X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Handelsdelen


Svar
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:01 
Af ren nysgerrighed; er der overhovedet nogen der bruger handelsdelen af P:R, udover dem der opretter salgsannoncer? Med andre ord - er der nogen der browser i den efter spil?
j/k
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
SumezSumezSkrevet 31/07-13 08:57 
Vil stadig mene at Azzkikr har helt ret i sit indlæg, det stemmer meget overens med mit indtryk.
Ikke at det faktisk -tager- 100x længere, tværtimod, men det er rigtigt at det kan virke mindre tilgængeligt.
Ellers ville folk jo ikke skrive som de gør :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 31/07-13 09:13 
Må sige at mit syn har ændret sig en smule, eftersom jeg har læst nogle af "fordelene" ved handelssektionen!

For en god ordens skyld, vil jeg lige høre (håber en admin kan give et klart svar):

Er det okay at man under off-topic evt. opretter en salgsannonce, hvis der er tale om en blandet pakke, som dækker flere forskellige platforme, og kan man forvente at den får lov at blive?

Nå, jeg vil give-it-a-try, og forsøge at lege lidt med handelsektionen.
Spiller nu: Animal Soccer World
RJKRJKSkrevet 31/07-13 14:29 
Hvis det man vil sælge kan være og egner sig til at være en annonce i Handel, så skal det være en annonce i Handel.

I de sjældne tilfælde, hvor det ikke er tilfældet, kan en offtopic-tråd accepteres. On top of my head kunne det fx være hvis:

- Man vil sælge en meget speciel ting, der selvom den er spilrelateret, ikke passer ind i systemet, fordi den ikke er udgivet. Det kunne fx være en 2m høj Lara Croft-figur, en prototype der aldrig er udkommet eller et hjemmebygget arcadestick.

- Man har en særlig og kortvarig salgssituation, hvor man fx skal af med mange hundrede spil og meget blandet tilbehør til mange forskellige platforme meget hurtigt. Praktisk talt vel kun relevant ifm. flyttesalg eller jeg-lægger-mit-liv-om-udsalg.

Særligt accepteres offtopic-handel ikke når det kun har til formål at spamme/skabe mere opmærksomhed eller blot er resultat af dovenskab. Det er ikke et "smuthul", man kan bruge fordi man har 3 PS3-spil og 4 Xbox 360-spil, som man godt vil sælge til den rigtige pris. Så kan man enten oprette 7 normale salgsannoncer, eller to pakkeannoncer til de to platforme.

Derudover, hvis folk vitterligt har så mange interessante ting de sælger alle mulige andre steder, så er der jo intet til hinder for at der oprettes en generel "Interessante annoncer"-tråd, hvor man så kan linke til disse i. Så længe man holder det til information og ikke krydser grænsen til reklame, og ikke begynder at handle direkte i tråden, så er der ingen problemer deri.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
millenniummillenniumSkrevet 31/07-13 15:11, rettet 31/07-13 15:12 
Handel er, af en eller anden årsag, ikke så godt implementeret, IMO. - Eller også er der andre årsager.

Det burde, ideelt set, være et mekka for spil-handel, men jeg har stadigvæk haft langt mere handelsaktivitet af spil på DBA, trods alt støjen af stjålne cykler og forhandlerannoncer.
The medium is the message.
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-13 15:19, rettet 31/07-13 15:20 
Måske fordi på DBA er det forælder der sælger deres børns spil, når de ikke gider spille dem mere, tror ikke der er så mange forælder der kender PR eller som er medlem her på PR.
Man jo ikke tvinge folk til at sælge noget her inde hvis de ikke vil.
I love monster land
WonderboyWonderboySkrevet 31/07-13 15:29, rettet 31/07-13 15:29 
Tror måske også hvorfor der ikke handles så meget her på PR, er fordi at vi alle går efter at finde et scoop og det findes vi nok ikke herinde, fordi at næsten alle ved hvad et sjælen spil eller konsol skal koste herinde på PR.
I love monster land
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/07-13 16:06, rettet 31/07-13 16:08 
Naiera>
Den er hverken indviklet eller tager lang tid at bruge. Sådanne påstande vidner om at man simpelthen bare ikke har sat sig godt nok ind i det.

Ja, det er anderledes end andre steder, men når man lige lærer hvor nemt det kan gøres, er det 100x hurtigere end at skulle oprette end tråd.

Du skal ikke komme og bilde mig ind at det tager kortere tid at finde spil i systemet og tilføje dem kontra bare skrive spillets navn i en simpel salgsannonce, for selvfølgelig gør det ikke det.

Derudover er det da klart mere indviklet, især ved første øjekast end netop bare at skrive det ned hurtigt, hvilket var pointen i min forrige post med at der afskrækker folk der browser siden fra at gide oprette annoncer.

At der ligefrem skal være en "learning curve" for at oprette noget så banalt som en salgsannonce for et par spil på et forum er jo komplet idiotisk.
DarkenDarkenSkrevet 31/07-13 17:44, rettet 31/07-13 17:45 
Synes det er et kæmpe problem at man er så super defensiv for det nuværende system, helt ud til et punkt hvor fornuftige forslag, som f.eks. Beano's omkring forsendelse, bliver skudt ned blot fordi man er uvillig til at acceptere at systemet ikke er perfekt (og måden/attituden det bliver gjort på hjælpe heller ikke på situationen).

Der synes jeg helt klart at Sumez beskriver en fin balance at folk bør gøre en indsats, samt at der er ting på P:R som kunne forbedres med henblik på synlighed og brugervenligheden. Det kan godt være at jeg er dummere end andre folks børn, men jeg måtte altså have Rune til at forklare mig at jeg skulle oprette en title under Info, afvente den blev godkendt og først derefter kunne lave en vurdering på et spil (hvis det ikke eksisterede i systemet).
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
NaieraNaieraSkrevet 31/07-13 19:00, rettet 31/07-13 19:08 
Azzkikr>
Du skal ikke komme og bilde mig ind at det tager kortere tid at finde spil i systemet og tilføje dem kontra bare skrive spillets navn i en simpel salgsannonce, for selvfølgelig gør det ikke det.

Det skal jeg helt sikkert. Jeg søger blot på spillet (som skrevet før kan man også det i søgefeltet, selvom du er på Forum), og så vælger jeg "Sælge spillet" i "Jeg vil gerne..." drop-down menuen. Herefter er man få klik og en pris fra at have sat spillet til salg. Det tager få sekunder, og kan da i allerhøjeste grad gøres hurtigere, end at lave en helt ny tråd, hvor man skal skrive det hele fra bunden.

Dette gælder i øvrigt kun hvis du ikke allerede har spillet i din samling. I så fald kan du skære flere trin fra ovennævnte.

10-15 sekunder?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-13 19:07 
Beano>
Ok, så du mener man helt skal lade være med at bruge PR som salgssted hvis man på forhånd ikke kender fragtprisen og vil tilbyde køber flere muligheder?

Nej, det mener jeg selvfølgelig ikke. Hvorfor er det sådan et stort problem at skrive en pris inklusive forsendelse?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-13 19:16 
Azzkikr>
At der ligefrem skal være en "learning curve" for at oprette noget så banalt som en salgsannonce for et par spil på et forum er jo komplet idiotisk.

Er der ikke også en "learning curve" for at oprette en annonce på DBA?

Vi har beholdt Handel fordi vi mener det er en bedre måde at købe og sælge på end et handelsunderforum med "fri leg". Det mener jeg at have forklaret hvorfor flere gange før her i tråden allerede.

At kalde det KOMPLET IDIOTISK finder jeg... komplet idiotisk. Det tager ikke lang tid at lære at sælge her. Det ér altså ikke så pokkers indviklet, og fordelene opvejer i hvert fald i mine øjne ulemperne. Lettere kontroversielt holder jeg på, at det er flere brugeres vanetænkning der er skyld i manglende aktivitet i Handel. Som forsøgt forklaret og bevist her i tråden, så er det hverken indviklet eller langsommeligt at oprette annoncer.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/07-13 19:55 
Har intet med tid at gøre for mig.

Jeg kan bare godt li, at se en lang dejlig liste med mange gode retro spil. Og mange gode billeder af gammel pap æsker . Så jeg kan beslutte om den stand er god nok til min samling?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/07-13 20:54 
Men det er jo lige så nemt at uploade egne billeder til handelsdelen på P:R som på alle andre fora?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-13 20:57 
Så vidt jeg husker kan billeder uploadet til P:R ikke fylde ret meget eller være i ret høj opløsning, så det hjælper ikke så meget. Desuden er der mange andre fora der tillader at man uploader billeder. Heriblandt Assemblergames og AVS.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 20:58, rettet 31/07-13 20:59 
@ND: Man kan linke til billeder andre steder bl.a. via IMG tag, men ikke uploade direkte. Vel hvad han mener?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-13 20:59, rettet 31/07-13 20:59 
Svar til mig?

EDIT: Ah :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/07-13 21:00, rettet 31/07-13 21:06 
Ja lidt forvirrende ;)

Jeg har helt misset upload muligheden :D

Edit: Kan stadig ikke finde det. Har du ikke misforstået noget, KK?
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 31/07-13 21:06, rettet 31/07-13 21:10 
Konsolkongen>
Så vidt jeg husker kan billeder uploadet til P:R ikke fylde ret meget eller være i ret høj opløsning, så det hjælper ikke så meget. Desuden er der mange andre fora der tillader at man uploader billeder. Heriblandt Assemblergames og AVS.

Nu ved jeg ikke hvad der dækker lige præcis dine krav, men jeg har netop uploadet et par tilfældige billeder (se link) i opløsningen 2048x1536 i en størrelse på 1.36MB (altså uden komprimering). Det synes jeg er prisværdigt.

Link
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/07-13 21:45 
Så er det mig der husker forkert. Den størrelse og opløsning er okay ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/08-13 16:03, rettet 01/08-13 16:19 
Naiera>
Azzkikr>
Du skal ikke komme og bilde mig ind at det tager kortere tid at finde spil i systemet og tilføje dem kontra bare skrive spillets navn i en simpel salgsannonce, for selvfølgelig gør det ikke det.

Det skal jeg helt sikkert. Jeg søger blot på spillet (som skrevet før kan man også det i søgefeltet, selvom du er på Forum), og så vælger jeg "Sælge spillet" i "Jeg vil gerne..." drop-down menuen. Herefter er man få klik og en pris fra at have sat spillet til salg. Det tager få sekunder, og kan da i allerhøjeste grad gøres hurtigere, end at lave en helt ny tråd, hvor man skal skrive det hele fra bunden.

Dette gælder i øvrigt kun hvis du ikke allerede har spillet i din samling. I så fald kan du skære flere trin fra ovennævnte.

Tager du pis på mig eller hvad? Eller vælger du bare kun at vælge de få argumenter der taler for dig.

Ja hvis man kun vil oprette en annonce for kun et enkelt spil, er det måske 2 sekunder hurtigere at bruge PR's system, men til annoncer med flere spil er det MEGET hurtigere med en simpel forum tråd istedet for alt det "opret salgsannonce" halløj og tilføje og pis or papir.

Men den typiske annonce (på andre boards i hvertfald) er nu engang folk der vil sælge flere forskellige spil til forskellige systemer, hvilket er 100x gange hurtigere på den anden måde.

Men hip hurra for et system hvor man sparer 2 sekunder på en en-spils-annonce, men skal igennem helvede for at oprette en rigtig salgsannonce med flere spil til eventuelt flere systemer. Det kan jeg godt se er meget hurtigere.


Er der ikke også en "learning curve" for at oprette en annonce på DBA?

Nej, det vil jeg mene er markant lettere tilgængelig end PR, man skal ikke tilføje ting på DBA hvilket gør hele forskellen, det burde være logik.

Desuden er DBA's popularitet, historie, antal brugere og omdømme i en lidt anden klasse end P:R's, når engang P:R (fnis) når op i den katagori kan i måske tillade jer at mene at jeres brugere skal indrette sig efter jeres system, fremfor at i indretter jer efter brugernes behov.

Derudover er sammenligningen med DBA noget af det mest grinagtige jeg nogensinde har læst her på sitet.
NaieraNaieraSkrevet 01/08-13 16:34, rettet 01/08-13 16:34 
Azzkikr>
... men til annoncer med flere spil er det MEGET hurtigere med en simpel forum tråd istedet for alt det "opret salgsannonce" halløj og tilføje og pis or papir.

Ikke hvis de ting du vil sælge er i din samling. Så tager det, igen, ufatteligt lidt tid, og det er uden tvivl meget hurtigere end at skrive alle titlerne ind. Hvis ikke du kan forstå dét, så er der noget du grundlæggende har misforstået om hvordan det fungerer.

Resten af dit nedladende indlæg gider jeg ærligt talt ikke tage stilling til.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 01/08-13 19:23 
Men er det grundlæggende smart at noget så simpelt som en salgsannonce kun er optimal at oprette, hvis man på forhånd opretter objektet i sin samling?

At gøre det muligt at oprette salgstråde betyder jo ikke at det pludselig ikke længere er muligt at oprette udfra samlingen. Gør begge tilladt og vi vil have det bedste af begge verdener.
NaieraNaieraSkrevet 01/08-13 19:49 
Der er vist allerede argumenteret godt for, at "gammeldags" salgstråde ikke er på vej tilbage på Play:Right.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/08-13 20:08, rettet 01/08-13 20:17 
Naiera>
Azzkikr>
... men til annoncer med flere spil er det MEGET hurtigere med en simpel forum tråd istedet for alt det "opret salgsannonce" halløj og tilføje og pis or papir.

Ikke hvis de ting du vil sælge er i din samling. Så tager det, igen, ufatteligt lidt tid, og det er uden tvivl meget hurtigere end at skrive alle titlerne ind. Hvis ikke du kan forstå dét, så er der noget du grundlæggende har misforstået om hvordan det fungerer.

Resten af dit nedladende indlæg gider jeg ærligt talt ikke tage stilling til.

Hold nu op med dit pjat, det er ved at blive useriøst det her nu.

"Meget hurtigere end at skrive det", er jo noget forbandet vrøvl, jeg er ret sikker på at jeg kan taste 5 spil titler + eventuelt (CIB) i en tråd på mindst samme tid som du kan oprette dem i en salgsannonce, ligemeget om de er i samlingen eller ej, men hvis nu det er til forskellige systemer så er du ude og skide.

Derudover er det jo et fuldstændigt håbløst argument at systemet fungere "rimeligt" så længe spillene findes i din samling. Lad os sige der kommer en ukendt person forbi sitet, der vil sælger 40 spil til 5 forskellige systemer, (som ikke er unormalt på andre sites) så mener du at personen skal oprette de spil til "hans samling" som han gerne vil sælger eller hvad? Det er helt igennem tåbeligt. Under alle alle omstændigheder kommer det til at tage en evighed for personen.

Hvis du mener det er brugervenligt, indbydende eller tilgængeligt, ja så kommer vi nok ikke meget videre.

Prøv at drag en parallel til hvad du lige har skrevet og så til din tidligere håbløse DBA sammenligning og overvej konsekvenserne for sidstnævnte hvis de fungerede på samme måde.

Naiera>
Der er vist allerede argumenteret godt for, at "gammeldags" salgstråde ikke er på vej tilbage på Play:Right.

Nå, men så luk da tråden hvis emnet alligevel ikke er åben for diskussion, så er det jo totalt ligegyldigt at have den åben.

Desuden er der ikke blevet argumenteret for noget som helst, der er blevet sagt "sådan er det". Argumentation kræver logik og resonans, noget der ikke har været fra stabens side vedr. dette emne endnu.
RJKRJKSkrevet 01/08-13 20:34, rettet 01/08-13 20:41 
Azzkikr>
Ja hvis man kun vil oprette en annonce for kun et enkelt spil, er det måske 2 sekunder hurtigere at bruge PR's system, men til annoncer med flere spil er det MEGET hurtigere med en simpel forum tråd istedet for alt det "opret salgsannonce" halløj og tilføje og pis or papir.

Har jeg ikke lige forklaret i detaljer, for dem det ikke allerede er åbenlyst for, at de ting er valgfrie? Hvis man ikke vil hjælpe køberne ved at definere præcist hvad man sælger, så kan man bare lade være.

Skal jeg også tegne det? OK.

Tryk opret pakkeannonce.

Handelsdelen

1. Vælg en platform (kategori/overskrift).

2. Skriv en salgstekst.

3. Afslut.

Handelsdelen

Helt som en forumtråd.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
AzzkikrAzzkikrSkrevet 01/08-13 20:47, rettet 01/08-13 20:51 
Du kan tegne og fortælle alt det du vil, ligegyldigt hvad er faktum at meget få bruger det og utroligt få nye brugere kommer til og få brugere opretter annoncer og det er der nok en grund til.

"At man kan" er ikke et argument eller beskæftigelse for at noget rent faktisk virker optimalt.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/08-13 20:48 
Kan man lave pakke annonce med 10-15 forskelige spil? Som 4 snes ,6 mega drive ,3 mega cd ,2 cdi spil??
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RJKRJKSkrevet 01/08-13 21:17 
Om det er teknisk muligt? Ja. Ligesom du også kan oprette en annonce i Den Blå Avis med varer fra tre forskellige kategorier og placere den i en fjerde kategori.

Om vi ville modere det i nævnte tilfælde? Det er meget muligt, for det villle være en vildledende annonce, selvom du kaldte det for en Mega Drive-pakke. Havde der i stedet været 20 Mega Drive-spil og stadig det andet, ville det være en passende kategori. Derudover ville det ikke have taget mange sekunder ekstra at lave det som fire annoncer.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-13 21:30 
Så giv da muligheden for enten fri overskrift, en automatisk (Mega Drive + Super Nintendo-pakke) eller bare en overskrift der hedder "diverse". Så svært må det da ikke være :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/08-13 21:46 
RJK>
Om det er teknisk muligt? Ja. Ligesom du også kan oprette en annonce i Den Blå Avis med varer fra tre forskellige kategorier og placere den i en fjerde kategori.

Om vi ville modere det i nævnte tilfælde? Det er meget muligt, for det villle være en vildledende annonce, selvom du kaldte det for en Mega Drive-pakke. Havde der i stedet været 20 Mega Drive-spil og stadig det andet, ville det være en passende kategori. Derudover ville det ikke have taget mange sekunder ekstra at lave det som fire annoncer.

ok tak for svaret
Nu er jeg sikker på at en handle som killerbean 2 linker til (på side 1), ikke kan komme på tale på PR.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
RJKRJKSkrevet 01/08-13 21:50 
Konsolkongen>
Så giv da muligheden for enten fri overskrift, en automatisk (Mega Drive + Super Nintendo-pakke) eller bare en overskrift der hedder "diverse". Så svært må det da ikke være :)

Det har intet med "svært" at gøre, det er et bevidst valg. Platformen er hvad vi har valgt skal være den groveste inddeling; det er kategorierne i Handel.

Lad mig slå fast at jeg ikke diskuterer funktionaliteten, men bare fastslår hvordan den er.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/08-13 22:17, rettet 01/08-13 22:17 
Det er ret ærgerligt at overskriften på pakker ikke kan omskrives frit. Hvis der mod al forventning skulle komme mere aktivitet i handelsdelen så er det ret dumt hvis der på listen f.eks. forekommer tre "Xbox360-pakke"'er uden mulighed for at skelne dem fra hinanden. Det er irriterende hvis man er interesseret i den ene, har klikket væk og skal til at finde den igen.

Men nuvel, det virker ikke som om at i (du) er modtagelige overfor konstruktiv kritik i denne sag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 02/08-13 09:39, rettet 02/08-13 09:40 
Mit forslag illustreret...

Handelsdelen

(klik på billedet for zoom)
RJKRJKSkrevet 02/08-13 10:37 
Alle konkrete forslag er altid velkomne, men når nu hovedkritikken (opfatter jeg) er, at det er for besværligt at oprette en annonce fordi der er "alt for mange felter man skal udfylde", så er det svært at se, hvordan det løser noget i den retning, at tilføje yderligere 1-3 nye felter.

Heraf har 1-2 af de foreslåede felter allerede været der i perioden 2004-2012, men blev skåret væk med v5 i 2012 netop for at imødekomme ønsket om, at der skulle være færre felter, så det var "hurtigere" at oprette en annonce. Således giver det vel også sig selv, at et flertal i staben syntes de felter var en god idé i første omgang, men det gør næppe den store positive forskel for aktivitetsniveauet at indføre dem igen :)

Problemet ved at opfordre til en "gælder for alt"-kategori er, at den afhængig af brugen heraf, vil være det samme som at nedlægge kategorierne. Ja, det gør det da nemmere for sælgere, men mindre attraktivt for købere, når de ikke kan sortere annoncer efter de platforme de har.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
BeanoBeanoSkrevet 02/08-13 10:53, rettet 02/08-13 10:55 
Jeg har aldrig kritiseret systemet for at have for mange felter at udfylde, syntes tværtimod der mangler ganske få ekstra muligheder da det er tydeligt at brugerne mangler dem (forsendelse, mere sigende standard overskrift). Standardværdierne kan være det det som I/du syntes, man skal som bruger ikke tvunget til at udfylde dem.
Bytte feltet satte jeg kun på da jeg observerede den var under normale salgsannonceer men ikke under pakker. Men hvis det er helt bevidst pga. noget samlings-fnidder eller lign, kan jeg forstå det.
Hvis man er bange for info-overload overfor brugere, kan de ekstra felter skjultes og først dukke op når det trykkes en "Mere" eller "Udvid" knap. Een enkelt knap bør ikke koble nogen brugere af ;)

Anyway, det var et konstruktivt forslag... take it or leave it :)
AzzkikrAzzkikrSkrevet 05/08-13 02:07, rettet 05/08-13 02:09 
RJK>
Alle konkrete forslag er altid velkomne

Ja da, giv konkret kritik og få en spand lort tilbage i hovedet med det tumpede svar "du skal bare lære systemet".

Held og lykke med at blive det nye DBA med den indstilling.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-14 13:33, rettet 17/03-14 13:37 
Jeg kan ikke få lov at svare på Svovls annonce hvor han søger en Saturn controller.

EDIT: Ah, det jeg skriver i en købsannonce bliver bare sendt som en PM. Damn Handelsdel, du er så satans intuitiv! :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 28/09-14 08:08 
Jeg kan ikke lade være med at lægge mærke til, at Handel sektionen virkelig er skrumpet. Må indrømme jeg bruger den hellere ikke længere. Dels fordi jeg har fået meget, meget bedre respons på de annoncer jeg har haft i DBA (meget mere trafik), og dels fordi jeg også bruger DBA til at sælge/bytte nogle promo udgaver. Herregud, det er jo ikke ulovligt. Kun dumt hvis man ikke forbereder køberen på det, hvilket jeg altid gør.

Tænker virkelig hvordan P:R Handel kunne adskille sig fra DBA, så det blev anvendt. Den nuværende form læner sig tydeligvis for meget op af DBA handel, så der skulle nok være mere tiltænkt nicher. F.eks. Retro Børsen ? :)
The medium is the message.
amnesiaamnesiaSkrevet 28/09-14 08:25 
Welcome to P:R Handel. The first rule of P:R Handel is: you do not talk about P:R Handel. The second rule of P:R Handel is: you DO NOT talk about P:R Handel!
Græsset ER grønnere på den anden side!
Trydie76Trydie76Skrevet 28/09-14 09:59 
Er lidt ny herinde og syntes annonce godt nok udløbe hurtig.
Og på den anden side kan jeg ikke finde ud af hvordan jeg slette min køb annoncer som åbenbart aldrig bliver slettet automatisk
SumezSumezSkrevet 28/09-14 13:13 
amnesia>
Welcome to P:R Handel. The first rule of P:R Handel is: you do not talk about P:R Handel. The second rule of P:R Handel is: you DO NOT talk about P:R Handel!

Jeg har prøvet at opsummere før, men lad mig gøre det igen.
Der er tydeligvis noget der kan gøres bedre, når så mange brokker sig, og jeg har selv en lang række forslag til hvordan det kunne gøre anderledes for at imødekomme folks "krav". Men der sker ikke nogen forbedringer, når alle kommentarer er ligeså negative og destruktive som ovenstående, fremfor samarbejdsvillige og konstruktive, som f.eks. millenniums.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 28/09-14 14:44 
Handelssektionen lider også af bugs. Havde fx smidt mit Animal Soccer World til salg herinde, til en fair pris, men pludselig var det forsvundet, bedst som forhandlingerne var godt i gang :(
Spiller nu: Animal Soccer World
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 14:49, rettet 28/09-14 14:51 
Tror det er samme "bug" der gør at min tagline har det med at forsvinde i stilhed };-P
EDIT: Hov bliver da iøvrigt sjovt at se hvorlænge du beholder din... det er jo også link til egen blog; dvs = skamløs reklame };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/09-14 15:20 
Du skylder mig vel også snart en øl Elgen? ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 17:47 
Og det er jeg så bange for, at du skrev lidt for hurtigt, kære KK };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 28/09-14 18:36 
Så slap jeg endelig af med min signatur! Har ønsket den væk i lang tid! Sikke en service!
Spiller nu: Animal Soccer World
PapandPapandSkrevet 28/09-14 19:01, rettet 28/09-14 20:31 
millennium>
... og dels fordi jeg også bruger DBA til at sælge/bytte nogle promo udgaver. Herregud, det er jo ikke ulovligt. Kun dumt hvis man ikke forbereder køberen på det, hvilket jeg altid gør.

Det er også dumt, hvis den pågældende distributør får øje på det og pludselig vil følge op på hvordan den dog er havnet på DBA.

Edit: For jeg går da ud fra, at Gamesector har informeret dig om at videresalg af promospil ikke er tilladt i følge distributørerne.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ElgenElgenSkrevet 28/09-14 19:04 
Ikke ulovligt at sælge promoer? Dvs at det der "Not for resale" bare står der for sjov?
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
scavengerscavengerSkrevet 28/09-14 19:31 
Jeg talte for nogle måneder med en ung gut på loppemarked der solgte en del PS3 promoer. Han så for ung ud til at være anmelder, så jeg spurgte hvor han havde dem fra. Dem havde han fået som præmie i en konkurrence på DR.
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 28/09-14 19:34 
Elgen>
Ikke ulovligt at sælge promoer? Dvs at det der "Not for resale" bare står der for sjov?

Det er ikke et lovkrav. Men det vil typisk ikke være tilladt jf. den aftale der er indgået med distributøren.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig