X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Handelsdelen


Svar
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:01 
Af ren nysgerrighed; er der overhovedet nogen der bruger handelsdelen af P:R, udover dem der opretter salgsannoncer? Med andre ord - er der nogen der browser i den efter spil?
j/k
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 30/07-13 13:56 
Sumez>
Den vil jeg lade Rune svare på, hvis han har lyst. Vil ikke komme med formodninger eller konklusioner på hans vejne. :)

Det virker som om der er noget funktionalitet du gerne vil holde fast i - jeg vil bare gerne vide hvad det er :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/07-13 15:33, rettet 30/07-13 15:34 
Hold kæft det er flovt det her!

Jeg er altid troet (tror dog stadig på det) at vi har nogle er landes mest seriøs samler her på PR.
Det kan da ikke være rigtig at jeg ikke kan få lov til at sælge som jeg vil! At en mand som rune skal sidde og slette mine oplæg når det handler om salg af spil.

Har sagt det før og siger det igen. Denne side burde være det bedst sted i danmark at finde retro spil.
Men det er det ikke.... den bedste handle jeg har lavet her er med killbean2 og er meget lang tid siden.

Kig dog ud i verden. Et sted som nintendo age er vild godt handel sted. Især hvis man er fra USA.
N-club gør det vild godt også. har bytte/købt med rigtig mange.

Der er 2 ting galt.

1. Vi her på PR gider ikke at handle med hinanden

2. Rune's måde at gør det på virker ikke.

Længer er den ikke.

Hold op med alt det der, med at vi skal sætte os ind i hvordan det virker?... Jeg kan ikke li den måde det er lige nu! Og det kommer jeg ikke til!

Og jeg er for det meste også ligeglad, da jeg nok skal handle med gammel spil alligevel. (andre steder)
Forstår bare ikke at danmarks største samler ,ikke kan finde ud af at sælger med hinanden.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 30/07-13 15:35 
@CS: "1. Vi her på PR gider ikke at handle med hinanden "

Mener du ikke det stik modsatte?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/07-13 15:37 
nej.
Enten gider vi ikke handle med spil her.....(rune's måde at gør det på er rigtig, og forklar hvorfor der ikke sker flere/bedre handler?)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 30/07-13 16:05 
Ok, så du mener vi gør det ikke nu fordi vi ikke orker det nuværende system, men vil gerne :)

(enig)
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 16:20 
@ChronoSousa

Det er lige netop sådanne "geniale løsningsforslag" der absolut intet hjælper...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 30/07-13 16:26 
Der er som sådan ikke noget galt med idéen om en salgsfunktion, men spørgsmålet er, selv med optimering, hvordan vil den fungere bedre end en salgstråd? Hvad er det man kan med salgsfunktionen, som man IKKE kan med en salgstråd?

Jeg kan umiddelbart ikke finde på noget, for hvis jeg vil finde en salgstråd med titel X i, så er det jo supernemt via P.R's udmærkede søgefunktion, da resultaterne kan sorteres efter om det er en salgstråd.
SumezSumezSkrevet 30/07-13 16:28 
slk486>
Det virker som om der er noget funktionalitet du gerne vil holde fast i - jeg vil bare gerne vide hvad det er :)

OK, med udgangspunkt i at jeg kun taler på egne vejne, og ikke på P:Rs:
Play:Right er meget mere end bare et forum. Ja, det er her det meste af den daglige (synlige) aktivitet sker, men der er altså en del mere til P:R end du lige kigger på, som almen bruger af forummet alene.

Modsat det gamle Konsolforum er en af grundstenene i sitet spildatabasen, som binder alle segmenterne sammen. Det er et valg at det skal være sådan, og selvom det er svært at se fordelen i handelssektionen alene, når der ikke er flere annoncer end der er, er den tydelig på resten af sitet, så det er svært at gå på kompromis med.

Men som jeg hele tiden har hævdet, behøver det ene ikke udelukke det andet, og jeg mener sagtens at vi kan få salg til at fungere mere som "salgstråde" uden at gå på kompromis med de tanker der har været lagt i det nuværende.

Men der kan sagtens være flere tanker bag det nuværende som jeg ikke tager højde for, derfor taler jeg pt kun for mig selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/07-13 17:05, rettet 30/07-13 17:11 
Beano>
Ok, så du mener vi gør det ikke nu fordi vi ikke orker det nuværende system, men vil gerne :)

(enig)

ikke helt :)

Der er 2 grunde til der ikke bliver solgt flere spil her på PR:

1 (Det er vores skyld) rune's måde virker helt fint, men vi gider ikke handle med hinanden.

2. Rune's måde virker ikke. (Vi vil handle med hianden, men gider ikke bruge handel's måde som den er i dag )

Eller's ved jeg ikke, hvorfor der ikke kommer mere guf i handlerne ?
For mig ,er jeg over i nummer 2.

Og @nuclear
Du må meget godt fortælde mig ,hvorfor handlen delen er så sløv?
Er du ude i, at det er os der ikke gider handle med spil her på PR?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 30/07-13 17:14 
Du virker forvirret, CS.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/07-13 17:17 
Ja ,over dig :)

Prøver bare på at forklare dig, hvad jeg mener.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 30/07-13 17:21, rettet 30/07-13 17:22 
Min egen (igen) uforbeholdne mening/opfattelse er at årsagen til at der ikke er mere handel på P:R, er at forum-delen er en forholdsvist lille indforstået kerne af folk, der i stor grad kender hinanden, i hvert fald periferært, i forvejen.

Det er klart at der er mere salg i at oprette salgstråde på mere trafikerede forums, typisk med en international målgruppe, hvor man kan nå ud til nye mennesker.
Hvis der -virkelig- skal fut i fejemøget mht. salg på P:R, skal det ikke kun være brugere af forummet der handler med hinanden, så skal P:R være det generelle online go-to sted for brugtsalg af spil i Danmark. Det tror jeg ikke man opnår ved at "nerfe" funktionen ned til kun at være en forumkategori uden nogen funktionalitet i. Men det er selvfølgelig kun teori fra min side. :) Generelt set er det nok ikke noget der sker overhovedet, medmindre man virkelig tænker udenfor boksen og går målrettet efter det.

Men ja, en mere tilgængelig handelsdel kunne bestemt også sætte mere gang i handlerne, eller måske endnu bedre, få flere folk ind udefra til at sælge/købe. Jeg forstår ikke hvorfor du skriver som om det er nødvendigt at stille sig på bagbenene omkring det her, ChronoSousa? Det er jo ikke fordi der ikke bliver lyttet til den kritik der er, selvom man ikke indretter sig fuldstændig efter dit løsningsforslag. :)
Tro mig, der bliver lyttet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 17:24, rettet 30/07-13 17:24 
@ChronoSousa: Som udgangspunkt godtager jeg ikke din forestilling om at der udelukkende er de to muligheder. Jeg har skrevet flere indlæg her i emnet der besvarer netop dit spørgsmål, og du svarer sådan set selv på det i dit forrige indlæg: En del af problematikken består i at en del brugere af den ene eller anden grund ikke orker at sætte sig ind i hvordan systemet fungerer. Systemet har mangler, og det er dog tydeligt at der bør ses på en løsning der tilgodeser så mange behov som muligt.

Nogen af de der forholder sig negativt til det nuværende handelssystem har til tider udvist en lidt uheldig tone der ikke ligefrem bidrager konstruktivt til en løsning - eller at de ansvarlige ønsker at lægge arbejdet i at skabe en ordentlig løsning. Det var det jeg prøvede at kommunikere med mit forrige indlæg: I stedet for at lægge armene over kors og som udgangspunkt være sur, og holde på at der kun er to muligheder og en løsning, kunne det være der rent faktisk skete noget hvis man forholdt sig åben og imødekommende.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
WonderboyWonderboySkrevet 30/07-13 17:24 
Jeg tror at der er mange der samler her på PR, og som ikke er int. at sælge deres ting, tror mange handler på ebay og andre steder, her i DK er det jo snart ikke så meget retro tilbage desværre, uden at det er blevet købt op af samler eller blevet smidt ud desværre, synes da Handel delen virker fint for mig.
I love monster land
SumezSumezSkrevet 30/07-13 17:27, rettet 30/07-13 17:27 
Ja, fin pointe fra Wonderboy. En side af sagen er jo nok at P:R henvender sig mere til samlere (folk der horder og aldrig sælger), end folk der udskifter deres udvalg hyppigt. Ja, der er folk der sælger (generelt, her og andre forums), men jeg tror det er et mindretal. Igen, hvis man virkelig har et ønske om at se mere handel på P:R skal man nok henvende sig mere til folk udenfor den typiske skare af folk, der benytter forummet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/07-13 17:30 
Lige pt. er der ikke mindre end 4 hele sider med sager der er til salg, hvis man kigger under Handel.

Bevares, det er ikke rigtig så mange af de ting jeg lige er interesseret i, men jeg kan jo kun tale for mig selv :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 17:30, rettet 30/07-13 17:33 
ChronoSousa>
En nem måde at upload billedet samt pris og stand. Ville være en drøm.

Pris og stand er da vanvittigt enkelt at inkludere. Hvordan kan du have misforstået hvordan det fungerer?

Handelssystemet er baseret på at man har en titel i samlingen, som man vælger at sælge. Man giver annoncen en pris, inklusive forsendelse, og så er den ikke længere. Alle ved præcis hvad for et spil der er tale om og standen er markeret, for den valgte man jo da man føjede titlen til sin samling i sin tid.

Som jeg ser det ligger det lige for at gå ind og bruger handelssektionen. Det eneste der mangler er noget aktivitet. Den blev oprindeligt lavet, fordi der var alt for mange handelstråde på listen over aktive emner. Alt andet druknede simpelthen, og der var ingen standarder for hvordan en handelstråd blev bygget op. Nogle var vildt grundige og andre kunne praktisk talt ikke bruges til særligt meget.

Jeg kan ikke forstå hvorfor de fleste brugere stejler bare fordi det ikke er som alle andre steder. P:R er generelt ikke som alle andre steder, da vi tager debatten noget mere seriøst, og meget lidt ballade har, fordi vores regler er forholdsvis stramme, og de brugere der gider den seriøse debat også kan finde ud af at indordne sig. Generelt er niveauet bare højere, og det var også en af de oprindelige, grundlæggende ambitioner for Play:Right, at "hæve niveauet".
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/07-13 17:47, rettet 30/07-13 17:49 
Ok fint.
Så bliver det sådan med handle delen på PR.
Havde også glemt det hele, til der blev taget liv igen i den gammel sag. :)

Igen, har ikke de store problemer med det, syntes bare det er synd at dem der vil, ikke må ta et billedet af 10 random spil, og sætte det til salg i en tråd. Sådan kan jeg li at handle. (og andre på siden)

Edit:
Men noget er der sket....der er kommet spil til salg ! :D
(i Handle vinduet)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 17:56, rettet 30/07-13 17:56 
Jeg kan ikke se hvordan man kan sælge flere ting, som pakke eller enkeltvis, hurtigere end jeg lige oprettede nedenstående (fiktive, i det jeg ikke har tænkt mig at sælge spillene :) annonce.

Alle titler i ens samling har en checkbox ude til venstre, og nederst kan man vælge at slette, sælge eller sælge som platformspakke.

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 17:58 
Det tog heller ikke mange sekunder at sælge alt mit Neo :)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:02 
m1chelsen>
Hvis jeg skal bytte mig til et spil, betyder et rigtigt billede af produktet meget mere, end et eller andet standart billede, hvorefter man via "stand" skal gamble sig til hvordan resultatet er.

Hvis folk ville sætte sig lidt ind i at et spil med en manual der er i to stykker og har en ridset skive ikke kan være "Mint Komplet", så er der altså ikke så meget at gamble om. Hvis der handles for meget store beløb (f.eks. AES eller et PCB), så er der jo intet i vejen for at udveksle billeder i annoncen, per besked eller e-mail.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/07-13 18:02, rettet 30/07-13 18:04 
Men de ting jeg typisk gerne vil af med er jo netop det der aldrig ville ende i en evt, registreret samling, feks. dubletter og lign.

Hvis det ikke er muligt at have et subforum af handelstråde, der ikke flooder aktive emner er det vel et tegn på en custom løsning, der begrænser funktionaliteten.

Jeg kan godt sætte mig ind i ideen med at man sælger ud af en samling man har registreret i forvejen, men det ser bedre ud på papiret end det tiltrækker irl.

Med hensyn til "stand" er der vist masser af eksempler på hvor forskelligt folk betragter "meget god" feks.

Anyway, jeg fik mere end svar på mit spørgsmål og vælger så ikke at benytte handelsdelen :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:05, rettet 30/07-13 18:06 
slk486>
Men de ting jeg typisk gerne vil af med er jo netop det der aldrig ville ende i en evt, registreret samling, feks. dubletter og lign.

Det kan da kun være din egen fejl...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/07-13 18:05 
Eh, what?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:06, rettet 30/07-13 18:08 
Det er din egen fejl, at du ikke opretter dubletter i din samling. Og du kan stadig lave handelsannoncer uden at have titlen i din samling.

Eksempelvis. Det tog mig få sekunder at oprette denne annonce.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 30/07-13 18:11 
Og i den forbindelse totalt misset pointen, men det er ok - det er netop det vi har internettet til.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:13 
slk486>
Jeg kan godt sætte mig ind i ideen med at man sælger ud af en samling man har registreret i forvejen, men det ser bedre ud på papiret end det tiltrækker irl.

Er det ikke normalt at man sælger ting man ejer? Hvorfor ikke føje dubletter til samlingen?

Og igen, så tager det ingen tid at sælge spil, selvom man ikke har dem registreret i sin samling. Søg på titlen (kan også gøres selvom du er her, i forummet), vælg "Sælg spillet" i drop-down menuen og udfyld felterne. Done.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:24 
KillerBean2>
Det ville i hvert fald være trælst at skulle lave noget som det her via handelssektionen:

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?25446-Tons-of-Imports-MD-FC-SFC-PCE-ETC!

Det har da også taget hundrede år at lave det indlæg. Alle billederne hedder noget forskelligt, alt skal skrives fra starten, priser skal skrives ind, etc.

I vores system foregår det, hvis titlerne er i ens samling (og hvorfor skulle de ikke være det?), ved at man sætter nogle flueben og retter priserne til. Billeder, hvis nødvendige, uploades til Play:Rights server, i stedet for at skulle ligge hos Photobucket eller noget privat af en art.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:44, rettet 30/07-13 18:45 
ChronoSousa>
Det kan da ikke være rigtig at jeg ikke kan få lov til at sælge som jeg vil!

Der er mange ting på P:R som du ikke må gøre præcis som du vil. Du må ikke opføre dig præcis som du vil på forummet; hvis din opførsel falder udenfor reglerne, så sørger moderatorerne for at du får det at vide.

Handelssektionen fungerer glimrende. Problemet er at folk ikke bruger det, og ja, det er fordi for mange ikke gider sætte sig ind i det. Den har ikke nogle videre begrænsninger i forhold til at sælge spil eller konsoller.

Som jeg har prøvet at demonstrere her i tråden, så er det utroligt enkelt at sælge flere ting ad gangen, og det tager få sekunder at oprette titler til salg, som man ikke skulle have oprettet i sin samling.

Med Handel sikrer vi at der kommer et minimum af essentielle oplysninger med i annoncen - stand, komplethed, region, pris - alle elementer som ville være hip som hap, hvis handel var fri leg ligesom "alle" andre steder.

Handel-"tabben" sidder lige ved siden af Forum-tabben oppe til venstre i menuen. Den er ikke langt væk, og der er meget lettilgængelige muligheder for at sortere og søge så meget som man har lyst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-13 18:48 
Naiera>
I vores system foregår det, hvis titlerne er i ens samling (og hvorfor skulle de ikke være det?), ved at man sætter nogle flueben og retter priserne til.

Det er nok lige præcis der, hunden ligger begravet for mit vedkommende. Det er ret sjældent, at jeg sælger ting fra samlingen. De fleste ting, jeg sælger, har jeg på ingen måde lyst til skal indgå i samlingen. Hvorfor skulle jeg ellers være igang med at sælge dem?
AV Intelligent Terminal
WonderboyWonderboySkrevet 30/07-13 18:53, rettet 30/07-13 18:55 
Det har Naiera jo også lige vist hvordan man gør på få sekunder.
Kig 5 tråd længer op.
I love monster land
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:55 
Jmog>
Hvad er det man kan med salgsfunktionen, som man IKKE kan med en salgstråd?

Som nævnt sikrer Handel at flere essentielle oplysninger tages stilling til. Lavede P:R et underforum til køb/salg/bytte med et specifikt regelsæt, så ville der stadig være tonsvis af salgstråde, hvor man skal til at spørge ind, for at få information om region, stand, komplethed og pris. Og hvis moderatorerne lægger en hård linje, kan det være at salgstråden bliver fjernet og skal oprettes igen, med de nødvendige oplysninger.

Derudover fylder salgstråde også ufatteligt meget på listen over aktive emner, som jeg også har nævnt før. Beslutningen om at lave Handel blev i sin tid taget på netop, til dels, denne baggrund. Den normale debat forsvinder til fordel for handelstråde, og folk opretter tråde med hver deres særpræg (eller fejl og mangler), hvilket giver unødig støj i tråden, mere arbejde til moderatorerne, osv. Med Handel er det slet ikke muligt at starte off-topic diskussioner i en handelstråd, hvilket også var en motivation til at fjerne handel fra det øvrige forum.

Handel blev SELVFØLGELIG ikke lavet for at begrænse køb, salg og bytte på Play:Right. Funktionen blev lavet for at hæve niveauet og gøre det hele nemmere, ved at indføre standarder for hvordan en salgsannonce ser ud.

Problemet er, som jeg lettere kontroversielt også skrev før, at folk ikke gider sætte sig ind i systemet, og derfor ikke får brugt funktionen. Argumenterne om at det er restriktivt og besværligt at bruge mener jeg falder 100% til jorden, hvis man sætter sig bare en smule ind i hvor nemt det f.eks. er at oprette flere annoncer på stribe.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 18:59, rettet 30/07-13 18:59 
KillerBean2>
Det er nok lige præcis der, hunden ligger begravet for mit vedkommende. Det er ret sjældent, at jeg sælger ting fra samlingen. De fleste ting, jeg sælger, har jeg på ingen måde lyst til skal indgå i samlingen. Hvorfor skulle jeg ellers være igang med at sælge dem?

Du solgte for nyligt en kæmpe bunke 32 og 64-bit Sega. Det indgik vel alt sammen i din samling før du blev træt af det?

Jeg kan ikke se problemet i at have ting listet på Play:Right, som man måske dybest set ikke er interesseret i at eje på længere sigt. Man er jo ikke tvunget til at have det stående på samme hylder som de gode sager :)

Og, som nævnt, så tager det ikke mange sekunder at sælge ting man ikke har i samlingen. Filosofien bag Handel er og bliver dog, at man sælger ting man ejer, og derfor har listet i sin Samling.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
ElgenElgenSkrevet 30/07-13 19:12 
Naiera>... hvis din opførsel falder udenfor reglerne, så sørger moderatorerne for at du får det at vide.
...og findes der ikke en regel der passer, opfinder de een til lejligheden, og så sørger de for at du får at vide at du har forbrudt dig mod denne nye regel };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-13 19:18, rettet 30/07-13 19:20 
Naiera>
Du solgte for nyligt en kæmpe bunke 32 og 64-bit Sega. Det indgik vel alt sammen i din samling før du blev træt af det?

Jep, men det var en undtagelse. Normalt sælger jeg kun ting, jeg har fået fat i, men ikke ønsker at beholde. Jeg kan virkelig ikke se, hvorfor den slags "snavs" skal indgå i samlingen.

Nå man lister ting i samlingen, står det jo ikke bare på hylden derhjemme, men på en virtuel hylde som alle kan se ;)
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 19:22 
Jeg modtog lige fem Blu-ray-film med posten (sandt), men der var et eller andet lamt AES-spil med (for sjov), som jeg ikke gider beholde :)

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-13 19:26 
Jeg forstår ikke joken :/
AV Intelligent Terminal
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 19:38 
Det var bare for at demonstrere, igen, hvor nemt det er at sælge ting der ikke står i samlingen :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/07-13 20:14, rettet 30/07-13 20:17 
Naiera>
Som nævnt sikrer Handel at flere essentielle oplysninger tages stilling til. Lavede P:R et underforum til køb/salg/bytte med et specifikt regelsæt, så ville der stadig være tonsvis af salgstråde, hvor man skal til at spørge ind, for at få information om region, stand, komplethed og pris. Og hvis moderatorerne lægger en hård linje, kan det være at salgstråden bliver fjernet og skal oprettes igen, med de nødvendige oplysninger.

Helt forståeligt men hvorfor kan man ikke indføre flere standard felter og så den måde gøre det lidt mere fleksibelt inden for standardsystemet i stedet for at insistere på at det er brugerne som er problemet?

Forslag...

Priser altid inkl. forsendelse hvilket er tåbeligt - ofte slås salgsannoncer op hvor det alligevel ikke er inkl forsendelse og så er man alligevel nødt til at skrive det selv (hvis man husker det). Tidligere (før v5?) kunne man vist vælge om det var med eller uden fragt. Ifm. spil er problemet ikke stort, men med større/tungere ting, f.eks. hardware og pakker af hardware+spil er der jo ofte flere muligheder for køberen.

Mulighed for en "slå-til-pris/max. pris (har jeg foreslået før) vil også være lækkert for de sælgere og købere der gerne vil have en handel afsluttet hurtigere.

Jeg har også fået slettet salgsannoncer pga. det mangelfulde pakkeannonce system som ikke differentierer imellem spil, hardware og spil+hardware og derfor er misvisende i oversigten. Jeg har vist foreslået til RJK at man kunne liste den som "Spil-pakke", "Hardware+spil pakke", etc. alt efter hvad det handler om, eller lade brugeren selv skrive en sigende pakke tekst og automatisk prefixe med "Pakke:" i oversigten hvis man er bange for unødig støj.
NaieraNaieraSkrevet 30/07-13 20:17, rettet 30/07-13 20:17 
Beano>
ofte slås salgsannoncer op hvor det alligevel ikke er inkl forsendelse og så er man alligevel nødt til at skrive det selv (hvis man husker det).

Løsningen herpå er at man IKKE opretter salgsannoncer der ikke inkluderer forsendelse.

Beano>
Tidligere (før v5?) kunne man vist vælge om det var med eller uden frag

Nej, det kunne man ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 30/07-13 20:21, rettet 30/07-13 20:21 
Ok, så du mener man helt skal lade være med at bruge PR som salgssted hvis man på forhånd ikke kender fragtprisen og vil tilbyde køber flere muligheder?

Jeg er ikke sikker på det passer det du skriver mht. fragt ja/nej.
JmogJmogSkrevet 30/07-13 20:28 
Naiera>
Problemet er, som jeg lettere kontroversielt også skrev før, at folk ikke gider sætte sig ind i systemet, og derfor ikke får brugt funktionen. Argumenterne om at det er restriktivt og besværligt at bruge mener jeg falder 100% til jorden, hvis man sætter sig bare en smule ind i hvor nemt det f.eks. er at oprette flere annoncer på stribe.

Nu kan jeg selvfølgelig kun snakke for mig selv, men det vil jeg bestemt ikke mene du har ret i. Jeg har ingen problemer med at finde ud af hvordan jeg opretter en salgsannonce i det nuværende system. Jeg mener bare det er mere besværligt/tidskrævende end at oprette en salgstråd. Med en salgstråd har jeg fleksibilitet og kan nemt angive, præcis hvilken version af x, det er jeg har. Det kan jeg også med salgsfunktionen, medmindre jeg har en version, som ikke er oprettet i databasen eller eventuelt er oprettet under en anden titel, end den jeg har stående på mit cover. Sandt nok, det sker sjældent, men det SKER.

Argumentet fra folk der sælger på flere fora med at de gerne vil kunne copy/paste ind synes jeg er rigtig godt.

Argumentet med at man bør oprette alt i sin samling for at kunne bruge handelsfunktionen nemmere, synes jeg er rigtig dårligt. Det er fint at man KAN det (muligheder er altid gode), men det er ikke alle der føler det nødvendigt at have en online angivelse af deres samling. Personligt gider jeg ikke (jeg gjorde i begyndelsen), da det ikke interesserer mig. Jeg kan sagtens huske alt hvad jeg har i min samling, så jeg behøver ikke have et opslagsværk til formålet. For mig vil hver eneste oprettelse af X i min samling være tid jeg kunne have brugt på noget sjovere. At spille for eksempel.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 21:31, rettet 30/07-13 21:32 
Naiera>
Som nævnt sikrer Handel at flere essentielle oplysninger tages stilling til. Lavede P:R et underforum til køb/salg/bytte med et specifikt regelsæt, så ville der stadig være tonsvis af salgstråde, hvor man skal til at spørge ind, for at få information om region, stand, komplethed og pris. Og hvis moderatorerne lægger en hård linje, kan det være at salgstråden bliver fjernet og skal oprettes igen, med de nødvendige oplysninger.

Lige netop dette er IMO en af forcerne ved P:R's system. Jeg synes ofte kvaliteten på "normale" salgstråde på andre fora er uhyggeligt ringe, i forhold til hvilke informationer sælger har været for doven til at inkludere. Det er møg irriterende at se en annonce med hvor teksten er "Sælger en NES med 4 spil, blandt andet Super Mario". Derudover er det bare rart at der er noget ensretning på, og præsentationen er iorden.

@Jmog: Der har været minimum et eksempel på at en bruger ikke har orket at sætte sig ind i systemet her i tråden...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 30/07-13 22:21, rettet 30/07-13 22:34 
Hvis man ser på det rent teknisk, så forholder det sig jo sådan, at en salgsannonce ER en forumtråd. Der er umiddelbart kun to detaljer man ikke kan styre selv ift. en normal forumtråd:

1. Man kan ikke komme udenom formatteringen af standardoplysningerne. Det er der vist heller ingen der vil.

2. Man kan ikke frit forfatte en overskrift, da den automatisk defineres ud fra hvad man vælger som hovedbestanddel af sin annonce (enten en titel eller en platform). I praksis er den eneste konsekvens af dette, at man ikke kan lave en opmærksomhedskrævende overskrift, som ingen alligevel gider se på, samt at man ikke kan indikere at man sælger til flere platforme i én annonce - sidstnævnte har alle forståelse for kan være et problem (og derfor er den slags typisk blevet accepteret som off-topic tråde, hvis det virkelig har været relevant), men det er en "nødvendighed" for at der er en basal opdeling og sorteringsmulighed i annoncerne. Det kan betragtes tilsvarende at man er tvunget til at vælge en kategori, når man vil sælge i Den Blå Avis.

Derudover kan man alt i en salgsannonce, som man kan i en forumtråd. Endda mere til, da man også kan tilføje billeder og rette frit i sin hovedbeskrivelse uanset tidspunkt. Det er da rigtigt at systemet på alle måde opfordrer til, at sælgere udvælger og markerer hver enkelt ting i en annonce, så det er så nemt for køberne som muligt, men der er hverken noget teknisk eller i regelsættet som påkræver dette.

Dermed er hovedparten af ovennævnte og de typiske (men bestemt ikke alle) kritikpunkter også grundlæggende forkerte. Man KAN frit skrive sin beskrivelse og copy/paste den ind som man vil. Der er et stort Beskrivelse-felt og ingen begrænsninger på det - det er helt tilsvarende første indlæg i en forumtråd, for det er sådan set bare et indlæg i en forumtråd.

Og sådan har det altid været.

Og så kan jeg igen gøre opmærksom på, at alle væsentlige beslutninger vedrørende P:R diskuteres og vedtages eller afvises af den samlede stab, som for nuværende er på otte mere eller mindre aktive personer. Det gøres ved at vi når til enighed om tingene, hvilket normalt sikrer gode resultater - men også gør at det ofte tager meget lang tid at blive enige om ændringer, hvis det overhovedet sker, hvilket det her område er et fint eksempel på.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
JmogJmogSkrevet 30/07-13 22:54 
Nuclear Detergent>
@Jmog: Der har været minimum et eksempel på at en bruger ikke har orket at sætte sig ind i systemet her i tråden...

Og det står for hans regning. Det ændrer ikke på hvordan vi andre oplever det.

Tag ikke fejl, jeg synes handelssystemet generelt er godt. Det er, at det er et krav (for det er det da, ikke?), at man skal "oprette" titler i en handelsannonce, som jeg ikke bryder mig om.
RJKRJKSkrevet 30/07-13 23:49 
Der er ingen krav.

Men alle titler man kan sælge indenfor regelsættet hører automatisk til i databasen, og vil derfor enten allerede være der, eller blive automatisk tilføjet.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
SumezSumezSkrevet 31/07-13 01:06, rettet 31/07-13 01:07 
Jeg synes alle folk burde tage det, Rune skriver til efterretning. Meget af kritikken der rettes mod handelssektionen er vildt ubegrundet.
Jeg vil meget hellere vende den om og sige "hvorfor kan folk ikke se det", "hvorfor vælger de at klage eller handle andre steder, i stedet for at prøve at se om P:R faktisk sagtens kan opfylde alle deres krav", og "hvad kan vi gøre ved det". Uanset om kritiken er begrundet eller ubegrundet, kommer den i sidste ende af en årsag, og der er ingen der siger at det ikke er noget der kan arbejdes med. Som jeg ser det handler det blot om at lave systemet mere intuitivt (og evt. hurtigere) for brugerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/07-13 01:41, rettet 31/07-13 01:42 
Jeg synes handelssektionen er ret godt lavet, der er masser af features og det er integreret godt og passer godt ind med sitets andre funktionen, samler osv.

Problemet er bare at når det angår en handelssektion så gælder "less is more" princippet (imo). At gøre den unødvendigt kompleks skader bare tilgængeligheden og afskrækker folk fra at gide at oprette en annonce, ikke mindst fordi det tager 100x længere tid kontra en normal forum tråd. Det vil jeg tro især gælder nye brugere, folk der ikke besøger sitet ofte og folk der tilfældigvis kommer fordi og eventuelt kunne finde på at oprette en annonce, men så bliver afskrækket.

Jeg kan sagtens se ideen med hvorfor den er lavet som den er og hvorfor man ikke har lyst til at skrotte den, men i bund og grund er er den ikke specielt hensigtsmæssig.

Jeg ville helt sikkert også foretrække en simpel, let tilgængelig, tråd-baseret salgssektion, helst hvor salgstråde ikke dukker op under aktive emner.
KristensenSoUSAKristensenSoU...Skrevet 31/07-13 01:50, rettet 31/07-13 01:53 
Jeg er tilhænger af teorien om hoardere og halvfjendske nørder er skylden i mangel af aktiviteten i handelssektionen. Den ene halvdel vil kun sælge de mest usle dubletter, og kredser som fluer om en lort, om alt hvad der kan minde om et godt tilbud, mens den anden halvdel nok skal få skræmt alle de nye lam væk, inden de næsten har postet deres første indlæg.

Pointen er aktivitet forudsætter nyt blod, og der er P:R en lidt for lukket klub.
Tenseiken Slash lige i hovedet på Ninfendo!Spiller nu: Sengoku Blade, Space Invaders Extreme, Street Fighter III: 3rd...
NaieraNaieraSkrevet 31/07-13 02:29 
Azzkikr>
At gøre den unødvendigt kompleks skader bare tilgængeligheden og afskrækker folk fra at gide at oprette en annonce, ikke mindst fordi det tager 100x længere tid kontra en normal forum tråd.

Den er hverken indviklet eller tager lang tid at bruge. Sådanne påstande vidner om at man simpelthen bare ikke har sat sig godt nok ind i det.

Ja, det er anderledes end andre steder, men når man lige lærer hvor nemt det kan gøres, er det 100x hurtigere end at skulle oprette end tråd.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
155 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig