X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Space Invaders over Brandts på Kulturnatten 4/10-13


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/09-13 00:56 
Jeg har lige lovet at jeg vil lade noget info gå ud om et arrangement der kommer til at foregå på kultunatten i Odense den 4. Oktober.

Her er beskrivelsen fra Facebook invitationen til Arrangementet som kan findes hér:
https://www.facebook.com/events/1376808722553040


Space Invaders over Brandts er en udstilling på Mediemuseet, der sætter fokus på den digitale barndom, 80ernes computerkultur - især Commodore 64. Udstillingen vil bl.a. indeholde arkademaskiner og Commodore 64-computere, som de besøgende kan spille på ganske gratis, et autentisk firser-teenageværelse samt en 3D væg, der præsenterer forskellige aspekter ved den tidlige computerspilskultur, bl.a. det grafiske udtryk, hacker- og crackermiljøet, demoer, 8 bit-musik og nutidens retrofascination af 80er-spillene.

På Kulturnatten d. 4. oktober åbner udstillingen på 3. sal med præsentation kl. 19, hvorefter der følger tre gratis koncerter i Brandts Auditorium, som byder på både elektronisk musik og visuelt show i form af lys, lasere, VJ-grafik, etc. De tre koncertnavne er Jeroen Tel, Ras Bolding og Oktronium.

20:00 - OKTRONIUM
Oktronium er et odenseansk musiker- og kunstnerkollektiv, der optræder maskeret, som en levende pulserende maskine. Der levnes god plads til improvisation i gruppens helt igennem elektroniske musik, som akkompagneres koncerten igennem af live-VJ-show designet specielt til lejligheden.

21:00 - RAS BOLDING
Ras Bolding stammer fra Odense, hvor han bl.a. er formand for Klub Golem. Bolding har spillet land og rige tyndt gennem en årrække og betjener sig bl.a. af håndspillet Commodore 64, synthesizere i lag, neonlys og laserstråler. Til koncerten medbringer han Kvartermesteren på bas og svenske Tess Fries på gæstevokal, synthesizer og lysvifter.

22:00 - JEROEN TEL
Hollandske Jeroen Tel er en af Commodore 64-musikkens legender. I firserne, som teenager, leverede han musik til spil som Cybernoid, Turbo Outrun, Hawkeye, 2400 AD, Alloyrun og mange flere. Musik, der dengang blev hørt af måske millioner af spilhungrende teenagere og som stadig remixes den dag i dag.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig