X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Order: 1886


Svar
BeanoBeanoSkrevet 10/10-13 08:19, rettet 10/10-13 08:48 
Ifm. der er kommet frisk info om spillet, syntes jeg det var på tide at oprette en tråd til det.

http://www.computerandvideogames.co... Se hele indlægget
170 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
enfenenfenSkrevet 16/02-15 07:46 
Kort spil...
What is the Matrix?
XiwanaXiwanaSkrevet 16/02-15 08:06 
Urgh, her lugter af David Cage.
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 16/02-15 08:41 
Og halvdelen af de fem timer er cutscenes... Gears of War killer, I think not...
BeanoBeanoSkrevet 16/02-15 08:55, rettet 16/02-15 08:56 
Darkbeat>
Jeg havde ikke kæmpe forventninger til spillet... Havde håbet lidt på at det bare var en Gears of War klon og at de QTEs der var rygter om ikke var så dominerende, men nu forlyder det ar spillet oven i hatten også kun er 5 timer langt.

Jeg vil nok lige klappe hesten da der er flere der siger at spillet er noget længere. At man kan speed-runne et spil på 5 timer, gør det ikke 5 timer langt. Venter selv på anmeldelser før jeg griber til dankortet, men handler dog ikke om længde af spillet.
SumezSumezSkrevet 16/02-15 08:56 
Kun 5 timer langt lyder kun som en bonus i min bog. :) Især hvis det er en GOW-klon og i kraft deraf indbyder til at blive spillet igennem flere gange. :)

En stor bestanddel af cut-scenes og QTEs til gengæld... det lugter mere af den sygdom der har forpestet AAA-industrien de sidste mange år, og som jeg må indrømme at The Order hele tiden har lignet en repræsentant for. Et spil designet til E3, fremfor stuen derhjemme.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 16/02-15 09:03 
Selvfølgelig kan man speedrunne et spil. Men hvis spillet vitterligt er 5 timer langt, når man spiller normalt - og halvdelen er cutscenes - så lugter jeg et flop.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 16/02-15 09:05, rettet 16/02-15 09:05 
@sumez: Også det som holder mig tilbage umiddelbart. Jeg har intet imod lineære spiloplevelser, specielt når det gavner historiefortællingen, men det kan også nemt blive for meget. Forhåbentligt er historien interessant og hovedpersonerne ikke lyder som frat-boys på et Red Bull trip *host* :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/02-15 09:47, rettet 16/02-15 09:49 
Udover at spillet er flot, er der så nogensinde noget der har retfærdiggjort den ret store hype der hele tiden har været om spillet?
Hvis det vitterlig er så kort, samt stadig har de forfærdelige sorte kanter, så skal det fandeme være fantastisk før det retfærdiggør et køb :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 16/02-15 11:35 
Har lavet den fejl at pre-order via US storen og her kan man åbenbart ikke annullere ens ordre som herhjemme.. crap :(
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
SumezSumezSkrevet 16/02-15 11:39 
Er der noget formål ved at preorder en digital udgivelse?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 16/02-15 13:08 
Der kan være en preorder bonus i form af eksklusivt DLC ligesom retailudgaverne.

Og så er der muligheden for at preloade, så spillet er hentet ned et par dage før launch og er klar til at starte så snart det er udgivelsesdag.
RaGeRaGeSkrevet 16/02-15 13:09, rettet 16/02-15 13:10 
Nej faktisk ikke, det var nærmere et impulsivt køb jeg lavede og så muligheden for at pre-loade spillet.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 16/02-15 20:05, rettet 16/02-15 20:06 
Normal gennemspilning tager ca. 8-10 timer, iflg. RAD:

http://www.dualshockers.com/2015/02/16/ps4-exclusive-the-order-1886-average-play-time-between-8-and-10-hours-estimated-by-ready-at-dawn/
enfenenfenSkrevet 16/02-15 20:32, rettet 16/02-15 20:35 
Det er uden problemer acceptabelt. Men selvfølgelig lidt skidt, hvis 3 timer af dem er cutscenes.

Men uden tvivl hellere kvalitet end kvantitet.

Spillet kan i øvrigt købes sammen med en PS4 i Elgiganten til 3.000,-
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/02-15 04:34 
Ok 8-10 timer er lidt mere hvad jeg havde håbet på. :)
BeanoBeanoSkrevet 17/02-15 08:18, rettet 17/02-15 08:18 
Fundet på the internets - har ikke turdet at checke kilden...

The Order: 1886
SumezSumezSkrevet 17/02-15 09:14 
Så er det vist alligevel lidt af en storm i et glas vand.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 17/02-15 20:34 
Er der nogen, der ved, hvornår anmeldelserne begynder at dukke op?

Overvejer at benytte mig af Elgigantens tilbud med PS4 + The Order 1886 til 3.000,-
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/02-15 21:15 
Embargoen udløber først torsdag kl 8-9 dansk tid, svjv.
Bede-xBede-xSkrevet 17/02-15 21:32 
Der er kommet et enkelt review og tråden her opdateres løbende, når der kommer flere:

http://m.neogaf.com/showthread.php?t=993998
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 17/02-15 21:32, rettet 17/02-15 21:32 
Beano>
Embargoen udløber først torsdag kl 8-9 dansk tid, svjv.

Ok. Det giver også lige lidt tid at løbe. Mener tilbuddet udløber søndag.
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/02-15 00:13 
ShopTo er lige lidt friske med årstallet.

The Order: 1886

"Sådan ca... Det er fint nok!"
BeanoBeanoSkrevet 19/02-15 14:11, rettet 19/02-15 15:10 
Jeg misforstod vist det med embargo-tidspunktet, men dukket et par anmeldelser op:

http://www.dualshockers.com/2015/02/19/review-the-order-1886-a-beautiful-emotional-and-ultra-polished-heresy-2/
http://www.gamepur.com/review/18052-order-1886-review-ps4s-first-true-exclusive-killer-app-truly-amazing-story.html

EDIT: Og et par mere, knap så positive:
http://www.gametrailers.com/reviews/47q8ww/the-order-1866-review
http://www.ign.com/articles/2015/02/19/the-order-1886-review
http://www.gamespot.com/reviews/the-order-1886-review/1900-6416033/
http://www.gameinformer.com/games/the_order_1886/b/playstation4/archive/2015/02/19/game-informer-review-the-order-1886.aspx
XiwanaXiwanaSkrevet 19/02-15 14:28 
Hmm... det virker umiddelbart ret undervældende. 7 timer med QTE's, et utal af cutscenes og det "gode" gamle coversystem. Det er i tilfælde som disse, at man savner Blockbuster.
[inspirational quote here]
3of193of19Skrevet 19/02-15 14:45 
http://kotaku.com/the-order-1886-the-kotaku-review-1686595338

Ouch!

The Order: 1886
BeanoBeanoSkrevet 19/02-15 15:04 
SOLGT!
SonicSonicSkrevet 19/02-15 15:52 
Ja, det endte som frygtet med det spil. Nu ved jeg ikke rigtigt, hvad jeg skal fodre min PS4 med det næste lange stykke tid.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
JmogJmogSkrevet 19/02-15 16:01 
Har du spillet følgende?

Wolfenstein
Far Cry 4
Dying Light
Shadow Warrior

Alle gode bud.
enfenenfenSkrevet 19/02-15 16:11 
Her er en længere liste med reviews. Det ligner et "undgå eller find spillet i bargain kassen" spil.

Videogamer – 6
Gamespot – 5
Eurogamer – No score
Polygon – 5.5
Destructoid – 6
IGN – 6.5
DualShockers – 8.5
Shack News – 8
Game Informer – 7.75
Kotaku – No score
Giant Bomb – 2/5
Play Mag – 81%
USGamer – 3/5
Digital Spy – 3/5
EGM – 4.5
InTheGame [Dutch] – 6
God is a Geek – 7.5
ShopTo – No score
Jeux Video [French] – 15/20
Metro – 4
Games.it [Italian] – 8.1
The Jimquisition – 6.5
Post Arcade – 7.5
TheSixthAxis – 7
GamesRadar – 2.5/5
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/02-15 18:54, rettet 19/02-15 18:55 
Det lyder til at det er sådan lidt på Lair eller Haze niveau.
enfenenfenSkrevet 19/02-15 18:59 
Det har i hvert fald ikke fået mig til at skynde mig ud og få fat i PS4 + The Order: 1886 pakken i Elgiganten.

Cutscenes virker utroligt lange i de gameplay videoer, jeg har siddet og set i dag. Grafikken kan ikke rigtigt klandres. Men jeg savner noget mere gameplay.
What is the Matrix?
GreaseballGreaseballSkrevet 19/02-15 19:06 
Xiwana>
Hmm... det virker umiddelbart ret undervældende. 7 timer med QTE's, et utal af cutscenes og det "gode" gamle coversystem. Det er i tilfælde som disse, at man savner Blockbuster.

Da du nævnte BlockBuster kom jeg til tænke på. Syns man ser færre demoer af de store titler idag. Kan huske at der engang næsten altid var et demo af titler et stykke tid før de udkom. Nu det næsten kun multi-player test eller demoer som kun er til fremvisning på større messer.
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-15 21:31, rettet 19/02-15 21:33 
Sumez>
Kun 5 timer langt lyder kun som en bonus i min bog. :)

Jeg synes også at det er ret positivt, at de ikke forsøger at opfinde falsk replay value. Ifølge de anmeldelser jeg har set er der kun singleplayer. Ingen levels, ingen grinding, ingen crafting, ingen multiplayer, samt alt det andet bras de stopper ind i AAA spil, som får dem til at føles som det samme spil gentaget i en uendelighed. At de så på andre punkter falder ned af fællesnævner designtrakten og at det der leveres efter sigende er middelmådigt er uheldigt, men de fortjener lidt ros for det første.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
XiwanaXiwanaSkrevet 19/02-15 22:23 
The Order: 1886
[inspirational quote here]
DunwichDunwichSkrevet 19/02-15 23:01 
Jeg synes det ser godt og spændende ud, og så tiltaler settingen mig enormt, plus det ikke gør noget at det er uendelig pænt at kigge på. En solid 3rd person shooter med en god og velfortalt historie i en spændende setting, som længde mæssigt kender sin besøgstid, og ikke padder det hele unødvendigt ud - hvilket faktisk var det eneste som irriterede mig lidt i feks Alien Isolation. 7-10 timers singleplayer campaign, er perfekt i mine øjne.
JmogJmogSkrevet 19/02-15 23:03 
Ja, jeg må indrømme, at jeg også stadig er fristet.
enfenenfenSkrevet 19/02-15 23:10 
Gametrailers virker for gavmilde med deres score. De pointerer en del fejl og mangler, middelmådigt coversystem, ingen mulighed for at undersøge omgivelserne, men spillet ser flot ud; 8.2 / 10....
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-15 23:11 
Fjernelsen af overflødigt fyld, settingen og så bare det at det er en ny franchise, er også nok til jeg vil spille det på et tidspunkt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 19/02-15 23:19 
IGN har brugt ca. 7 timer på at komme igennem spillet. De nævner ikke, hvor mange timer mellemsekvenserne varede.
What is the Matrix?
Bede-xBede-xSkrevet 19/02-15 23:28 
Er længde virkelig så vigtig for nogen af jer? Handler det ikke mere om, hvorvidt man får en oplevelse der er værd at bruge tid på?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 19/02-15 23:37, rettet 19/02-15 23:38 
Jeg har ikke noget imod en kort singleplayerdel, hvis det er godt - som jeg eksempelvis synes, COD: MW er. Men hvis 3 timer af de 7 timer er mellemsekvenser, så er det skidt. Når spillet samtidigt bestemmer, hvornår du kun kan gå og ikke løbe, virker det som at trække tiden for at få spillet til at virke længere, end det egentligt er. I nogle kapitler ser du mere på mellemsekvenser end at spille.

Du burde læse nogle af anmeldelserne.

En anden ting, der irriterer mig, er letterbox formatet. Det skal sikkert give det der film look. Men man mister godt nok også meget information, når man spiller. Omvendt giver det plads til at få flere detaljer og flottere grafik. Jeg havde dog gerne ofret lidt af det grafiske for at få fuld skærm.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 20/02-15 00:00, rettet 20/02-15 00:09 
enfen>
Gametrailers virker for gavmilde med deres score. De pointerer en del fejl og mangler, middelmådigt coversystem, ingen mulighed for at undersøge omgivelserne, men spillet ser flot ud; 8.2 / 10....

Jeg har nu stor respekt for Daniel Bloodworth - en af de bedre anmeldere i industrien som sjældent går i selvsving og vurderer spil for hvad de er.

Jeg havde ikke forventet at The Order ville blive en killer app (relativt uprøvede udviklere osv) eller sætte nye standarder, og syntes beskrivelserne passer til min mavefornemmelse. Dog overrasket over hysteriet og hadet på internettet over det - sjældent oplevet noget lignende. Skulle næsten tro at RAD have saftpresset kattekillinger for at lave det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-15 00:32, rettet 20/02-15 00:44 
Enfen>

Fuldstændig enig på alle områder :) Jeg har ikke noget imod korte spil, men når det tydeligvis ikke engang er specielt godt, så synes jeg ikke de fortjener nogen ros. Havde spillet været fantastisk og kort, og havde lidt under at være unødvendigt langt, så skulle de naturligvis have den ros.

Jeg HADER virkelig det med at man er fastlåst i kun at kunne gå, men ikke løbe (bevæge sig som i resten af spillet), mens figurerne går og snakker sammen. Hvis dialogen er så vigtig, så vis en f..king cutscene, i stedet for at få mig til at sidde og holde opad på venstre analog, for at følge med. Uncharted 3 var helt ulideligt forfærdeligt på dette område, og selvom det måske lyder vanvittigt, så får jeg følelsen af at spil der gør sådan har to hænder rundt om halsen på mig. Jeg føler mig fanget og fysisk utilpas når man skal "spille" en passager hvor der bare snakkes. Så meget hellere QTE, ingen pis.

Jeg forstår heller ikke hvorfor de har valgt et "Lawrence of Arabia"-skærmformat. Jeg har ikke noget imod biograffilm i den slags formater, men jeg har ved gud aldrig set en film i 16:9 hvor jeg har tænkt (ej bare der var sorte kanter i toppen og bunden, det ville ha' givet mig en mere cinematisk oplevelse).

Hermed ikke sagt at jeg har noget imod 4:3 film og spil, og jeg er bestemt ikke typen der strækker den slags ud til widescreen. Men standarden i dag er 16:9, og den er der ingen grund til at afvige fra. Men vi ved jo inderst inde godt at de sorte kanter også er med til at øge performance og/eller skjule screen-tearing :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-15 00:56, rettet 20/02-15 00:57 
enfen>
Men hvis 3 timer af de 7 timer er mellemsekvenser, så er det skidt.
(..)
I nogle kapitler ser du mere på mellemsekvenser end at spille..

Konsolkongen>
Fuldstændig enig på alle områder :)

Hvorfor mener i, at det i sig selv er skidt? Igen, så handler det vel mere om, om de bibringer noget værdifuldt til oplevelsen. Jeg spillede for nyligt første kapitel af Life is Strange og tror da hoveddelen af tiden blev tilbragt i mellemsekvenser, uden det overhovedet gjorde andet end at styrke helhedsoplevelsen. I The Last of Us ville jeg gerne have undværet lidt gameplay i den sidste halvdel af spillet til fordel for flere cutscenes.

Hvorfor ikke vurdere helheden frem for at stejle på grundlag at et eller andet gameplay/cutscene ratio forhold, som man ikke mener er blevet opfyldt?

enfen>
Når spillet samtidigt bestemmer, hvornår du kun kan gå og ikke løbe, virker det som at trække tiden for at få spillet til at virke længere, end det egentligt er.

Det kan også muligvis være tilfældet, men i nogen spil kan det skabe stemning og blive mere mindeværdigt af at være fastlåst. Sådan noget der må vurderes fra spil til spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 20/02-15 00:59, rettet 20/02-15 01:01 
Konsolkongen>

Jeg forstår heller ikke hvorfor de har valgt et "Lawrence of Arabia"-skærmformat. Jeg har ikke noget imod biograffilm i den slags formater, men jeg har ved gud aldrig set en film i 16:9 hvor jeg har tænkt (ej bare der var sorte kanter i toppen og bunden, det ville ha' givet mig en mere cinematisk oplevelse).

Hermed ikke sagt at jeg har noget imod 4:3 film og spil, og jeg er bestemt ikke typen der strækker den slags ud til widescreen. Men standarden i dag er 16:9, og den er der ingen grund til at afvige fra. Men vi ved jo inderst inde godt at de sorte kanter også er med til at øge performance og/eller skjule screen-tearing :)

Skal da bare havde sådan et tv her
The Order: 1886
JmogJmogSkrevet 20/02-15 09:57, rettet 20/02-15 09:57 
Ikke at det gav meget mening i daglig brug men jeg savlede pænt meget, da jeg så det her 105" 5K 21:9 tv live:
The Order: 1886
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/02-15 10:22, rettet 20/02-15 10:23 
Bede-x>
Hvorfor mener i, at det i sig selv er skidt? Igen, så handler det vel mere om, om de bibringer noget værdifuldt til oplevelsen. Jeg spillede for nyligt første kapitel af Life is Strange og tror da hoveddelen af tiden blev tilbragt i mellemsekvenser, uden det overhovedet gjorde andet end at styrke helhedsoplevelsen. I The Last of Us ville jeg gerne have undværet lidt gameplay i den sidste halvdel af spillet til fordel for flere cutscenes.

Hvorfor ikke vurdere helheden frem for at stejle på grundlag at et eller andet gameplay/cutscene ratio forhold, som man ikke mener er blevet opfyldt?

Jeg har ikke noget imod cutscenes i spil, men jeg har noget imod at cutscenes kommer til at fylde alt for meget, i et ret kort spil. Jeg vil gerne spille, ikke se en film :)
Jeg synes det fungerer okay i spil som Metal Gear Solid, omend mange cutscenes sagtens kunne være undværet, men her er der stadig et meget længere spil ved siden af.

Jeg er fuldstændig enig med dig omkring Last of Us. Gameplayet var ikke godt nok til at strækkes så langt. Det var virkelig cutscenes der løftede oplevelsen, men igen var der noget der føltes som et spil i fuld længde ved siden af.

Det kan også muligvis være tilfældet, men i nogen spil kan det skabe stemning og blive mere mindeværdigt af at være fastlåst. Sådan noget der må vurderes fra spil til spil.

Jeg er så aldrig stødt på sådan et spil, hvor jeg rent faktisk synes det virkede. Jeg har dog spillet nogen hvor passagerne har været så korte at det heldigvis aldrig har nået at genere :)
Den slags forceret gå og snakken falder hverken under cutscenes eller gameplay i min bog. Det er en helt ny type forfærdelighed :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/02-15 10:47 
Det er lidt en variation af at man gerne vil involvere spilleren, og på den baggrund er tanken jo fin nok. Jeg har alle dage foretrukket et spil der fortæller sin historie via ting der sker -i- selve spillet, frem for at afbryde spillet for at vise scener. Nogle gange behøver det heller ikke at være en vildt involverende del af spillet, men bare det at du selv føler at du er en del af det der sker, gør en stor forskel IMO.

Men med det i mente, synes jeg aldrig man skal gå på kompromis med spillets core-gameplay. Benyt spillets allerede etablerede gameplay-mekanismer til at styre spilleren gennem de historie-drevede sekvenser. Selv hvis det kun betyder et stille segment i spillet, hvor du render rundt og snakker med NPC'er i et spil der ellers går ud på at skyde, er det helt fint. Men når løsningen bare er at tage hele din bevægelsesfrihed fra dig, mens du guides gennem en fuldstændig linæer forklædt cut-scene, så er det bare absurd dovent, og på ingen måder forskelligt fra en Quicktime Event.
Ligesom QTE kan det fungere godt i små og få modererede doser (jeg synes faktisk God of War's brug af QTE'er er fornuftig), men der er meget der tyder på at den form for moderering ikke er noget man kan forvente af særlig mange AAA-udviklere nu om dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/02-15 16:38 
Hvis man nu pludselig sidder fast er her et uddrag fra den officielle Strategy Guide :D

The Order: 1886
SumezSumezSkrevet 20/02-15 18:39, rettet 20/02-15 18:41 
Jeg har faktisk helt ærligt svært ved at finde ud af om det billede -er- en joke.

edit: Det er åbenbart ægte!!?
http://www.reddit.com/r/gamernews/comments/2wjn3b/the_order_1886_strategy_guide_is_a_joke/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
170 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig