X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Namco System 11 og 12 hardware


Reply
nerosnerosSkrevet 06/10-13 16:58 
Vi snakker Tekken 1-3 og Tekken Tag, Soul Edge, Soul Edge Ver.II, Fighting Layers, Soul Calibur og for ikke at nævne Dancing Eyes ;-)

Hvordan er det med de her systemer kan man bare sådan udenvidere tilslutte dem med jamma connector direkte ligesom alt muligt andet PCB til sin Supergun?

Har prøvet at finde forskelligt information omkring det, men ikke meget er der at finde.

Tænker kraftigt på at købe Tekken 3 som en start.

Namco System 11:
http://www.system16.com/hardware.php?id=533

Namco System 12:
http://www.system16.com/hardware.php?id=535

Dancing Eyes:
http://www.youtube.com/watch?v=WfqcQ44-wZ8
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 17:59 
Du skal naturligvis ha' en form for kick-harness for at bruge alle knapper. Men 'hoved-connecteren' er helt alm JAMMA. Fik selv fat i et billigt SoulEdge på et tidspunkt, og det kørte fint på min hjemmelavede SuperGun };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 18:08, rettet 06/10-13 18:08 
Men Tekken bruger jo 4 knapper!

Ok troede kun man skulle bruge kick-harness hvis spil brugte mere end 4 knapper?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-13 18:11 
Normal JAMMA standard er kun 3 knapper. Neo Geo bruger 4 og Atomiswave 5, det er samme connector, men det er teknisk set ikke rigtig JAMMA.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 18:11 
Standard JAMMA definerer kun 3 knapper. Ved ikke lige hvordan det er med Tekken, men på SoulEdge sidder de ekstra knapper på en separat connector.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 18:19, rettet 06/10-13 18:19 
Ser ud til at gælde for alle System 11/12, og det er 2 knapper pr spiller der sidder på den anden connector jfr. link


Diverse pinouts
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 18:45 
Men hvis din SuperGun er wiret op med 4 knapper NeoGeo-style, er det jo en smal sag at lave en System11/12-til-NeoGeo-adaptor. Det ved jeg at ham jeg solgte mit SoulEdge til gjorde; han har nemlig et NeoGeo-wiret cab.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 18:53 
Hmm ok det giver mening så.

Men det kickharness som man kan tilslutte min Supergun skal helst se sådan her ud ved indgangen:
http://www.ebay.com/itm/Kick-Harness-CPS-II-III-Pour-Supergun-Otakus-Store-/390599696803?pt=FR_Jeux_Vidéo_Autres_Accessoires&hash=item5af18e61a3

De der Kickharness til Namco ser ret anderledes ud?
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 06/10-13 18:54 
Elgen>
Men hvis din SuperGun er wiret op med 4 knapper NeoGeo-style,

Det er den :-)

Hvem kan lave sådan noget eller hvor kan man købe sig til det?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 19:02 
Hehe, køb en loddekolbe. Jeg har endda set at der findes sådan nogle næsten-færdige JAMMA-adaptore, der er et print med et JAMMA-fingerboard i den ene ende og en connector i den anden. Det eneste man skal gøre er selv at trække lus mellem. Hvis du så også køber en connector der passer til ekstrastikket på System11-boardet, er du færdig på et par timer og i tilgift har du en loddekolbe der alligevel er uundværlig når man leger med arcade og du bliver god til at lodde. Mange X Win };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 19:47, rettet 06/10-13 19:48 
Med denne her skal du ikke engang lodde; så mangler du bare stikket til den ekstra connector (sådan en fætter: http://www.jammaboards.com/store/namco-48-pin-extension-connector-harness-namco-h1.html#product126 men den er out-of-stock her).
Men måske du skulle se om du kan finde en EU sælger til begge dele };-P


Link...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 20:44, rettet 06/10-13 20:45 
Hehe! Ok den der NAMCO 48-Pin, Extension Connector Harness ser fin ud. Men det jeg så bare ikke lige fatter er hvordan jeg skal tilslutte den anden del i min supergun? Der sidder sådan et stick omme bag på den med en indgang der ligner det man bruger til CPSII kick harness som jeg linkede til lidt oppe.
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 20:55 
Den skal tilsluttes til knap nr 3 og 4 på JAMMA/NeoGeo-indgangen på din SuperGun. Derfor du skal bruge fx den universal-JAMMA-adaptor el.lign. Jeg linkede til };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 21:11, rettet 06/10-13 21:12 
Det fatter jeg ikke en skid af sorry!

Plug and play :-)

Personen her der spiller Tekken Tag har da kun sat en jamma connector til uden kick harness ser det ud til?

(Tag jer ikke af hunden)

http://www.youtube.com/watch?v=AaU7PksDYzw
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 21:35 
Der sidder da et blåt stik på den ekstra connector; mon ikke det har ledninger hen til JAMMA-stikket? Lidt svært at se, videoen er ikke supergod kvalitet.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 21:37 
0:14 still billede.

Synes ikke det ser ud til, at der er nogen som helst ledninger der?
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 21:42 
Well, så kan han ikke spille med alle 4 knapper, for de 2 sidste sidder på den connector. Kan selfølgelig også være at han bare loddet 4 ledninger mellem de 2 connectore (2 for hver spiller) direkte på PCBet.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 21:58 
Det må være det sidste så. Det andet ville være for dumt hvis man kun sad og spillede et halvt spil ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 22:06 
Derfor jeg solgte mit SoulEdge. Gad ikke at lave om på mit SuperGun-setup, og er iøvrigt ikke meget for fighters };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 06/10-13 22:20 
Hvis det bare er et spørgsmål om et kick harness imellem PCB og Supergun som man kan tage af og på, så er jeg klar på at finde en løsning.

Vil rigtig gerne have gang i noget 3d arkade fighteri ;-)
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 06/10-13 23:05 
Det er det, hvis du får fat i de 2 ting jeg har linket til, ca 1/2 ledning samt en skævbider og en skruetrækker, så er du klar på 3D-fighter action in no time };-P
Der findes klart billigere løsninger, men nok ikke andet der er lige så nemt. Med mindre du kan lokke een til at lave det for dig, men det vil jo nok kun fordyre det };-D
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 07/10-13 17:24, rettet 07/10-13 17:30 
Jeg tror ikke du har forstået hvordan mit kick loom ser ud? Med de to ting du linker til ville jeg aldrig kunne få det til at virke.

Men det kan være jeg tager fejl ;-) Et billede af hvordan det ville se ud ville nok hjælpe meget, men det har jeg ikke kunnet finde.

Mit jamma harness er også buret inde i boksen og er ikke noget man kan tage ud på nogen måde og kick harness kan kun sidde der hvor indgangen til kick loom er!

Namco System 11 og 12 hardware

Den fede røde slange i baggrunden der er jamma harness :-)
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-13 18:08 
Kick Loomet var jeg nødt til at lodde helt om da jeg havde din maskine på besøg. Det der var oprindeligt gav ingen mening.

Du skal bare bruge et kickharness der passer til Namco's maskiner og tilslutte det D-sub 9 porten bagpå din supergun. Det er fuldstændig samme princip som med CPS2 og lign.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 07/10-13 18:40, rettet 07/10-13 18:43 
Ah, dvs at nogle af de ekstra knapper er dubleret på hhv JAMMA/NeoGeo-stikket og det der D-Sub9-stik?
Det var der jo ingen der havde fortalt mig };-P
Har ikke lige forstand på alle de forskellige løsninger som tilfældige SuperGun-flikkere måtte finde på?!
Er det der med det D-sub9-stik noget der er almindeligt brugt på hjemmeflikkede SuperGuns?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
nerosnerosSkrevet 07/10-13 19:24, rettet 07/10-13 19:25 
Konsolkongen>
Du skal bare bruge et kickharness der passer til Namco's maskiner og tilslutte det D-sub 9 porten bagpå din supergun. Det er fuldstændig samme princip som med CPS2 og lign.

Aha ok :-)

Hvem kan lave sådan et kick harness til mig så for det er jo vist ikke noget man bare lige kan købe? Eller hvad skal jeg købe for at få det til at virke?
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-13 19:26 
Hvis vi kan finde den connector der passer på Namco arcadesystemerne kan jeg godt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 07/10-13 20:05 
Ok prøver lige at finde ud af noget.
Bashful Neophyte
Login for at besvare
Username
Password
Remember me