X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mirror's Edge 2-tråden


Svar
--Skrevet 27/07-13 17:57 
Inden PS4 tråden bliver afsporet helt, kan ME snakken lige så godt få sin egen tråd :)
Spiller nu: Animal Soccer World
59 emne(r).
1 2 > »

Svar
--Skrevet 27/07-13 17:57 
Inden PS4 tråden bliver afsporet helt, kan ME snakken lige så godt få sin egen tråd :)
Spiller nu: Animal Soccer World
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/07-13 18:00 
First!

Må ud og finde 1 . nu det koster ingen ting.... Jeg var ikke vild med demoen... Men ser ud til at mange kan li spillet.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
--Skrevet 27/07-13 18:02 
Ja, så snart man lige bliver familiær med styringen er det et mega blæret spil.

At se det på diverse butikshylder til 20-30 kr er direkte absurt.
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 27/07-13 18:06, rettet 27/07-13 18:09 
Det er nok bare et spørgsmål om mangel på efterspørgsel. Det er jo ikke COD, Halo eller Ass Creek X.

Super stilet, med en rigtig god ide, der desværre bliver en smule kluntet ind imellem. Det er svært, men ikke umuligt at få den tiltængte flydende følelse af parcour.
j/k
--Skrevet 27/07-13 18:15 
Helt sikkert. Jeg tror det har noget at gøre med at man skal bruge x antal timer på at få styr på kontrollen. Her tror jeg mange med mangel på tålmodighed har valgt fra og givet op.

Derudover tror jeg mange ikke ved hvad det går ud på. I min verden er det blandt denne generations mest oversete spil. Når det så står på billig-hylden bliver det også hurtigt sat i bås med lortespil :/
Spiller nu: Animal Soccer World
slk486slk486Skrevet 27/07-13 18:18, rettet 27/07-13 18:18 
Det er et af dem vi må have som unknown gems om 10 år :)

Får helt lyst til at smide det i maskinen. BBL :D
j/k
--Skrevet 27/07-13 18:29 
Enig. Totalt hidden gem potientiale. Forskellen er vlot at detikke er hidden, men bare totalt overset.

God fornøjelse med at nørde det. Tjek evt nogle speedruns på youtube, de er facinerende. Søg evt på "ovendonkey" mener jeg han hedder. Han har lavet en masse ME videoer, og han er mega hyggelig ig afslappet at høre på. Derudover er han sygt dygtig og forklarer diverse tricks og moves i spillet.

Vil selv i gang med alle de time trials. Så mange spil og så lidt tid....
Spiller nu: Animal Soccer World
JmogJmogSkrevet 27/07-13 20:14 
Jeg er stadig vild med den grafiske stil i spillet. Den dag i dag kan jeg stadig blive imponeret over, hvor flot det er.
millenniummillenniumSkrevet 27/07-13 22:05, rettet 27/07-13 22:07 
Jeg tror EDGE's artikel om "Still playing: Mirror's Edge" fandt summen af hvorfor jeg elskede det spil, trods alle dets fejl og frustrationer og trial-and-error og de hundredevis af gange jeg ramte asfalten pga dårlig kontrol. Det er ikke et spil som hader dig.

Det har et kæmpe potentiale som ME2. Der er ikke brug for nyheder, men en optimering af de gamle idealer.

Level with me: Er det ikke bare en feeeeed følelse, når man finder flower og laver en perfekt parkour-linje? :)

Still playing: Mirrors Edge
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 27/07-13 22:05 
Fik lige spillet det et par timer og blev igen imponeret over stilen og udtrykket :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 27/07-13 22:19 
I retroperspektiv tror jeg også at ME er at de få spil, som jeg ikke spillede for at afslutte. I mange af de nuværende spil jagter jeg målet og tæller dagene det tager at gennemføre det. Men Mirror's Edge nød jeg bare flowet så meget, at jeg bare spillede af lyst. Og så tror jeg det er en fordel, at historien bare var en fodnote. Seriøst: jeg kan ikke genfortælle handlingen, men jeg kan beskrive gameplayet og oplevelsen.
The medium is the message.
--Skrevet 05/09-13 12:31 
Ikke ME2, men rimelig blæret lavet alligevel:

link
Spiller nu: Animal Soccer World
SonicSonicSkrevet 05/09-13 12:59 
Det er sygeligt fedt sådanne noget parkour. Har et par venner der er helt tosset med det, men slet ikke i den liga. Jeg turde sgu nok ikke selv :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
millenniummillenniumSkrevet 05/09-13 13:29 
Sejt. Også en tydelig indikation på at Mirror's Edge er blevet så meget kult.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 09/12-14 00:20 
Hvad er problemet? Tumpen i videoen kunne jeg ikke holde ud at hverken se eller høre på.
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-14 00:32 
Jeg har også svært ved at se problemet. Noget der kan uddybes?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 09/12-14 00:32, rettet 09/12-14 00:32 
Han irriterede mig også først, men han forklarer sådan set meget godt hvad problemet er.
Passer det virkelig at A***a Sar******n, som påstår at hun er forkæmper for ligestilling og feminisme har tænkt sig at indføre hvad der lyder som det mest sexistiske indgreb i et spil, jeg nogensinde har hørt om? Det er for vildt, selv for hende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-14 00:42 
Har vi nogen beviser for at hun er i en position til at påvirke designet så radikalt? Det bliver lavet af et stort hold med folk med alle mulige baggrunde og holdninger og man ville da forvente projektet bliver holdt i stram snor, frem for at flyde i retning af kontroversielle individ holdninger.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-14 00:46 
Dunwich>
Hvad er problemet? Tumpen i videoen kunne jeg ikke holde ud at hverken se eller høre på.

La' mig høre? hvad er dit problem med ham? siden han er en "tumpe"?
Han er super med at komme ud med alt det som vi gamer tænker.... hvis man lige kigger i hans videoer.
Ligger helt sikkert i min top 10 YT'er
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/12-14 00:49 
Her er der tråd om hende...

http://www.playright.dk/forum/emne/36422-koen-feminisme-og-computerspil#692906
http://www.playright.dk/forum/emne/34858-tropes-vs-women-in-video-games#687093
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-14 01:14, rettet 09/12-14 01:33 
Jeg kender hende skam godt og skal lige starte med at sige, at jeg ikke har læst videre op omkring udviklingen af ME2. Det jeg mener er bare, at hvis der er tale om et AAA projekt som det første, er det altså begrænset hvor meget man kan komme valsende ind fra sidelinjen og ændre i hovedlinjerne i projektet. Selv deres lead designere og projekt ledere tror/håber jeg ville få svært ved at tvinge særlige kontrolskemaer til kvinder igemmen deres PR afdeling. Det er velorkestrerede politisk korrekte produktioner der kun afviger fra den sti, såfremt der er penge i det uden deres (ønskede) image lider overlast (som GTA fx vælger). PR afdelingen skal da (forhåbenligt) være på permanent ferie for at slippe sådan en brøler igennem, selv hos et svensk udviklerhold :)

Det var derfor jeg spurgte, om der er beviser på, at hun har positionen til at påvirke projektet så radikalt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 09/12-14 01:32 
Denne tråd skal IKKE udvikle sig til en chauvinistisk bashing-fest. Ellers bliver der slettet flere indlæg.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 09/12-14 01:43 
Siden folk er villige til at lave en petition for at få en person fyret, så må de vel vide, hvad hun er ansat til at lave på spillet.

Eller hvad?

Jeg googlede det, og kunne intet konkret finde om, hvad hun laver på spillet. Jeg tvivler stærkt på at flertallet der har skrevet under ved det.

Selv hvis de gjorde, synes jeg ærligt talt det er dybt kritisabelt at prøve at presse et firma til at fyre nogen. Det er DERES firma og deres ansatte. Det rager ikke andre hvem de ansætter. Er du utilfreds med produktet, så lad være med at købe det. Du har ikke en skid ret til at bestemme hvem et firma hyrer medmindre du har aktier i det. Du er kunde. Stem med din tegnebog.
SumezSumezSkrevet 09/12-14 08:19 
Enig, jeg har heller ingen intentioner om at underskrive den, det virker meget useriøst. De får bare mere omtale, hvilket naturligvis er hele årsagen til at de har taget hende om bord.
Men jeg har bestemt ingen planer om at give penge for det spil, så længe de har sådan en sociopat om bord.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 09/12-14 08:29, rettet 09/12-14 08:31 
Sarkeesian er indbegrebet af selvretfærdighed og en belastning at høre på - mere diplomatisk kan jeg ikke sige det uden at få PC politiet på nakken. Jeg forstår ChronoSousa's frustration men at lave en kampagne for at for hende sparket af spillet, tror jeg er en stor fejl. Det er blot vand til hendes mølle og hun vil kun få mere opmærksomhed - noget hun elsker. Hun bør i stedet ignoreres og hvis man ikke bryder sig om at EA har hyret hende, eller spillet, kan man stemme med pengepungen, som nævnt.
JmogJmogSkrevet 09/12-14 08:33, rettet 09/12-14 08:34 
@Sumez:

Virkelig?

Tror du virkelig aldrig du har givet penge for et spil, hvor der var et dårligt menneske involveret i produktionen? Er det ikke det vigtigste om spillet er godt?

Sarkeesian har nogle underlige/forskruede holdninger, men jeg synes folk reagerer som om EA har hyret en børnelokker. Hun er blot en freelance feministisk spindoktor.
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-14 08:41, rettet 09/12-14 08:42 
Hvis det er hendes holdninger de har noget i mod, så gå da dem på klingen, frem for at svine hende til med at snakke om hendes idioti og kalde hende en "shitstain on the entertainment world", som i videoen der var her i nat. Og inden man kræver hendes job på et sølvfad og kalder hende ukvalificeret, ville det sømme sig i det mindste at afklare, hvad hendes aftryk på projektet er.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 09/12-14 08:43, rettet 09/12-14 08:48 
Selvfølgelig er der masser af røvhuller derude man ikke ønsker at støtte, men som ikke er til at komme udenom. Men her snakker vi også et firma der hyrer et dybt usympatisk individ udelukkende med det formål at tjene penge på omtalen og kontroversen. Og som manden i videoen også siger, hvis det viser sig at være en "success", vil flere følge deres fodspor.
Som Jmog siger er den eneste løsning at ignorere problemet. Hun er en professionel troll, og at fodre hende gør hende naturligvis kun stærkere.

Bede-x>
inden man kræver hendes job på et sølvfad og kalder hende ukvalificeret, ville det sømme sig i det mindste at afklare, hvad hendes aftryk på projektet er.

Indtil videre har vi jo kun en påstand, der hvis man skal tro på ham stammer fra hende selv. Og hvis det kommer til at holde stik, er det virkelig sørgeligt for spilbranchen. Jeg har dog svært ved at tro på det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 09/12-14 08:54 
Jeg brød mig ikke om etteren, så for mig er det eet fedt, om de havde hyret hende, Leigh Alexander eller Jack Thompson. Det kan virkeligt ikke få mit urin i kog.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 09/12-14 09:59 
Sumez>
Indtil videre har vi jo kun en påstand, der hvis man skal tro på ham stammer fra hende selv. Og hvis det kommer til at holde stik, er det virkelig sørgeligt for spilbranchen. Jeg har dog svært ved at tro på det.

Nemlig. Man kan forestille sig et marked der straffer DICE pga bagvedliggende beslutninger. Og det ved de nok godt.

Ohh God, havde et indre billede... Mirror's Edge 2: Anita Sarkeesian Edition. :-(
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 09/12-14 10:11 
Jeg er helt seriøs - jeg ved vitterlig ikke hvem hun er, så jeg googlede hende og læste Wiki siden der er skrevet om hende. Masser af trusler har hun fået - mange alvorlige. Fordi hun siger noget og har en personlig holdning? Mon ikke folk på internettet skulle prøve at komme videre.
SumezSumezSkrevet 09/12-14 10:23, rettet 09/12-14 10:23 
Lad os prøve at holde snakken på spillet og hendes involvering dette. :) Ikke mindst da det er et emne, der hurtigt bliver overophedet. Der er en tråd omkring hendes egen foretagende, hvor man kan smide brænde på dét bål.

For at drage lidt relevans, så synes jeg i hvert fald ikke at truslerne på nogen måde kan sammenlignes med et ønske om at hun fjernes fra udviklingen af et spil, hun intet bør have noget med at gøre, uanset hvor barnligt det måtte være med en petition.
Der er naturligvis intet der kan forsvare de trusler hun har modtaget. Når man er en provokerende person er det klart at der også er psykopater blandt de folk man stryger den forkerte vej, men det betyder heller ikke at man er psykopat (eller chauvinist, sexist eller misogynist) bare fordi man påpeger hvor galt på den hun er. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 09/12-14 10:30 
Sumez, du har lige kaldt hende en sociopat, længere oppe i tråden. Tænker bare, om ikke høtyven burde pakkes sammen snart.
millenniummillenniumSkrevet 09/12-14 10:31, rettet 09/12-14 10:31 
Sociopat er da ikke et skældsord. Det er en diagnose. :-D

Synes nu "professionel troll" var særdeles passende.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 09/12-14 10:53 
Igen, jeg ønsker ikke at diskutere hendes person i de detaljer i en tråd der burde omhandle et spil, men hvis du er interesseret i at vide hvad der er i vejen med hender, er der masser af gode argumenter at finde rundt omkring :)

Men for god ro og ordens skyld vil jeg da gerne understrege at jeg ikke har noget faktisk bevis på at hun er klinisk sociopat, men at jeg så det som indforstået at kommentaren var en retorisk beskrivelse af hendes person og handlinger, og det ville egentlig ikke overraske mig hvis det skulle vise sig at hun faktisk er det. Jeg tror dog i virkeligheden blot at der er tale om ganske almindeligt forstærket behov for opmærksomhed.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 09/12-14 12:41 
Relevant ift. spillet:
Jeg ser hendes rolle (højst) som konsulentbistand til Mirror's Edge 2 så historien og karaktererne kan understøtte hendes udgave af socialt acceptable feministiske værdier. Hun fortalte til en tale at hun havde afholdt nogle oplæg hos DICE, og at Mirror's Edge var et af hendes yndlingsspil, så mon ikke deres syn på partnerskabet er etableret denne vej?
Så kan DICEs lead designer vel vælge at følge hendes anbefalinger eller ej.

Fint med mig. Mirror's Edge synes jeg i forvejen havde en progressiv skildring af kønnenes roller og var nytænkende på mange måder: Den konstante flugt fra kampklædte mænd, den mikroskopiske brug af våben og karakteristikken af en bad ass kvinde. Det kan hun da ikke forværre.
The medium is the message.
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-14 12:54 
Jeg forstiller mig, du har ret ift. konsulentbistands-delen og derfor er det også voldsomt hårdt at gå efter hendes person/job, for noget der - indtil andet er bevist - ikke kommer til at påvirke produktionen i udpræget grad.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KTCKTCSkrevet 23/04-16 14:09, rettet 23/04-16 18:49 
Jeg har lige spillet den lukkede beta af Mirror's Edge Catalyst igennem på PC, og mine umiddelbare betragtninger er som følger:

Spillet er blevet GTA-agtigt med open world missioner, collectables, gps-lignende guides, hvilket jeg har svært ved at vurdere, om jeg synes klæder spillet. Nogle gange bliver der også tilkaldt forstærkninger, hvor man får den klassiske søgeradius, som man skal prøve at komme ud af. Der er så mange af den slags spil efterhånden, så det udvander lidt noget af det unikke indtryk, som det første spil gav, og jeg vil hellere have, at de bruger resurserne på at lave spændende missioner og områder, end på at smide hundredevis af ligegyldige ting ind, som man kan bruge timevis på at finde.

Gameplay-mæssigt minder det meget om første spil, men nu er der indført skilltrees, så man skal spendere upgrade points på at oplåse evner og sådan noget, hvilket jeg også har det lidt "meh" ved, for det kan potentielt gøre parkour-delen gradbøjet, så man først gider at forsøge at lave speedruns, når man har gennemtærsket spillet i timevis for at få alle upgrades. Problemet med dette er dog, at man ofte er blevet "mættet" af spillet på dette tidspunkt, og man derfor helt skipper speedruns. Igen noget, der fortynder det første spils kvaliteter.

Nu vil jeg slutte af med de deciderede positive ting i spillet.
Umiddelbart virker parkour-delen helt som i det første spil, og der er kun små tilføjelser som skarp-halvfems-grader-rør, hvilket virker helt fint. Jeg går ud fra, at de problemer jeg oplevede med styringen, er på grund af at det er en beta version, så det vil jeg forvente er fikset i den endelige udgave.
Kampsystemet har fået en overhaling, så nu er der en del mere dynamik, og muligheden for at losse fjenderne ud til siderne er ganske underholdende, når man kan bruge det til at spille bowling med dem, eller bare losse dem ud over en bygning.
Grafisk ligner spillet i store træk sig selv, selv om de har forsøgt at gøre det "next-gen"-agtigt ved at smide flere refleksioner og lens flares ind, men det er heldigvis ikke noget, der ødelægger noget for spillet. Betaen på PC virkede meget uoptimeret, da min computer normalt trækker alt i over 140 fps, dykkede den her ned på 50-60 stykker - men igen, det er jo en beta, så der kan jo optimeres meget til en release-udgave.

Alt i alt var jeg nogenlunde tilfreds med den bid, som man får lov at spille i betaen, men jeg er ikke sikker på at det fulde spil vil blive dyrket så meget som det første gjorde, da jeg er ved at være lidt træt af skattejagte og den evige rend-lige-til-den-anden-ende-af-kortet-og-så-tilbage-igen, som de fleste open world spil byder på som "fylde".
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 23/04-16 17:19, rettet 23/04-16 20:46 
Mit liv er for kort til flere open world spil.

Og det virker som om, at de kvaliteter som jeg godt kunne lide i Mirror's Edge, spoleres lidt. Oprindeligt ingen opgrades eller skills... Dvs de eneste skills der skulle udvikles var spillerens egen "feel-don't-think" evne, mens karakteren, Faith, var den samme fra start til slut.

Mirrors Edge's prime scope har IMO været minimalismen som afspejlede sig i alt. Ingen inventory, ingen skills, ingen faste våben og en cool verden uden for meget lir. Drøn ærgerligt hvis de glemte at bevare scopet. :(
The medium is the message.
enfenenfenSkrevet 23/04-16 18:26 
Præcis. Det var netop det geniale i Mirror's Edge. Ikke så mange dikkedarer, men godt gameplay.
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 23/04-16 20:10 
Jeg ser nu frem til at alle og enhver kan uploade hjemmelavede time trials som folk så kan dyste om at slå.
KTCKTCSkrevet 23/04-16 20:40 
Igen et punkt, hvor jeg synes de er på vildspor, for allerede i den lukkede beta, er der et utal af forskellige time trials, hvor mange af dem er inden for samme lille område, og så går idéen lidt af at få en god placering på et leaderboard, hvis der er tusindvis af dem. Det er jo endnu værre end Burnout Paradise, hvor der er leaderboards på hver enkelt vej i hele spillet. Man kan jo knap nok finde frem til det leaderboard, hvor man har den gode placering igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 23/04-16 20:51 
Jeg gennemspillede Mirror's Edge fra start til slut uden pauser, til trods for at der faktisk var en del rough edges (tø-hø), og fordi man ikke skulle holde for mange pauser. Ellers blev man rusten i parkour løbet, og måtte starte genoptræningen. Gik dog aldrig i gang med leaderboards, fordi de gode var alt for gode. :)

Jeg håber DICE har kørt focus groups interviews med fans, for at identificere de små ting som gjorde forskellen. Og hvis de ikke har, så må de grave sig en grav for min skyld.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 23/04-16 20:55 
De skal da bare læse denne tråd, for så kan de jo se, hvad det er der skal til, og forstå, hvorfor det første spil solgte så godt, som det gjorde ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-16 20:58 
Solgte det første Mirrors Edge godt? Jeg var af den opfattelse at det var lidt af et flop for EA og at det er ret underligt at Dice får lov at lave en efterfølger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 23/04-16 21:01 
Godt nok til at lave en efterfølger, kan man jo se :)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-16 21:17 
Hvis det havde solgt godt havde vi nok set årlige efterfølgere lige siden. Det er EA vi snakker om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KTCKTCSkrevet 23/04-16 21:38 
Ja, det er der selvfølgelig noget om :D
Wikipedia siger, at udviklerne havde forventet at sælge 3 millioner kopier, og i midten af 2013 havde de solgt omkring 2½ millioner. De kan da bare lade være med at sætte så højt et mål i første omgang ;)
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 24/04-16 09:27 
Tror ikke jeg kender et management der ikke ville stille prognoserne lidt højt.

Muligheden for at lave en efterfølger er nok mest opstået fra spillets medvarende kultstatus og fan-base.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 25/04-16 09:14 
Hvis der er nogen, der har en nogenlunde fornuftig PC, og gerne vil prøve den lukkede beta, har jeg vist en kode til Origin.
PM mig, hvis du gerne vil nå at være med, før de lukker den ned i morgen engang.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
59 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig