X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Beyond: Two Souls


Svar
jaesjaesSkrevet 30/09-13 20:25, rettet 30/09-13 20:32 
Der er under to uger til release (11/10), så ved at være på tide med en tråd. Jeg glæder mig, selvom Cage og Quantic Dream ikke helt har overbevist mig om deres evner inden for den her type spil. Nok mest Cage der skal have "æren" :) Gameplayet lyder i hvert fald som et skridt op...

For at varme lidt op, er her lidt semi-nyt info...

- Beyond kan spilles 100% med smartphones og tablets, i stedet for controllere, hvis man har de lyster (Android og iOS).
http://www.theverge.com/2013/8/21/4643546/beyond-two-souls-lets-players-control-game-with-smartphone-dual-mode

- Der er en slags pseudo-co-op-funktion i spillet, hvor den ene spiller Jodie og den anden Aiden. Man kan desværre ikke spille samtidig, men man slipper i det mindste for hele tiden at skulle række controlleren til hinanden.
(Samme kilde som ovenstående).

- Rygter om, at EU-versionen har fået censureret et par voldelige scener, og at US-versionen har fået censureret (nogle af?) de erotiske scener. Så måske værd at holde øje op til launch.
http://sceuncut.tumblr.com/post/62430932818/beyond-two-souls-october-2013-censored-in-the-eu
slk486slk486Skrevet 30/09-13 21:01 
Så er det vel snart på tide at få fat i Heavy Rain :D
j/k
DunwichDunwichSkrevet 01/10-13 08:56 
Film fra demo'en her:

http://www.gamersyde.com/news_14678_en.html#forum

Jeg tror på det bliver godt, og glæder mig.
BeanoBeanoSkrevet 01/10-13 09:41 
Jeg ser også frem til at spille det - har en bestilling på SE fra Amazon. Forhåbentligt ikke for meget action for at lefle for mainstreamen, men mere hen ad Heavy Rain som er udmærket hvis man bare ikke betragter det som et konventionelt spil.
HeroldHeroldSkrevet 01/10-13 10:20 
Jeg spillede det en times tid i går. Hvis man kan lide Heavy Rain tror jeg man vil kunne lide Beyond. Der er godt nok lidt bøvl med styringen i starten af spillet D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
jaesjaesSkrevet 01/10-13 14:45, rettet 01/10-13 15:16 
Det er bekræftet, at gameplayet er ændret en lille smule i den europæiske udgave i to tilfælde (5-10 sekunder i alt) for at nå PEGI 16 frem for PEGI 18. Der skulle ikke være ændret noget i US-udgaven:
http://blog.eu.playstation.com/2013/09/29/the-playstation-blog-recap-27/#comment-427423

I følge Sonys talsmand ville man ikke opdage ændringerne, hvis man ikke vidste det. Så nok ikke relateret til spillerens valg eller lign., men noget med hvor detaljeret volden vises (vel næsten helt sikkert, det er relateret til vold eller lign.).

EDIT: Et par justeringer.
BeanoBeanoSkrevet 01/10-13 17:23 
Lyder heldigvis ret ligegyldigt.
slk486slk486Skrevet 01/10-13 17:27 
Kan vi ikke bare få en PEGI 18 patch eller special edition ? :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/10-13 18:03 
Den går vist ikke ;)
DarkbeatDarkbeatSkrevet 02/10-13 00:38 
Hvis de manglende 5-10 sekunder er Ellen Page nøgen, bliver jeg meget skuffet.
WehnerWehnerSkrevet 02/10-13 00:41 
Når det er EU-censur er det nok snarere vold end pattorh, der er klippet.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
slk486slk486Skrevet 02/10-13 01:42 
Darkbeat>
Hvis de manglende 5-10 sekunder er Ellen Page nøgen, bliver jeg meget skuffet.

Ha! Ditto :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 08:24 
De har erstattet 5-10 sekunder Page nøgenhed med Dafoe's rynkede mås, eller værre. Noget med EU lovgivning om ligestilling.
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 08:49 
Nej nej, der var 20 sekunders nøgen Ellen, de ti af dem er nu Dafoes mås. Dét er ligestilling.

Iøvrigt ret upassende hvis de to er nøgne samme, spillet taget i betragtning D:
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 02/10-13 09:00 
No spoilers! :p
j/k
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 09:24 
Herold>
Nej nej, der var 20 sekunders nøgen Ellen, de ti af dem er nu Dafoes mås. Dét er ligestilling.

Vel også hvad jeg skrev... bare for at være ... anal.
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 11:04 
*nudge nudge, wink wink*
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 20:42 
Ni!

Off-topic: Demo af B:TS i PSN Store nu.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 02/10-13 20:55 
Say no moar!
Tid til et afbræk fra Breaking Bad, lyder det til.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 21:00 
Download that bitch, yo!
RJKRJKSkrevet 02/10-13 21:36 
Det virker da spændende, omend meget lig sidste gang med QTE en masse. Men rent subjektivt har jeg været glad for Cages tidligere spil - hvis så bare historien denne gang ikke falder helt fra hinanden i slutningen, som den gjorde i Fahrenheit og Heavy Rain.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 22:00 
Dælme flot lavet, det må man sige :D
jaesjaesSkrevet 08/10-13 19:02 
Så er embargo væk - 74/100 med 50 anmeldelser:
http://www.metacritic.com/game/playstation-3/beyond-two-souls/critic-reviews

Konsensus lyder til at være, at det er gået frem på nogle punkter og tilbage på andre. Cage har lidt bedre styr på historien, men plottet er en smule ufokuseret. Færre valg der har betydning. Meget lille konsekvens ved at fejle QTE og lign. Mere varieret gameplay, men ikke nødvendigvis bedre.
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 20:50, rettet 08/10-13 20:51 
Og Gamespot giver det 9... de VIL bare være Rasmus Modsat : D

Anyvajs, scores som forventet imo og ser stadig frem til at "spille" det.
jaesjaesSkrevet 08/10-13 21:26 
Tom Mc Shea :)

Er heller ikke tændt af. Om ikke andet kommer der så få AAA-titler, der ikke mest er action, stealth, sport eller racing, at det er et nødvendigt afbræk. Skal bare lige overveje lidt, om det er 400 kr. værd...
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 22:12, rettet 08/10-13 22:14 
McShea fatter minus - intet nyt i det :D

Men ellers, ser imo ud til at være kr 310,- værd for SE udgaven hos Amazon ;)
slk486slk486Skrevet 08/10-13 22:49 
Gamespot er ikke de eneste - karakterene er over hele skalaen.

http://www.vg247.com/2013/10/08/beyond-two-souls-reviews-for-quantic-dreams-latest-arrive-get-all-the-scores-here/
j/k
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/10-13 22:50 
Av 74% gennemsnit efter 50+ reviews. Med nutidens inflaterede review scores lover det ikke godt.

Heavy rain og fahrenheit kunne da holde et gennemsnit i den gode ende af 80'erne til trods for at de også fik lidt hug, da de langt fra er for alle. Utroligt Quantic Dream ikke formåede at holde niveauet, det var der næppe mange der havde forventet, udover Beano åbenbart.
DunwichDunwichSkrevet 08/10-13 22:57 
Jeg har et kontroversielt og modigt forslag, som - i al sin enkelhed - går ud på, at man spiller spillet selv, og finder ud af hvad man synes om det.

Fremgangsmåden har virket for mig gennem flere år.
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 22:59, rettet 08/10-13 23:00 
@azzkikker: Åh slap lige af med dine halv-lunkne angreb, og koncenter dig om dine egne meninger.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 08/10-13 23:00, rettet 08/10-13 23:06 
@Dunwich: Så må du godt nok have købt mange lorte spil i tidens løb. Min nuværende økonomiske (og mentale) situation tillader desværre ikke at jeg bare lukker øjnene og køber tilfældige spil uden at have søgt info om det, det har jeg hverken tid, penge eller mentalt helbred til at kunne klare.

@Beano: hvilket angreb? Du skrev jeg selv du forventede disse relativt lave scores til spillet? Føler du angrebet over at jeg nævner det?
jaesjaesSkrevet 08/10-13 23:53, rettet 09/10-13 01:08 
Beano>
Men ellers, ser imo ud til at være kr 310,- værd for SE udgaven hos Amazon ;)

Det er bare mig, som har en idé om, at jeg gerne vil spille det i weekenden, og at det derfor skal være en dansk butik/hurtig levering. Men nu sidder jeg så og kigger på GTAV, som jeg havde samme idé med og ikke har startet :/ First World problems indeed :)

slk486>
Gamespot er ikke de eneste - karakterene er over hele skalaen.

Jep. Men går ud fra, Beano mest havde de mere kendte sites i tankerne, og her skiller GS sig ud :)
jaesjaesSkrevet 08/10-13 23:56, rettet 09/10-13 00:40 
Når karaktererne er så spredte som her, giver det på flere måder mest mening at finde typetallet i stedet for gennemsnittet - og evt. også andre tal der fremkommer hyppigt. Altså når vi lige ser bort fra, at det giver *allermest* mening at læse et par anmelder fra flere dele af skalaen :)

Så fik lige lyst til at regne lidt:

55 anmeldelser i alt på Metacritic. Har rundet op eller ned til nærmeste 10%, så naturligvis er det ikke meget nøjagtigt.

100%: 2
90%: 18
80%: 17
70%: 8
60%: 4
50%: 4
40%: 2

- Så langt de fleste anmeldere synes det er til ca. 80% eller ca. 90%.

EDIT: Mente selvfølgelig rundet op eller ned.
millenniummillenniumSkrevet 09/10-13 11:20, rettet 09/10-13 11:21 
Det lyder virkelig som et "acquired taste" spil. Eller... "spil".

IGNs anmelder erkendte fra starten, at han aldrig har haft så svært ved at lande på en karakter.

IMO, det virker som et yderst interessant "spil", men muligvis også et "spil" der kræver meget tid og emotionelt engagement af sin spiller. Måske mere end jeg kan fremavle.
The medium is the message.
jaesjaesSkrevet 10/10-13 08:00, rettet 10/10-13 20:19 
Det udkom tilsyneladende allerede i går i DK, og jeg fandt da også et eksemplar. Synes det indtil videre samlet set er en lille smule dårligere end Heavy Rain (gav HR 7/10 her på Playright). Semi-random tanker efter ca. 5,5 time (det skulle være ca. halvvejs):

Historien:
Ganske god, men Cage er igen lidt for glad for klichéer. Den springer også i tid uden tydeligt formål, for mig i det mindste (well, der er en slags forklaring, men den er meh indtil nu) - det at der springes gør også at man savner fremdrift og sammenhæng i fortællingen. Spillerens valg ville nok også være nemmere at give effekt med mere kronologi. Ganske fint fortalt hvordan Jodie og Aiden er forbundne (både direkte i historien og via gameplay).

Gameplay:
Som i Heavy Rain og Fahrenheit er også Beyond bedst, når man får lov til at gå på opdagelse og interagere med ting, og/eller får lov til at bruge hovedet i små puzzles eller detektiv-agtige opgaver (kan naturligvis hænge sammen med det at gå på opdagelse). Det sker bare umiddelbart færre steder, eller måske er der bare flere steder opgaverne er lettere. I hvert fald fungerer det et lille nøk dårligere. De forskellige opgaver og aktiviteter, der kunne kalde "dagligdags" fungerer også en snas ringere - måske pga. den lidt for springende historie. I alt er gameplayet mere varieret end i HR, bare ikke decideret bedre gameplay.

Lidt for få valg, i hvert fald de mere synlige, og de der er, har jeg ikke med sikkerhed kunnet mærke i de efterfølgende kapitler - de få gange der har været antydningen af "reaktion" på et valg, kunne det formentlig ligeså godt have været en fast del af historien. Savner også lidt at have valg i QTE - i Heavy Rain kunne man nogle gange vælge mellem et par handlinger, det er der meget lidt af her (måske slet ikke, kan ikke huske det 100%).

Lidt for ofte får man for meget hjælp - jævnligt styrer spillet én mod det man skal finde/interagere med, eller Jodie fortæller Aiden, hvad han skal gøre, og så skal man relativt tit kun finde frem til det sted, han skal udføre handlingen.

Har følt indimellem, at interaktiviteten (herunder udforskningen) ikke rigtigt bidrog med noget, og at flere kapitler ligeså godt kunne have været en film.

Dialog er simplificeret - ikke radikalt, men de kunne godt om ikke andet have givet spilleren en anelse større illusionen af valgfrihed.

Præsentation:
Det er vildt flot, men munde kunne være lidt bedre animeret - når alt andet er så veludført, niver det lidt, og der er da også et stykke op til L.A. Noire, som vel stadig fører. God voice acting (på godt og ondt intet Jasååån).

EDIT: Havde ikke set hvor langt det blev - nu kun semi-random, så det er lettere at læse :)
jaesjaesSkrevet 12/10-13 19:37, rettet 12/10-13 19:43 
Er blevet færdig med bæstet. Ganske godt spil, men det er mindst ligeså meget et tilbageskridt som et fremskridt. Kan faktisk en anelse bedre lide Heavy Rain, omend de "objektivt" nok er lige gode - omkring de 7/10, IMO.

Det er ikke nogle få større ting, jeg ikke bryder mig om, men en stor håndfuld mindre elementer, der er en smule bæ-agtige.

Det der generer mig mest er nok:
- Man har relativt få muligheder for at influere historien den første 2/3 af spillet
- Historien er udmærket, men den måde den hopper på i tid fungerer ikke helt godt nok. Burde, IMO, have været mere kronologisk, for det ville nok også gøre det muligt med flere og bedre spillerstyrede valg
- Gameplayet er mere varieret end i HR, men samlet set ikke bedre - noget er federe andet dårligere
- Udforskningen er indimellem for lineær - koblet med det nogle gange begrænsede gameplay, og de færre valg, føltes nogle sekvenser som at de ville have virket bedre som en film
- Jeg er glad for, at Quantic Dream har hyret co-skribenter til deres næste spil, så Cage forhåbentlig indser, at hans spil er halvhårdt ramt af kliché-syge (Omikron har jeg dog ikke spillet)

Fremskridtene er primært alle dele af præsentationen, lidt bedre kontrol og et lidt mere velskrevet spil generelt.
BeanoBeanoSkrevet 16/06-15 14:12 
Ports/Remasters af Heavy Rain og Beyond: Two Souls kommer til PS4.

http://blog.eu.playstation.com/2015/06/16/heavy-rain-and-beyond-two-souls-are-coming-to-ps4
WikzoWikzoSkrevet 16/06-15 21:45 
Udgives kun i Europa. Man kan vist spille Beyond kronologisk nu.
BeanoBeanoSkrevet 19/11-15 16:15 
Beyond: Two Souls PS4 Remaster udgives digitalt d. 26 nov. med fysisk udgivelse sammen med Heavy Rain Remaster d. 2. marts.

Mere info her:
http://blog.eu.playstation.com/2015/11/19/beyond-two-souls-releases-digitally-on-ps4-26th-november/
millenniummillenniumSkrevet 20/11-15 08:54 
Kommer der også NYE spil til PS4... ? :-P
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 20/11-15 09:18 
Cool. Har ikke spillet nogen af dem endnu.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 04/12-15 14:27 
Nu lav standard sat... *suk*

"Quantic Dream addresses Beyond PS4 skin tone changes"
http://www.eurogamer.net/articles/2015-12-04-beyond-developer-quantic-dream-addresses-ps4-skin-tone-changes
OdinOdinSkrevet 04/12-15 15:13 
Ikke forstået. Lav standard sat af hvem? Dem der brokkede sig over det, eller Quantic Dream?
BeanoBeanoSkrevet 04/12-15 15:23 
Eurogamer der forsøger at gøre et stort nummer ud af... ingenting.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig