X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars: KOTOR - det tegner jo godt


Svar
enfenenfenSkrevet 27/07-03 01:53 
Taget direkte fra msn games:

BioWares Star Wars: Knights of the Old Republic har sat en ny salgsrekord for Xbox spil i USA.

Microsoft kunne i går meddele, at Star Wars: Knights of the Old Republic har sat en ny salgsrekord for Xbox titler i USA, da spillet har solgt over 250.000 stk. på bare fire dage.

Vi har et preview af Star Wars: Knights of the Old Republic en af de kommende dage.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 01:58 
Hvis du går op i framerates, så spring Xbox udgaven over, og køb PC udgaven.

Læs mere på IGN.

PC KOTOR
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 27/07-03 09:11 
Okotta >
Hvis du går op i framerates, så spring Xbox udgaven over, og køb PC udgaven.

...og en PC til 10000+kr. Nej tak :)
RitesRitesSkrevet 27/07-03 10:39 
Hvad koster et godt fjernsyn måske?
» a winner is you «
AndréAndréSkrevet 27/07-03 10:40 
alle har vel et TV i forvejen?
Det er bedre at have styr på lortet end at have lort på styret..
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 10:42, rettet 27/07-03 10:46 
Okotta >
Hvis du går op i framerates, så spring Xbox udgaven over, og køb PC udgaven.

Læs mere på IGN.


Det kommer sgu'da an på, hvilken PC man har.... Og hvad kan man bruge et preview til....?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RitesRitesSkrevet 27/07-03 10:48 
André >
alle har vel et TV i forvejen?

Alle har vel en PC i forvejen.
» a winner is you «
AmbyAmbySkrevet 27/07-03 11:05 
Ja, men en PC kræver at være nogenlunde ny for at den kan bruges, det gør et fjernsyn ikke.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
enfenenfenSkrevet 27/07-03 11:48 
Okotta >
Hvis du går op i framerates, så spring Xbox udgaven over, og køb PC udgaven.

Læs mere på IGN.

Lad os nu se hvordan spillet kører, når vi selv får en mulighed for at prøve det.

Jeg giver dog ikke meget for deres "hvordan vil spillet køre på pc". Når udviklere af spil skriver, at spillet vil køre "smooth as butter" på et gammelt kort, så betyder det noget i retning af "du kan køre spillet, men uden alle detaljer" - altså falsk reklame.

Taget fra IGN:
When asked, Mike assured us that the final code would run much smoother, and made it known that the machine they were running it on didn't have a very powerful video card and that the code we were looking at wasn't optimized yet. He also said that on a GeForce 3 or higher and a fast processor, you can expect the game to run "smooth as butter."
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 27/07-03 11:52 
Rites >
Hvad koster et godt fjernsyn måske?

Det koster efter hvor godt det skal være. Man skal bare ikke opgradere hvert halve år...
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 12:01 
Enfen >
Lad os nu se hvordan spillet kører, når vi selv får en mulighed for at prøve det.

Har du set hvordan KOTOR kører på Xbox? Det ser ikke særligt godt ud, og det påpeger alle sites osse, i deres anmeldelser; At frameraten slet ikke er god nok.

Faktum er, at KOTOR vil køre bedst på en PC, som er udstyret til det; Det kan man ikke komme udenom.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 12:18 
Hvordan kan du påstå, at det er et faktum, at KOTOR kører bedre på en PC, når spillet slet ikke findes endnu?

Jeg er enig i, at frameraten ikke er god på Xbox versionen, men at sige, at det er et FAKTUM, at PC versionen kører bedre, er tyndt - det kan højest være gætterier.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
enfenenfenSkrevet 27/07-03 12:29 
Okotta >
Har du set hvordan KOTOR kører på Xbox? Det ser ikke særligt godt ud, og det påpeger alle sites osse, i deres anmeldelser; At frameraten slet ikke er god nok.

Faktum er, at KOTOR vil køre bedst på en PC, som er udstyret til det; Det kan man ikke komme udenom.

Har du set hvordan det kører, og jeg mener selve spillet og ikke i et videoklip?

Det kan være at spillet hakker og er uspilleligt, men lad nu først spillet komme ud i Europa, så vi selv kan se det.

Om spillet er godt eller ej, vil jeg ikke komme ind på, da spillets genre ikke er den, der tiltaler mig mest.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 12:37 
Enfen >
Har du set hvordan det kører, og jeg mener selve spillet og ikke i et videoklip?

Hør nu her; Jeg har set spillet anmeldt i to forskellige videoreviews. Først på Gamespot og derefter på IGN.

Begge sites har masser af roser til spillet, men de påpeger samtidigt, at frameraten IKKE er okay, og seriøst hakker mange gange.

Det kan man ved selvsyn konstatere i disse selvsamme videoreviews. Frameraten ER ikke særlig stabil i KOTOR, og den er heller ikke engang særlig høj.

Jeg tvivler meget på, at KOTOR pludseligt bliver optimeret for en PAL release, med dertilhørende fixed framerate.

Download de to videoreviews, og se det for dig selv.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
enfenenfenSkrevet 27/07-03 12:50, rettet 27/07-03 12:58 
Du læser ikke hvad jeg skriver.

Jeg påpeger, at du endnu engang skal lade være med at skrive hvordan et spil bliver med henblik på framerate, grafik m.m, hvis du ikke har spillet spillet. Video kan ikke bruges til at se, hvordan et spil kører "live".

Jeg har aldrig skrevet at spillet bliver optimeret til PAL eller hvordan det kommer til at køre, så lad venligst være med at tviste tingene rundt.
What is the Matrix?
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 13:04 
Jo jeg læser hvad du skriver, og jo; Video kan sagtens bruges til at se hvordan spillet kører live.

Både IGN og GS fortæller dig desuden at frameraten ikke er god nok, og påpeger det endda på forskellige steder i deres videoreviews, når spillet hakker og viser slowdown, så du ved selvsyn kan konstatere det.

Hvor mange beviser vil du egentligt ha' på, at KOTOR har en dårlig, og samtidig lav, framerate?

Vil du ikke gøre mig den tjeneste, at læse GS's og IGN's anmeldelser af spillet, og SE deres videoreviews selv, og så derefter kommentere framerates i KOTOR? :-)
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 13:13, rettet 27/07-03 13:14 
Man kan IKKE bruge videoreviews til at bedømme framerates.

Filmklip på nettet er gerne komprimeret til f.eks. 15 eller 20 frames pr. sekund, for at gøre filmen mindre og derfor kan man ikke bruge et videoreview til at bedømme framerates, da det ikke er spillet fulde framerate man ser på videoen, kun det antal frames som filmen er komprimeret til.

Men igen, det er rigtigt, at frameraten ikke er god i KOTOR til Xbox - men ikke noget der ødelægger spillet, da framerates jo ikke er vigtig i et "stillestående" spil som et RPG. Og når gameplayet er så godt som det er i KOTOR, hvem tænker så på framerates?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 13:21 
PalleJensen >
Filmklip på nettet er gerne komprimeret til f.eks. 15 eller 20 frames pr. sekund, for at gøre filmen mindre og derfor kan man ikke bruge et videoreview til at bedømme framerates, da det ikke er spillet fulde framerate man ser på videoen, kun det antal frames som filmen er komprimeret til.

Du trænger til at se nogle flere film, på IGN Insider..

Må jeg anbefale deres nye F-Zero film? Hent de store highresolution film, og så skal du se framerates.

15-20 FPS? Yeah right.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 13:41 
Hvis du skulle kunne bedømme det korrekt ud fra en video, skal den køre 60 FPS. Yeah right!

Nu ikke så negativ og udtal dig hellere om spillet når du selv har set det.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 14:06 
Øhm...påstår du nu, at F-Zero ikke kører med 60 FPS? Må jeg i så fald anbefale dig at læse IGN's import review.

Eller hvilket spil er det du snakker om, skal køre 60 FPS?
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 14:12 
Filmen skal køre 60 FPS hvis du skulle bedømme frameraten ud fra den. Kører filmen bare 1 frame under spillets, vil du ikke kunne bedømme det, da du jo mangler den frame. og filme kører nok sjældent over 25 fps.
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 14:23 
Har du hentet de film på IGN jeg bad dig om, ang. F-Zero?

Fortæl mig hvad du vil bedømme frameraten til i spillet.

Synes du frameraten ser ud til at være over eller under 30 FPS?

Tror du nu på, at man godt kan bedømme framerates i videoer, efter du har set hvordan F-Zero kører?

F-Zero film
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
3of193of19Skrevet 27/07-03 15:15 
Okotta, man kan se hvor mange fps filmen kører med ved at se dens egenskaber. Da jeg for tiden sidder på dial-up kan jeg ikke hente filmen ned, men den eneste film jeg har set på nettet der kørte 60 fps var et klip fra Segas Virtual On Marz.
KTCKTCSkrevet 27/07-03 17:43 
PalleJensen >
Hvordan kan du påstå, at det er et faktum, at KOTOR kører bedre på en PC, når spillet slet ikke findes endnu?
Med mindre spillet kunstigt holder frameraten nede, så må en kraftig nok PC da kunne trække spillet...
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 18:10 
Enig, men når spillet ikke eksistere og at det dermed ikke nødvendigvis er tilfældet - hvordan kan man så kalde det et faktum?
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
OkottaOkottaSkrevet 27/07-03 18:45, rettet 27/07-03 18:49 
Hvad i alverden mener du med, at spillet ikke eksisterer!?

KOTOR udkommer på PC til efteråret. Iøvrigt omkring samme tidspunkt hvor KOTOR kommer til Danmark, på Xbox - men Xbox udgaven eksisterer måske heller ikke? ;-)

Og jo; Det VIL ende med at køre mere flydende, på en kraftig PC, end det gør på Xbox. Læs nu hvad BioWare selv siger i IGN's interview og preview.

Det kan selvfølgelig godt være at BioWare bare lyver om det hele, men det tror jeg næppe er tilfældet.
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I
PalleJensenPalleJensenSkrevet 27/07-03 18:47, rettet 27/07-03 18:51 
I give up... Du har ret Okotta - du har helt ret....
Spiller nu: L.A. Noire (360) - Child of Eden (360) - DiRT 3 (360)
RitesRitesSkrevet 27/07-03 19:17 
Nej, bedøm et spil som ikke er lavet endnu, Okotta.

Det er fornuftigt.
» a winner is you «
yokanabsteryokanabsterSkrevet 28/07-03 15:41 
Spillet tegner virkelig godt...
Og okkota du er så glad,
dette er et KONSOL forum ikke et pc forum...
Det er ikke første gang at jeg hører "det er såååååå meget bedre på pc" fra dig okkota.
Altså jeg bruger playright fordi at jeg elsker konsoller og såen har jeg det ikke med pc...Jo og det kan godt være at visse spil er bedre grafisk på en 12.000kr pc men
uanset om jeg har en 12.000kr pc ville jeg altid købe spillet på konsol! Så drop dit pc pis...
soon the world will be one big computer
olmeolmeSkrevet 28/07-03 15:47 
Jeg har set gamespot.com's og IGN's videoanmeldelse, og de skamroser spillet. Det kunne godt være spillet der gjorde det interessant at eje en xbox.
Bede-xBede-xSkrevet 28/07-03 16:22 
Starfish >
uanset om jeg har en 12.000kr pc ville jeg altid købe spillet på konsol! Så drop dit pc pis...

Lige præsis. Dertil kommer fordele som skærmstørrelse og sidde behagelighed. Konsolversionen er også for mig klart at fortrække.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/07-03 16:47, rettet 28/07-03 16:50 
Æhh men nu har PC versionerne jo nærmest pr. definition bedre opløsning end konsollerne, så er det ikke lidt fjollet?

Skal man have et fjernsyn, der for alvor giver en anden oplevelse end de almindelige 28 tommer, så skal man jo alligevel op omkring de 10.000 kr.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
Bede-xBede-xSkrevet 28/07-03 16:50, rettet 28/07-03 16:52 
De anmindelige 28 tommer er jo også mere end de fleste PC monitors.

Et 32 tommer fjernsyn kan vel fåes til omkring 4500,-

Må lige for en god ordens skyld nævne, at jeg ikke har en PC. Men selv om jeg havde, ville jeg fortrække konsolversionen. Som nævnt pga skærmstørrelse og komfort.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
The GuardiansThe GuardiansSkrevet 29/07-03 20:41 
Hvordan fanden kan du så skrive det her?
I have witnessed countless empires break before me.Spiller nu: Halo 2 [Limited Collect..., Elder Scrolls IV, The: ..., Battlefield 2: Modern C...
NaieraNaieraSkrevet 29/07-03 20:42 
Tal pænt!

Tak.

Og så kunne det jo være han havde en Mac...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 01/08-03 12:19 
solidsnake >
Hvordan fanden kan du så skrive det her?

Biblioteket, Studiet, enkelte tilfælde hos kammerater. Der er mange steder en PC er tilgængelig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 01/08-03 14:42, rettet 01/08-03 14:51 
Tas>
Hvis jeg står med et video kamera og optager hvad der sker på et fjernsyn, vil jeg da udemærket kunne se når der er en slowdown.
Om videoen er i 24 FPSer jo ligegyldigt. Hvis et spil hakker overdrevent, vil dette jo kunne ses.
Det kører flydende, hakker, kører flydende - så er det jo ligegyldigt om det er optaget i 24 FPS.
I en video preview af Ikaruga, nævnte IGN eksempelvis den slowdown der er ved end boss. De var i tvivl om den var med vilje eller ej.
Pointen er jo, at man som seer tydeligt kan se, at den slowdown var der.
Og det er jo netop det Okotta mener.

Nu skal filmen jo også lige konverteres efterfølgende...

Selvfølgelig vil man kunne se store drop i frames, men du vil stadig ikke kunne bruge et videoklip fra nettet, til at se hvordan et spil kører "live". At et spil så måske kører elendigt, når det endelig udkommer, er en helt anden snak.

EDIT:
Svar til Tas, men han slettede åbenbart sit indlæg. Så jeg quoter lige istedet.
What is the Matrix?
tastasSkrevet 01/08-03 14:46 
Sorry, ville rette men ramte forkert.

Hvad jeg skrev var, kort sagt, at man godt ville kunne se frame drops på et video klip.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/08-03 15:48 
Kan vi ikke lige få slået fast at slowdowns ikke er det samme som at frameraten falder.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
enfenenfenSkrevet 01/08-03 18:12, rettet 01/08-03 18:25 
Jeg mener nu, at der er tale om det samme...

Du må da meget gerne give din mening til kende omkring Slowdown og drop i frames.
What is the Matrix?
Fox McCloudFox McCloudSkrevet 01/08-03 18:19 
Det troede jeg nu også...
(...)
SeventhSunSeventhSunSkrevet 01/08-03 19:07, rettet 01/08-03 19:08 
Lad os sige man står med et videokamera og filmer en bil der kører forbi.

Kameraet tager 30 i sekundet af bilen, det er frameraten.

Hvis man sætter fps ned til 15 billeder pr. sekund, vil man nok kunne se en forskel, det vil sikkert se hakkende ud, men bilen kører stadig forbi i den samme hastighed.

Hvis et spil pludselig kører i langsommere hastighed, end det er meningen, og det er vel det der menes med slowdown, så svarer det til at bilen bremser ned mens den kører forbi.
Det tager altså længere tid for den at komme forbi.

Det kunne man jo stadig filme med 30 billeder pr sekund, og altså få et skarpt billede af at bilen kører langsomt forbi.

I teorien kunne et spil godt kører langsommere end meningen, men stadig holden en konstant framerate.
Det tror jeg nu ikke de gø.
Jeg skal ikke gøre mig klog afviklingen af 3D grafik, men det virker mest logisk at hvis tempoet falder i spillet, så falder frameraten også.


Men omvendt kan det sagtens lade sig gøre, at frameraten falder i et spil UDEN at tempoet falder.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
dRxLdRxLSkrevet 02/08-03 04:41 
Dit eksempel går ud fra at objekternes bevægelse i spilverdenen kalkuleres efter antallet af frames. Moderne konsoller (og komputer) har dog ret avancerede timere indbygget så man vil ofte vælge at lade objekternes bevægelse være afhængig af tiden i stedet for hvor mange frames der er mulighed for at tegne per sekund.
En situation hvor dette bliver helt afgørende er netværks multiplayer spil (som f.eks. Halo) hvor spillerne vil se noget forskelligt som derfor muligvis vil blive tegnet med forskelligt antal frames per sekund.

Det er mit indtryk at Quakeworld udvidelsen til Quake var det første netværksspil der gjorde brug af tids-interpolation, da klienternes framerate afhang af serverens i tidligere spil som doom2 og Quake.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 02/08-03 10:31, rettet 02/08-03 10:31 
SeventhSun >
Hvis et spil pludselig kører i langsommere hastighed, end det er meningen, og det er vel det der menes med slowdown, så svarer det til at bilen bremser ned mens den kører forbi.
Det tager altså længere tid for den at komme forbi.

Det kunne man jo stadig filme med 30 billeder pr sekund, og altså få et skarpt billede af at bilen kører langsomt forbi.


Det er så bare ikke sådan, som jeg ser på det.

I mine øjne er slowdown et fald i frames - altså det samme som lav framerate.
What is the Matrix?
SeventhSunSeventhSunSkrevet 02/08-03 10:45 
dRxL >
Dit eksempel går ud fra at objekternes bevægelse i spilverdenen kalkuleres efter antallet af frames.

Æh jeg sigtede nu efter at sige det modsatte :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
RonaldoRonaldoSkrevet 02/08-03 11:18 
Hvis de ikke kan få KOTOR til at køre mere flydende med samme effekter og samme opløsning på min maskine, så må det teknisk set være verdens ringeste udviklere.

Bungie har jo en masse planer med PC udgaven af Halo, der er tilføjet en masse nye grafiske features, og det ser lidt mere opdateret ud.
dRxLdRxLSkrevet 02/08-03 11:25 
Enfen >
I mine øjne er slowdown et fald i frames - altså det samme som lav framerate.

Men rent sprogligt må udtrykket stamme fra gamle dage hvor al timing i spil afhang af refresh raten, slowdown regnes f.eks. som en velsignelse i en del ældre shmups.

Men jeg synes at det er en god idé at skelne mellem slowdown og framerate-stutter da indvirkningen på spilleoplevelsen er forskellig.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
enfenenfenSkrevet 02/08-03 12:14, rettet 02/08-03 12:15 
Det kan vi godt være enig i.

Jeg mener dog stadig, at når folk skriver/siger, at der er slowdown i et spil, så mener de, at spillets framerate falder på grund af heftig aktivitet eller bare dårlig programmering fra udviklernes side.

Stutter ser jeg som små ryk, når der for eksempel panoreres.
What is the Matrix?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig