X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ballmer trækker sig som CEO hos Microsoft


Svar
Per SPer SSkrevet 23/08-13 15:45, rettet 23/08-13 15:45 
Kilde: Gamesindustry

Steve Ballmer is to retire as Microsoft CEO within the next year, the company has revealed today.

Ballmer will oversee the choice of his successor before taking retirement and remain as CEO during that process. The Microsoft board has appointed a special committee chaired by lead independent director John Thompson and including chairman of the Board ... Se hele indlægget
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
109 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
Per SPer SSkrevet 23/08-13 15:45, rettet 23/08-13 15:45 
Kilde: Gamesindustry

Steve Ballmer is to retire as Microsoft CEO within the next year, the company has revealed today.

Ballmer will oversee the choice of his successor before taking retirement and remain as CEO during that process. The Microsoft board has appointed a special committee chaired by lead independent director John Thompson and including chairman of the Board Bill Gates, chairman of the Audit Committee Chuck Noski and chairman of the Compensation Committee Steve Luczo.

"There is never a perfect time for this type of transition, but now is the right time," commented Ballmer. "We have embarked on a new strategy with a new organization and we have an amazing senior leadership team. My original thoughts on timing would have had my retirement happen in the middle of our company's transformation to a devices and services company. We need a CEO who will be here longer term for this new direction."

"The board is committed to the effective transformation of Microsoft to a successful devices and services company," added Thompson. "As this work continues, we are focused on selecting a new CEO to work with the company's senior leadership team to chart the company's course and execute on it in a highly competitive industry."

With the NASDAQ opening to the news of the voluble executive's departure, Microsoft stock has seen a sharp pre-market trading rise of over 9 per cent to $32.4 at the time of writing.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
ElgenElgenSkrevet 23/08-13 16:10 
developers Developers Developers! DEVELOPERS!!!....
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
BeanoBeanoSkrevet 23/08-13 16:13 
Det var dog på tide!

Gad vide hvor mange gange han måtte vågne op med et afhugget hestehovede i fodenden af sengen, før han "fik ideen"?
ElgenElgenSkrevet 23/08-13 16:18 
Men skal vi da ikke lige snuppe et stykke med Ballmer fra hans prime time };-P

På slap line...
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
JmogJmogSkrevet 23/08-13 16:31 
Fantastisk!
slk486slk486Skrevet 23/08-13 16:34 
Det har nok taget tid at sætte det rigtige spin på den fyring! :)
j/k
la0sla0sSkrevet 28/08-13 22:30 
Yep. Fyring

Bye-bye
Hvad sker der?
millenniummillenniumSkrevet 29/08-13 09:00 
Beano>
Det var dog på tide!

Gad vide hvor mange gange han måtte vågne op med et afhugget hestehovede i fodenden af sengen, før han "fik ideen"?

Sikkert også nogen som har kogt hans børns kaniner. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 29/08-13 09:18 
Beano>
Det var dog på tide!

Kender ikke rigtig noget til Microsoft's business, og var slet ikke klar over at Ballmer var skidt for firmaet. Hvad er det han "gør forkert"?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 29/08-13 09:23 
Og så skal vi også lige have:
http://www.youtube.com/watch?v=IY2j_GPIqRA
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 09:31, rettet 29/08-13 09:44 
Sumez>
Kender ikke rigtig noget til Microsoft's business, og var slet ikke klar over at Ballmer var skidt for firmaet. Hvad er det han "gør forkert"?

Omvendt, hvad har han "gjort godt"?

Det vil vist være hurtigere at liste.

Edit: Artikel der er værd at læse:
http://finance.yahoo.com/news/steve-ballmer-s-nightmare-is-coming-true-181558610.html

Et par mere:
http://www.forbes.com/sites/adamhartung/2012/10/26/wake-up-ballmer-is-driving-microsoft-off-the-cliff/
http://www.netnetweb.com/blog/top-10-reasons-why-steve-ballmer-has-failed-microsoft%E2%80%99s-ceo
slk486slk486Skrevet 29/08-13 09:34 
Leveret en "developers, developers, developers" meme?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 09:37 
Den komiske faktor er en sølle trøst, i bedste fald :P
SumezSumezSkrevet 29/08-13 10:52, rettet 29/08-13 10:54 
Beano>
Omvendt, hvad har han "gjort godt"?

Det ved jeg ikke? Jeg skriver jeg ikke ved noget om det, det er derfor jeg spørger jo :)
Den sidste artikel forklarer det godt, synes jeg.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 10:57 
Ja ja så ;)

Men læs artiklerne - syntes de dækker omstændighederne udmærket imo.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-13 12:00 
Spændende. Hvis de så herefter formår at få vendt skuden, efter 12 års total mangel på innovation, tager jeg virkelig hatten af :)
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 29/08-13 12:01 
Hvis deres kovending med XO er en indikator, viser de da omstillingsvillighed :)
j/k
SumezSumezSkrevet 29/08-13 12:04 
KillerBean2>
Spændende. Hvis de så herefter formår at få vendt skuden, efter 12 års total mangel på innovation, tager jeg virkelig hatten af :)

12 års mangel på innovation, men til gengæld 12 år med nogle af de bedste produkter de nogensinde har lavet. Windows 7, SQL Server, Visual Studio, TFS, Xbox 360.. det er ikke deres produktion der fejler noget.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 29/08-13 12:06 
@Sumez: Er det med vilje du lyder som en hjernevasket kylling?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 12:11, rettet 29/08-13 12:11 
@slk: Problemet er at deres pludselige XBO kovendinger er ikke drevet af et filosofiskifte eller visdom hos ledelsen i spildivisionen, men pga. konkret negativ modtagelse hos forbrugerne (dårlige preorders) og indie udviklere der sagde fra. Lidt det samme som Windows 8.1.
slk486slk486Skrevet 29/08-13 12:13, rettet 29/08-13 12:15 
Ja helt enig, ligesom Vista -> Windows 7 og Windows 8 -> Windows 8 SP 1, men min pointe var bare at det *kunne* indikerer en omstilling :)
j/k
SonicSonicSkrevet 29/08-13 12:14 
Lige på kornet Beano.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-13 12:15 
@Sumez

Seriøst? .... Windows 7 eksisterer kun, fordi der skulle findes en hurtig løsning på det cluster fuck, som Vista bestod af. Og 360'eren er noget af det mest usle hardware, der nogensinde er blevet sendt på gaden. Har du helt glemt den vanvittige fejlrate, den lagde ud med?

Dominans og kvalitet er ikke det samme.
AV Intelligent Terminal
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 12:18, rettet 29/08-13 12:19 
@slk: Jeg tænkte f.eks. på det med de tvang Metro/Tiles ned i halsen på forbrugerne ved bevidst (af politiske årsager) at fjerne valgmuligheden i W8 - noget de godt vidste var upopulært - og så genindføre valgmuligheden i 8.1 efter markedet reagerede negativt. Pissesmart :P
WehnerWehnerSkrevet 29/08-13 12:19 
Hvis man udelukkende (be)dømmer Xbox 360 på launch-versionens fejlfyldte hardware, så har man et meget snævert perspektiv.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 29/08-13 12:39 
dRxL>
@Sumez: Er det med vilje du lyder som en hjernevasket kylling?

Jeg tror det er på tide, du bare tier stille, og prøver at tænke lige over hvordan du selv lyder. Jeg har ikke tid til at svare på, eller overhovedet tage imod dine konstante provokationer. Du burde være for gammel til den slags.


KillerBean2>
Seriøst? .... Windows 7 eksisterer kun, fordi der skulle findes en hurtig løsning på det cluster fuck, som Vista bestod af.

Vista var forfærdeligt, men udover Windows 2000, som var fornuftigt for sin tid, synes jeg at Windows 7 er klart det bedste i den produktlinje. Man kan kritisere det for mange ting, men jeg synes det gør et fornuftigt job af at appellere til deres forskellige målgrupper og følge lidt bedre med på sikkerhedsfronten (hvor de også står overfor den klart største udfordring netop pga. udbredelsen).
Jeg siger ikke det er et perfekt produkt, men et klart fremskridt for firmaet, der ryster meget af den kritik af sig, som Windows især fik opbygget gennem 90'erne.

Og 360'eren er noget af det mest usle hardware, der nogensinde er blevet sendt på gaden. Har du helt glemt den vanvittige fejlrate, den lagde ud med?

De første udgaver var rimelig sløvt på hardware, men sådan opererer de fleste hardware-producenter desværre, og der spares hvor der spares kan. Jeg tænker dog ikke på hardwaren, men på deres evne til at sende et produkt på gaden med fokus på at tilfredsstille både forbrugere og udgivere, gøre det venligt for udviklere, og opbygge et imponerende tredjeparts-bibliotek (sammenlignet med forgængeren især), og online-delen (primært XBLA) der gav alle konkurrenterne baghjul.

Microsoft har alle de skyggesider man kan finde i enhver amerikansk IT-korporation, men sammenlignet med tiden FØR Ballmer kom til (omend jeg ikke tror han har haft noget med det at gøre), er der kommet adskillige MS-produkter til, som jeg er virkelig glad for, sammenlignet med... ja, absolut ingen førhen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-13 12:41, rettet 29/08-13 12:43 
360'eren er da et kedeligt stykke hardware, uanset hvordan man vender og drejer den.

Hvad kan den, udover at være et gaming-alternativ til din PC? Størrelsen og prisen er det eneste, jeg kan komme i tanke om. Den skriger lige så meget sex som Ugebladet Søndag. I mit hoved, kan et produkt ikke være "godt", hvis det ikke har højere ambitioner end markedsandel.
AV Intelligent Terminal
slk486slk486Skrevet 29/08-13 12:53 
@Beano: Ja - så nøgagtigt det samme som med XO;) Nu hvor Matrick er væk og Ballmer på vej ud, kunne det indikerer en ny era.
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-13 14:18 
Jeg har egentligt heller noget imod Microsoft's produkter som sådan. Det er mere deres holdning, der gør mig ked af det. De minder mig ret meget om skurken i The Italian Job (2003), der hvor de snakker om, hvad de drømmer om at bruge alle pengene på, og han så svarer, at han vil have alt det, de andre vil have. Det er jo dybt usympatisk.

Microsoft har altid været sådan: "Hvad laver de andre? Godt.. Det skal vi også lave" og ikke "Hvad kunne være fedt at lave? Yes.. Vi gør der fanme!". Jeg håber lidt, at det var Ballmer, der var skyld i det, og der nu kommer andre boller på suppen.

Vil dog ikke sætte penge på det :/
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/08-13 15:08 
Er de ikke allesammen sådan?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-13 15:16 
Langt hen ad vejen, jo. Men skulle det være en god undskyldning? :D
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 29/08-13 15:21, rettet 29/08-13 15:21 
Nej, jeg kan bare ikke se nogen årsag til at forvente den slags af Microsoft af alle firmaer. :)
Deres pt. største konkurrent, Apple, gør jo præcis det samme, de er bare bedre til at brande deres produkter så folk ser det som noget nyt. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 29/08-13 15:25 
Måske men den store forskel er at Apple gør det først og bedst, mens MS først "får ideen" når den er blevet en succes for andre og så kommer haltende med deres halve løsning.
dRxLdRxLSkrevet 29/08-13 15:26 
Sumez>
dRxL>
@Sumez: Er det med vilje du lyder som en hjernevasket kylling?

Jeg tror det er på tide, du bare tier stille, og prøver at tænke lige over hvordan du selv lyder. Jeg har ikke tid til at svare på, eller overhovedet tage imod dine konstante provokationer. Du burde være for gammel til den slags.

Jeg for min del bliver rimeligt provokeret af hvor kategorisk du udtaler dig om emner hvor det skinner tydeligt igennem at du ikke har tilstrækkelig indsigt i det givne området men kun skamroser den lille flig du kender til.

Det ville være en stor hjælp for mig hvis du begyndte at skrive en masse forbehold ind i dine kategoriske udtalelser.

F.eks. "Ud fra mine erfaringer med med X,Y og Z finder jeg at Y er bedre end X og Z på følgende punkter", hvilket er en meget mere ærlig måde måde at melde sine holdninger ud på, og gør det meget lettere at vurdere værdien af dine udsagn i forhold til hvilke perspektiver du har været i stand til at holde dine erfaringer op imod.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
SumezSumezSkrevet 29/08-13 15:29, rettet 29/08-13 15:29 
Jeg sammenligner nyere Microsoft-produkter med ældre Microsoft-produkter, hvor kompliceret kan det være? Du behøver ikke få alting skåret ud i pap.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 29/08-13 15:50, rettet 29/08-13 15:59 
Apple har bare fattet, hvordan man gør ting lækre. De tager noget godt og gør det lidt bedre.

Microsoft disker altid op med en halvhjertet skamløs kopi.

Tror egentlig heller ikke så meget, det er Ballmer, der er skyld i det. I forbindelse med den nye film om Steve Jobs, læste jeg en artikel, hvor det ret hurtigt blev slået fast, at der nok aldrig ville blive lavet en film om Bill Gates. Manden er simpelthen for kedelig. Det er jo så også bare den mangel på farve, der gennemsyrer firmaet.

Når det kommer til stykket, er Microsoft's problem nok bare, at de egenskaber, der er praktiske at have, når man går efter at opnå monopol, har negativ indflydelse, når markedet pludselig ændre sig, og man er tvunget til at omstille sig.
AV Intelligent Terminal
millenniummillenniumSkrevet 30/08-13 09:05, rettet 30/08-13 09:07 
Apple har gjort to ting rigtigt ift MS. Meget rigigt.

1) De baserer produkterne på en teknologi, som fra starten har en defineret holdbarhedsdato. Derefter starter de forfra på en ny teknolgi. På den måde undgår de den tekniske gæld, som mange teknologibaserede virksomheder kæmper med og bruger unødigt mange ressourcer på at drifte.

2) De sørger får at deres egne produkter konkurrerer internt. iMac slås mod MacBook. MacBook slås mod iPad. osv. Windows (version underordnet) er resultatet af en intern ugidelig hos MS.

MS har gjort det stik modsatte på begge punkter.
The medium is the message.
Zzap!Zzap!Skrevet 02/09-13 02:00, rettet 02/09-13 02:05 
Nævn eet revolutionerende eller bare rigtigt nytænkende produkt *nogensinde* fra microsoft.

At ingen kan dét, siger for mig alt.

Det med at plagiere kan adresseres fint med det gamle citat, om at gode kunstnere kopierer, mens store kunstnere stjæler.
Forskellen er mellem blindt og naivt at abe efter. Hvor den oprindelige tanke kun kan blive fortyndet, forvansket og misforstået.
Og så at stjæle, som er at internalisere gode, eller helst fantastiske ideer, og gøre dem til ens egne, ved at forstå dem til bunds.


Sumez>
dRxL>
@Sumez: Er det med vilje du lyder som en hjernevasket kylling?

Jeg tror det er på tide, du bare tier stille, og prøver at tænke lige over hvordan du selv lyder. Jeg har ikke tid til at svare på, eller overhovedet tage imod dine konstante provokationer. Du burde være for gammel til den slags.

Bra fuck'n vo BTW. :-P
Man skal ikke engang spilde tid på at ignorere ham.
Born to kill space
JmogJmogSkrevet 03/09-13 01:12 
Xbox Live

Nytænkende... måske ikke decideret. Det er jo noget der bygger på fortiden. Online på PS2 og Dreamcast for eksempel. Men revolutionerende - det må man sige. Det blev lanceret i Xbox/PS2 generationen, men Live (og PSN) har på mange punkter totalt forandret hvordan konsolspil fungerede i Xbox 360 og PS3 generationen.

At købe spil online uden at sætte en fod i en forretning.
At nemt og simpelt kunne finde folk online at spille med. Matchmaking, vennelister, online highscore lister, cloud saves.
I den kommende generation tages det er skridt videre med mulighed for at streame gameplay online, på sigt game via streaming, fjernstyring af konsollen uden at være hjemme etc.

Alt sammen afledt af at Live kom til den første Xbox. Det må da siges at være revolutionerende indenfor konsolgaming.
TheDukeTheDukeSkrevet 03/09-13 11:44 
Jmog
At købe spil online uden at sætte en fod i en forretning.
...
Alt sammen afledt af at Live kom til den første Xbox. Det må da siges at være revolutionerende indenfor konsolgaming.

Nej. Afledt af at Steam havde succes med det på PC.
Zzap!Zzap!Skrevet 03/09-13 12:51 
Som du selv skriver, så er ingen af ideerne i live nye overhovedet. De havde været tilgængelige på både PCer og konsoller i forskellige versioner og udførsler siden 80erne (faktisk siden 70erne hvis vi tæller Plato med)
At det var revolutionerende eller om udførslen er specielt god vil jeg heller ikke mene. I denne generation har det stået mere eller mindre lige, hvis noget med en fordel til Sony fordi de var gratis.
360 er først for nylig nået op på 50% af basen som er online, og det inkluderer den begrænsede gratis service. Så kan man spekulere på hvor mange faste betalende kunder der er. Det løber meget hurtigt ind i at skulle betale for at betale. Hvis du allerede har købt et dyrt spil, skal du også betale for at få lov at spille online, endda med brugerens egne maskiner som host.
Så er spørgsmålet om den oprindelige service på den første xbox var revolutionerende?
Nej, for den var ikke specielt veludført og den nåede aldrig op på en betydelig del af brugerbasen. Jeg tvivler på at der var mere end ganske få der købte konsollen på grund af det.
Tiden var ikke moden på det tidspunkt til at satse så hårdt på online, set ud fra hvor mange forbrugere der ville få glæde af det og hvor stor en fordel det ville give på markedet. Alle ideerne var så indlysende (også at det ville blive vigtigt med online services *på et tidspunkt*) og gammelkendte, at de var kommet i denne generation alligevel, live eller ej.
Born to kill space
OdinOdinSkrevet 03/09-13 13:20, rettet 03/09-13 19:35 
Nej. Afledt af at Steam havde succes med det på PC.

Steam launchede først i 2003 og havde ikke rigtig succes med ret meget i sine første leveår. Den første trediepartstitel blev først sat til salg i deres onlineforretning i 2005 og det var ikke før i 2007 at de fik overtalt et par af de større etablerede udgivere til at komme med på vognen.
Hvis vi skal tale prior art, så kan vi sikkert også finde eksempler på andre forsøg før både Valve og Microsoft gjorde det. Det er trods alt ikke idéer som har krævet guddommelig inspiration at se potentialet i. Det er vel egentlig også lidt ligegyldigt hvem der gjorde ting først, for ellers kan vi også tilskrive Microsoft æren for det bugnende smartphone- og tabletmarked vi har idag (hvilket jeg tror meget få mennesker vil).
Det må da alt andet lige være meget mere relevant at tale om, hvem der gjorde det først med succes, og her må Microsoft da siges at være de første der for alvor knækkede nødden og fik mainstream succes med digital distribution på en embedded platform. Egentlig var jeg lige ved at ændre "embedded platform" til det mere begrænsede "konsol" i stedet, da jeg kom i tanker om iPod, men så slog det mig, at iPod jo faktisk slet ikke havde itunes indbygget før iPhone kom frem.

Hvad angår snakken om Ballmers evner og værdi som leder, er jeg ikke uenig i, hvad der hidtil har været postet. Microsoft har under hans ledelse været efterløbere på en lang række områder, hvor de kunne have været markedsledere. At kalde ham en decideret failure synes jeg dog der er et pænt stykke vej til. Enhver aktionær med respekt for sig selv ville have stemt ham ud, hvis det var tilfældet. Jeg kender godt nok ikke mange i IT-sektoren, der vil beskrive ham med samme kærlige ord som f.eks. Jobs, men som et par stykker har pointeret, har han formået at holde Microsoft i konstant vækst (gennemsnitligt 16% årligt, faktisk) siden hans tiltræden og det er meget få CEOer i selskaber af den størrelsesorden, der kan sige det samme.

Der lader også til at være en tendens til at se på Microsoft fra et konsumentperspektiv, og de fleste glemmer altså, at der hvor Microsoft for alvor slår deres folder (og tjener deres penge) er i business-to-business segmentet. Her har de altså, trods lidt sløv start, under Ballmers ledelse været rigtig godt med både på desktop-, server- og cloudfronten. De har formået på få år at gøre sig til en seriøs konkurrent på virtualiseringsområdet som VMware har siddet hårdt på. De har tonsvis af populære serverløsninger for selv-hostede virksomheder. De har stærke business-orienterede svar på alle Googles SaaS-løsninger (Office365, Exchange, CRM, m.v.) plus en hel masse andet, som ingen af deres konkurrenter har samlet i ét økosystem. Deres cloud-løsninger baseret på Azure er blandt de hurtigste og mest stabile på verdensplan. Ydermere er de gået fra at erklære Linux krig omkring årtusindskiftet til idag at være den største bidragsyder til projektet og på .NET-fronten er C# og Visual Studio gået hen og blevet en overordentligt populær combo, som jeg hørt rigtig mange udviklere, der til dagligt arbejder med dem, tale godt om. Så blandt de mange punkter, hvor Microsoft bliver udpeget som værende tabere, kan man altså også finde rigtig mange tiltag, som er blevet til under Ballmers ledelse, hvor Microsoft idag står meget stærkt.

For at nuancere billedet lidt kan jeg anbefale denne leder fra Ars Technica:
http://arstechnica.com/information-technology/2013/08/microsoft-needs-a-new-ceo-who-probably-doesnt-exist/
Zzap!Zzap!Skrevet 03/09-13 21:27, rettet 04/09-13 00:57 
Som der står i artiklen (som jeg fwiw mener virker lidt konstrueret, hovedsageligt med det formål at skabe et alternativt synspunkt til det gængse), så er business markedet mere og mere ved at flyde sammen med konsum, og er ved at miste den altafgørende magt det havde før i tiden til at kanonisere standarder.
Hele .net, C# og hvad det ellers hedder er jo proprietær opkog af allerede eksisterende sprog og miljøer og gør ikke noget væsentligt bedre end dem. Mens det binder folk til firmaet og har alle problemerne fra f. eks. Java og C++.

Live var ligesom de andre microsoft produkter, som tablets, telefoner og virtuelle assistenter, måske nok før produktetkategorien fik sit konsum gennembrud, men hverken først med ideen eller overbevisende godt eller visionært.
Born to kill space
SeventhSunSeventhSunSkrevet 04/09-13 08:27 
Zzap du er fuldkommen vanvittigt, hvis du ikke kan se, hvad Live gjorde for konsolgaming.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 04/09-13 09:24 
SeventhSun>
Zzap du er fuldkommen vanvittigt, hvis du ikke kan se, hvad Live gjorde for konsolgaming.

Det kan ikke kun være derfor... :-p
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-13 12:21, rettet 04/09-13 13:05 
:-D Din røv må være misundeligt over al den trafik der går den forbi.

SeventhSun>
Zzap du er fuldkommen vanvittigt, hvis du ikke kan se, hvad Live gjorde for konsolgaming.

Kan jeg lige få et resumé af præcist hvordan så?
Born to kill space
JmogJmogSkrevet 04/09-13 14:40 
Du kunne jo læse min post længere oppe.
WehnerWehnerSkrevet 04/09-13 15:56 
Ja, det er så åbenlyst, at man ikke rigtig kan bruge tid på at forklare. På godt og ondt ændrede Live konsolgaming. Længere er den ikke.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Zzap!Zzap!Skrevet 04/09-13 21:42 
Min pointe er, at der ikke var tale om en revolution på nogen måde i den generation hvor live startede. Hverken kvalitetsmæssigt eller i uptake.
Det er først i denne generation at det har gjort en væsentlig forskel.

Det svarer lidt til at påstå at firma X revolutionerende ved at sende smartphones på gaden før iPhone.
Det havde været åbenlyst for enhver, at produkttypen ville slå igennem på et tidspunkt og teknologien havde været på plads i et godt stykke tid.
Det var et spørgsmål om den rette udførsel og tilgang.
Born to kill space
jaesjaesSkrevet 04/09-13 23:55, rettet 05/09-13 00:21 
Du misser vist essensen - MS var de første til at lave en vellykket (i bred forstand) all-in-one-tjeneste, som selv Sony og andre har lånt fra. At MS brugte to forsøg ændrer ikke på, at Live om ikke andet var semi-revolutionerende i andet forsøg. Apple har jo også lavet mindst ét produkt (MessagePad), der ikke slog voldsomt meget igennem, mens et senere produkt i samme kategori gjorde (iPhone eller iPad, afhængig af definition).

Så MS har formået præcis det samme med Live som fx Apple ofte har formået - ikke at være de første med en tjeneste eller produkt, men at være de første med et meget velmodtaget og "genre"-skabende af slagsen. Noget der ikke er nævnt er, at MS med "Live 2" faktisk har en stor andel i, at folk fik øjnene op for indiespillene. Så der er ret meget ved Live 2, der sammenlagt gjorde den til noget særligt.
109 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig