X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Spil til når man er træt/syg/tømmermandsramt-tråden


Svar
jaesjaesSkrevet 03/09-13 15:47 
Vi kender nok alle det der med at have en dag, hvor man har lyst til at spille, men ikke orker noget alt for tungt pga. influenza, tømmermænd, for lidt søvn eller fem timer i et indkøbscenter. Eller hvad man nu synes er en dræber.

Men hvad dælen spiller man så? Specielt hvis det ikke skal være det oplagte valg - puzzlere - kan det være svært at finde på noget, der ikke er for belastende for en halvsmadret hjerne, men samtidig ikke alt for overfladisk. Men selv de puzzlere, der opfylder kriteriet, findes der ikke voldsomt mange af, efter min erfaring. Bare at skrue ned for sværhedsgraden er heller ikke altid lykken. Well, det er lige før tråden også bør bruges til at diskutere spildesign :)

Nå, men hvad synes I er sjovt at spille, når systemet ikke er til tung belastning?

Tre bud her fra:

Fable II (X360):
Ganske godt men også lidt overfladisk "objektivt" set, når man er frisk, så det passer ret godt til en dag, hvor man ikke gider det store. Den semi-frie udforskning og den hyggelige verden er her også et plus.

Defender's Quest (pc/Linux/Mac):
Er ikke voldsomt langt i det, men sammensmeltningen af RPG og tower defence er umiddelbart ret vellykket: Solid tower defence, hvor ens "party" er de enheder man placerer som "defence". De kan opgraderes, og der er simpel udforskning mellem kampene på et world map, hvor man bevæger sig fra punkt til punkt. Tilmed har spillet en hæderlig og letfodet historie, så RPG-siden er også ganske godt dækket ind.

Cloning Clyde (X360/pc):
Igen et spil der bliver bedre, når man er ramt af ufrivillig dvaskhed: En ganske fin blanding af puzzle og 2D-platform, hvor hver del ikke kan måle sig med rigtig gode spil i de to genrer, men det betyder mindre, når hjernen og kroppen er smådød.
DarkenDarkenSkrevet 03/09-13 19:01, rettet 03/09-13 19:01 
Det kommer selvfølgelig an på hvilke spil man kan lide til at starte med, så prøver lige en bred vifte af ting.

Trials Evolution er et spil hvor man kan stene over det samme hop i laaaang tid når man ikke har hovedet skruet rigtig på eller de lange mega maps der bare forsætter og forsætter og forsætter.

Worms, Risk, Bomberman og Magicka er gode både solo og hvis der er mere end én tømmermand i lokalet.

Scrolls hvis man er til kort/brædt/whatever spil. Da der er ranked, non-ranked, 3 versioner af AI og en god del AI challenges så er der lidt til hvad som helst.

Jeg synes også begge Trine spillene kan nævnes, jeg finder dem virkelig behagelige at spille.

Er man stadig halv fuld, så kan jeg godt lide at køre rundt i et af GTA spillene, ikke lave noget, bare køre rundt. Det samme i NFS, der er det selvfølgelig med speederen i bund rundt på motorvejene.

Hvis der skal skydes noget så er Day of Defeat Source altid et godt valg, ikke store maps, hurtig respawn. For en rusher som mig så kan jeg dø 10 gange mere end gennemsnits spilleren og stadig have det sjovt. Hvis man ikke ønsker at spille mod spillere, så er Borderlands 2 også hjernedødt nok til ikke at få en til at stresse.

Så er der de obligatoriske diablo/torchlight type spil. Dog synes jeg man allerede skal have et spil igang ellers orker man næsten ikke starte et spil.

Minecraft er altid et godt valg, hvad enten man har lyst til at grave efter ressourcer (nogle gange er monotont arbejde faktisk cool når man har de vilde tømmermænd og hjernen ikke ønsker at lave noget), bygge noget i creative mode eller min favorit, tage en backup af ens bedste map (endnu bedre et MP map) og så brænde eller sprænge alt i luften. Hvis man kan finde et godt map på planetminecraft så er det også værd bare at vade rundt og udforske.

Hvis alt andet fejler, så bliver der hevet et af de tunge skyts op af skuffen, i form af et af de game snes rpgs.

Da jeg ikke har haft et tv i meget lang tid og jeg ikke rigtig har råd til et ordenligt et (og der er mange andre ting jeg også skal/bør/vil købe) så har jeg desværre kun lige pc/ds spil at byde på.
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
nerosnerosSkrevet 03/09-13 20:56 
Street Fighter III: 3rd Strike

Eller

The Killing Blade PLUS

To uforenelige størrelser..

Har man drukket vin er det måske det første. Har man derimod drukket øl er det måske på plus siden. Har man drukket øl oven på vin..ja gæt selv!
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 04/09-13 00:24 
Uuulrik.
j/k
FancyPantsFancyPantsSkrevet 04/09-13 01:07 
Hvis jeg spiller FPS spil med alvorlige tømmermænd, så er det først jeg skal ud og råbe i den store hvide telefon.

Af en eller anden grund har bil/racing spil ikke samme effekt på mig, så jeg kan fint futte rundt i f.eks Forza dagen derpå.

Oftest ender jeg dog bare med at smide en film på, og til nøds spille lidt Pokémon på min DS, eller casual spil på min tablet imens filmen kører.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
millenniummillenniumSkrevet 04/09-13 09:04, rettet 04/09-13 09:04 
Jeg kender godt dilemmaet med at have lyst til at spille, men tømmermændende gør en døsig og svimmel. I den slags tilfælde er jeg til noget mere mellow og casual, så som Little Big Planet. Jeg kunne forestille mig at Journey ville være godt.

Hvis man ER fuld, så er det ret sjovt at spille racerspil, for at se hvor meget alkohollen præcist svækker køreevnen.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 04/09-13 09:17 
Bare ikke Wipeout på storskærm... så kommer man til at tale med slk's gode ven ;)
millenniummillenniumSkrevet 04/09-13 09:21 
FancyPants>
Oftest ender jeg dog bare med at smide en film på, og til nøds spille lidt Pokémon på min DS, eller casual spil på min tablet imens filmen kører.

Ja. Da jeg var studerende (læs: evigt fuld og/eller med tømmermænd), smækkede jeg altid fire timers The Simpsons på VHS maskinen og lod dagen rulle derudaf.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 04/09-13 09:37, rettet 04/09-13 09:37 
Gode, korte pause-spil som Pinball Arcade eller Sonic Generations... Eller generelt hvad man kan grave op fra sin XBLA-samling, så man ikke behøver skifte disc. Peggle?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 04/09-13 10:07 
Peggle, Angry Birds og et eller andet tower defense på tablet.

IKKE Super Hexagon (medmindre man igen skal ud og råbe i den hvide telefon)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 04/09-13 19:58 
Beano>
Bare ikke Wipeout på storskærm... så kommer man til at tale med slk's gode ven ;)

Har har :)
j/k
jaesjaesSkrevet 04/09-13 23:41, rettet 04/09-13 23:58 
Ja, (arcade)racere, som flere også nævner, synes jeg også kan være rart i nogle af situationerne - der sker jo generelt det, at når man først spiller mærker man ikke sin tilstand helt så meget, så med mindre man har 39,7 i feber, eller rigtigt alvorlige tømmermænd, kan simple men hektiske spil, a la arcaderacere, nok give lidt ekstra adrenalin og dermed et lille skud friskhed. WipeOut-hastighed, holder jeg mig dog normalt fra i den her sammenhæng :) De klassiske Need for Speed, tror jeg derimod vil være the sweet spot - må prøves af på et tidspunkt :)

Darken>
Worms

de obligatoriske diablo/torchlight type spil.

Ja, de to typer spil havde jeg glemt - de passer godt til formålet.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 05/09-13 01:05 
Jeg er næsten altid træt og/eller syg, og når jeg har tømmermænd, er jeg ikke i stand til at spille nogen former for spil :)
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 05/09-13 09:05 
Måske ville Hard Ball være godt? Tempoet taler i hvert fald til en feber-svækket dreng.... :)

Link...
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig