X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Monster World IV


Svar
WehnerWehnerSkrevet 07/10-13 19:26 
Så fik jeg endelig spillet afslutningen på Monster World-serien igennem. I opsamlingen på Xbox 360 og PS3 har de lagt et 'save anytime'-system ind over hele opsamlingen, og jeg er ikke sikker på, jeg var nået hele vejen, hvis ikke det havde været der, da der flere gange er temmelig langt mellem spillets save-steder.

Ellers er udfordringen ikke på nogen måder ekstrem, hvilket jo også ville have været meget mod seriens ånd. Et rigtig hyggeligt spil, hvor gameplayet er tæt nok på Wonder Boy in Monster Land (MWI) til, at man har gavn af skills optjent i det gamle.

En pæn anbefaling herfra.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 07/10-13 21:22 
Nice med snapshot saves, men ærgeligt man skal tye til emulering før det er realistisk at gennemføre den slags idag.
j/k
WehnerWehnerSkrevet 07/10-13 21:29 
Jeg spillede med arcade stick, så det var sandsynligvis en bedre oplevelse end at sidde med en MegaDrive-controller :)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 07/10-13 21:34, rettet 07/10-13 21:34 
Der findes arcade stick løsninger til MD, you know ;)
j/k
WehnerWehnerSkrevet 07/10-13 21:38 
Nej, det har jeg ikke hørt om før.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/10-13 22:25 
Jeg vil give mig i kast med at flikke et hjemmebrygget MD stick sammen en dag... Har to kinacontrollere på vej fra Ebay. Med en pris på knap $9 for to stk, kan det ikke gå værre end galt :D

Der er selvfølgelig originale sticks, men de er vist lidt pebrede efterhånden.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
WehnerWehnerSkrevet 07/10-13 22:38 
Jeg er i øvrigt ret irriteret over, at de ikke har taget Dragon's Trap med i opsamlingen. Nu er det det eneste Wonder Boy, jeg ikke har spillet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 07/10-13 22:41 
Der er selvfølgelig originale sticks, men de er vist lidt pebrede efterhånden.

Det tror jeg ikke. Købte mit for en 50,- for et halvt års tid siden.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 07/10-13 22:55 
Min fejl! Kan se at der er er boxed Power Stick til 199,- på Ebay, solgt fra UK... Og naturligvis billigere for unboxed :)

Er det 6 button, eller er de små knapper noget autofire halløj?
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 07/10-13 22:58, rettet 07/10-13 22:59 
De findes i begge varianter. De grå aflange knapper over ABC er autofire on/off.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-13 23:28 
slk486>
Nice med snapshot saves, men ærgeligt man skal tye til emulering før det er realistisk at gennemføre den slags idag.

Jeg har en fanoversat version af spillet på cartridge. Jeg følte aldrig at der var for langt mellem savepoints i spillet på MegaDrive.

Du kan også købe spillet i JAP version og downloade og spille en fanoversat rom hvis du har et flashcartridge :)

Foruden at spillet er rigtig godt er det samtidig noget af det flotteste og mest vellydende på Mega Drive. Og det siger ikke så helt lidt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Le RoofLe RoofSkrevet 07/10-13 23:32, rettet 07/10-13 23:33 
Wehner>
Jeg er i øvrigt ret irriteret over, at de ikke har taget Dragon's Trap med i opsamlingen. Nu er det det eneste Wonder Boy, jeg ikke har spillet.

Det er tilgengæld ude på Wii VC til 500 Wii point. Men ja, ret ærgeligt at de ikke kunne smide den med i MW Collection til 360/PS3.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
WehnerWehnerSkrevet 07/10-13 23:35 
Ja, og det er også dovenskab, at jeg aldrig har fået min Wii koblet til nettet, men pt. ligger den i en bedroller og har gjort det i et stykke tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
WehnerWehnerSkrevet 07/10-13 23:55 
Konsolkongen>
Jeg har en fanoversat version af spillet på cartridge. Jeg følte aldrig at der var for langt mellem savepoints i spillet på MegaDrive.

Jeg spiller ikke så meget retro mere, så mig passede det fint, men det er helt sikkert et af det spil, man sagtens kunne spille uden, hvis man har bare lidt tålmodighed (og ikke stresses af sin stack-of-shame).
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 08/10-13 08:10 
slk486>
Nice med snapshot saves, men ærgeligt man skal tye til emulering før det er realistisk at gennemføre den slags idag.

Jeg synes virkelig quicksaves er ødelæggende for spillet (på trods af "men du kan jo bare lade være med at bruge dem"). Enig i at spillets indbyggede savepoints ikke altid er lige smarte, men for det meste er spillet rimelig overkommeligt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 08:17 
Den omtalte opsamling, er det som download eller retail?

Ledte på PSN Store og fandt den ikke, 360 eksklusiv?
SumezSumezSkrevet 08/10-13 08:36, rettet 08/10-13 08:36 
Download, det er en af de der sega-opsamlinger der blev udgivet for nyligt. Er rimelig sikker på at den kom på PSN samtidig med XBLA. Prøv at søge på "Sega vintage".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 08/10-13 08:40 
Nej, det gjorde den faktisk ikke svjh. Spillene blev udsendt enkeltvis på PSN.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 08:45, rettet 08/10-13 08:50 
Ok, derfor :)

Koster kr 35,- stykket.
slk486slk486Skrevet 08/10-13 08:53, rettet 08/10-13 09:03 
@Sumez: En af mine største udfordringer i forhold til at få spillet idag er at komme igang med at spille, der kan tage en krig hver gang. Det er selvfølgelig slet ikke i den grad med de gamle cartridge spil, men enhver hjælp i forhold til at kunne spille 10 minutter og slukke når det passer mig er et plus i min bog. Instant on, instant off :) Jeg forstår bestemt hvad du mener og er enig i den forstand at det kan misbruges som savepoint. Glæder mig meget til den feature i de nye konsoller.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/10-13 09:03 
Bede-x>
Nej, det gjorde den faktisk ikke svjh. Spillene blev udsendt enkeltvis på PSN.

Så gjorde den jo principielt også :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/10-13 09:06, rettet 08/10-13 09:06 
slk486>
@Sumez: En af mine største udfordringer i forhold til at få spillet idag er at komme igang med at spille, der kan tage en krig hver gang. Det er selvfølgelig slet ikke i den grad med de gamle cartridge spil, men enhver hjælp i forhold til at kunne spille 10 minutter og slukke når det passer mig er et plus i min bog. Instant on, instant off :) Jeg forstår bestemt hvad du mener og er enig i den forstand at det kan misbruges som savepoint. Glæder mig meget til den feature i de nye konsoller.

Jamen en "sleep" save, hvor man kan fortsatte hvor man slap (altså et save når man slukker spillet, og som kun kan loades én gang), synes jeg også er en fornuftig idé i ethvert spil, især dem man spiller "på farten".
Men et quicksave man altid kan vente tilbage til, selv midt i en bosskamp, fjerner alt det der gør spillet til et spil, og stiller store krav til spillerens selvmoderering. :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/10-13 09:14 
Så er vi jø rørende enige :)
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig