X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

YouTube og teknikken bag


Svar
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 02/11-13 11:43, rettet 02/11-13 11:45 
Hej alle


Som nogle af jer har set, så har jeg fundet en lyst til at lave Youtube videoer

Der er dog nogle ting som jeg syntes kunne være bedre, blandt andet er jeg blevet gjordt opmærksom på, at der er en summe lyd når jeg ligger kommentar på mine videoer og lyset i mine videoer og også meget afhængid af dagslyset.

Så derfor er mine spørgsmål således

Har i erfaring med hensyn til hvilket udstyr der kunne være godt at bruge??

Her tænker jeg i forhold til mikrofon og lys og eventuelt andet udstyr??

Eventuelt andet, som kunne være aktuelt??

På forhånd tak :-)

Se et eksempel herunder

http://www.youtube.com/watch?v=U9ZqNGFDUN8&feature=c4-overview&list=UU4CaP6a1lC-wsOm6ZwVw8ug
Youtube er min ven
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/11-13 13:48 
Mht. mikrofon har jeg selv haft kig på denne hér som jeg har planer om at købe på et eller andet tidspunkt.

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B006DIA77E/ref=ox_sc_act_title_1?ie=UTF8&psc=1&smid=A1GQEE4TTVD61E
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/11-13 13:54 
Jeg har fået masser af tæsk for at min mikrofon er dårlig! Har dog gjort intet i nu :P
Fordi jeg skal købe et nyt kamara før jeg kan sætte en bedre mikrofon i!
Og så længe man kan høre mig? så vil jeg heller bruge penge på spil :D

Jeg optager altid i dagslys, Det er helt sikkert det bedste!
Nogle gange om aften , der bruger jeg en "lampe in the face!"

Jeg er nok den forkerte at spørge , da jeg er doven når det kommer til set-up af lyd og video! :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 02/11-13 14:59 
Er også rimelig doven anlagt vedr. mine videoer. Sørger for at tage højde for tidspunktet på dagen når jeg filmer, så der gerne er en masse belysning (dagslys) hvis muligt. Microfonen er den som nu engang er i kamaraet, og derfor plejer jeg at tale højt, for en god ordens skyld. Ligeledes sørger jeg for at filme når den lille ikke er hjemme, tørretumleren ikke larmer, naboen ikke spiller hjernedødt højt heavy metal, osv.

Det minder mig om at jeg snart vil lave en video igen... Det er veda t være lidt tid siden :D
Spiller nu: Animal Soccer World
teddyboyblueteddyboyblueSkrevet 03/11-13 11:48 
Darkbeat: Ja jeg har også hørt gode ting om denne mikrofon, så måske den er et godt køb i fremtiden :-)

ChronoSousa: Ja dagslys er nok det bedste uanset hvad og det er en god pointe med hensyn til, hvor man vil bruge sine penge.

m1chelsen: Jeg er helt enig i at det bedste tidspunkt er når de små og konen ikke er hjemme :-) og god ide med en ny video fra dig :-)
Youtube er min ven
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig