X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Alle æg i samme bakke


Svar
CamousCamousSkrevet 25/07-13 19:50 
http://imageshack.com/a/img534/2688/8ij0.jpg

Hejsa spil enthusiaster. Jeg skal snart tilbage til Danmark efter at have boet i Canada i ca 5 år. Så jeg spurgte den eneste dansker jeg kendte til på nettet om han kunne anbefale mig en måde at komme i kontakt med lige... Se hele indlægget
55 emne(r).
1 2 > »

Svar
CamousCamousSkrevet 25/07-13 19:50 
http://imageshack.com/a/img534/2688/8ij0.jpg

Hejsa spil enthusiaster. Jeg skal snart tilbage til Danmark efter at have boet i Canada i ca 5 år. Så jeg spurgte den eneste dansker jeg kendte til på nettet om han kunne anbefale mig en måde at komme i kontakt med ligesindede personer i Danmark når jeg vender tilbage.

Det er vist her at det hele forgår så er her er jeg, goddaw. Som introduktion lad mig bare sige at jeg elskede nye spil lige indtil dette generation hvor tingene tog gik in en direktion som jeg ikke kunne lide. Det var hårdt i starten men engang i 2009 gik det op for mig at der var helt masse spil fra ældre generationer som jeg aldrig fik spillet. Så var det at jeg begyndte på at researche og købe alt det som jeg var gået glip af.

Canada var godt nok en kæmpe spild af tid, men idet at landet ligger tætter op af en af verdens største brugt spil knudepunkter end Danmark fik jeg sgu samlet en helt masse siden 2009.

Desværre er det nu tid til at tage det hele tilbage med mig og udover at det koster knaster så er det også farligt.

Jeg mener, kig bare på det billede, det er et parti af mit kollektion, det parti som jeg vil være mest ked af at miste under mystiske omstændigheder.

Jeg vil nok sige at ud over det faktum at priserne på 8/16/32 bit spil stiger en god procentdel hver år er det at skulle slæbe på så meget bagage hver gang man flytter godt nok det mest irriterende punkt ved det her hobby.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-13 19:54 
Du kan godt lige smide Panzer Dragoon Saga og Snatcher min vej, som tak for linket hertil ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
CamousCamousSkrevet 25/07-13 20:30, rettet 25/07-13 20:30 
Jeg bryder mig faktisk ikke meget om Snatcher. Fatter ikke hvorfor folk går så meget amok over den. Historien er skrevet som en 11 årig der lige har set Terminator og Blade Runner og vil meget gerne efterabe begge med hans 11 årig intellekt og finesse. Panzer Dragoon Saga har faktisk ikke spillet endnu selvom det jeg fik fat i den flere år siden.

Jeg skaffer mig dog aldrig af med mine spil medmindre de er så dårlige at det at have dem på hylden er en fornærmelse. Det er ikke sket siden jeg holdt op med at købe moderne spil, så jeg må skuffe Konge.

Jeg overkommer mig stadigvæk den gang jeg som 14 årig solgte de 4 Master System spil og fortrudte det resten af mit liv. Aldrig igen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-13 20:31 
Hehe det er helt i orden :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KillerBean2KillerBean2Skrevet 25/07-13 20:34, rettet 25/07-13 20:35 
Alle de der fjollede SNES-spil kan du da heller ikke bruge til noget? Bare gi' dem til mig ;)

Men seriøst, velkommen! Godt med noget friskt blod. Vi er efterhånden ved at være en flok indavlede gamle prutter her på siden IMO :D

Mon ikke også snart Juggernaut holder træf igen? Det giver i hvert fald mulighed for at møde en masse tossede danske retro-gamere in the flesh :)
AV Intelligent Terminal
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/07-13 21:22 
Jeg er sgu ikke nogle prut!!

Velkommen til! Husk at købe mere hjem fra USA/CAN, brugt marked er lav her over :P
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
3of193of19Skrevet 25/07-13 22:09 
Uhh en US udgave af Panzer Dragoon Saga, den er virkelig sjælden, er det ikke kun ca 5000 enheder?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 25/07-13 22:29 
10000 stk at hvad jeg har hørt
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/07-13 23:50 
Hejsa og velkommen til!
Ja, det med at flytte som samler er en evig bet, da det altid træls hvis man nu skulle miste noget af den ene eller anden grund.

Der er en ganske udemærket samler database hér på P:R hvor man holde styr på hvad man har og hvad man ikke har. Jeg fik selv taget mig sammen til at få lidt mere kontrol over samlingen da jeg begyndte at købe de samme PS2 spil flere gange.
CamousCamousSkrevet 26/07-13 04:52 
Uha, jeg vidste ikke at Panzer var vaskeægte "rare". De kalder alt rare på ebay disse dage så jeg har det svært ved tage udtrykket alvorlig.

Jeg må lige se hvor meget prisen er steget på den. Jeg har også Earth Bound big box til SNES som jeg ved nu er sindsygt dyrt. Jeg tror folk giver over 400$ bare for løse carts. Slap af mand, så god er den nu heller ikke synes jeg.

Og bare rolig jeg skal nok tynde min liste meget ud før jeg skal flytte tilbage. Jeg tror jeg har købt ind for over 2000$ bare de sidste 3 uger. 

Det hjælper ikke at der stortset kun var sjældne or dyre spil tilbage på den liste. 

Det hele skal tilbage til dk via skib, så det går nok en måned før jeg finder ud om de klarede turen eller ej.

Jeg var mega bekymret sidste gang jeg skulle igennem det her og på det tidapukt havde jeg kun PSX, PS2 og Gamecube spil. Nu har jeg mindst fem seks gange mere spil og maskiner. Bare tanken gør mig nervøs.

Jeg fik faktisk taget mig selv sammen til at lave en document der lister alle mine spil. Som den kæmpe nørd som jeg er lavede jeg den så der er grafer og det hele. Så hvis uheldet skulle være ude kan jeg altid kigge på den og græde.
slk486slk486Skrevet 26/07-13 10:59 
Fornuftigt. Burde egentlig gøre det samme her hjemme, af hensyn til forsikring. Brand, tyveri, whatever.

Det med at kalde alt "rare" har desværre inficerede alle salgsteder efterhånden:(
j/k
SumezSumezSkrevet 26/07-13 11:06 
Camous>
Jeg fik faktisk taget mig selv sammen til at lave en document der lister alle mine spil.

slk486>
Fornuftigt. Burde egentlig gøre det samme her hjemme, af hensyn til forsikring.

Det er jo også en af P:R's fornemmeste funktioner ;) Ingen grund til at sidde og administrere et spreadsheet selv.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/07-13 11:07 
Jeg mente via billeder. Et spreadsheet er ikke dokumentation :)

Ville være alt for besværligt for mig ihvertfald at indtaste spil her - bruger et program, så jeg bare kan scanne stregkoderne i batches.
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/07-13 13:27 
Sumez har også sagt at han er ved at lave en P:R iOS app der kan scanne stregkoder og halløj, fordi han er så flink og syntes at Apple er bedst :D
slk486slk486Skrevet 26/07-13 13:52 
Maybe...
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-13 14:00 
Velkommen til Camous :)
Hvor i landet bosætter du dig? Er det nær København så skulle du kigge forbi Chasis Arcade eller Ruben og Bobby for noget retro spil.

Darkbeat>
Sumez har også sagt at han er ved at lave en P:R iOS app der kan scanne stregkoder og halløj, fordi han er så flink og syntes at Apple er bedst :D

Heh.. Sumez må også godt lave en app. til Android. Så de resterne 80% kan være med :p
SumezSumezSkrevet 26/07-13 14:00 
Jeg er ikke involveret i noget af koden på P:R ;) Men konceptet med en stregkodescanner har været oppe og vende før, det er ikke utænkeligt at det sker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-13 14:03, rettet 26/07-13 14:03 
Det lyder som en god ide.
WonderboyWonderboySkrevet 26/07-13 14:03 
Gad vide om der er stegkoder på mine Commodore 64 og Amiga spil?, :-)
I love monster land
BeanoBeanoSkrevet 26/07-13 14:17, rettet 26/07-13 14:18 
Det er der nok - UPC systemet er gammelt, men ikke sikkert de findes i PR's database :)
slk486slk486Skrevet 26/07-13 14:23 
Wonderboy>
Gad vide om der er stegkoder på mine Commodore 64 og Amiga spil?, :-)

Jamen, det er der da.
j/k
CamousCamousSkrevet 26/07-13 16:40, rettet 26/07-13 16:43 
Bah, jeg skal faktisk til Aarhus. Det er synd at gå glip af lokale arkader i København, men Kongen har sagt noget om en arkade forening her i Aarhus, så det er altid noget.

Og ja, der er en god ide at tage billede af sin kollektion som dokumentation. Det er derfor jeg tog den billede, selvom den ikke viser alt i kassen. Men jeg ved nu ikke engang om gider forsikre forsendelsen. Det koster mange penge nemlig og jeg betaler allerede for meget for at sende lortet, nok 4-6000$ bliver det vel til, hvis ikke mere.

Og med hensyn til stregkoder, jeg kiggede lige på mine PC Engine spil, og der er ikke noget af den slags på dem.

Hvordan vil i få fat i stregkoderne til alle spil, inklusive varianter og forskellige regions versioner? Der må være en database derude som man kan benytte, ikke?

Og det der træf som i nævnte lyder sgu meget sjovt, jeg har godt nok aldrig mødt folk med samme intresse mens jeg var her så jeg vil helt sikkert med hvis der afholdes en. Hvor bliver disse træf afholdt, og hvad laver man der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-13 16:44 
Og med hensyn til stregkoder, jeg kiggede lige på mine PC Engine spil, og der er ikke noget af den slags på dem.

De sidder på spinecards på stort set alle Japanske udgivelser i CD-case størrelse :)

Og det der træf som i nævnte lyder sgu meget sjovt, jeg har godt nok aldrig mødt folk med samme intresse mens jeg var her så jeg vil helt sikkert med hvis der afholdes en. Hvor bliver disse træf afholdt, og hvad laver man der?

De afholdes i Næstved :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 26/07-13 17:55 
Ah ja Næstved træffene.. Nu hvor man har arbejde hvor man har weekender fri igen. Så kunne det være man skulle tage til et igen.
CamousCamousSkrevet 26/07-13 20:56 
Nåh, det er der at de gemmer sig. PC Engine spil der kommer deres spinecard, eller obi, er meget sjældne, og koster som regel en del mere. Jeg tror jeg har kun et eller to imellem mine ~30-40 spil.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 26/07-13 21:15, rettet 26/07-13 21:16 
Camous>
men Kongen har sagt noget om en arkade forening her i Aarhus, så det er altid noget.

Du er i hvert fald velkommen :)

http://tasf.dk/

Vi holder små arrangementer den sidste onsdag i hver måned.
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 26/07-13 22:02 
Takker, jeg skal nok forhøre mig om detaljerne når jeg er tilbage i landet.
CamousCamousSkrevet 28/08-13 22:17 
Jeg er tilbage i landet på søndag. Siden jeg har allerede en B&O fjernsyn der står venter på mig er jeg begyndt at overveje om jeg ikke burde tage min Mega Drive med mig i flyvern istedet for at sende den med skib. Så jeg har nemlig noget at teste fjernsynet med mens jeg venter på at resten af mit grej ankommer.

Problemet er bare at jeg kun har en JP21 wired SCART til den og det duer ikke på Euro SCART fjernsyn.

Jeg kunne bare re-wire den, men gider ikke siden jeg fortrækker JP21. En dag får jeg mig lavet en konverter, men det kan vente.

Så er der nogen i Århus der har en MD SCART som de kan låne mig for en dag?
KillerBean2KillerBean2Skrevet 28/08-13 23:30 
Muligvis :)
AV Intelligent Terminal
CamousCamousSkrevet 29/08-13 01:16 
Puha, er igang med at pakke flyve bagage og det ser ikke ud til at jeg kan få plads til den MD alligevel.

Vi får at se. Måske hvis jeg smider den i en pose og bærer den i hånden. Det skal de nok få en grin ud af.

Så kan jeg måske låne den kabel når vi tager den øl og omgang Streets of Rage. Good times.
CamousCamousSkrevet 30/08-13 22:30, rettet 30/08-13 22:30 
Fuck jeg kunne ikke stoppe mig selv. Nu har jeg vundte en helt masse Yamatoku auktioner til meget gode priser, blandet andet en boxed Neo Geo til $220.

Problemet er bare at nu hvor jeg flytter skal jeg have dem sendt til dk. Det der import scam kommer til at spise alle de penge jeg har sparet og smider et stort tungt lort oven i det hele, ugh.

Velkommen tilbage.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 30/08-13 22:49 
Sig han skal ship med feedex. You thank me later!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
CamousCamousSkrevet 30/08-13 23:32 
Det tænkte jeg nemlig på men de har ikke andet end Japan post og EMS som valg på deres auktioner.

Jeg kan vel smide dem en mail. Måske er de også flinke nok til at sætte vædien af pakke ned til 20$.

FedEX og UPS tror nemlig på hvad det står på pakken, hø, hø.

Tror sgu post dk er de eneste i verden der gøre den finte.

Men der er vist andre lande hvor posten er i hænderne af en flok nazister.

Jeg har vist høret dårlige ting om Argentina.
CamousCamousSkrevet 31/08-13 00:20, rettet 31/08-13 00:21 
Lort, det er 19:00 herover og de der skide flyttemænd er ikke dukket op endnu. Ingen e-mail, ingen opkald, intet.

De skulle have været her idag og jeg skal flyve imorgen og lejligheden skal stå tomt samme dag.

Skønt, det her scenario er det jeg har gået rundt og været nervøs om i ca. 3 måneder nu. Det mangler så bare at hvis jeg rent faktisk får sendt mine sager dukker de op i stykke eller med pakker der mangler.

Alt er så pro her i denne skide ghetto som jeg bor i.

Fuuuuuuuuuuuck jeg hader at skulle flytte. Fight club havde fandme ret, the things you own end up owning you.

Næste gang en international flytning er i kortene brænder jeg sgu hele lortet, filmer det og smider det på youtube.

Fuck det lort.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 31/08-13 02:30 
Bare dejligt. Det er li'som når man går og venter en halv dag på en håndværker :(
AV Intelligent Terminal
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-13 03:16 
Jeg synes stadig ikke mine æg bliver blødkogte.
CamousCamousSkrevet 31/08-13 04:13 
Det er 11PM nu og de kom slet ikke de røvhuller. Ingen opkald, intet. Deres firma er også lukket, så jeg må nok vente indtil tirsdag før jeg får en forklaring. Det bliver nok til en omgang bullshit hvor de prøver på at give mig skylden alligevel.

Heldigvis nåede jeg at komme ned til deres latterlige liquer store før lukke tid 9PM så jeg kunne købe mig et par Sapporo øl og slappe lidt af. Fuck det nord amerikanske ironiske alkohol regler. Alle går og fucking ryger weed så jeg ikke engang kan gå en tur før jeg lugter stanken, men alkohol, nej, nej. Det må man kun købe i liquer stores som lukker alt for tidligt.

Jeg siger jer gutter, aldrig tænk på at tage over til det uland mand kalder Nord Amerika. Canada er godt nok kun halvejs mellem Europa og det tredje verden land man kalder USA, så jeg kan kun forstille mig hvad man skal igennem hvis man bor i det helvede syd på, men gud ved det her lorte land er for tæt på helvede for min smag.

Når jeg lander i DK middag søndag vil jeg falde på knæ og kysse jorden da jeg stiger af flyveren.

HVAD

TÆNKTE

JEG

DOG

PÅ?!
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-13 04:33, rettet 31/08-13 04:34 
Hvor er du dog irriterende....Du aner jo ikke engang hvilken tidszone du lever i....


Undskyld, men det her er for meget....
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/08-13 04:37 
Jeg tror du kommer til at græde over vores lukkelove når du kommer hjem til Danmark :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-13 04:38 
Du mener jylland eller?...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-13 04:45 
Jeg har lige snakket med fancymancy, han mente dog kun lolland "of fyn" (ja tihi")
FancyPantsFancyPantsSkrevet 31/08-13 04:45 
Også det!
Der er selvfølgelig altid 7 Eleven og en døgnkiosk eller to, hvor man kan købe en halvkold hotdog for dit førstfødte barn, og en lok af dit hår.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AzzkikrAzzkikrSkrevet 31/08-13 04:49 
Bliver der der noget sskt nu her?
CamousCamousSkrevet 31/08-13 13:59, rettet 31/08-13 15:10 
FancyPants>
Jeg tror du kommer til at græde over vores lukkelove når du kommer hjem til Danmark :D

Kommer sgu ikke til at græde over noget tilbage i dk. Danmark er et land med orden på ting. Ikke noget som at bo I uland for at sætte ting i perspektiv.

Man skal slet ikke sammenligne lukkelove i et land med orden i ting som DK med det uland som jeg nu forlader. 

Når butikker lukker tidlige i DK er det fordi regeringen har sagt det for at beskytte visse folk. Det er den stærke sociale system der er ansvarlig og det klager jeg aldrig over. 

Her er supermarkeder åbne 24/7, og det får de lov til fordi folk er ansat til slaveløn

Så når jeg klager over liquer store lukke tider er det fordi man kan kun købe alkohol der som om det er noget super farligt noget som skal gemmes af vejen for ellers går samfundet jo i fordærv.

Men cigaretter der giver dig kræft, dem kan man jo købe 24/7. Og hvem vil have dem når der er andre drugs man nemt kan få fat i. Det er vildt ironisk, men sådan er alle systemer der tydeligvis kommer sydfra istedet for fra Europa. 

Men det er ikke helt galt, i det mindste skal man ikke ligge hovedet ned og dø fordi man blev syg og ikke har nok penge til at blive rask igen. Men det er sgu også det eneste man har her.

Der er en million andre små sager som DK gør en million gange bedre og som man tager for givet medmindre at man tager over og bor i uland for et par år.

Det burde faktisk være en påtvunget patriotisk pligt at tage over og bo her et par år som ung så man kan komme hjem og værdsætte det danske samfund bedre.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 31/08-13 23:27 
Vi har selvfølgelig vores sunhedssektor hér, men ressourcerne er strukket så tyndt efterhånden at det nok er bedst at søge privathospital hvis du bliver alvorligt syg... Muligheden for at blive repareret gratis, engang, på et tidspunkt, skal man dog ikke kimse af.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 01/09-13 00:29 
Jeg er også fuldt tilfreds med at bo her, sammenlignet med de fleste alternativer :)
Kender ikke til så mange lande hvor man f.eks bliver betalt for at tage en uddannelse, uanset hvor meget folk kan tude over at deres SU er for lav i forhold til alle deres udgifter :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
CamousCamousSkrevet 01/09-13 02:36, rettet 01/09-13 02:54 
I skulle have set hvordan de kiggede på mig hver gang jeg forklarede for dem at i DK bliver man faktisk betalt for at få sig en uddannelse.

Det var som om jeg lige havde sagt at jeg var fra mars.

Og til sidst, det fejlede aldrig, til sidst spurgte de altid om hvad pokkers jeg så lavede der. Og jeg trak altid på skulderen.
BeanoBeanoSkrevet 01/09-13 09:37 
Fortalte du også om hvor "gratis" pengene kommer fra? :D
CamousCamousSkrevet 01/09-13 20:56 
Selv efter skat er lønninger i DK altså højere og levestandarden også markant bedre. Så ja, jeg nævner det med skatten, men jeg husker altid at give hele historien med også.

Hvis DK så havde bedre vejr og regeringen gjord noget mod Post Danmark så ville det ikke være intet mindre end et underdrivelse at sige Danmark er en vaskeægte paradis.

Jeg landede så også i DK her ved 12 tiden efter at overleve hele 5 security screenings, og ankom også helskindet til byernes by Århus for et par timer siden, herligt!
dRxLdRxLSkrevet 01/09-13 21:46 
Velkommen hjem.

Jeg er i øvrigt enig i at den høje grad af økonomisk omfordeling gør skandinaviske lande til det bedste der endnu er opnået. De jeg har stødt på med modsatte holdninger, f.eks. Joachim B. Olsen, har aldrig reelt prøvet at skulle klare sig selv med odsene imod sig fra starten, men er typisk produkter af samme forkælende velfærdsmodel. Hvor ironisk...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
55 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig