X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The end is nigh


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 27/10-13 09:52 
Hvis man skal tro businessweek, så foretrækker børn at spille på telefoner og tablets frem for pc, konsol og andre håndholdte.

Personligt finder jeg tablet og telefon spil værende spild af tid. Jeg mener, det føles som en brøkdel af den oplevelse jeg kan få i et spil på en dedikeret platform.

Der har været snak om flere gange at der med controller support er kapacitet til at lave mere avancerede og dybe spil på tablets og telefoner, men jeg syntes ikke rigtig det er noget der sker.

Nintendo er i fare nu da deres primære målgruppe er 5-15 årige der hellere ser ud til at ville have en iPad til jul end en Wii U, men tror i at denne generation af børn vil fortsætte med at foretrække touchscreen gaming når de selv begynder at tjene penge og blive forbrugere?

Hvilken indflydelse vil det have på markedet om 10-15 år, hvor en ny generation af 20-35 årlige ikke gidder spendere penge på dedikeret hardware?

Tror i det vil være mindre mainstream at være "gamer" (hvilket allerede er et ord der er blevet sådan helt ulækkert)?


http://www.businessweek.com/articles/2013-09-10/the-kids-are-all-right-without-game-consoles?
slk486slk486Skrevet 27/10-13 10:02, rettet 27/10-13 10:06 
Jeg tror dagene hvor vi har dedikerede maskiner generelt er talte. Inden længe er den lille håndholdte vores arbejdscomputer, spillekonsol, appletv, whatevs. Derfor vil det være et naturligt skift, som ikke er specielt dikteret af hvor man spiller, men hvor man gør alt det andet. Nintendo og Sony (der allerede er på forkant med deres PlayStation Mobile) må følge med og blive sp'er istedet for platform holdere. Jeg er ikke i tvivl om at det er den sidste generation med dedikeret hardware, men der vil være ting som feks Oculus Rift vi kan nørde med, for at differentiere os som hardcore :)
j/k
jaesjaesSkrevet 27/10-13 10:14, rettet 27/10-13 10:16 
Darkbeat>
Hvis man skal tro businessweek, så foretrækker børn at spille på telefoner og tablets frem for pc, konsol og andre håndholdte.

Sikker? I artiklen står kun, at 64% spiller på tablets og telefoner, og at 67% spiller på konsoller og pc.

At det første tal er stigende og det sidste faldende, behøver ikke betyde, at pc/konsol bliver overhalet - eller måske kun med meget lidt. Specielt da undersøgelsen er lavet i slutningen af en konsolgeneration, kan dette være afspejlet i tallene, og om et år eller to er der muligvis sket et boost i sidste gruppe.

Det er også relevant, hvor lang tid der i gennemsnit spilles per uge eller måned i hver gruppe, og det kan man ikke se.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 27/10-13 11:30 
Jeg har svært ved at se, at "lige ved hånden" skulle kunne være lige så kraftigt et dødsstød for konsollerne, som "hjemme i stuen" var for arkademaskinerne. Nemme oplevelser har selvfølgelig altid lettere ved at tage markedsandel end de store oplevelser, men jeg kan ikke forestille mig, at dedikeret hardware forsvinder fuldstændigt.

Men hvem ved. Det er sgu svært at spå (for ikke at sige umuligt).
AV Intelligent Terminal
Bede-xBede-xSkrevet 27/10-13 14:29, rettet 27/10-13 18:25 
Dedikerede maskiner har været voldsomt presset den seneste tid fra hjemmecomputere på den ene side og mobiltelefoner og tablets på den anden. Bare tag et kig på salgstallene over det sidste år eller prøv at følg udviklerstrømmen, hvis man skulle være i tvivl om det og for mig er det et af de største problemer med de nye konsoller: Med undtagelse af Nintendo, som man allerede må sætte tvivl ved om kan stoppe floppet, synes de ikke rigtigt at adressere den tendens. Nintendo forsøgte at lege med med deres tabletcontroller, uden tilsyneladende at vide hvad de ville med den og ellers være fuldstændigt ude af trit med resten af verden på andre punkter. Sony har lavet en Sony classic og forstå mig nu rigtigt, jeg håber virkelig den kan tage størstedelen af det tab de dedikerede maskiner potentielt kommer til at lide, således der mindst er en stærk tilbage af slagsen, men jeg kan ikke rigtig se at den (fra et forbruger synspunkt) forsøger at svare på de ændringer der er i markedet. Den gør bare som man altid har gjort. Microsoft valgte at føre krig på deres kunder på et tidspunkt hvor der ikke er råd til det og resultatet kommer (forhåbenligt) til at tale for sig selv.

Konsollerne kan ikke ret meget og det bliver mere og mere tvivlsomt om de reelt er bedre til det de burde kunne, end en mere alsidig enhed. I gamle dage havde de prisen på deres side, men med årligt abonnement på online gaming og tordnende høje spilpriser kan man godt sætte spørgsmålstegn ved om det stadig er tilfældet?

Sårbarheden i markedet er allerede udnyttet af mobile enheder, Valve står på spring til at forsøge at få presset PC'en (uden Windows) ind i stuen og i kulisserne spøger diverse tv bokse. Det er svært at se at det kan føre til andet end tab af markedsandele for konsollerne, ligesom det har gjort for de håndholdte.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig