X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom ind via wi-fi forbindelsen i dag?


Svar
millenniummillenniumSkrevet 19/10-13 15:35 
Som et rent digitalt alternativ til "hvad kom ind af døren i dag" kommer hermed download tråden.

Hvilket spil, hvilken tjeneste, hvilken platform?

Jeg hentede i dag Limbo og Wonderboy in Monsterland (PS3) som en del af PSN's horror sale.
The medium is the message.
120 emne(r).
« < 1 2 3

Svar
SumezSumezSkrevet 15/12-14 20:45 
Oooh! Har ventet på et tilbud på Volgarr, og den pris er ikke rigtig til at afslå. Håber min computer kan trække det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/12-14 22:34 
2D sprite-baseret. Det burde kunne køre fint på alt.
SumezSumezSkrevet 16/12-14 11:49, rettet 16/12-14 11:49 
Det kommer da godt nok an på hvordan det er kodet og hvilken mængde overhead der er i spillets engine. Jeg kan allerede nu godt garantere dig at næsten alle nye "sprite"-baserede spil i virkeligheden består af teksturer der er projiceret ind på et fladt plan via dit 3D-grafikkorts vertex buffer. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Mes1983Mes1983Skrevet 16/12-14 19:47, rettet 16/12-14 19:48 
Bundlestars Batman bundle.
Arkham asylum
Arkham city
Og Arkham origins
Og noget dlc tam tam

Alt sammen til den sølle pris af 9,79€
JmogJmogSkrevet 16/12-14 20:08 
Godt køb. Skulle bare lige prøve Asylum for at se hvordan det så ud (har gennemført det på Xbox) inden jeg gik igang med Origins, som jeg ikke har spillet.

...det er godt nok svært at lægge fra sig, for selvom jeg har gennemført det før, så er spillet så godt designet at jeg har lyst til at opleve det hele én gang til.
dRxLdRxLSkrevet 16/12-14 21:58, rettet 16/12-14 22:03 
Sumez>
Jeg kan allerede nu godt garantere dig at næsten alle nye "sprite"-baserede spil i virkeligheden består af teksturer der er projiceret ind på et fladt plan via dit 3D-grafikkorts vertex buffer. :)

Undskyld?
Det Vertex-Shader 'stagen' der projicerer verticer fra Object Space til Screen Space/Clip Space. Vertex bufferen er bare en buffer.

Man behøver faktisk heller ikke bruge en vertex buffer, når jeg i OpenGL ES 2.0 vil tegne en sekvens af attributter (attributter er et sæt af variable der tilsammen definerer en vertex) kalder jeg i min engine:

glBindBuffer(GL_ARRAY_BUFFER, m_vboIds[0]); /* bind buffer der indeholder mine vertex attributter */
glBindBuffer(GL_ELEMENT_ARRAY_BUFFER, m_vboIds[1]); /* bind buffer der indeholder mine index'er til den rækkefølge vertex'erne skal sendes igennem pipelinen i */
glDrawElements(GL_TRIANGLES, m_ecount, GL_UNSIGNED_SHORT, m_indexp); /* tegn en sekvens af trekanter ud fra m_ecount verticer ud fra en serie af indexer ind i VBO'en defineret på offset m_indexm inde i min Vertex Index Buffer */

Men jeg kunne også bruge glDrawArrays funktionen til at tegne verticerne direkte fra system hukommelsen, og altså ikke fra en buffer defineret i videohukommelsen som i eksemplet ovenfor. Dette link har et eksempel på dette:
http://www.songho.ca/opengl/gl_vertexarray.html

Der er et par finesser omkring 2D grafik der gør at man strengt taget ikke behøver at projicere med en matrice som man normalt gør men blot kan gange med en 2D vector for at skalere en sprite og addere med en 2D vektor for at placere den. Hvis éns sprites altid har en fast størrelse (som i f.eks. shovel knight), kunne man definere Object Space koordinaterne i World Space enheder og nøjes med at placere spriten på skærmen med en addition/translation.

Endelig kan man i teorien helt undgå at bruge polygoner, hvis man kan acceptere at alle éns sprites skal bestå af én eller flere firkanter (ikke rektangler). Så kan man nemlig bruge det der i OpenGL hedder Point Primitives ( https://www.opengl.org/wiki/Primitive#Point_Primitives ). Det ville dog være en rimeligt hård begrænsning at lægge på sig selv, der ikke giver nogen fordel jeg kan forestille mig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KTCKTCSkrevet 16/12-14 22:15, rettet 16/12-14 22:16 
Før vi kommer helt af sporet, kan jeg afsløre, at spillet benytter Direct3D eller OpenGL, og at det ikke er ren 2D og ikke engang ren lo-res, heller. Der laves skalering og rotation ala SNES, men man kan vælge mellem point filtering og to niveauer af bilinear, så umiddelbart bør spillet køre fint på beskeden hardware. Jeg har en kammerat, som kører det på en ret beskeden bærbar, og det kører, ifølge ham, glimrende.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 17/12-14 08:57, rettet 17/12-14 08:58 
Meget flot, dRxL. Bare for at opsummere, betyder det så om du er enig eller uenig med min påstand om at et moderne 2D-spil sagtens kan være krævende for en computer der ikke er bygget til spil, selvom det er 2D "sprites"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/12-14 09:56, rettet 17/12-14 09:58 
Uenig, under den forudsætning at computeren har et grafikkort der minimum er opengl ES 2.0/directx 9.0b. Tror det bliver meget svært at finde en maskine der ikke er.

Edit: og selvfølgelig under forudsætning af at spillet ikke er smidt sammen med en skovl, men lavet af nogen der nogenlunde ved hvad de laver.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 17/12-14 10:24, rettet 17/12-14 10:25 
Jo flere andre engines et spil bygger på, jo mere unødig overhead opstår der. Selvom du kan lave 2D-spil der ligner et SNES-spil i Unity (der dog er ret fornuftigt optimeret i mange andre henseende), betyder det ikke at det kan kan køre på gammel hardware. Det er bestemt ikke unormalt at 2D-spil stykkes sammen af folk med hurtige computere uden de tænker over at fokusere på performance. Et fint eksempel er Rogue Legacy, der kører fuldstændig horribelt på min computer så snart det aktiverer en af spillets særlige pixel shaders.
Umiddelbart ville det ikke overraske mig hvis Volgarr havde noget tilsvarende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 17/12-14 10:44, rettet 17/12-14 12:24 
Samme kammerat, som jeg nævnte før, har også Rogue Legacy, og det kører ikke ret godt på hans maskine - specielt hvis man slår nævnte pixel shaders til.
Nu bruger du de €2 og fortæller hvordan det kører! :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 17/12-14 10:53 
Købte det skam på stedet før, og har også hentet det. En eller anden dag får jeg sikkert også tid til spil igen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 15/02-15 02:58 
Link's Awakening DX via 3DS e-shoppen.
millenniummillenniumSkrevet 17/02-15 09:48, rettet 17/02-15 09:49 
The Last Door til Mac.

Lidt til min virtuelle stack-of-shame, men jeg kan ikke stå for pixel games.

Last Door Trailer
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 26/02-16 02:13 
Jeg var efterhånden blevet forholdsvist god til at skære ned på mine indkøb af spil og få gnavet mig igennem min stack of shame. Og så fik jeg et tilbagefald big time i dag. Følgende kom jeg (ups) til at købe i dag til PS4:

Soma
Life is Strange
Tales from the Borderlands
Everybody's Gone to the Rapture
The Fall
Volume

Og en preorder på Mirror's Edge Catalyst.
millenniummillenniumSkrevet 16/07-16 22:36 
For lidt under en 50'er...

Ollie Ollie og Hotline Miami 2 til PS4.

Jeg freaking elsker HM.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 17/07-16 11:42, rettet 17/07-16 11:42 
Minder mig om jeg slet ikke har fået det spillet HM2 endnu. Den første HM var sk*de godt.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 18/07-16 07:54 
Jeg plejede at spille HM på PS3 indtil nattetimerne blev lidt for lange, og jeg vaklede i seng med følelsen af et blodigt LSD trip. :D
Blev helt skæv af HM, men blev også rimelig afhængig.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 18/07-16 09:33 
Ja, "just one more go" afhængigheden er virkelig høj :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 21/01-17 09:06 
Firewatch PS4. Det var jo sidste chance for tilbuddet.
The medium is the message.
120 emne(r).
« < 1 2 3

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig