X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Dying Light


Svar
JmogJmogSkrevet 16/08-13 06:44 
Det ser godt nok sjovt ud. Det ser ud som om de har kopieret alle parkour-elementerne fra Mirror's Edge og sat dem ind i et openworld-zombiespil med ordentlig 1st person nærkamp. At der er så stor forskel på hvordan man er nødt til at spille om dagen/natten virker også rigtig interessant.

Det udkommer til næste år på både den nuværende og kommende generation af konsoller.

12 minutters gameplayvideo
slk486slk486Skrevet 16/08-13 07:57 
Ja, det ser interessant ud i et market ganske mættet af Zer. Ganske godt klaret :)
j/k
HeroldHeroldSkrevet 16/08-13 23:38 
Jeg kan se rigtigt meget af Dead Island i det, men det ser ud til at det bliver en langt mere solid singleplayeroplevelse - jeg glæder mig lidt. :D

Men jeg tror til gengæld også at jeg har svært ved at blive træt af zombier. De gode spil der kommer som fx Dead Rising, er det hele værd :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 17/08-13 00:17 
Jeg håber en dag vi får Romero spillet over dem alle, men indtil da er Dead Island det der kommer tættest på 70'erne og 80'erne.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/08-13 01:20, rettet 17/08-13 01:22 
Uden at have set ret meget fra de gamle Romero-film, hvordan mener du så at Dead Island er tættere på dem end andre zombie-spil?
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/08-13 01:34 
Stemningen. Art direction. Det er svært at sætte en finger på, men det er første gang jeg har følt at jeg rente rundt i en zombie film fra 70-80.
j/k
HyakotakeHyakotakeSkrevet 17/08-13 11:07 
Jmog>
At der er så stor forskel på hvordan man er nødt til at spille om dagen/natten virker også rigtig interessant.

Der er også stor forskel på, hvordan man spiller Minecraft om dagen og om natten :-D Det lyder som totalt ligegyldig hype i stil med "fiske-AI"... men tag ikke fejl; jeg kommer til at bruge mange timer på det her spil!
spectrespectreSkrevet 17/08-13 11:48 
Har også lige set den 12min video, og jeg tænkte straks, "wow, det ligner en blanding af Dead Island og Mirrors Edge". Til sidst så man så at det var Techland der havde lavet det, og så gav det mening :)

Jeg kan heller ikke få nok af zombie spil, og det ser ud til at Dying Light også har weapon customization ligesom Dead Island. Man ser da en kæmpe rambo kniv i spillet med strøm til.

Spændende twist at de bliver fast zombies om natten. Dead Island spillene havde en god atmosfære, og man stoppede helt op i spillet når man hørte en af de der tank zombier brøle i det fjerne. Ser frem til at se mere om dette spil.
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
JmogJmogSkrevet 28/09-13 14:35 
Så fik jeg prøvet det. Virker endnu bedre end det så ud i videoen og det var endda uden dag/nat cyklussen.

Techland har udtalt, at de er i alfa, så der er meget gode chancer for at vi allerede ser det i starten af 2014.

Vind er i øvrigt vanvittigt imponerende i det spil. Udover blade, buske, træer, baldakiner osv, så er selv det tøj, som folk har på, påvirket af vind.
JmogJmogSkrevet 01/02-15 18:32, rettet 01/02-15 18:34 
Der har været en masse negative kommentarer om spillet online, fordi anmeldere ikke har fået spillet i god tid og fordi den fysiske udgivelse er forsinket.

Skid hul i det.

Spillet er fremragende. Nærkampsdelen er endnu bedre end i Dead Island-spillene, parkour-delen er noget af det bedste jeg har prøvet i et spil (slår snildt Mirror's Edge der) og det ser drøngodt ud på PS4. Jeg er ti timer inde i det og det bliver bare bedre og bedre efterhånden som jeg låser op for flere og flere evner. I ren underholdningsværdi, så kan jeg ikke komme på noget i nyere tid der ligger på samme niveu bortet fra Far Cry 4.

Lidt gameplay:

Den økonomiske måde at komme af med en zombie uden at slide på våben:
http://youtu.be/t5CJ4WJ0Zj8

Zombie bbq:
http://youtu.be/t_7O34pwqY0

At flygte i vild panik:
http://youtu.be/EU54K16pq9o

Lås op for dropkicks så tidligt som muligt. Det er SJOVT:
http://youtu.be/kS5gUgWlcjU
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/02-15 18:35 
Har været frem og tibage med et køb.... Tror jeg venter med en lille nedsat pris, og slår til :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 01/02-15 18:39 
394kr på US PSN ;-)
JmogJmogSkrevet 02/02-15 14:08 
14 timer inde i det. Jeg er dybt afhængig. Det er ualmindeligt tilfredsstillende at dropkicke zombier. Hastighed man løber med, højden man rammer dem i - det hele har effekt på hvor langt de flyver. Super tilfredsstillende.

Byen er også virkelig veldesignet og STOR. Og så er jeg endda ikke engang kommet til anden halvdel af den endnu.
enfenenfenSkrevet 02/02-15 14:08 
Hvordan er det i forhold til Dead Island?
What is the Matrix?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/02-15 16:27 
Er der nok at lave? Af små quest som er sjove? I far cry 4 syntes jeg de var lidt kedlige.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 02/02-15 19:01, rettet 04/02-15 19:19 
enfen>
Hvordan er det i forhold til Dead Island?

Bedre på alle områder.

Kampdelen er meget lig den, så hvis man kunne lide det i Dead Island, så vil man elske det her. Der er den samme følelse af at man svinger håndgribelige våben, som rammer specifikke steder på modstanderne, hvis kroppe reagerer derefter. Det er så blevet krydret med parkour, slides og dropkicks, som gør kampe meget sjovere. Våbendelen, med mulighed for opgraderinger og mods, er velkendt men simplificeret. Det er ikke længere nødvendigt at finde specifikke lokationer til at opgradere. Du kan gøre det hvor som helst nu, hvilket bare er sjovere.

Hele level-up delen er meget mere interessant, da det ikke længere blot påvirker, hvor meget skade du giver og om du kan bruge et specifikt våben. Efter 14 timer låser jeg stadig op for nye evner, der giver mig nye muligheder i mine kampe mod zombier. Der er også et godt incitament til at variere hvad man gør i spillet, da det man gør leveller et matchende skill tree op. For eksempel, jo mere man benytter sig af parkour, jo mere stiger man i level i agility og kan åbne for nye parkour-evner. Jo mere man smadrer zombier, jo mere åbner man for hvad man kan gøre med sine våben. Jo mere man sørger for at samle forsyninger, jo bedre bliver man til at udnytte dem.

Grafikken er markant bedre og mere poleret. Jeg er endnu ikke rendt ind i nogen glitches. Zombiernes animationer er flotte og der er en ret god variation i hvordan de bevæger sig. Ikke kun mellem typer men også blandt de "almindelige" zombier bevæger de sig forskelligt, hvilket kan gøre konfrontationer uforudsigelige.

Styringen er perfekt. Hvor Dead Island føltes "tungt" i det, når man bevægede sig, føles det responsivt og hurtigt her, hvilket også matcher, at man laver alle de her vilde parkourstunts. Der er ingen frustration forbundet med parkour-delen heller, da de virkelig har poleret den, så man aldrig føler, det er spillets skyld, hvis man falder og brækker alle lemmer. Det er så tilfredsstillende at lave et langt hop til ens sandsynlige død og så lige gribe fat i en afsats med fingerspidserne.

I gameplayet er der også mange ting, der spiller ind og sørger for at holde en på tæerne. Eksplosive kastestjerner, håndvåben og tønder med benzin er effektive måder at nakke zombier på, men høje lyde tiltrækker virals; superhurtige zombier, som kan klatre efter dig, når du er i sikkerhed for alle andre. Deres skrig i det fjerne kan hurtigt gøre en paranoid. Du er derfor motiveret til ikke at tage den "nemme" udvej og bare sprænge fjenderne i luften. Omvendt, så er der zombier i hazmat-suits med iltflasker på ryggen, som bare er SÅ fristende at slå hul på og se blive revet gennem luften inden de eksploderer.

Missioner er der rigeligt af. De historiebaserede har indtil videre været ret gode, men sidemissionerne er også rigtig underholdende. Det er en zombieapokalypse, så det vrimler med mere eller mindre skøre individer, om har hver deres måde at takle det hele på. En meget stor del af det er fetch quests, men de føles ikke ens, fordi de steder man kommer til og de uforudsete omstændigheder der indtræffer er så forskellige.

Noget der virkelig også gør sit til at man ikke løber tør for ting at lave er også hvor sjovt det bare er at rende rundt og lege verdens bedste parkour-galning(tm) og at eksperimentere med forskellige måder at slå zombier ihjel på. Man opfinder nærmest sine egne små achievements on-the-fly. Rundt omkring er der zombiefælder i form af for eksempel en mur med spid på. Når der er zombier i nærheden af sådan en, så er det svært ikke at stoppe op og se hvor mange man kan sparke ind i den.

Missionerne er gode, men jeg skal konstant minde mig selv om at tage dem, fordi jeg ofte bliver distraheret af alt det andet. Det er et af de spil, hvor jeg sidder på arbejdet og tænker "vil jeg ud at spise en stor bøf og gå i biffen... eller gå hjem og spille noget mere Dying Light". Og vælger det sidste.
BeanoBeanoSkrevet 04/02-15 17:14 
Lyder jo godt og jeg er fristet... men zombie spil hænger mig efter hånden ud af halsen. Æv... :P
WehnerWehnerSkrevet 04/02-15 17:19 
Præcis sådan har jeg det også. Der er ellers mange på min venneliste, der spiller det.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
BeanoBeanoSkrevet 05/02-15 08:49 
Kan det passe at disk udgaven først kommer d. 27 feb mens download versionen kan købes nu?

Det er da helt gak.
SumezSumezSkrevet 05/02-15 08:51 
Det er fremtiden!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/02-15 08:53 
Bliver uden mig som medspiller :)
AmbyAmbySkrevet 05/02-15 09:30 
Det er da skønt at den allerede kan fås for 400 kr på PSN US. Kun 50 kr mere end de billigste fysiske. Sådan skal det være.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/02-15 09:39 
Beano>
Kan det passe at disk udgaven først kommer d. 27 feb mens download versionen kan købes nu?

Det er da helt gak.

Den blev udskudt i sidste øjeblik. Det er virkelig underligt :/ Men tilgengæld får man vidst noget DLC med den fysiske udgave, hurray!

Jeg synes spillet ser sjovt ud, men om det bliver lige i dag jeg får det spillet, eller om en måned rører mig ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/02-15 10:24, rettet 05/02-15 10:27 
Amby>
Det er da skønt at den allerede kan fås for 400 kr på PSN US. Kun 50 kr mere end de billigste fysiske. Sådan skal det være.

Faktisk kr 121 dyrere. Bilka reklamerer for spillet til kr 429,- ... at de så ikke kan sælge det endnu er lidt "hovsa" :)
AmbyAmbySkrevet 05/02-15 11:37 
Hvordan er 429 kroner kontra 400 kroner, 121 kr dyrere?
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 05/02-15 11:47 
Jeg læste forkert. Jeg henviste til prisen på kr 550 i den danske PSN Store.
BeanoBeanoSkrevet 26/08-15 22:26 
Demo på både PSN og XBL nu.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig