X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

Pikmin 3-tråden


Reply
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-13 10:09, rettet 26/07-13 10:33 
Jeg tænkte det var på sin plads med en dedikeret tråd.

Fra Wii U-tråden:

Sonic>
Har spillet med Gamepad. Har ingen nunchuk, men kan godt se, at det nok vil være lettere, og mere præcist med nunchuk + wiimote. Indtil videre har jeg kun skulle "bruge" gamepaddens touch en gang, så vidt jeg husker. Jeg nåede heller ik... Se hele indlægget
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
56 topic(s).
1 2 > »

Reply
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-13 10:09, rettet 26/07-13 10:33 
Jeg tænkte det var på sin plads med en dedikeret tråd.

Fra Wii U-tråden:

Sonic>
Har spillet med Gamepad. Har ingen nunchuk, men kan godt se, at det nok vil være lettere, og mere præcist med nunchuk + wiimote. Indtil videre har jeg kun skulle "bruge" gamepaddens touch en gang, så vidt jeg husker. Jeg nåede heller ikke særligt langt igår, da svigermor skulle bruge tv'et i stuen. Tror jeg nåede til dag 3 eller 4.

Har spillet ikke off-tv-play?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 10:31 
Hvordan spiller i Pikmin 3 - Gamepad-only, Wiimote+Nunchuck, Pro controller?

Jeg spiller med Wiimote+nunchuck da det giver bedst cursor-præcision og føles mest naturligt, men man er tvunget til at have GamePad stående ved siden af til map etc. hvilket er vildt frustrerende. Ingen mulighed for at få kortet og anden info op på TV'et og man er nødsaget til konstant at slippe controllers. Trist at Nintendo insisterer på at gøre tingene unødigt besværligt af spille deres spil :(

(fra Wii U tråden)
SumezSumezSkrevet 26/07-13 10:32 
Slippe controllers? Kan du ikke bare stille gamepad'et i sin dock på bordet foran dig? :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 10:36, rettet 26/07-13 10:38 
Jeg har den stående (som skrevet) men upraktisk når du skal skifte imellem de forskellige status skærme, navigere på kortet, osv.

Også irriterende man er trunget til at se væk fra TV'et bare for at forsøge at for overblik på kortet se status etc. - bliver mere og mere generende jo længere man kommer i spillet og tiden allerede er knap. Giv mig dog for helvede et kort og UI på TV'et når jeg ikke spiller med Gamepad!!!
SumezSumezSkrevet 26/07-13 10:38 
Okay, det er dumt, hvis man faktisk skal bruge knapperne på gamepad'et stadig.
Er det virkelig en fordel af spille med Wiimote? Kan ikke forestille mig nogen form for interface, hvor man får MERE præcision ud af at bruge sådna en :S
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 10:41 
Cursoren... når man spillet. Ikke UI som fornuftigt stadig kan bruges med både alm. controls og pointer.
SonicSonicSkrevet 26/07-13 10:43 
Det er "sigtekornet" jeg kan forestille mig er lettere at styre med en wiimote. Det kan udemærket spilles med gamepadden, men som jeg siger, tror jeg at det er lettere med en wiimote.

@ND jo, der er vist off-screen play også, men ja, jeg vil gerne have den gode lyd, og den store skærm, til Pikmins nuttede univers :)
Parental Advisory: Explicit Lyrics
SumezSumezSkrevet 26/07-13 10:45, rettet 26/07-13 10:45 
Beano>
Cursoren... når man spillet. Ikke UI som fornuftigt stadig kan bruges med både alm. controls og pointer.

Igen har jeg svært ved at forestille mig at man får mere præcision ud af at bruge wiimoten? Det kræver i hvert fald en meget præcis og rolig hånd, så. Den eneste fordel jeg ser, er at man kan flytte cursoren hurtigere. De gamle Pikmin spil fungerer fint med analogstick, synes jeg, og jeg ville nok selv foretrække det fremfor at sidde og få ondt i armen efter en halv times spil - så det ærgrer mig lidt at høre at spillet er "bedre" med wiimote.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SonicSonicSkrevet 26/07-13 10:46 
Jeg siger ikke spillet er bedre med wiimote, jeg har ikke prøvet det :) Jeg spiller med gamepadden, og det bliver jeg også ved med.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 10:53, rettet 26/07-13 10:58 
Sumez>
Igen har jeg svært ved at forestille mig at man får mere præcision ud af at bruge wiimoten?

Har du spillet Pikmin før? :D

Det er både hurtigere (f.eks "feje" Pikmins op) og mere præcist til f.eks. at ramme fjender's svage punkter, ramme objekter, osv. Meget mere intuitivt for mig end et analog stick. Eneste som er en smule irriterende, er man skal lave et kort ryst med nunchuck for at "dismisse" Pikmins, men fordelen med cursoren opvejer det mange gange.

EDIT: Jeg er i gang med dag 10, men har også været tilbage ved de tidligere områder et par dage for at finde frugt :)
slk486slk486Skrevet 26/07-13 11:00 
Har selvfølgelig intet med Pikmin 3 at gøre, men min 11 årige sidder lige nu og spiller 2'eren på GC. En fornøjelse :)
j/k
SumezSumezSkrevet 26/07-13 11:01, rettet 26/07-13 11:04 
Har du spillet Pikmin før? :D

Som jeg sagde synes jeg det fungerer helt fint med analog stick i de to første spil. Jeg har aldrig spillet genudgivelserne til Wii, hvis det er det du mener.

Får du ikke ondt i armen af at sidder og pege på din skærm konstant?

slk486>
Har selvfølgelig intet med Pikmin 3 at gøre, men min 11 årige sidder lige nu og spiller 2'eren på GC. En fornøjelse :)

Virkelig -virkelig- godt spil. Jeg ville kalde det en overset perle, hvis det ikke var fordi at det trods alt er et ret populært spil. Nogen gange virker det dog alligevel som om folk ikke helt tænker over hvor herligt et spil det faktisk er. 1'eren var et fint puzzle-spil, men jeg kunne virkelig godt lide den retning de tog 2'eren i, der beviste at konceptet fungerer endnu bedre som en afart RTS.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/07-13 11:02 
Man kan jo hvile sin arm og hånd på sit ben. Det plejer jeg at gøre.
j/k
SumezSumezSkrevet 26/07-13 11:03, rettet 26/07-13 11:03 
Hm, så kan jeg ikke ramme skærmen fra hvor jeg sidder. Den skal et godt stykke op før den registrerer (og ikke hopper rundt helt uhæmmet), selvom min sensor bar sidder ovenpå tv'et.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 11:04, rettet 26/07-13 11:08 
Sumez>
Får du ikke ondt i armen af at sidder og pege på din skærm konstant?

Nej, jeg har armlæn på min lænestol og bevæger kun håndleddet.. og fingrene naturligvis :)

Jeg får mere ondt i øjnene og hovedet af konstant at kigge væk fra TV'et og ned på gamepad'en på bordet ved siden af, bare for at checke kortet som ikke må være tilgængeligt på TV'et.

EDIT: Jeg sidder 2.5-3 meter fra TV'et (55") og har sensor-bar'en siddende oven på.
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 11:21, rettet 26/07-13 11:22 
Pikmin 3 controller-sammenligning video:

http://www.youtube.com/watch?v=ZhRqnDet08c

Jeg spiller med den alm. wiimote, altså uden motion-plus.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-13 11:57 
Sumez>
Som jeg sagde synes jeg det fungerer helt fint med analog stick i de to første spil. Jeg har aldrig spillet genudgivelserne til Wii, hvis det er det du mener.

Wii udgaven af Pikmin fungerer bedre end på GameCube. Det er ikke uden nogle små irritationsmomenter, men overall er det en bedre oplevelse pga den mere præcise og hurtigere kontrol. Jeg vil tro at toeren fungerer bedre på samme måde, men her har jeg kun prøvet Wii-versionen.

Virkelig -virkelig- godt spil. Jeg ville kalde det en overset perle, hvis det ikke var fordi at det trods alt er et ret populært spil. Nogen gange virker det dog alligevel som om folk ikke helt tænker over hvor herligt et spil det faktisk er. 1'eren var et fint puzzle-spil, men jeg kunne virkelig godt lide den retning de tog 2'eren i, der beviste at konceptet fungerer endnu bedre som en afart RTS.

Jeg har kun spillet toeren til jeg kom til dag 10 svjh. Det er fint nok, men jeg synes ikke det fangede på samme måde som etteren. Det er også en skam at de har fjernet tidspresset. Det var faktisk det mest positive ved Pikmin 1 efter min mening.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 11:58 
Så vil du elske 3'eren :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-13 12:02 
Jeg har slet ikke sat mig ind i det. Jeg ved bare at jeg skal have det på et tidspunkt. Er der tidspres deri? :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 26/07-13 12:07 
Beano>
Pikmin 3 controller-sammenligning video:

Det lyder som om at man tildels mister kontrollen over kameraet hvis man bruger Wii-mote setupet. Er det muligt at konfigurere Gamepad setupet så man styrer cursoren med det analogstik der normalt styrer kameraet? Det tror jeg umiddelbart jeg ville foretrække, da jeg har indset at jeg simpelthen aldrig bliver glad for Wii-moten som kontrol.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 12:14, rettet 26/07-13 12:39 
Konsolkongen>
Jeg har slet ikke sat mig ind i det. Jeg ved bare at jeg skal have det på et tidspunkt. Er der tidspres deri? :)

Ja, dagene er ret korte. Dog kan man spille videre dagen efter hvis man ikke helt når sit mission-mål. Hver dag koster frugtsaft som man udvender af de frugter man finder - så det gør at man ikke har uendelige dage. Klarer man sig dårligt, kan man gå tilbage til de tidligere dage og genspille derfra. Så der er ressource- og tidspres men man kommer næppe til at sidde helt fast.


ND>
Det lyder som om at man tildels mister kontrollen over kameraet hvis man bruger Wii-mote setupet.

Det er helt korrekt - jeg syntes dog wiimote fordelen overskygger den lille ulempe. Smag og behag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-13 12:46 
Det lyder sgu fedt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 26/07-13 12:55, rettet 26/07-13 12:55 
Beano>
Så vil du elske 3'eren :)

Er den mest som 1'eren da? Jeg havde håbet på at de fortsatte i samme retning som 2'eren gjorde. :(
Jeg var også meget glad for at tidspresset var fjernet i 2'eren. Det satte et interessant mål og en udfordring, men det var samtidig et stress-element som ikke klæder et godt spil, og passede iøvrigt bedre til 1'erens puzzle-agtige opbygning.

Er der stadig "dungeons" som i 2'eren, og i så fald, kører tiden stadig når man er dernede?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 13:02, rettet 26/07-13 13:11 
Altså nu har jeg kun spillet 3-4 timer men oplever bestemt tidspresset af de korte dage som i etteren men presset virker blødgjort da man, så vidt jeg ved, kun er begrænset af fugtsaft og ikke max. antal dage som i etteren :)
Personligt så jeg gerne at man fik mere tid til at numse rundt og udforske mere da dagene er for korte. Meningen er naturligvis at man skal vende tilbage til områderne igen og igen, men der er meget tids-overhead med at samle Pikmins ind inden det bliver nat, rende frem og tilbage, etc. og kortet hjælper ikke meget.

Jeg har oplevet et enkelt "dungeon" område uden tid, ved dog ikke om der kommer mere af det.
OlimarOlimarSkrevet 27/07-13 22:48, rettet 27/07-13 23:44 
Så er det gennemført med 66 frugter på 53 dage, virkelig godt spil! Klarede det med pro controller, men nogen boss kampe ville klart være nemmere med wii mote.
SumezSumezSkrevet 27/07-13 22:59 
Hvordan er vurderingen, sammenlignet med både 1'eren og 2'eren?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 27/07-13 23:06 
Det er på samme niveu, måske en anelse bedre, efter min mening. De forskellige puzzles er ikke hjernedøde svære, men mission mode giver den ekstra sværhedsgrad, i form af jagten på plantinum medals. Det tilføjer også meget replay value.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/07-13 23:48 
De har Pikmin 1 og 2 til Wii til en 50'er stykket hos Gucca, hvis man ikke har prøvet dem.

http://www.gucca.dk/pikmin-2-dansk-udgave-nintendo-wii-spil-p32395

Der ryger en ~32kr på i forsendelse og andet gebyr.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 27/07-13 23:59 
De havde også en af dem til 25,- i Blockbuster, hvis man kan finde en der stadig har Nintendo.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/07-13 00:54 
Jeg tror de færreste har Nintendo stadigvæk :( men jeg købte også etteren hos Blockbuster da de havde udsalg. Kan ikke huske om jeg gav 25 eller 50, men det er klart pengene værd uanset :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 28/07-13 01:38 
3'eren, og det er nu!
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OlimarOlimarSkrevet 28/07-13 13:13 
Nogen der har fundet alle secret memos ? mangler 1 pt.
HankyHankySkrevet 28/07-13 14:17 
Jeg hygger mig helt åndsvagt meget med det her spil. Det er så laidback som noget overhovedet bliver, og så i den her varme :)

Fik det i øvrigt til 99 kr i GameStop mod indbytning af 2 titler på deres liste. Der var to titler derpå, jeg tidligere havde købt til 25 kr stk. hos ElGiganten, så det var jo et halv-billigt spil.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
OlimarOlimarSkrevet 29/07-13 13:57, rettet 29/07-13 15:13 
Jeg har nu fundet alle secret memos og fra hvad jeg kan læse mig frem til rundt på nettet. Så er der ingen der ved hvad den talkombination man får skal bruges til. Miyamoto har droppet lidt hints om at man skulle finde dem, men hvorfor siger han ikke endnu.

Fra Miiverse:

Hello, Shigeru Miyamoto of Nintendo here.

To all of you playing Pikmin 3, I hope you've enjoyed yourselves so far.

(View all comments to see translations.)

I don't suppose you've come across any Secret Memos while playing through the Story?

Did you know that once you've collected ten of these Secret Memos, the numbers contained in them will combine to form a special code? I'll be in touch again to explain how to use the code, so be sure to make a note of it once you have it!

Oh, and don't forget to check out Mission and Bingo Battle - they're a lot of fun too!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-13 14:06 
Det kan være at man unlocker Pikmin 4. Det kunne være totalt sejt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 29/07-13 14:08 
Miyamoto laver en Fez.
Det næste der sker er at han flipper ud på Twitter og aflyser alle fremtidige Mario-spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/07-13 14:43 
Meh, den franchise er de vist også ved at malke lige lovlig meget.
j/k
SumezSumezSkrevet 29/07-13 15:19 
Sandt nok, men så længe spillene stadig er bedre end 80% af hvad der ellers bliver udgivet, er det svært at have et seriøst problem med det. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 29/07-13 16:23, rettet 29/07-13 16:24 
:)
j/k
3of193of19Skrevet 02/08-13 14:49 
Fik endelig spillet frs zavvi i onsdags (bestiller der aldrig mere, 8 dages leveringstid inden for Europa?!) og har ikke kunnet lægge det fra mig.
Kunne måske godt tænke mig de enkelte dage var en smule længere, men til gengæld kunne jeg i de længere sessioner mærke at den rytme dagene har gir spillet denne "ahhh bare én dag til" charme. Hvad ligger der bag den næste mur, den næste bro? Man får lige en lille slapper mens man ser dagens høst blive presset.
Planlægningen med gamepad og de nye Pikmin gir spillet et ekstra pift på den kendte opskrift.
Jeg tror jeg er på sidste bane og den kovending spillet laver her virker rigtig godt.
OlimarOlimarSkrevet 08/08-13 15:58 
Når du har hele koden, bruger du dit gamepad til at browse herhen : http://www.nintendo.co.jp/pikpiksecret/ Og indtaste den.

pikpiksecret! :D
SeventhSunSeventhSunSkrevet 10/08-13 23:21 
Jeg er ved det jeg tror er den 3. boss (hvor lineært er spillet egentlig?) en stor orm.
Og hold da fast, den kan jeg slet ikke klare - jeg har prøvet at klare den med Gamepad, og det er fuldstændig umuligt at få kontrol nok IMO.
Det irriterer mig grænseløst, at man ikke kan få lov til at styre sigtekornet. Kunne man ikke dét i 1'eren?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
OlimarOlimarSkrevet 10/08-13 23:30, rettet 10/08-13 23:34 
Et godt råd til den er at samle bomber op,inden du når til den. Når den så dukker op og prøver at suge dig og dine pikmins ned, så kaster du bare en bombe ned til den. Ellers er det bare at bruge "lock on" funktionen og swarm attack, når den kommer frem oppe på en sandbunke. Jeg ved ikke rigtig hvad du mener med at styre sigtekornet? Du kan jo bruge wii-mote, hvis du syntes det ikke er præcist nok. Jeg brugte pro controller og havde kun få øjeblikke, hvor det ikke var præcist nok. Bla ved fjender der fløj.


Edit: husk også at bruge chili juice, inden du swarmer den, så giver dine pikmins ekstra skade.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 11/08-13 07:55 
Når den f.eks stikker hovedet op af sandet, så vil jeg gerne gå tættere på, så min Rock Pikmin kan gøre direkte skade.

Men når jeg går tættere på - og i det hele taget bevæger mig for at undgå bomber - så er sigtekornet jo et helt andet sted.

Jeg læste så lige om "swarm" på nettet. Dét synes jeg godt nok ikke er særlig godt beskrevet i spillet.
Det er at bruge lock on, og så trykke B ikke?
Det er jo den funktion, der ellers er dismiss ikke? Jeg synes ikke det er særlig logisk, at de to hænger sammen.

Lock on synes jeg også er totalt ubrugeligt - eller også ken jeg ikke finde ud af at bruge det :-)
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 08:37, rettet 11/08-13 08:40 
Prøv med wiimote+nunchuck - der får du høj præcision, hastighed og bedre rækkevidde. Dog mister du fuld kamerakontrol (du kan kun centrere kamera med C-knappen) og kortet+status menuer er mere besværligt at anvende da det kun er på gamepad'en.
Ja lock-on er broken.
Jeg gennemførte med wiimote+nunchuck.
OlimarOlimarSkrevet 11/08-13 13:27, rettet 11/08-13 13:31 
Lock on virker som det skal, hvis man kan finde ud af at bruge det ;)

Bare peg på noget og tryk ZL( på pro controller) Tryk så B og dine pikmins vil alle angribe på samme tid, bemærk at du skal være inde for en bestemt radius, af det du er locket on på, før det virker. Når du bruger lock on, kan du samtidig straffe rundt og undgå angreb.

http://kotaku.com/tips-for-playing-pikmin-3-1028430042

En video der illustrere det http://www.youtube.com/watch?v=8hwH979561s&feature=player_detailpage&t=14


Denne video viser hvordan det fungere i boss fights: http://www.youtube.com/watch?v=XBP05UB2iwI
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 15:58 
Jeg ved udemærket hvordan det virker men lock-on ryger konstant af når det endeligt lykkedes at få det til at låse på - det *er* broken. Måske bare med wiimote+nunchuck, men det er ingen undskyldning.
OlimarOlimarSkrevet 11/08-13 16:07, rettet 11/08-13 16:09 
Jeg har ikke en gang oplevet at lockon ryger af, du skal jo trykke igen for at den slipper lockon overhovedet. Jeg har ikke prøvet wii mote, men med gamepad/P.controller fungerer det upåklageligt. Og nu var overnævnte post ikke kun myntet på dig, men også som svar til SeventhSun, der spurgte om hjælp. Jeg bruger ikke quote systemet, så meget mere, da jeg er træt af slettede post pga forkert quotation.
BeanoBeanoSkrevet 11/08-13 17:06 
@Olimar: Det er tilladt at anvende @ notation ;D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/11-13 16:13 
Er der nogen af jer der har spillet Pikmin 3, der har lagt mærke til grafikken? For helvede jeg synes det er flot! :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
56 topic(s).
1 2 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me