X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Galak-Z: Rogue-like shmup med 80'er anime-stil


Svar
JmogJmogSkrevet 07/08-13 21:05 
Det ser godt nok interessant ud. Lead designeren snakker virkelig godt for sin sag og der bliver vist en dejligt stor mængde gameplay. Det ser jeg frem til at spille på PS4.

Udvikler-interview med læssevis af gameplay
91 emne(r).
« < 1 2

Svar
3of193of19Skrevet 09/08-15 21:08 
dRxL>
Lidt vildt at de har lavet save game systemet på en måde så det kan smadre sig selv. Er det almindeligt indenfor spil i dag?

Tænker at det er relativt nemt at undgå ved at have saves delt op i to dele og så skrive til den ældste del, uden at røre den nyeste. Når skrivningen er gennemført, signeres den nye skrivning med en checksum, som tegn på at det er gået godt. På den måde kan man højest miste tilbage til sidste gang man gemte.

Jeg tror det er lidt bevidst. Det er meningen man ikke bare kan genstarte en bane hvis man dør, man skal lave hele sæsonen igen (5 baner), hvor man så starter med 250 salvage for hver crash coin man havde da man døde.
Så hvis man slukker spillet efter man har startet en bane, skal man starte sæsonen forfra.
Man kan lukke spillet mellem baner og så spille videre næste gang, men medmindre man tager en backup af savet, enten på USB eller cloud, kan man kun prøve en bane én gang.
Problemet kunne så vare være at spillet ikke tydeliggør hvornår der gemmes når man er færdig med en bane, da der ikke kommer en "game saved" prompt.
Tror faktisk spillet bevidst sletter din resume save såsnart du starter en bane, for så at opdatere den når du kommer tilbage til basen, enten efter succes eller død, så man ikke kan slukke og starte igen hvis man skulle dumme sig i starten af en bane.
3of193of19Skrevet 09/08-15 21:16, rettet 09/08-15 21:16 
Kan vi i øvrigt få ændring i titlen til tråden? Rogue-like er lidt mere passende end open-World :)
WehnerWehnerSkrevet 09/08-15 21:22 
Altså sådan?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 09/08-15 22:26, rettet 09/08-15 22:27 
dRxL>
Tænker at det er relativt nemt at undgå ved at have saves delt op i to dele og så skrive til den ældste del, uden at røre den nyeste. Når skrivningen er gennemført, signeres den nye skrivning med en checksum, som tegn på at det er gået godt. På den måde kan man højest miste tilbage til sidste gang man gemte.

Sådan troede jeg de fleste gjorde, især spil der saver hele tiden som Dark Souls osv.
Mener det er Arkham Knight der også har en decideret "hent dit næstseneste save" funktion som en slags sikkerhedsnet?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 09:37, rettet 10/08-15 09:38 
Jmog>
Ok, pauserne sker stadig, men det virker som om det er sjældnere. Framerate når lortet brænder virker dog højere.

Det virker generelt mere smooth efter updaten (2.4GB!) men jeg oplevede også et par pauser - noget Kazdal kalder en "gross bug" så forhåbentligt noget de arbejder på at fixe helt!

Juddering er der stadig men muligvis lidt mindre.
SumezSumezSkrevet 10/08-15 09:43 
Er 2.4 GB lidt eller meget på en PS4?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 10/08-15 09:46 
Den måde han patcher på er ret underligt. Selve spillet fylder også ca 2,5 GB, og begge patches der har været ude var på det samme. Som om han bare overskriver hele spillet istedet for at patche de relevante filer.
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 09:47, rettet 10/08-15 09:48 
Jeg syntes det er meget for et relativt mindre spil som Galak-Z.

@3of19: Det er også min tanke. Total udrulning af hele spillet igen.
SumezSumezSkrevet 10/08-15 09:48, rettet 10/08-15 09:49 
Ok, så er vi helt enige.

3of19>
Den måde han patcher på er ret underligt. Selve spillet fylder også ca 2,5 GB, og begge patches der har været ude var på det samme. Som om han bare overskriver hele spillet istedet for at patche de relevante filer.

Det er mit indtryk at noget lignende helt generelt er standarden for alle spil på PS4, som det også var på PS3. Jeg forstår slet ikke at det ikke er muligt at lave det mere optimalt - og det er helt klart maskinens allerstørste akilleshæl i min optik. Folk har så hurtige internetforbindelser i dag, at udviklere bare sløser med den og diskpladsen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 09:51, rettet 10/08-15 09:54 
Det er langt fra standarden - der er mange spil der anvender delta patching (f.eks. Driveclub, LBP3). Men hvis en update faktisk indeholder mange ændrede assets (ikke kun programkode), betyder det bare meget data der skal rulles ud.
Store updates behøver heller ikke betyde at spillet fylder mere efter det er downloaded og installeret.
SumezSumezSkrevet 10/08-15 10:03 
Det er meget meget meget sjældent de assets der fylder meget bliver opdateret i en patch :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 10:06, rettet 10/08-15 10:10 
Det er ikke korrekt - det sker jævnligt ellers vil man ikke se updates over 1-2GB som ikke tilføjer nyt indhold.
SumezSumezSkrevet 10/08-15 10:16 
Det er da også rimelig underligt så ofte man netop så det på PS3 i forhold til at det næsten aldrig sker på X360, på trods af at størstedelen af spillene er multiplatform.

(skal ikke kunne udtale mig om XO)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 10:20, rettet 10/08-15 10:21 
Fordi patching metoden er/var mindre effektiv - hele spil (inkl. uændrede assets) rulles stadig ikke ud, med mindre udviklerne vil.
BeanoBeanoSkrevet 10/08-15 18:47 
Soundtrack ude...

https://scntfc.bandcamp.com/album/galak-z-the-dimensional
JmogJmogSkrevet 10/08-15 22:43 
Yes! Nåede endelig til mission 5 i sæson 2 og gennemførte den i første forsøg. Elsker det her spil.
3of193of19Skrevet 11/08-15 01:44 
Har du prøvet sæson tre allerede? Damn AIen synes at få et ordentligt skub opad, figterne synes at være langt mere agile og uberegnlige...
JmogJmogSkrevet 11/08-15 05:43 
Jep. der blev skruet op for mængden af svære fjender. Det matchede fint mit niveau. Indtil videre.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-15 08:03 
Kun nået til 2-4 hvor jeg er blevet klasket flere gange. En gang hvor skibet var godt opgraderet og havde masser af health, men i et uopmærksomt øjeblik fanget i et trals hjørne og flugt hæmmet af klister-planterne - bang bang død! Virkelig god underholdning, og jeg er normalt ikke til roguelike spil :D
JmogJmogSkrevet 11/08-15 09:25 
Juke-funktionen, der gør en i stand til at "hoppe" over fjender og skud i halvandet sekund er simpelthen guld værd. Den eneste funktion jeg efterhånden ikke har inde på ryggraden er at bruge skjoldet, når jeg er i mech form. Glemmer det konstant.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-15 09:36, rettet 11/08-15 09:36 
Jeg glemmer konstant både juke og skjoldet - ja det skal jo ikke være for nemt ;)
JmogJmogSkrevet 11/08-15 11:37 
Juke er nærmest en nødvendighed, når en Mech charger mod dig. Istedet for at prøve at undvige eller flygte, så boost direkte mod ham og juke over. Så er der så meget afstand mellem jer, at man kan få en masse gode skud ind på ham, inden han kommer så tæt på at du bør gør det igen.

Med flere mechs kan det give nogle ekstremt flotte (og svære) dueller. Må se at optage nogen af dem. Når man klarer tre mechs på én gang bliver man helt forpustet og føler sig som en gaming-gud bagefter.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-15 12:00 
Ok, det vidste jeg ikke man kunne (juke over altså), har kun brugt det til at undgå skud :)

Det vil jeg prøve - tak!
JmogJmogSkrevet 11/08-15 18:16 
Tror det kan bruges mod alt bevægeligt bortset fra de største asteroider.
BeanoBeanoSkrevet 14/08-15 17:22, rettet 14/08-15 17:58 
Update v1.03 ude...

-=Performance / Stability=-
+ Fix sporadic hitching in Space Hulk and Raider Base dungeons
+ Performance improvements to enemy death and misc. explosions
+ Performance improvements in cave dungeons
+ Auto-pause the game when the PS4 controller disconnects

-=Gameplay=-
+ Fix loss of input after attempting to grapple certain projects
+ Fix episode 3-5 sometimes being incompletable when in Recovery mode
+ Fix 'Can't Touch This' trophy

edit: Intet fix af juddering dog, og oplever stadig pauser. Slut.
JmogJmogSkrevet 15/08-15 12:20 
Du mener 1.04
JmogJmogSkrevet 15/08-15 12:31 
De tidlige missioner er rigtigt gode til hvis man vil træne sine mech-evner. Her spiller jeg hele 1-3 igennem stort set udelukkende som mech. Det var dødskægt:
https://youtu.be/b45kJKtb7X8
BeanoBeanoSkrevet 15/08-15 12:34 
Jmog>
Du mener 1.04

Jeg mener 1.03 ;)

Versionsnr. er lidt ude af sync ift US, men samme ændringer.
JmogJmogSkrevet 15/08-15 12:50 
Sjovt. Så er jeg med :-)
JmogJmogSkrevet 15/08-15 14:34 
Sjov detalje. Den animerede sekvens der kommer med ens skib efter man warper ud af en mission, er en anden, hvis man primært har været mech under missionen.

Eller det er i hvert fald min teori, for jeg har kun set den en enkelt gang og det var efter en mission med 95% mech-tid.
3of193of19Skrevet 15/08-15 15:59 
Synes det kommer an på om man er mech når man afslutter missionen.
Du mener det lille ekstra hvor han transformer tilbage til skib?
JmogJmogSkrevet 15/08-15 16:04 
Ahh, det kan være det er det. Plejer altid at slutte som skib.
JmogJmogSkrevet 16/08-15 17:26 
Sæson 3 gennemført. Efter at være død på bossen første gang jeg mødte ham, prøvede jeg at goggle tips til strategi, da jeg godt nok synes han er hård. Jeg fandt intet, så jeg var MEGET tilfreds med at mit andet forsøg lykkedes. Og det endda i recovery mode, så jeg måtte stealthe helt vanvittigt forbi fjenderne for at finde mit stash inden jeg turde gøre forsøget igen.

Hot tip: Bossen er usårlig. Flygt og undvig som bare pokker.
dRxLdRxLSkrevet 20/11-19 21:29 
Kom til at købe det til switch, og performance virker til at være meget ujævn. Faktisk uspileligt for mig. Fik mig til at starte det op i steam versionen som jeg har haft liggende i årevis, som heldigvis kørte perfekt, og hvor jeg også nogenlunde kunne klare mig.

Morale: der er nok en grund til at switch versionen som udkom for nyligt kun koster 27 dkr :-/

... men fedt endelig at få spillet det lidt. Det er jo ganske godt og nervepirrende i sin hensynsløshed overfor spillerens frustrationer og tidsforbrug.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/11-19 19:12 
Anede ikke det fandtes til Switch. Havde nok købt det, hvis ikke du havde skrevet det performer så dårligt. Nøjes med at genspille PS4 versionen ved lejlighed.

Egentlig en skam. Der er efterhånden en del eksempler på gode Switch ports.
dRxLdRxLSkrevet 21/11-19 19:27 
De kører nok med noget helt andet. Minimum nvme, sandsynligvis noget datacenter baseret SAN et eller andet.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/11-19 20:19 
Tror du kom til at svare i den forkerte tråd :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 21/11-19 22:20 
Jeg tror du har ret ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 21/11-19 23:09 
Jeg synes godt nok også postulater om Switch hardware pludselig blev skruet op til 11 :-D
BeanoBeanoSkrevet 19/12-19 14:21 
Jeg kan se der kommer en fysisk udgave til både PS4 og Switch i februar...

https://www.coolshop.dk/produkt/galak-z-void-skulls-of-shogun-bone-fide-platinum/23489Z/
JmogJmogSkrevet 03/05-20 22:49 
Faldt for fristelsen, da det var på tilbud og købte det til Switch. Ved ikke om de har patchet det siden du købte det, men performance er absolut spilbar. Det kører fint det meste af tiden og det er et rigtig fint håndholdt spil. Gameplayet holder stadig.

Vær opmærksom på at der er to udgaver af spillet til Switch - The Void og Variant S. Sidstnævnte er f2p skrald med microtransactions. Giver slet ingen mening, når man kan få “det rigtige” spil til under en 50’er.
91 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig