X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Platinium spil


Svar
AndyAndySkrevet 26/07-03 16:30 
Hejza, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad forskellen på Platinium ps2 spil og alm. ps2 spil er???

På forhånd tak:)
mvh S.F.
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
NaieraNaieraSkrevet 26/07-03 16:31 
Platinium spil er billigere...

Er det ikke åbenlyst!?
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AmbyAmbySkrevet 26/07-03 16:35 
Jo, rimelig.
Lad være med at drikke af bong-vandet....
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
Born2PlayBorn2PlaySkrevet 26/07-03 16:43 
Er der Super Florinda hadedag herinde?
Swine flu for me and you!Spiller nu: Batman: Arkham Asylum
SephirothSephirothSkrevet 26/07-03 16:46 
Platinum-serien består af spil, der har solgt over et vist antal eksemplarer inden for et bestemt stykke tid og derfor genudgives til billige penge i et grimt cover...
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
AndyAndySkrevet 26/07-03 17:01, rettet 26/07-03 17:12 
ok, så ved jeg det til en anden gang.

Born2play: Nej, det er ikke min hade dag idag, men min YAAAAAAAAHHHHHHOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!! dag idag for jeg har fået pokemon Ruby og Sapphire Version
Congratulations! you have just wrote post Number 100!:D
RitesRitesSkrevet 26/07-03 17:06 
Ok...
» a winner is you «
millenniummillenniumSkrevet 27/07-03 00:23 
Gad vide om det egentlig ikke er lidt tilfældigt hvilke spil der ryger på platinum? Flere halv- eller heldårlige spil er på platinum, mens andre store titler, som garanteret sælger som bar f.... er en evighed om at blive udgivet i Platinum, hvis overhovedet nogensinde.
GTA3 blev da aldrig udgivet på platinum i den officielle 'sølv-kasse'. Butikkerne satte da bare prisen ned, og der er stadig et dyrt spil af et 'platinum' at være.
Nogen der kender det præcise system? - Eller er det en sag for Forbruger-magasinet Kontakt, at gå undercover for præcist at finde ud af hvordan forbrugerne (måske) snydes.
The medium is the message.
RJKRJKSkrevet 27/07-03 00:33 
Officielt er der et helt præcist system, som jeg dog ikke lige kan huske på stående.

Nogle gange synes man dog at hin og din titel ikke passer ind i systemet...
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/07-03 00:55, rettet 27/07-03 00:56 
GTA3 er ude i Platinum

Plat.
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/07-03 01:26 
" In order for a game to become Platinum, it must have sold a very high number of units, and received praise from the overall gaming community."

Playstation.com (aus)

Særlig præcist er det jo ikke...
RJKRJKSkrevet 27/07-03 01:45 
Jeg mener helt bestemt, at der er en konkret definition. Men jeg kan jo tage fejl ;))
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
jaesjaesSkrevet 27/07-03 02:21 
Jeg mener at have læst et par steder, at et spil skal have solgt over 300.000 eksemplarer for at blive udgivet som Platinum. Kan dog ikke finde et link :/

Går dog ud fra, at navnet er opstået som følge af ELSPA Awards, hvor spil der sælger over 300.000 eksemplarer får prædikatet Platinum, over 200.000 eksemplarer Gold, og over 100.000 Silver.
600.000+ er så Double Platinum og over 1.000.000, er Diamond Million Seller.
King ChaosKing ChaosSkrevet 27/07-03 09:49 
Ja, det var jeg også sikker på... på PS1... men jeg tror sgu de har skruet på definitionen i denne generation. Jeg har ihvertfald ikke kunne finde det nogen steder...
millenniummillenniumSkrevet 27/07-03 11:04, rettet 27/07-03 11:05 
King Chaos >
GTA3 er ude i Platinum

Ok, den havde jeg bare ikke set før nu. Det er ikke altid min empiri den er så funktionel.

Men hvis er spil bare skal have solgt det nævnte antal kopier, så burde Enter the Matrix da allerede være udgivet platinum (ikke fordi jeg overhovedet vil ha' det, men det sælger jo, underligt nok, forrygende). MON ikke de justerer platinum-udgivelser en anelse af hensyn til afsætningen... (no hard evidence!) Det er jo også en udemærket måde at give salget af et ældre spil lidt ekstra boost, når det ikke sælger så godt længere.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 27/07-03 12:36 
millennium >
så burde Enter the Matrix da allerede være udgivet platinum

Der skal jo selvfølgelig også gå et bestemt antal måneder før de udgiver det igen...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 27/07-03 12:48, rettet 27/07-03 12:48 
Selvfølgelig, ja. Jeg bare bare den kritiske forbruger. :-P
The medium is the message.
SephirothSephirothSkrevet 27/07-03 12:51 
Det ville jo også være pænt dumt at udgive et spil til billige penge, hvis det stadig sælger som det skal (Halo, Matrix, Vice City osv.)
Spiller nu: Catherine, Beyond Good & Evil HD
RJKRJKSkrevet 27/07-03 13:05 
Netop det jeg mente med, at der er et par tvivlsomme ind i mellem. Men generelt giver det da mening modsat fx de Xbox-titler der genudgives. Der virker det i nogle tilfælde som om, at de genudgiver dem, der har solgt elendigt ;p
»This Is Beginning Of A Fantastic Story«Spiller nu: Fire Emblem: Three Hous..., Hellblade: Senua's Sacr..., Fire Emblem Fates
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig