X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Kan man bruge Wii Classic Controller på Wii U?


Svar
KTCKTCSkrevet 04/08-13 19:33, rettet 04/08-13 21:13 
Jeg har købt en Classic Controller til Wii, og har en Wii U samt Zombi U (og Nintendo Land) på vej.

Nu er det store spørgsmål bare, om jeg kan bruge Classic Controlleren til Zombi U multiplayer, eller om det SKAL være Pro udgaven, som hører til Wii U?

Bonusspørgsmål: Kan jeg bruge den med andre spil, der understøtter Wii U Pro udgaven?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BlumarinaBlumarinaSkrevet 04/08-13 19:41, rettet 04/08-13 19:44 
Classic Controlleren kan desværre ikke bruges i Zombi U. I multiplayer skal du have fat i en Pro Controller eller en Wii Remote + Nunchuck.

Jeg ved at Classic Controlleren bl.a. virker i Need for Speed: Most Wanted, Sonic & All-Stars Racing Transformed, FIFA 13 og Pikmin 3. Du kan sikkert finde en liste over ALLE WII U spil, som undersøtter Classic Controlleren, et sted på nettet.
KTCKTCSkrevet 04/08-13 20:01, rettet 04/08-13 21:13 
Tak for svaret.

Det var da ærgerligt og rent ud sagt noget pis, at man ikke kan bruge den i Zombi U, når de både understøtter Wii U Pro Controller og Wii Remote/Nunchuk combo. Jeg har nemlig svært ved at vænne mig til, at de har byttet om på knapper og analogsticks på Wii U Pro udgaven, for på den almindelige Wii Classic Controller, sidder de som ønsket :/

Er Zombi U til at styre med Wii Remote/Nunchuk combo, eller skal man bide i det sure æble og smide en masse penge efter en controller, som man muligvis kun kommer til at bruge til multiplayer i dette ene spil.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-13 20:37 
I Zombi U manualen står der at de anbefaler Pro controlleren. Classic controlleren lider af Nintendo's brainbleed analog-pinde med ottekantede restrictors. De er lort til first person-spil, så det er ikke det store tab at du ikke kan bruge den.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/08-13 20:37 
Jeg synes faktisk det er en rigtig god controller. Man skal lige vænne sig til layoutet, men (for mig) gik det stærkt og jeg bruger den konsekvent i ethvert spil der ikke kræver gamepad. Den er langt mere behagelig og knapper er bedre placeret.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/08-13 20:48 
Enig :) Og jeg håber at de fleste spil kommer til at understøtte den i fremtiden. Min controller har været ladet op een gang og den holder stadig strøm efter 50-60 timers brug. Det er SÅ vildt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 04/08-13 21:03 
Så må jeg hellere købe sådan en alligevel.
Kan man bruge den i Nintendo Land i stedet for Wiimotes i f.eks. Luigi's Mansion minigamet?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
HankyHankySkrevet 04/08-13 21:04, rettet 04/08-13 21:04 
Nej.
Logic strikes again!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KTCKTCSkrevet 04/08-13 21:07, rettet 05/08-13 08:47 
For helvede da, Nintendo!
Så mange gode idéer og så mange dårlige på én gang - det er sgu' da utroligt :p

Jeg var lige ved at se på, hvor meget tilbehør de har lavet til Wii og Wii U. Det er ikke svært at forstå, hvis familien danmark har svært ved at kende forskel på Wii Classic Controller, Wii Classic Controller Pro og Wii U Pro Controller, Motion Plus, for ikke at snakke om at hitte rundt i, hvad man kan bruge i de forskellige spil, specielt til Wii U.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KTCKTCSkrevet 07/08-13 10:13 
Så, nu har jeg købt to Wii U Pro Controllere. Der står faktisk i manualen, at den kan holde strøm i op til 80 timer! Det er da helt vildt.

Nu mangler jeg bare nogle flere Wiimotes (med motion plus) og nunchuks, så man kan være 5 spillere i Nintendo Land. De er bare smådyre, så hvis der er nogen, der vil af med et par stykker til billige penge, eller falder over et vildt tilbud, må de gerne sige til :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
slk486slk486Skrevet 07/08-13 10:26 
80 timer... Standby ;)
j/k
HankyHankySkrevet 07/08-13 10:37, rettet 07/08-13 10:38 
Eller i funktion - jeg har ladet min Pro Controller op 1-2 gange siden jeg købte den i december. Det er helt åndsvagt så længe de holder strømmen :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
slk486slk486Skrevet 07/08-13 10:46 
Nice. Jeg har slet ikke ladet min op endnu, men jeg har så heller ikke spillet rigtig meget.
j/k
3of193of19Skrevet 07/08-13 12:04 
KTC>
Så, nu har jeg købt to Wii U Pro Controllere. Der står faktisk i manualen, at den kan holde strøm i op til 80 timer! Det er da helt vildt.

Nu mangler jeg bare nogle flere Wiimotes (med motion plus) og nunchuks, så man kan være 5 spillere i Nintendo Land. De er bare smådyre, så hvis der er nogen, der vil af med et par stykker til billige penge, eller falder over et vildt tilbud, må de gerne sige til :)

Hvis det bare er til Nintendo Land 5 mands en gang imellem kan billige 3rd party controllere sagtens bruges. købte selv 4 Tornado med motion plus for 50kr stykket i Kvikly her for et par måneder siden. Gad ikke sidde og spille Pikmin 3 med dem, men det har man en original controller til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-13 13:25 
slk486>
80 timer... Standby ;)

De skulle gerne kunne holde mere end 80 timer i standby, ellers skulle de jo lades hver gang de havde ligget et stykke tid :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 07/08-13 15:24 
Of course ;)
j/k
XiwanaXiwanaSkrevet 07/08-13 15:43, rettet 07/08-13 15:44 
Jeg har tidligere lovprist Pro-controlleren. Og gør det da gerne igen. Selvom det tager lidt tilvænning med omvendt højre stick, kommer det hurtigt til at virke helt naturligt. Den virker glimrende i såvel bilspil (Sonic og NFS:MW) som FPS (Black Ops 2 og ZombiU-multiplayer). Fantastisk batterilevetid og god respons. At der mangler triggerknapper, vænner man sig hurtigt til. Retailprisen i DK er dog skræmmende høj (helt op til 600kr), mens den går for langt under det halve på amazon (£24 pt., netop sat ned med £5 i dag).
[inspirational quote here]
KTCKTCSkrevet 08/08-13 15:50 
3of19>
Hvis det bare er til Nintendo Land 5 mands en gang imellem kan billige 3rd party controllere sagtens bruges. købte selv 4 Tornado med motion plus for 50kr stykket i Kvikly her for et par måneder siden. Gad ikke sidde og spille Pikmin 3 med dem, men det har man en original controller til.
Jeg har bare dårlige erfaringer med uoriginale controllere til konsoller, og jeg kender en, der har nogle uoriginale Wiimotes, der går helt i ged, når man skal bruge gyroen. Men okay, når der er så meget at spare, er det vel værd at overveje...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig