X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Vita/3DS: Suspend-funktion og batterilevetid


Svar
JmogJmogSkrevet 29/07-13 15:51 
Noget der i længere tid har undret mig er hvor meget batteriforbrug 3DS og Vita hver især har, når man sætter dem i suspend. Umiddelbart virker de funktionelt ens. Skærmen er slukket og softwaren i en slags dvale, som den kan vågne fra med det samme man trykker på en knap/åbner topskærmen.

Men 3DS'ens dvalefunkton trækker tydeligvis meget mere strøm end den på Vita. Jeg kan have Vitaen liggende i dvale med 50% batteri i en uge og umiddelbart ikke se det har gjort noget større indhug, når jeg tager den ud af dvale. Omvendt med 3DS på fuldt batteri oplever jeg at efter en uge, så blinker den rødt for at fortælle mig, at det bare skal gå stærkt med at få den i en lader.

Det er ikke fordi mit 3DS batteri er slidt op, for jeg får (afhængigt af hvad jeg spiller) typisk 3-4 timers spil ud af den. Det er udelukkende i dvale/standby at den suger overraskende meget strøm.

Er der nogen med elektronisk viden der ved hvorfor det sker? Er det et spørgsmål om komponenter, eller er Sonys standby-løsning bare kodet bedre rent softwaremæssigt? Eller er der ingen af jer andre 3DS-ejere, der oplever det her?
HeroldHeroldSkrevet 29/07-13 15:52 
Har du Streetpass eller lignende slået til?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
OlimarOlimarSkrevet 29/07-13 15:55, rettet 29/07-13 15:57 
Ved ikke hvor ofte den checker for streetpasses, hvis du har slået den til og wifi, men det må være det der suger strøm.
rettet for staveplader.
HeroldHeroldSkrevet 29/07-13 16:08 
Hvis det er meningen at man skal kunne rende forbi WiFis og få noget fra SpotPass, så må det være relativt tit.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
JmogJmogSkrevet 29/07-13 16:16 
Streetpass og Wifi er altid slået fra. Jeg tænder kun for Wifi, når jeg skal i E-shoppen.
millenniummillenniumSkrevet 29/07-13 18:41 
Jeg synes også min gamle 3DS tømmer batteriet rimeligt hurtigt, men er også slem til at lade alt være tændt.

Der er desuden en power save funktion som er tændt per default, men hvis I er hjemme og har strøm, burde I prøve at slukke for spare funktionen. Billedet bliv ret meget tydeligere.
The medium is the message.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig