X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Handelsdelen


Svar
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:01 
Af ren nysgerrighed; er der overhovedet nogen der bruger handelsdelen af P:R, udover dem der opretter salgsannoncer? Med andre ord - er der nogen der browser i den efter spil?
j/k
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:01 
Af ren nysgerrighed; er der overhovedet nogen der bruger handelsdelen af P:R, udover dem der opretter salgsannoncer? Med andre ord - er der nogen der browser i den efter spil?
j/k
SumezSumezSkrevet 28/07-13 23:05, rettet 28/07-13 23:05 
Udvalget er desværre ikke stort nok til at browse målrettet, men jeg holder altid øje med hvad der kommer af nye annoncer for at se om der skulle være noget interessant.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 23:06 
Nej :p

Men det har været diskuteret mange gange før. Vi er mange der håber at det kommer til at fungere ligesom på andre fora engang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:11 
^ Hvordan mener du?

På mig virker det som om det proprietære i P:R holder det hele lidt tilbage :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 28/07-13 23:15 
Et (eller flere) RSS feeds til handelssektionen vil være meget brugbart ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 23:24, rettet 28/07-13 23:25 
slk486>

At man i stedet for at bruge det system der er nu, bare kunne oprette en tråd med det man ville købe/sælge i stedet. Nøjagtig ligesom på andre fora.

Som Amnesia bla. har klaget over er det ikke muligt at kopiere salgstråde man har andre steder ind på P:R fordi det hele skal indtastes og genkendes i systemet.
Der er nogle der alligevel opretter alm. salgstråde i off-topic, men ca. halvdelen af dem bliver slettet af en moderator med det samme. Man kan kun undre sig over at nogle tråde får lov at stå...

De tråde der får lov at blive stående har som regel meget mere aktivitet end resten af handelsdelen har. Det skyldes sikkert at de folk der laver sådanne tråde ofte sælger en masse forskellige ting billigt på een gang. Noget det nuværende system ikke rigtig tillader mig bekendt (forskellige formater i en handelsannonce).

Det er sjældent jeg sælger noget, men når jeg gør gider jeg ikke arbejde med P:R's system. Det er simpelthen for besværligt når det ofte er billige lorte-titler jeg ikke længere kan klare at se på jeg skal af med for en slik :)
At købe-annoncer heller ikke dukker op som aktive handelsannoncer er også noget der har undret mig i årevis, men det vil sikkert altid forblive en gåde. Der er i hvert fald flere, inkl jeg selv, der har spurgt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/07-13 23:28 
Jeg ville sælge her, hvis det bliver gjort bedre. En nem måde at upload billedet samt pris og stand. Ville være en drøm.

Og jeg har meget til salg
40% at det som er på mine youtube videoer har jeg byttet mig til.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 23:30 
...og jeg ville sikkert handle med dig hvis jeg vidste du havde noget interessant til salg :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:37, rettet 28/07-13 23:38 
Enig i det hele :)

@ChonoSousa: Hvor bytter du henne - eller har du bare en stor kontaktflade?
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 28/07-13 23:46, rettet 28/07-13 23:49 
Jeg bytter på nintendo age, gode snes pal handler.
N-club.
Og via min yt kanal.
Også bruger jeg 10-15 min. på nye folk som jeg møde første gang her i dk. Er de samler? Og bytter spil? Så hold fast i dem ;)

Ret:
Måske 40% var høj sat? :)
Men jeg bytter meget, også fordi jeg syntes det er sjovt. Mit trip world var en bytte handel fra tyskland.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 28/07-13 23:57 
Gennem yt? Really? :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/07-13 00:04 
Ja.
Når man viser sin samling frem. Er det nemmer at finde folk som en selv. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 29/07-13 00:21 
I guess :)
j/k
ElgenElgenSkrevet 29/07-13 00:24, rettet 29/07-13 00:25 
Oh yeah, folk finder folk };-P
Man skal ikke stikke hovedet ret meget frem på nettet, før folk henvender sig med diverse. };-P
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
--Skrevet 29/07-13 08:53 
Som andre skriver, så er handelssektionen simpelthen for tung at danse med. Jeg ville også ønske at den blev nedlagt, om at det kunne fungere via handelstråde, som det fungerer så fint med alle andre steder.

Hvis jeg skal bytte mig til et spil, betyder et rigtigt billede af produktet meget mere, end et eller andet standart billede, hvorefter man via "stand" skal gamble sig til hvordan resultatet er.

Som skrevet fungerer det også med at man kopierer salgstråde, og poster dem på flere fora ad gangen, og når dette ikke er muligt, så bliver det noget træls noget.

Når alt dette er sagt, så fuck da det. Den har vist været oppe og vende nogle gange, og selvom der er rimelig utilfredshed med at situationen er som den er, og at brugerne bare handler andre steder, virker det alligevel ikke som om at der er nogle som taget dette til efterretning.

Bruger i stedet Bytte bytte købmand tråden, post et billede, og skriv evt en kommentar i stil med: "bytter til noget andet, ellers sælges hele lortet for xxx kr." - Simpelthen for dumt at man skal twiste reglerne på den måde, for at undgå et system som i praksis ikke fungerer.
Spiller nu: Animal Soccer World
amnesiaamnesiaSkrevet 29/07-13 09:16 
Den samme gamle sang, som bliver spillet med jævne mellemrum :-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 29/07-13 09:24 
Hvis den er så gammel, så gør dog noget ved det. Og gør stedet bedre. Jesus!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 29/07-13 09:39 
Det er ikke engang svært - en politik ændring :)
j/k
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/07-13 10:04, rettet 29/07-13 10:07 
Sidst det var oppe at vende, viste det sig at flere, også nogen der har skrevet her i tråden, havde brugt utroligt lidt tid på at sætte sig ind i hvordan handelssystemet fungerer, og muligheder der lå i systemet blev fremhævet som mangler. Jeg tror stadig at det er en del af problemet, men systemet har da begrænsninger, f.eks. at det er umuligt at oprette en ordentlig annonce med blandede varer, og at det tager lang tid at oprette mange produkter enkeltvis. Den fordel der er ved P:Rs system er at man tvinger sælger til at tage stilling til en række vigtige informationer, som f.eks stand på hvert enkelt produkt, der ofte mangler fra normale forumtråde, enten fordi sælger har glemt at tænke over det eller har været for doven i oprettelsesprocessen.

Alene det at så mange er utilfredse eller ikke orker at sætte sig ind i hvordan handelssektionen fungerer, må dog fordre at noget ændrer sig.

"En nem måde at uploade billeder på": Det fungerer fuldstændig ligesom på alle andre forums når man skal fremvise billeder på P:R. Man kan ikke forvente at P:R hoster ens salgsbilleder i form af en upload-funktion.

Edit: Og så synes jeg faktisk at der henover foråret og sommeren er kommet meget mere aktivitet i handelssektionen. Jeg har gjort en del handler.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 29/07-13 11:43 
"En nem måde at uploade billeder på": Det fungerer fuldstændig ligesom på alle andre forums når man skal fremvise billeder på P:R. Man kan ikke forvente at P:R hoster ens salgsbilleder i form af en upload-funktion.

Den funktion eksisterede da på et tidspunkt, gjorde den ikke? Eller embeddede folk bare billeder de selv havde uploadet, som på andre fora?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 29/07-13 14:11 
Den eneste upload funktion jeg kender til på P:R er begrænset til billeder under samler-delen.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
RJKRJKSkrevet 29/07-13 19:46, rettet 29/07-13 19:46 
Jo, det er rigtigt, man har altid kunnet uploade billeder til salgsannoncer og samlerobjekter. Begge dele var godt nok forsvundet ved et par tastefejl i v5, men siden ingen har bemærket det, har det vel ikke ligefrem været synderligt savnet...

Men nu er de der igen.
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
--Skrevet 30/07-13 10:49 
Hvad er fidusen i grunden ved at "tvinge" folk til at bruge denne handelssektion, hvis en god håndfuld brugere foretrækker at oprette "normale" salgstråde, og alternativet er at denne sektion ikke rigtig bliver brugt?

Det er vel i alles interesse at handlerne foregår her på siden, og vi derved kan hjælpe hinanden?

Som jeg husker det, så har der været godt gang i de salgstråde som har fået lov at køre, så jeg kan ikke se fidusen ved at prøve at "begrænse" disse? Kunne det ikke være en idé at prøve at lade det køre med salgstråde, og se om det skaber mere handel her på siden? HVIS der så om x antal mdr. stadigvæk ikke er kommet skub i tingene, kan det for så vidt være ligemeget, men viser det sig at handlerne pludselig blomstrer derudaf, kunne det tyde på at det kunne lønne sig at skifte til denne mere "standart" for for salgstråde.

Er det btw fordi der går principsag i den, eller har jeg overset noget?
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 30/07-13 11:35 
Man begrænser vel også salgsannoncer til de produkter der er oprettet i db, hvilket i mine øjne er uheldigt :)
j/k
KillerBean2KillerBean2Skrevet 30/07-13 11:57 
Det ville i hvert fald være trælst at skulle lave noget som det her via handelssektionen:

http://www.sega-16.com/forum/showthread.php?25446-Tons-of-Imports-MD-FC-SFC-PCE-ETC!
AV Intelligent Terminal
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 12:04 
slk486>Man begrænser vel også salgsannoncer til de produkter der er oprettet i db, hvilket i mine øjne er uheldigt :)

Det bekræfter min antagelse fra tidligere. Det har altid været muligt at oprette salgsannoncer med produkter der ikke er i databasen...
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
slk486slk486Skrevet 30/07-13 12:08, rettet 30/07-13 12:11 
There you go :D

No offence, men segmentet herinde er altså for småt til jeg begynder at rode med et specielt system for handel.
j/k
ElgenElgenSkrevet 30/07-13 12:09 
@KillerBean2: *roder stadig rundt under bordet og prøver at finde min underkæbe };-O*
Spiller nu: Super Gun, Xbox 360 Elite [Limited..., PlayStation 3
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 12:17 
slk486>
There you go :D

No offence, men segmentet herinde er altså for småt til jeg begynder at rode med et specielt system for handel.

No offence, men det kræver altså ikke særligt meget "roden" for at opdage at det er en mulighed. Lige netop det synes jeg er noget af det mest intuitive ved systemet. Hvis man ikke engang orker at nå dertil, har jeg svært ved at tage brokkeriet alvorligt - jeg kunne forestille mig at dem der sidder med ansvaret har det på samme måde.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
SumezSumezSkrevet 30/07-13 12:38 
Det har været oppe og vende så mange gange, og jeg vil give Nuclear Detergent ret i at en del af problemet også er folks modvilje til at sætte sig ind i konceptet bag P:R's markedssektion.

Der er ingen der har påstået at kritik af handelssektionen ikke er berettiget, og jeg så også gerne at det fik en overhaul (alt sammen noget der tager tid og arbejde), men meget af kritiken falder også til jorden når de samme mennesker der kritiserer den, forudsætter at én bestemt tilgangsvinkel der skrotter alt det der hele tiden har været en af grundpillerne i Play:Right, er den korrekte løsning, uden at åbne øjnene for andre løsninger.

Jeg kan ikke se hvordan man forventer at sådan en tilgang skal kunne føre til noget. Løsningen er ikke at være uenige om hvordan det skal fungere, men at finde et system der imødekommer det besvær folk pt. finder i oprettelser af salgsannoncer, og samtidig lever op til kravene fra begge synsvinkler. Jeg kan slet ikke se hvorfor det skulle være umuligt.
Ja, det kræver noget mere arbejde end bare at "skrotte markedssektionen og bruge forumtråde skrevet i fritekst", men hvis I ikke selv skal lave arbejdet, er det vel ligegyldigt. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/07-13 12:39, rettet 30/07-13 12:47 
Jeg spurgte i starten om nogen brugte det og tendensen lader til at meget få gør. Jeg har ikke brokket mig over noget, men blot konstateret at jeg ikke kommer til at bruge det, fordi publikum er for småt til et proprietært system.

Hvis meget få gider sætte sig ind i det, er der noget galt, ligegyldigt om nogen argumenterer for at det er godt.

Jeg er glad for jeg trådte ind i P:R for debatten, bekendskaber og medlemmerne (hedder det det?), men sitet bliver holdt tilbage af at man vil have tingene "custom" og det gælder både forumdelen og handelsdelen.
j/k
--Skrevet 30/07-13 12:50 
Jeg er ikke i tvivl om at der er brugt utrolig meget krudt på at lave et fint og avanceret system. Men når det ikke bliver brugt, og når en del folk i stedet hellere vil gøre brug at normale salgstråde, forstår jeg ikke hvorfor man absolut vil trumfe den anden sektion igennem?

Hvad hjælper det at have jordens "bedste" system, hvis det ikke bliver brugt?

Er det så ikke mere smart at sige: "Fuck det, folk gider det ikke... Lad os gå back to basics og få gang i nogle handler."
Spiller nu: Animal Soccer World
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 12:55, rettet 30/07-13 12:58 
Jeg er meget enig i alt hvad Sumez skriver. Noget må selvfølgelig ændre sig.@slk: umiddelbart synes jeg det lyder som det rene vrøvl, da jeg er af den overbevisning at meget af det der gør P:R til et fedt sted, er al det arbejde der er lagt i at bygge funktioner der ikke er standard op fra bunden. Hvad består problematikken i, i forhold forum-delen?

Edit: Argumentet "Jeg gider ikke bruge det, giv mig det jeg vil have" er altså ikke særligt godt. Som sagt virker det til at der er kommet mere skub i tingene i handelssektionen, men det opdager man selvfølgelig ikke hvis man ikke gider at bruge den.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-13 13:03, rettet 30/07-13 13:04 
Det er jo slet ikke det argument der bliver fremstillet. Problemet er at systemet på P:R er unødigt besværligt og det er umuligt at copy-paste salgstråde fra andre fora. Når det fungerer så dårligt på P:R og så få bruger det, så er det da meget naturligt at man i stedet helt dropper at prøve at sælge sine ting herinde.

At du har formået at gøre et par handler herinde betyder jo ikke at der pludselig er godt gang i handelssektionen. Vi andre har tydeligvis ikke opdaget det :)

EDIT: Sidste del var et svar til noget du nu har fjernet igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/07-13 13:08 
Jeg har da oprettet flere salgstråde i tidens løb herinde, men der er ingen tvivl om, at det havde været hurtigere og nemmere, hvis jeg bare kunne lave en almindelig tråd.

Jeg tror helt seriøst også jeg oftere ville oprette salgstråde på spil, hvis jeg ikke skulle bruge det nuværende system.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/07-13 13:08 
I handelssektionen kan man også bytte.... men se hvor godt bytte bytte købmand tråden går!.....
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-13 13:10 
Bytte Bytte-tråden er et super eksempel på at folk gerne vil handle herinde. Den tråd har vel set mere aktivitet end handelssektionen nogensinde har :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 13:14, rettet 30/07-13 13:18 
@konsolkongen: Det er da så vidt jeg kan læse i Michelsens svar et af argumenterne. Jeg synes det er helt validt argument at man ønsker at det er nemmere at operere mellem diverse fora med hensyn til salg, men for hvert godt argument, er der hver gang vi diskutere handelssektionen en masse støj og uheldige kommentarer, der bestemt ikke fordre at noget ændre sig.

Edit: Fjernet? Jeg tror stadig den del du kommentere på til sidst står skrevet i indlægget? Jeg er på mobilen så det er lidt ustabilt.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
amnesiaamnesiaSkrevet 30/07-13 13:17 
Hvis blot der fra centralt hold var åbenhed overfor at prøve den alternative (læs: normale) måde at drive handelssektion i forum regi, så kunne man om ikke andet se hvordan et sådan tiltag vil fungere for Playright.

Kom dog gerne med en advarsel før der åbnes op for denne mulighed, så jeg kan holde fast i bordkanten og derved ikke falder ned fra stolen og slår mig ;-)
Græsset ER grønnere på den anden side!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-13 13:22 
Nuclear Detergent>
Edit: Fjernet? Jeg tror stadig den del du kommentere på til sidst står skrevet i indlægget? Jeg er på mobilen så det er lidt ustabilt.

Du skrev noget med at du selv havde gjort nogle handler på det seneste. Det var det jeg kommenterede på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 30/07-13 13:24 
Den del står stadig hos mig :-)
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/07-13 13:26 
Det står ikke her.

Måske selve forummet skal have en ordentlig overhaling også, nu vi er i gang? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 30/07-13 13:28, rettet 30/07-13 13:44 
m1chelsen>
Er det så ikke mere smart at sige: "Fuck det, folk gider det ikke... Lad os gå back to basics og få gang i nogle handler."

Eller, man kunne fokusere på hvad problemet er, og lave systemet bedre. Det er en mere konstruktiv tilgang. :)

Konsolkongen>
Det er jo slet ikke det argument der bliver fremstillet. Problemet er at systemet på P:R er unødigt besværligt og det er umuligt at copy-paste salgstråde fra andre fora. Når det fungerer så dårligt på P:R og så få bruger det, så er det da meget naturligt at man i stedet helt dropper at prøve at sælge sine ting herinde.

Jeg har foreslået et system, der både kan ovenstående, og samtidig udnytte de funktioner, P:R er bygget over, til fornuftig indeksering af handler. Uden at gå i detaljer, ville det så ikke være noget folk kunne være tilfredse med?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 30/07-13 13:35 
Hvilke funktioner er det du priser sådan i P:R's handelsdel?
j/k
SumezSumezSkrevet 30/07-13 13:41 
Den vil jeg lade Rune svare på, hvis han har lyst. Vil ikke komme med formodninger eller konklusioner på hans vejne. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 30/07-13 13:41, rettet 30/07-13 13:43 
Sumez>
m1chelsen>
Er det så ikke mere smart at sige: "Fuck det, folk gider det ikke... Lad os gå back to basics og få gang i nogle handler."

Eller, man kunne fokuserer på hvad problemet er, og lave systemet bedre. Det er en mere konstruktiv tilgang. :)

Hvorfor lave om på noget som fungerer upåklageligt? Salgstråde fungere glimrende på diverse fora, og hvorfor skal der så pilles ved det? Første prioritet er vel at få gang i nogle handler?

Hvorfor hårnakket holde fast i et system som ikke fungerer? Ja, det kan godt være at folk ikke gider at sætte sig ind i et nyt system. Det kan også godt være at handelssektionen her er "bedre" end andre steder. Men hvad hjælper det hvis det ikke bliver brugt?

Om ikke andet så lav da en afstemning hvor folk kan stemme om de ønsker at handelssektionen skal "optimeres", eller om den skulle skiftes ud med "normale" salgstråde? Hvis det viser sig at 90% siger: "Vi vil gerne have salgstråde", så ender det da bare med at der bliver brugt en masse krudt på at optimere, til noget som ikke bliver brugt.

Og jeg håber ikke at dette bliver opfattet som "støj". Jeg prøver blot at forholde mig realistisk til situationen.
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 30/07-13 13:45 
m1chelsen, prøv at læse det første indlæg jeg skriver i denne tråd. Jeg har på intet tidspunkt argumenteret for at holde fast i systemet som det er nu.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 30/07-13 13:51 
Så set i forhold til at det fungerer fint på andre fora, så du synes også at det ville være en fin løsning at gøre brug af salgstråde i traditionel forstand? Eller hvordan skal det tolkes :D?
Spiller nu: Animal Soccer World
SumezSumezSkrevet 30/07-13 13:52 
Som sagt, læs mine indlæg, jeg synes jeg har forklaret mig rimelig godt. :)
Humlen af det hele er at jeg ikke forstår formålet med at plante bred uenighed (som f.eks. via en afstemning), fremfor fokus på en fælles løsning alle kan være tilfredse med.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
--Skrevet 30/07-13 13:56, rettet 30/07-13 13:59 
Ja, eller ved at lade folk gøre som de ville?

Dem som syes handelssektionen er bedst kan bruge den, og dem som har det bedst med salgstråde kan benytte sig af disse? Det kunne vel være en glimrende ting at prøve? Så burde ingen føle sig trådt over tæerne, fordi folk kan handle som de har det bedst med?

En afstemning kunne da ellers være brugbar, netop for at se hvad folk foretrækker? Igen - det er vel i alles interesser at der kommer gang i nogle handler her på siden, og eftersom det kræver brugere for at der overhovedet kan eksisterer handler, kunne det da være værd at overveje. Ligeledes ville en sådan afstemning også vise om det i virkeligheden blot er et få antal brugere som er utilfredse, og at dette ikke ændrer på noget uanset hvad.
Spiller nu: Animal Soccer World
155 emne(r).
1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig