X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Galak-Z: Rogue-like shmup med 80'er anime-stil


Svar
JmogJmogSkrevet 07/08-13 21:05 
Det ser godt nok interessant ud. Lead designeren snakker virkelig godt for sin sag og der bliver vist en dejligt stor mængde gameplay. Det ser jeg frem til at spille på PS4.

Udvikler-interview med læssevis af gameplay
91 emne(r).
1 2 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 07/08-13 21:05 
Det ser godt nok interessant ud. Lead designeren snakker virkelig godt for sin sag og der bliver vist en dejligt stor mængde gameplay. Det ser jeg frem til at spille på PS4.

Udvikler-interview med læssevis af gameplay
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 07/08-13 21:12 
Det ser rigtig spændende ud, men hold op hvor er navnet ringe fundet på.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 29/10-14 12:05 
Arkiveret twitch stream fra forleden. Ser virkeligt lovende ud :)

http://www.twitch.tv/raptr/c/5367182
JmogJmogSkrevet 29/10-14 12:24 
Der er da egentlig endnu ikke kommet en udgivelsesdato, vel?
BeanoBeanoSkrevet 29/10-14 12:33, rettet 29/10-14 12:33 
Han siger i streamet at de regner med januar på PS4 og andre platforme bagefter, men ikke noget fast endnu.
BeanoBeanoSkrevet 14/07-15 16:17 
Bekræftet udgivelse i US d. 4 august, så mon ikke den kommer her dagen efter? :)
JmogJmogSkrevet 14/07-15 16:44 
Yes! Yes!! Endelig. Det har jeg glædet mig til siden den første video, og så er det lige om snart. :-)

Hov... det er jo første tirsdag i måneden. Også kendt som "den dag de nye IGC titler går live". Kunne vi mon være så heldige at det er en af den måneds PS Plus titler?

(hvis ikke, så er det dog et køb for mig alligevel)
BeanoBeanoSkrevet 14/07-15 16:49 
Næppe for spillet er allerede en del af deres sommerkampagne i US.
JmogJmogSkrevet 14/07-15 17:03 
Rabatter. We love them long time.

"This year’s PLAY lineup will feature four titles on PS4, including Journey, N++, GALAK-Z, and Everybody’s Gone to the Rapture – all available for pre-order starting today. Even better, PlayStation Plus members will receive a 20-percent discount when pre-ordering PLAY 2015 games.
But that’s not all: Pick up two or more PLAY titles through August 18 and receive a PS Store coupon* for 10 percent off an entire cart purchase, via our Game More, Save More offer.

Full PLAY 2015 Schedule
PS Plus Pre-Order Price Regular Price

7/21 Journey
(PS4 / PS3)* $11.99 $14.99

7/28 N++
(PS4) $15.99 $19.99

8/4 GALAK-Z
(PS4) $15.99 $19.99

8/11 Everybody’s Gone To The Rapture
(PS4) $15.99 $19.99"
JmogJmogSkrevet 14/07-15 17:05 
Journey er gratis for mig, da jeg allerede har det til PS3 (crossbuy, wohoo!) men Galak-Z og Rapture får mig snildt op på kriteriet for kuponen.
BeanoBeanoSkrevet 14/07-15 17:09 
Det er US only :P
JmogJmogSkrevet 14/07-15 17:31, rettet 14/07-15 17:33 
Ingen problemer, det er min US konto også ;-)

*Edit: Ups, glemte at jeg ikke har Plus på US kontoen. Nåja, chancen for rabat på spillet i EU hvis man har plus er da ikke umulig.
Bede-xBede-xSkrevet 14/07-15 17:36, rettet 14/07-15 17:49 
Rapture og N++ er obligatoriske for mig, Galak-Z skal jeg se lidt mere af. PS4 er dælme kommet i omdrejninger det sidste halvår og så er det en herlig tendens at se flere af de spil jeg holdt af i sidste generation - fx EDF, Super Meat Boy, N+ - følge med over på Playstationen i denne :)

EDIT: Burde rabatterne ikke postes i PS Store tråden frem for her, så man ikke overser dem?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 14/07-15 21:55 
Jo, det gør jeg lige.
BeanoBeanoSkrevet 15/07-15 09:10 
Eurogamer preview...
http://www.eurogamer.net/articles/2015-07-15-outer-space-is-wild-in-galak-z

Og trailer fra E3...
https://www.youtube.com/watch?v=txVsvoZMBq0
BeanoBeanoSkrevet 24/07-15 22:21, rettet 24/07-15 22:25 
17-Bit har lige afsløret at man også spiller som mech - ser lækkert ud. Fedt de har klaret at holde hemmeligt så længe :D

Gameplay demo:
http://www.ign.com/articles/2015/07/24/galak-zs-mecha-form-changes-everything-about-space-combat

Edit: Giant Bomb Quick Look:
http://www.giantbomb.com/videos/quick-look-ex-galak-z-the-dimensional/2300-10526/

Opstartssekvensen er at for sej :D
JmogJmogSkrevet 25/07-15 13:03 
Som om jeg ikke var solgt nok i forvejen. Give it to meeeee.
JmogJmogSkrevet 04/08-15 15:26 
Endnu ikke nogen dato for EU versionen. Den sidder fast i cert. Det gider jeg ikke vente på, så jeg har lige købt det på US PSN og sat min PS4 til at downloade det. Glæder mig til jeg er kommet hjem fra arbejde. De tidlige indtryk fra amerikanerne tyder på at det er præcist så godt som vi havde håbet på.
JmogJmogSkrevet 05/08-15 02:50 
Har fået spillet en halvanden times tid og det er pissegodt. Styringen skal man lige vænne sig til, men den er bundsolid, så jeg kan konstant mærke jeg bliver i stand til bedre manøvrer.

Her er mit på randen af katastrofe møde med to fjendtlige skibe for første gang:
http://youtu.be/FOlEdMIeyAI

En halv time efter denne klodsede kamp var jeg allerede langt bedre til at manøvrerede i kampens hede.

Jeg har ikke engang låst op for mech-mode eller grapple-kloen og jeg hygger mig gevaldigt.
BeanoBeanoSkrevet 05/08-15 09:09 
Spillet er oppe i EU PSN Store nu :D

Kr 119,20 hvis man er PS+ medlem, ellers kr 149,-.
BeanoBeanoSkrevet 05/08-15 18:19 
Troede det skulle være 60fps? Ellers er der en juddering som snyder...
JmogJmogSkrevet 05/08-15 19:17, rettet 05/08-15 19:17 
60fps med drops. Lægger slet ikke selv mærke til det. Har du hentet patchen? Der skulle være en ret stor performanceforskel.
BeanoBeanoSkrevet 05/08-15 19:25 
Ja. v1.01 mener jeg det er. Syntes frameraten er konstant juddery :P
BeanoBeanoSkrevet 06/08-15 09:17 
Jake Kazdal (@Jkooza) tweetede dette i nat:

"Well we have made some *massive* performance gains this week for a patch that will hit early next week!! OH YEEAAH"

Så der er stadig håb, bare kedeligt at endnu et spil sendes udfærdigt ud :(
JmogJmogSkrevet 06/08-15 09:49 
Jeg ved hvad du mener nu. Frameraten er faktisk rigtig god, men på underlige tidspunkter er det som om alting fryser i et halvt sekund. Skete faktisk også flere gange med musikken i end credits sekvensen, da jeg gennemførte sæson 1 i går.

Halløj Mech mode! Det gør gameplayet langt mere varieret på den fede måde.
BeanoBeanoSkrevet 06/08-15 09:53 
Pauserne (ifm. load/save?) har jeg også bemærket men jeg taler om den konstante juddering - altså ujævn scrolling/bevægelse. Ligner et pacing problem og ikke performance :P
JmogJmogSkrevet 06/08-15 09:56 
Hmm, lige det har jeg ikke bemærket. Jeg tænker på sådan noget som at du er i en kamp og så fryser alting i et splitsekund. Det er ikke konsekvent hvornår det sker. Kan spille i flere minutter hvor det er flydende. Det er som om den taber en frame og lige skal tænke sig om inden den næste bliver rendered.
BeanoBeanoSkrevet 07/08-15 10:16 
Godt nok et vanedannende spil når man først kommer i gang :)

Ren Demon's/Dark Souls når man dør og skal ud og finde ens gear/loot igen - hvis man altså har mønter nok sparet op til et retry :)

Når man gennemfører en sæson, kan man så starte fra næste sæson selv uden mønterne? Har ikke gennemført sæson 1 endnu, så derfor...
JmogJmogSkrevet 07/08-15 16:47 
Jeps. Gennemførsel af en sæson gør at den næste er tilgængelig ude fra hovedmenuen.

Enormt tilfredsstillende som man kan udnytte omgivelserne. Hvis det virkelig brænder på og man er i undertal og alle missiler er brugt - FLYGT og find noget lava, som man kan fly-by bombardere med lasers, så forfølgerne drukner i lavabobler. Eller spikeblomsterne. Eller elektroblomsterne. Eller... ja, der er masser af variation. Muligheden for at snige sig ind på fjender ved at fyre sin thruster af, mens man er udenfor deres rækkevidde, og så bare lade sig drive efter dem, til man er tæt nok på og så transmogriffe til en fucking gundam og lave et charge attack bagfra med sit lasersværd.

Det holder satme. Endelig en værdig konkurrent til Rocket League som årets spil.
3of193of19Skrevet 08/08-15 01:11 
Ville bare være rart hvis man i det mindste fik repareret skade når man slutter en mission. Træls når man ikke har penge til de sjove upgrades. :(
3of193of19Skrevet 08/08-15 09:30, rettet 08/08-15 09:30 
Nåja, og få lov til at beholde de crash coins man ender en sæson med. Totalt nederen at have 2500 salvage første forsøg I sæson 2 og så skulle starte med 250 næste gang :(
SumezSumezSkrevet 08/08-15 10:38, rettet 08/08-15 10:39 
Mønter? Loot?
Lyder mere som en roguelite end et shmup ud fra den måde i snakker om det her spil? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 08/08-15 10:43 
Det er det også :)
JmogJmogSkrevet 08/08-15 11:45 
Jep. "Banerne" (som er ret store) er procedurally generated. Det gælder også hvilke fjendetyper der er og hvilke patruljemønstre de har. De har AI, som reagerer forskelligt alt efter hvordan kampene går. Det kan tage flere minutters intens dødsballet at nedkæmpe almindelige fjender. Der er realtime physics, skud og eksplosioner kan skubbe ret kraftigt til dit skib/mech. Der er brugbar mulighed for stealth. Der er reel dybde i måderne man kan styre sit fartøj på. Jeg finder ofte på nye strategier.

Det er fremragende. Ren Macross The Game.
JmogJmogSkrevet 08/08-15 20:42, rettet 08/08-15 20:45 
Tid til hjemmelavede gameplay videoer fra sæson 2:

Tre mod en:
https://youtu.be/FG3Tyf0Tt2w

Først to Dreadnoughts og derefter mech mod mech:
https://youtu.be/qvjRUnw-fik

De vidunderlige måder man kan kombinere omgivelserne og kast af fjender:
https://youtu.be/tk-j_li1yVQ

Det er pissefarligt at kæmpe i nærkamp som mech, men det er dødtilfredsstillende:
https://youtu.be/vFONNViZNwk

Desværre crashede mit spil da jeg gennemførte 2-3, så jeg må begynde forfra med sæsonen. Dejligt at missionernes rækkefølge og mål er randomized. Så bliver det aldrig kedeligt.
3of193of19Skrevet 08/08-15 21:32 
Så lige din 3-1 video. Du kan faktisk bruge sværdet mod fjender du har nuppet med grappling hook. De KAN god slå igen efter et par sekunder, men man kan lige få 2-3 sving ind nemt inden man kyler dem væk igen.
Synes det er den nemmeste måde at klare de der med frontskjoldet.
JmogJmogSkrevet 09/08-15 06:03 
Godt tip. Det skal prøves.
JmogJmogSkrevet 09/08-15 06:29, rettet 09/08-15 06:30 
Patch 1.03 er live i US. Sakset fra Neogaf:

Here are the build improvements you'll find in Patch 1.03 which just went live for SCEA / the Americas. Thanks for all of your continued feedback and support! :D

-=Performance / Stability=-
+ Performance improvements to missiles, explosions and most enemy units
+ Potential fix for corrupted save data when a crash occurs after completing a level
+ Potential fix for periodic hitching

-=Audio=-
+ Reduced frequency of combat barks
+ Add SFX Volume slider
+ Various fixes for audio being cut short and repeating or misplaced dialogue

-=Gameplay=-
+ Potential fix for grapple issues with Mech
+ Potential fix for White Tusk never dying
+ Increase transform speed by 50% and queue up input during transformation
+ Fix issues with pickups disappearing or being unobtainable
+ Add confirmation prompt when starting a new Season if resume data exists
+ Fix Reaper mission being unfinishable when in Recovery mode
+ Fix 'Can't Touch This' trophy being awarded incorrectly

-=Visuals=-
+ Fix z-fighting on space junk
+ Add missing movie subtitles
BeanoBeanoSkrevet 09/08-15 09:57 
Ikke videre opmuntrende i betragtning af hvor dårligt det kører :(
I dag havde jeg 6-8 pauser midt i en intens kamp med en stak fjender - ekstremt frustrerende. Havde også et game crash i går men mistede ikke progress.
JmogJmogSkrevet 09/08-15 09:59 
De ting de nævner om performance lyder da lovende. Jeg har US udgaven så jeg får lige testet om jeg kan mærke det.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-15 10:01 
Dette?
"Performance improvements to missiles, explosions and most enemy units"

Lyder ikke som om det vil fixe den konstante juddering f.eks. (ikke pauserne)
3of193of19Skrevet 09/08-15 10:40 
Nice. Spillet åd min save efter at komme tilbage til basen efter 2-4, nok fordi jeg slukkede spillet for hurtigt. Fedt at et spil med et rogue-like save system ikke viser et ikon når spillet gemmer :(.
JmogJmogSkrevet 09/08-15 11:00 
Beano>
Dette?
"Performance improvements to missiles, explosions and most enemy units"

Lyder ikke som om det vil fixe den konstante juddering f.eks. (ikke pauserne)

Det er jo flere forskellige performance-ting, så det kan jo være det indirekte også vil forbedre juddering.
DunwichDunwichSkrevet 09/08-15 12:32 
Det er egentligt ikke særlig betryggende læsning, alt det her. Har selv set frem til spillet i snart et år nu, og så lyder det til at være The Witcher 3 om igen. For helvede da.
JmogJmogSkrevet 09/08-15 13:05 
Det er slet slet ikke så slemt som det lyder. Jeg er meget sjældent generet af det. Det er et fantastisk spil. Et af de bedste i år.
3of193of19Skrevet 09/08-15 13:34, rettet 09/08-15 13:35 
Synes det er en rimelig faux-pas at der ikke er et ikon der popper op mens der gemmes...
Det var lige to timer lige i skraldespanden.
JmogJmogSkrevet 09/08-15 13:43 
Efter patchen synes jeg performance er blevet bedre. Kampe med adskillige store fjender har en bedre framerate. Synes heller ikke jeg har set nogen af de der frys-i-et-sekund pauser.
BeanoBeanoSkrevet 09/08-15 15:46 
Lyder godt ;)
dRxLdRxLSkrevet 09/08-15 17:27, rettet 09/08-15 17:47 
Lidt vildt at de har lavet save game systemet på en måde så det kan smadre sig selv. Er det almindeligt indenfor spil i dag?

Tænker at det er relativt nemt at undgå ved at have saves delt op i to dele og så skrive til den ældste del, uden at røre den nyeste. Når skrivningen er gennemført, signeres den nye skrivning med en checksum, som tegn på at det er gået godt. På den måde kan man højest miste tilbage til sidste gang man gemte.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
JmogJmogSkrevet 09/08-15 20:49 
Jmog>
Efter patchen synes jeg performance er blevet bedre. Kampe med adskillige store fjender har en bedre framerate. Synes heller ikke jeg har set nogen af de der frys-i-et-sekund pauser.

Ok, pauserne sker stadig, men det virker som om det er sjældnere. Framerate når lortet brænder virker dog højere.
91 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig