X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Child of Light


Svar
jaesjaesSkrevet 12/09-13 16:42, rettet 12/09-13 17:10 
Ubisoft har heldigvis valgt at bruge deres 2D-spilmotor fra de nye Rayman-spil til flere lækre 2D-spil. Ét af dem er Child of Light - et turbaseret RPG, der kan spilles alene eller i co-op (man kan både hjælpe hinanden med kampene og puzzles).

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=zXBbB4sfEpQ

Kommer til X360, Wii U, PS4, XBO, PS3 og pc i 2014.

Child of Light
KillerBean2KillerBean2Skrevet 12/09-13 16:50 
Er ret vild med stilen. 2D holder stadig 100% :)
AV Intelligent Terminal
jaesjaesSkrevet 12/09-13 17:06 
Og vil altid holde :)
WehnerWehnerSkrevet 12/09-13 17:07 
Ja, det ser lækkert ud. Kunne godt blive meget sweet i co-op.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
millenniummillenniumSkrevet 12/09-13 17:23 
Jeg ser det. Og elsker det.
The medium is the message.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 12/09-13 18:08 
Det ser super cool ud.
2D > 3D
slk486slk486Skrevet 12/09-13 18:14 
2D Art > 3D :P

Ja, ser top nice ud.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 12/11-13 19:40 
Child of Light PS4 demo walkthrough... puuurdy!

http://www.giantbomb.com/videos/gosh-child-of-light-sure-does-look-pretty/2300-8212/
SumezSumezSkrevet 12/11-13 20:03, rettet 12/11-13 20:05 
Jeg er ikke helt nede med rime-tingen.. mente hun at dialogen bliver mere poetisk af at det rimer?
Jeg er til gengæld nede med Grandia-kamp
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 13/11-13 04:59 
Det ser vildt interessant ud både grafisk og gameplay-mæssigt: Endelig er der nogen der samler kampsystemet fra Grandia op. Kommer der en fysisk udgave eller er det kun download?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
XiwanaXiwanaSkrevet 13/11-13 12:27 
Meget spændende - meget spændende, indeed. Flot-flot-flot og med et fantastisk soundtrack.
Håber da så sandelig, at det udkommer i fysisk format (især til WU'en, der tørster).
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 07/02-14 17:09 
Udkommer d. 30 april til ... pyha...

http://youtu.be/kpZzFV28ZQI
3of193of19Skrevet 06/03-14 12:26 
Der kommer også en deluxe edition med artbook, plakat, nøglering samt noget DLC gejl til PS3/4. PS udgaven har desuden crossbuy. Det er stadig en DLC kode der er i æsken så vidt jeg har forstået det, ikke disc.

Link...
slk486slk486Skrevet 06/03-14 12:32 
Det ser sådan ud, ja :(
j/k
SumezSumezSkrevet 06/03-14 13:01 
Amano måtte gerne have designet hele spillet! :) Savner ham i computerspil nu om dage.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/05-14 09:04, rettet 05/05-14 09:05 
Det ser simpelthen dybt betagende ud, det spil. Hvordan kan et hvilket som helst menneske IKKE lide videospil efter man har set dette?

IGN video review
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 05/05-14 10:38 
Min PS LE er ude og køre med posten. Håber den passer ind i postkassen, kunne være fedt med CoL når jeg kommer hjem fra arbejde senere.
3of193of19Skrevet 05/05-14 11:13 
Hurra for prokrastination med at komme ud af døren til træning. Fangede lige postbudetbpå vejen ud af døren mens han var igang med at skrive seddel.
SumezSumezSkrevet 05/05-14 11:36 
Jeg har også fået SMS fra PostDK i dag, så jeg må desværre nok på posthuset en af dagene når jeg kan nå det :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 05/05-14 12:25 
Hvaaa er der ikke døgnbokse i jeres nabolag?
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 05/05-14 14:06 
Ikke i nærheden anyway
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 06/05-14 10:32, rettet 06/05-14 10:33 
Jeg har læst, at spillet skulle være rigtig flot, men desværre ret dårligt. Fik det ikke 5 hos Edge?

Edit: http://www.edge-online.com/review/child-of-light-review/
3of193of19Skrevet 06/05-14 10:46 
Hmm har spillet ca 4 timer indtil videre. Det er meget charmerende. Spiller på Hard og det er en fin udfordring. Kampsystemet er en lidt simplificeret udgave af Grandia (kun 2 figurer, ikke noget positions gameplay), men den måden skal manage Iniculus til at heale ens figurer eller blænde fjender så man kan interrupte deres angreb gir en fin strategisk drejning. Keder mig i hvert fald ikke endnu.
SumezSumezSkrevet 06/05-14 11:32 
Dunwich>
Jeg har læst, at spillet skulle være rigtig flot, men desværre ret dårligt. Fik det ikke 5 hos Edge?

Stort set alle andre anmeldelser skamroser det. Jeg bestilte med det samme, da jeg så de positive anmeldelser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/05-14 17:30 
Det er download only, ikke?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 06/05-14 17:46 
Man kan faktisk købe en fysisk æske, men jeg tror desværre det er med en download kode

http://www.shopto.net/video-games/ps4/PS4CH19-child-of-light-deluxe-also-playable-on-ps3
3of193of19Skrevet 06/05-14 17:58 
Ja det er den jeg har. Artbooken der følger med er pæn men ikke særlig stabil, nøgleringen er meget flot, plaketen er rigtig fin, bare foldet for meget. DLC er en ekstra quedt der giver en ekstra spilfigur til ens party, samt et skin til Aurora.
SumezSumezSkrevet 08/05-14 23:56, rettet 09/05-14 00:04 
Den der Amano plakat er sindssygt flot, det er virkelig synd der er så mange folder i den for at få den til at passe i æsken!
Jeg kunne virkelig godt tænke mig at indramme den hvis ikke det var for det ene issue... er der ikke noget man kan gøre for at komme af med den slags folder?

edit: Google foreslår at stryge under et viskestykke, lægge i pres under glasplade, og montere på en skumplade. Men hvis nogen har erfaring med nogen af de metoder, er jeg da interesseret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 10/05-14 08:45 
Jeg har læst, at der er local multiplayer, men hvordan fungerer det. Jeg har svært ved at tro det er særlig sjovt efter at have set reviews.
Multiplayermuligheden er der for øvrigt ingen anmelder der nævner eller har fokus på.
3of193of19Skrevet 10/05-14 11:17 
Det går ud på at spiller 2 styrer Igniculus, den der lille flanmekugle.
Spiller man alene kan han styres med højre stick og så bruge lyse op til at heale ens figurer eller blænde fjender hvilket fører til at debet længere om at tage deres tur i kamp. Udenfor kamp kan fjender blændes for at undgå encounters, og der er nogle switches og kister der kun kan nås af Igniculus.
3of193of19Skrevet 12/05-14 18:07 
Også lige en ting til soundtracket: er det årets spilsoundtrack? Jeg endte med at købe albummet på iTunes. Smukt og intimt stille. Melankolsk men stadig opløftende.
BeanoBeanoSkrevet 12/05-14 19:45 
Kunne være jeg skulle checke det ud. Ved du om det er DRM-frit på iTunes?
--Skrevet 03/06-14 23:40, rettet 03/06-14 23:40 
Har spillet spillet en del timer nu, og må sige at kampsystemet begynder at kede mig jævn meget. Måske fordi jeg generelt har det svært med tur baseret kampsystemer. Synes ligeledes at hele skill træ systemer virker voldsomt rodet og overvældende. Synes stort set konstant man skal fylde skill points ind, og efterhånden trykker jeg bare derudaf.

Når det så er sagt, så er hele den grafiske flade + spilmekanikken dejlig afslappende, samt lækker fortalt historie, med noget af det bedste æstetik jeg længe har set i spil, i forhold til samtalerne personerne imellem (dybe basale emner, sat op på vers - agtigt). Alt går op i en højere enhed.

Er ved kapitel 7 nu.
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 04/06-14 00:17 
Spiller du på normal eller hard?
--Skrevet 04/06-14 07:03 
Normal
Spiller nu: Animal Soccer World
3of193of19Skrevet 04/06-14 08:15 
Ah der er problemet. Normal er designet mest til børn og casual spillere.
Spiller man på hard er der faktisk udfordring og en del strategi involveret ved brugen af Igniculus til at bremse fjender format få interrupts igennem osv.
--Skrevet 04/06-14 08:38 
Tænker ikke at det er sværhedsgraden for mit vedkommende, men mere at jeg personligt ikke bryder mig voldsomt om tur baserede kampsystemer :/ Synes hurtigt kampene bliver det samme om og om igen. Men kampsystemet og skill systemet er som sådan sikkert fint nok, bare ikke min boldgade :) Så er det godt at resten af spillet trækker så gevaldigt op.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 04/06-14 10:02, rettet 04/06-14 10:03 
m1chelsen>
Har spillet spillet en del timer nu, og må sige at kampsystemet begynder at kede mig jævn meget. Måske fordi jeg generelt har det svært med tur baseret kampsystemer.

Nu har jeg slet ikke fået spillet det endnu (hov) - men turbaserede kampsystemer bliver generelt bedre jo flere medlemmer dit party har. Eksempelvis har Final Fantasy 4 væsentlig mere strategiske kampe end Final Fantasy 7.
Med et spil hvor du kun har ét partymedlem kan jeg godt forestille mig at det hurtigt bliver ensformigt. :S Ligesom i Pokémon-spillene.

edit: Har dog også flere gange hørt det der med at man skal gå i en lang bue uden om Normal, og tage Hard for at få bare en smule udfordring.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 04/06-14 10:27, rettet 04/06-14 10:53 
Der er 2 personer i ens party, som man kan have aktive på samme tid. Derudover er der flere som man kan skifte med undervejs i kampen.
For mit vedkommende er det bare hele dette kampsystem som jeg finder uinteressant, og derfor giver det for mig ikke mening at smide sværhedsgraden op, da det blot vil trække kampene i langdrag :D Ville egentlig helst bare have kampene afsluttet ASAP, og nyde historien og puzzle / platform delen :D
Spiller nu: Animal Soccer World
HeroldHeroldSkrevet 04/06-14 12:33 
Hvordan er historien? Den er skrevet af Yohalem, som også dolkede historien i FarCry 3 ihjel, så jeg har ikke store forventninger til den.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
--Skrevet 04/06-14 12:54 
Historien bliver fortalt på en meget "eventyrlig" måde, som om det er en god bog, med en masse dialog karaktererne imellem. Følelserne bliver skildret virkelig godt, og ligeledes relationerne imellem de forskellige karakterer. Karaktererne besidder en sådan dybde, at man rent faktisk som spiller nærmest "føler med dem", og direkte ønsker at hjælpe dem med at nå deres mål.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 04/06-14 13:00, rettet 04/06-14 13:00 
Det lyder fantastisk. Lige præcis den egenskab mangler rigtig mange spil i dag (Witcher 2 var IMO en positiv undtagelse, som jeg også beskrev i den tråd)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
jaesjaesSkrevet 26/09-14 17:55 
Child of Light, Valiant Hearts og Far Cry 3: Blood Dragon blev åbenbart til ved at udviklerne internt fik lov til at pitche mindre projekter mellem de store titler, og Ubisoft har sagt de vil fortsætte med dette. De ser de som en måde at videreudvikle deres talenter uden at risikere at tabe en masse penge. Lyder som en god plan for alle.

http://www.computerandvideogames.com/477483/child-of-light-creators-become-core-team-at-ubisoft-montreal/
BeanoBeanoSkrevet 26/09-14 18:39 
Dejligt at høre. Håber de andre (få) store udgivere bliver inspireret af det.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig