X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Zack Snyder-tråden


Svar
millenniummillenniumSkrevet 31/07-13 10:06, rettet 31/07-13 10:09 
Ok, så gør jeg det. Andre forum-emner bliver svært forurenet af Zack Snyder debatten. Sikkert ikke noget der falder i god jord hos P:R moderatorne. Så nu kan man slå sig løs med holdningerne i denne tråd.

Mine holdninger til hans film er:

300: Første gang jeg så den, synes jeg det var en hovedløs omgang bjarne-bliktud macho-bavl, men efter et par gensyn har jeg lært at værdsætte den mere. Ikke handlingen, heller ikke skuespillet (især ikke skuespillet), men billedernes nærmest poetiske råstyrke og atmosfæren. Ja, jeg er ligefrem kommet til at elske filmen.

Watchman: IMO er en kende overvurderet, men når man starter filmen med en Bob Dylan sang, har man allerede sunket tænderne dybt i anmelderne. (hovedkilden af Dylan disciple). Og så har filmen allerede medvind i ryggen. Men Watchmen er en film jeg har svært ved at finde lyst til et gensyn.

Sucker Punch: håber jeg inderligt vil blive et hovedværk i filmhistorien, fordi den blev komplet misforstået fra lanceringen. Især anmelderne, som burde være de mest filmkyndige opinionsledere, fattede ikke filmens pointer. En film jeg ser igen og igen, og anbefaler til alle omkring mig, i håb om at andre vil "fatte den".

Man of Steel: Har jeg så ikke set. Endnu.

Zack Snyder er IMO en interessant film-mand, fordi hans film virkelig kan vokse i bevidstheden, og måske ligefrem vende publikums holdninger. Han træder ikke i andres fodspor, men skaber sine egne. Et perfekt oplæg til at blive først misforstået, og senere værdsat.
The medium is the message.
ProzelProzelSkrevet 31/07-13 10:16 
Dawn of the Dead: Fed!

300: Meget fed!

Watchmen: Lidt lang men ellers fed!

Sucker Punch: Udemærket!

Man of Steel: fed!

Jeg kan godt lide hans film. :P
slk486slk486Skrevet 31/07-13 10:35, rettet 31/07-13 10:36 
Dawn of the Dead: Meget intens fed
300: Mega fed billedligt
Watchmen: Fascinerende billedligt, men bliver trukket i langdrag
Sucker Punch: Mega fed
Man of Steel: Fed

Alt i alt synes jeg Man of Steel er det svageste led, men også det mest mainstream. Der er ikke lige så meget Syder i den og Nolan inspiration/islæt er tydeligt, hvilket selve historien og drive dog vinder på.

Ja, jeg er Snyder fan :)
j/k
HeroldHeroldSkrevet 31/07-13 10:52, rettet 31/07-13 10:53 
Hej. Jeg hedder Jacob og jeg kan også godt lide Zack Snyder, og det har jeg gjort siden Dawn of the Dead. Jeg foretrækker faktisk Watchmen, nok mest fordi jeg også er glad for tegneserien, og Sucker Punch var faktisk også fin - måske afhjulpet af at jeg så den så længe efter alle andre, så min forventninger var ret lave.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/07-13 10:58, rettet 31/07-13 11:06 
Jeg kan ret godt li' Watchmen, på trods af at jeg ikke bryder mig ret meget om Bøb Dylan.

300 er virkelig flot, men... ja. Jeg ved sgu ikke. Den er da spøjs nok til, at jeg købte den på DVD.

Har ikke set Sucker Punch og kan ikke huske Dawn of the Dead.

Man of Steel er godt håndværk og fin underholdning, men jeg gik ikke ligefrem i selvsving over den.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 31/07-13 11:08, rettet 31/07-13 11:10 
Fra den anden tråd:

Tror ikke Sumez har set 300, siden han siger Watchmen er den eneste, som er god. ;)

Jeg forstår slet ikke hvordan man uden at tøve kan kalde 300 for en god film. Jeg kan forstå at nogen har den som "guilty pleasure", men decideret, oprigtigt og objektivt god?

Watchmen er rigtig god, og en af de få reelt gode superheltefilm i nyere (eller al) tid. Det skyldes snarere nok Alan Moore end Zack Snyder, men hatten af til Snyder for at lave en rigtig god adaption.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/07-13 11:13 
300 er på ingen måde objektivt god. Det kan ikke lade sig gøre med Gerard Butler i hovedrollen :D

Jeg ser den mest som en stiløvelse, hvor man har lukket øjnene lidt for de ting, man normalt sætter flueben ved, når man laver en god film.
AV Intelligent Terminal
SumezSumezSkrevet 31/07-13 11:14 
Herold>
og Sucker Punch var faktisk også fin - måske afhjulpet af at jeg så den så længe efter alle andre, så min forventninger var ret lave.

Jeg var faktisk også ret positivt overrasket, fordi mine forventninger var så lave. Men som jeg skrev i den anden tråd, mener jeg stadig at "actionsekvenserne" trækker alt for langt ud i forhold til hvad de kan trække.

Der er ingen tvivl om at Zack Snyder er en meget visuelt orienteret instruktør, og de folk der er fans af hans film har det også med at fokusere meget på dette. Men jeg mener det er meget, meget få film der kan trækkes på det visuelle alene (hvilket jeg synes 300 er et perfekt eksempel på). I så fald kræver det i hvert fald en noget mere kunstnerisk tilgang, og mere identitet end den man typisk ser fra Snyder.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 11:28 
Objektivt set skal man holde op med at bruge ordet objektivt når man taler om personlige meninger. Men det er bare min mening, helt objektivt.

PS: Watchmen=god. 300=mæh, Stålmanden=mæh+. Sucker Punch=mæh-3
HeroldHeroldSkrevet 31/07-13 11:30 
Jeg er helt enig i at Snyders force er det visuelle. Jeg har ikke set en film fra ham, der ikke visuelt har været noget nær perfekt. Det har han meget godt styr på - historie ... well, det er lidt noget andet. Watchmen synes jeg nok er den bedste historie han har lavet, og det er nok mere Alan Moore end det er Snyder i sidste ende.

300 er fin, men historiemæssigt lidt tom. Igen, tegneserien er så nok heller ikke det dybeste udgangspunkt for sådan noget.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
ProzelProzelSkrevet 31/07-13 11:40 
Hvordan er en film objektivt god?

Ja, jeg synes 300 er super fed.
SumezSumezSkrevet 31/07-13 11:58, rettet 31/07-13 12:00 
Beano>
Objektivt set skal man holde op med at bruge ordet objektivt når man taler om personlige meninger. Men det er bare min mening, helt objektivt.

Forskellen er at en påstand om objektive kvaliteter kan (og bør nok helst) diskuteres, hvor man ikke rigtig kan være uenig med de subjektive. :)
Jeg holder af mange ting som jeg ikke synes besidder de store kvaliteter, rent objektivt set.

Herold>
Jeg er helt enig i at Snyders force er det visuelle. Jeg har ikke set en film fra ham, der ikke visuelt har været noget nær perfekt.

Ingen tvivl om at det er supergodt håndværk (det er objektivt! :)), men hvorvidt man synes at super-cgi'ficeret glansbilledæstetik har noget med perfektion at gøre, kan der vist være delte meninger om (det er subjektivt! :))
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 12:01, rettet 31/07-13 12:02 
Det er stadig subjektivt fordi du syntes det :)

Edit: Altså første paragraf lavet før dit edit.
slk486slk486Skrevet 31/07-13 12:07 
Prozel>
Hvordan er en film objektivt god?

Alle Nolans film er objectivt gode :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 31/07-13 12:25, rettet 31/07-13 13:23 
Så skal man regne med absolutte værdier. :-D

Nå ja, Dawn of the Dead havde jeg glem at tage med i Zack listen.

Jeg synes de første 15 minutter er sindsygt effektive og mavekrampe intense. Derefter en lang strækning, hvor den virkelig har svært ved at holde dampen oppe. Og de sidste 15 minutter løftes atter af amok-scener og den klassiske zombie-pessimisme.

Det var Zack som instroducerede zombier der løber som vilddyr, og hvad det gjorde ved zombie-genren generelt kan diskuteres er godt eller dårligt.
The medium is the message.
TheDukeTheDukeSkrevet 31/07-13 12:40, rettet 31/07-13 12:42 
28 Days Later udkom 2 år før Dawn-remaket.
slk486slk486Skrevet 31/07-13 13:08 
millennium>
...hvad det gjorde ved zombie-genren generelt kan diskuteres er godt eller dårligt.

Uderover 28 days, så ja. Det der virker så godt ved Zacks Dawn er det gør den meget mere intens.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 31/07-13 13:15, rettet 31/07-13 13:18 
Nå ja.

Men i 28 Days var de vel ikke rigtige zombier ;)

Det har også altid virket lidt komisk at adrætte mennesker skulle have svært ved at flygte fra langsomme zombier, men hovedbudskabet med den klassiske zombie-genre var jo, at det mest farlige var menneskernes dumhed. (Perfekt genfundet i Walking Dead).
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 31/07-13 13:22, rettet 31/07-13 13:23 
Ja, Walking Dead bruger zombier som backdrop til at udforske menneskerne. Romero gør til dels det samme, men dog med budskab i zombierne selv også :)
j/k
SumezSumezSkrevet 31/07-13 15:49 
Beano>
Det er stadig subjektivt fordi du syntes det :)

Nu troller du igen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SuperMikkelSuperMikkelSkrevet 31/07-13 16:03 
Så er der også lige Owls of Ga'Hoole, som vel også er en Zack Snyder produktion.
Den er som såden udemærket, men stikker lidt ud i forhold til Snyders andre produktioner.

Owls of Ga'Hoole på Imdb
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/07-13 16:58 
Jeg kan virkelig godt lide Dawn of the Dead. Den klassiske version er nok Romero's bedste og den nye version er for mit vedkommende den bedste af de "moderne" zombie film der er kommet efter genren blev populær igen.
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 18:13 
Sumez>
Nu troller du igen

Jeg pointerede du vrøvlede - igen.
millenniummillenniumSkrevet 31/07-13 19:50 
Nå ja, Owls of Ga'Hoole.... Jeg prøvede at se de første 15 minutter på netflix. Så gad jeg simpelthen ikke se mere.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 31/07-13 22:53, rettet 31/07-13 22:53 
Beano>
Jeg pointerede du vrøvlede - igen.

Du har også en tendens til bevist at gå efter at misforstå mine indlæg, så jeg synes ikke rigtig det er besværet værd at forklare mig tydeligere. Hvis du ikke mener at en film kan være objektivt god eller dårlig, så dig om det, den tager jeg i hvert fald heller ikke.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 08/08-13 18:39 
3of19>
Og angaaende Sucker Punch, saa lavede MovieBob en meget interessant dekonstruktion af Sucker Punch:

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/the-big-picture/6247-You-Are-Wrong-About-Sucker-Punch-Part-One

Så fik jeg endelig set den gennemgang, og den er rigtig god! Jeg synes den forklarer rigtig godt hvorfor jeg gerne -vil- holde af filmen, men på samme tid indrømmer han flere gange hvor den fejler, og der er jeg helt hamrende enig med ham, og det er også netop de ting der gør at jeg ikke synes filmen er nogen særlig god film.
I del 1 kommenterer han på de ting, filmen i stor grad skriger ud til publikummet, og som jeg ikke kan forestille mig at nogen der har set den har overset, men i del 2 (hvor der muligvis bliver overfortolket en smule) synes jeg han får påpeget nogle gode mere unikke pointer, inkl. flere ting jeg må indrømme at jeg enten har overset, eller måske tror er at læse lidt for meget i detaljerne. Bl.a. den linje hvor en af filmens figurer faktisk påpeger hvor flade og kedelige dens egne actionscener er, fangede jeg ikke da jeg så den.

Hvis han har 100% ret i filmens ambitioner, er den både mere ambitiøs og langt tungere/grummere end jeg havde tænkt, men det gør den desværre ikke bedre, blot at den har fejlet hårdere. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/08-13 20:42 
Ih, altså Sumez! Du er en klippesten. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 08/08-13 20:45 
Hvis jeg var, havde jeg vel ikke taget hans video til mig :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 08/08-13 20:48 
Til gengæld tror jeg Snyder ville være CRAZY som musikvideo-instruktør.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 10/08-13 15:03, rettet 10/08-13 15:07 
Startede han ikke der som "alle" andre unge instruktører?

@Sumez: Den figur du omtaler påpeger ikke hvor flade og kedelige scenerne er, men hvor flashy og overfladiske. Stor forskel.
j/k
SumezSumezSkrevet 10/08-13 21:15 
Men samme effekt :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig