X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Light gun spil på din Supergun arkade?


Svar
nerosnerosSkrevet 22/09-13 01:23 
Tænkte på om det egentlig var muligt at benytte sig af light gun arkadespil på din Supergun. Vil det virke eller medfølger der en del problematikker i form af selve de forskellige spil og lys pistol plus skærm osv.
Bashful Neophyte
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-13 01:42 
Ifølge tråden er svaret vidst "nogen, men ikke alle":
http://www.jammaplus.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=32039&title=gun-games-with-supergun

Mirrors, sensor-bare og spil der kører medium resolution (det kan dit CRT ikke vise) er vidst hvor problemerne ligger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
nerosnerosSkrevet 22/09-13 15:06 
OK det virker egentlig ikke så spændende alligevel men godt at vide ;-) Tak!
Bashful Neophyte
ElgenElgenSkrevet 22/09-13 15:09 
En SuperGun er ikke andet end en PSU og en masse ledninger, så hvis du har en light gun der er kompatibelt med PCBet og ditto skærm, er det naturligvis intet problem.
Så jeg er bange for at jeg ikke helt forstår spørgsmålet; et cab er jo bare en trækasse };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 22/09-13 15:19, rettet 22/09-13 15:21 
Det er i praksis noget sludder. En stor del af de arcadespil der styres med pistoler etc. er dele af kontrollen bygget ind i kabinettet, fx med sensorer, potentiometre, motorer, kameraer og spejle (også gennemsigtige). I de fleste af disse tilfælde ville man ikke opnå noget der er spilbart, eller i hvert fald ikke noget der har meget med den originale spiloplevelse at gøre, bare ved at bruge en generisk lyspistol på en generisk CRT-skærm.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 22/09-13 15:37 
...også derfor jeg skrev at begge dele (skærm + light gun) skulle være kompatibelt med spillet.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
RJKRJKSkrevet 22/09-13 15:45 
Det virker ikke som om du har læst hvad jeg skriver.

Tingene kan være nok så kompatible, men der er i mange af tilfældene en række fysiske ting der er nødvendige, for at det er brugbart i praksis.

Så derfor er kabinettet ikke bare en trækasse, men helt nødvendigt for spiloplevelsen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
ElgenElgenSkrevet 22/09-13 19:05 
Definitioner/Smefinitioner...
Du får ret, og jeg...osv.
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig