15 13:44 
Metal Gear mærker én for livet

https://youtu.be/YN470wKT9PM
JmogJmogSkrevet 28/08-15 16:59 
Efter at have gennemført hovedmissionen i Ground Zeroes og en af de alternative bed jeg på, da jeg havde 50$ allerede på min US PSN konto. Phantom Pain hermed forudbestilt på PSN. Ca. 400kr. Glæder mig til næste uge.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/08-15 17:57, rettet 28/08-15 18:08 
Sumez>
Historiemæssigt er MGS2 et af de mest velgjorte i serien, så længe man ikke tager slutningen for seriøst.

MGS4 er et forfærdeligt trainwreck af historiefortælling, og en af de værste ting det gjorde, var at tage slutningen på MGS2 for seriøst. Jeg har sjældent set noget så pinligt i et computerspil.

"For seriøst"? Hvad i alverden skal det betyde. De er da nød til netop at indrette en opfølger efter hvad forgængeren har fortalt. De kan vel ikke bare vælge og vrage i hvad forgængeren fortalte. Hvis de pludselig ikke havde "taget det seriøst" og lavet noget helt andet der ikke støttet op om forgængeren, havde det da været mere pinligt for serien da hele essensen med MGS er at plottet hænger sammen hele vejen igennem.

Det giver for mig ikke megen mening at sige at historien i MGS2 var god (hvilket jeg er stærkt uenig i) og så samtidigt sige at historien i MGS4 er makværk, når sidstnævnte er en direkte konsekvens af førstnævnte. MGS4 blev udelukkende lavet for rydde op i alt vrøvl MGS2 havde skabt og lukke solid snake en gang for alle.

Dert er ikke for sjov skyld Kojima valgte at lukke den der og nu udelukkende fokusere på big boss delen i stedet, det er netop fordi MGS2 lavede uoprettelig ged i det hele så en del bare skulle lukkes.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 28/08-15 18:17 
Jmog>
Det var sikkert fint for sin tid, men der er stor usability forskel på 2/3 og GZ mht hvilke knapper der gør hvad. I GZ følger det nogenlunde hvad der er normen for andre spil i dag og der er button prompts. I MGS2/3 er der ingen button prompts, ingen tutorial og det er nærmest umuligt at finde ud af hvordan flere vigtige funktioner udføres uden at kigge i manualen.

Ja, det var (forholdsvist) normalt dengang. Det gør det ikke mere spiseligt i dag.

Ahh come on, kontrollen i de spil er ikke ligefrem raketvidenskab :P. Derudover mener jeg at Virtuous Mission i MGS3 fungere mere eller mindre som en lang tutorial. Mener også det er meningen med tanker mission i mgs2 langt hen af vejen.

Men ok, hver sin smag. Noget jeg virkelig ikke kan fordrage ved de nyere spil er tvungne tutorials.
JmogJmogSkrevet 29/08-15 00:30 
Intet i vejen med tutorials hvis de er ordentligt integreret med historien og gameplayet.
JmogJmogSkrevet 29/08-15 23:51, rettet 29/08-15 23:51 
Jmog>
Jeg har læst op på hvad der skete i MGS3 og Peacewalker plotmæssigt. Normalt noget jeg aldrig ville gøre, men realistisk set kommer jeg nok ikke til at gennemføre dem, så det ville være synd at snyde mig selv for så gode og ikke mindst spilbare spil som GZ og PP.

Ventetiden på Phantom Pain trængte til at blive udfyldt med noget Metal Gear-relateret. Jeg havde faktisk Xbox 360-udgaven af Peace Walker liggende, så jeg startede det af ren nysgerrighed. Nu har jeg spillet tre-fire missioner og er allerede fænget af historien på trods af at jeg har spoilet de store twists for mig selv. Man kan tydeligt mærke det er beregnet til en håndholdt, da missionerne er korte og områderne små, men det er dælme ikke dårligt. Jeg er vild med de håndtegnede tegneserieagtige cut-scenes. Stemmeskuespillet er rigtig godt. Det er i øvrigt også en nydelig grafik taget i betragtning, at det er konverteret fra PSP. Det kører fremragende.

Kan anbefales, hvis man vil have den fulde baggrund før starten af Ground Zeroes.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/08-15 01:56 
Spiller det lige nu.
Rigtig godt spil :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 30/08-15 04:40 
Har du fået det allerede?!! :D

Tillykke med det! Mit er stadig i transit fra CDON.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/08-15 10:02 
Yep osse fra cdon. Lå i postkassen lørdag :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 30/08-15 23:59 
Så er preload live på PSN. Er igang med at hente spillet i skrivende stund. 26,9GB. Pt ikke nogen update fil/patch.
SumezSumezSkrevet 31/08-15 20:00 
Jeg er lidt bagud.... fik lige Ground Zeroes ind ad døren i dag, men tænker at jeg hellere må tage mig sammen til at få overstået MGS3 og Peace Walker først :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 31/08-15 20:49 
Der er nogle pænt store Peacewalker spoilers i Ground Zeroes, så det lyder klogt.
SumezSumezSkrevet 31/08-15 22:20 
Det er det jeg har hørt :)

Men har været i gang med MGS3 tre gange før og er aldrig kommet igennem det. Det er bare så tørt. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 31/08-15 22:29 
Den grafiske stil gør det ingen tjenester. Det er så uendeligt... Brunt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-15 22:49 
Det er også grønt nogle gange :)

MGS3 er ikke ældet ret heldigt. Det er en f...ing chore at skulle skifte camouflage og heale i inventory. Kontrollen er også rigtig dårlig. At bruge analog-funktionen på Firkant til at aime (let tryk) og skyde (hårdt tryk) er fandeme retarderet :D
Jeg husker også CQC som ret elendigt og random. Det er selvfølgelig ikke nogen Virtua Fighter, men come on :/

Historien er dog mega fed!
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 31/08-15 23:07 
Det har vist ikke noget at gøre med hvordan spillet er ældet. :P Jeg har ikke rørt det særlig meget siden det kom ud, og det er rimelig meget de ting der gjorde at jeg ikke brød mig om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/08-15 23:24 
Det generede ikke mig da det udkom kan jeg huske. Jeg blev noget overrasket da jeg vendte tilbage nogle år efter :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
257 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig