X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Strider (2014)


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/07-13 03:40 
Capcom har på comicon annonceret et nyt Strider spil.
Det bliver en download titel der kommer is starten af 2014.

Trailer
107 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
dRxLdRxLSkrevet 18/02-14 14:42 
Rimelig generel definition af trolling der, skulle jeg mene. Bør man som udgangspunkt ikke gemme 'trolling' til éntydigt destruktiv adfærd og ikke til situationer hvor man bliver irriteret over at få noget i sin egen adfærd fremhævet?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 18/02-14 14:56, rettet 18/02-14 14:58 
Generelt bruges "trolling" vist lidt for bredt.
j/k
millenniummillenniumSkrevet 18/02-14 15:37 
Beano>
Utrolig du beskylder folk for at trolle lige efter du selv gør det. Læs anmeldelserne hjemme hvis du ikke kan fra arbejde.

Derhjemme spiller vi de spil, som vi læser om på arbejde ;)
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/02-14 16:15 
Nogle der har strider 2 ps1 pal. Til salg? :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 18/02-14 16:17, rettet 18/02-14 16:19 
Findes det ikke kun i en jp release?

Edit: Nevermind ;)
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 18/02-14 16:45 
millennium>
Beano>
Utrolig du beskylder folk for at trolle lige efter du selv gør det. Læs anmeldelserne hjemme hvis du ikke kan fra arbejde.

Derhjemme spiller vi de spil, som vi læser om på arbejde ;)

Hehe :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Per SPer SSkrevet 19/02-14 00:50, rettet 19/02-14 00:51 
Her er den officielle presseteskt fra Capcom:

>>>

The original assassin returns as Strider officially releases across Europe tomorrow (19th February) as a €14.99 / £11.99 digital download title on PSN (PlayStation 4, PlayStation 3), Xbox Live (Xbox One, Xbox 360) and PC (Steam).

Strider features the same franchise hallmarks of fluid, lightning quick side scrolling combat and free-flowing traversal through the expansive interconnected metropolis of Kazakh City. Perform breakneck acrobatic jumps and mid-air flips while slicing through Strider’s varied enemy types with Hiryu’s indestructible ‘Cypher’, a plasma charged weapon that can take on a number of properties. Alternatively, use the climb sickle to gain the high ground, and hit enemies with a surprise Kunai attack or call on support companions for some extra muscle when the going gets tough. Strider is developed by Double Helix Games, in conjunction with Capcom.

Once players have mastered the art of performing breakneck acrobatic jumps, mid-air flips and sliced their way through hundreds of enemies there’s plenty more fun for the ultimate ninja hero to have. Players can put their skills to the test in Beacon Run – a “speed run” race style mode that gives players a white-knuckled experience challenging them to hit consecutive checkpoints whilst slicing through enemies in the shortest amount of time. Survival Mode tests players’ combat skills with a variety of different item and ability load outs, as waves of progressively difficult and diverse enemies converge on Strider Hiryu.

<<<
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
HankyHankySkrevet 19/02-14 02:39 
Så er det købt fra den amerikanske Marketplace på XO til 14,99$.
Er ved at hente det nu - fylder ca. 3 GB :D
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 19/02-14 03:03 
Er der nogle anmeldelser der siger noget ang PS4 vs One? Langt mere bekvemt for mig at købe det på One da jeg ikke skal igennem Amazon.com for en voucher til min us PSN konto, og så foretrækker jeg One kontrolleren. Men hvis det skulle være mærkbar bedre på PS4 er det da den udgave der skal hentes.
HankyHankySkrevet 19/02-14 04:05 
I følge Doublehelix selv, er der ingen forskel på nextgen udgaverne. Begge kører native 1080p, 60 fps.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 07:12 
Det siger de jo (næsten) altid ;)

Spillede PS4 demoen i går og vil overraske mig hvis XBO har problemer med at trække det, trods alt et meget simpelt cross-gen spil grafisk. Er der forskelle, er der tale om grov sjusk.
slk486slk486Skrevet 19/02-14 08:40 
Siden de havde deres XO start meget tidligt burde de også være rimelig famillære med hardwaren.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 08:45, rettet 19/02-14 08:46 
Virker som et lovende spil imo. Tror aldrig jeg har spillet originalen (måske kort på Amiga engang) så er ikke Strider-ekspert men den korte demo spiller godt og er nydeligt lavet. Jeg køber det hvis prisen ikke er voldsom i DK.
BeanoBeanoSkrevet 19/02-14 12:55 
Er i PSN Store nu til PS3 og PS4. kr 120,-
slk486slk486Skrevet 19/02-14 12:58 
Venter på en disc fra play-asia :/
j/k
HankyHankySkrevet 21/02-14 11:13, rettet 21/02-14 11:13 
For lige at fortsætte snakken om Strider herinde, så kunne jeg ikke lade være med at bide mærke i GameReactors anmeldelse på 7/10. Et af deres kritikpunkter er musikken, og det forstår jeg simpelt hen ikke. Bevares, den falder ret meget i baggrunden, ved standard indstillinger, men jeg kan anbefale at skrue lidt ned for effekterne i Settings, og så ellers skrue lidt op på anlægget.

Der er lavet nogle super fede remixes af de klassiske Strider temaer, som er kommet med i spillet. Selvom de ikke er helt på højde med dem der blev lavet til Bionic Commando Re:armed, er de stadig super fede :)

Capcom hiver nogle af dem frem her:
https://www.youtube.com/watch?v=eoDbtiCLYqk
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 21/02-14 11:24 
Synes heller ikke musikken er noget særligt. Har aldrig spillet et Strider før det her (kendte lidt til serien), så fik ikke nogen som helst geekgasm over de remixede tracks.
slk486slk486Skrevet 21/02-14 11:25, rettet 21/02-14 11:25 
Jep, jeg synes også de er fine, men de kunne godt "poppe" lidt mere. De der reviewers er dog sjældent helt raske :D
j/k
SumezSumezSkrevet 21/02-14 11:48 
Egypt Theme er ret fedt. Jeg er mere og mere hooked på det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HankyHankySkrevet 21/02-14 17:03 
Custom soundtrack:
https://www.youtube.com/watch?v=VNfjYnuH2wY
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SonicSonicSkrevet 21/02-14 17:47 
Jeg købte spillet her idag, og det er smadderfedt. Jeg er ret sikker på at have spillet Strider på Amiga i sin tid, minder ihvertfald meget om samme koncept. Lækkert arcade agtigt feel!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
Captain NCaptain NSkrevet 22/02-14 09:20 
Jeg downloadede spillet til min PS4 idag og fik spillet det i nogle timer.
Har ikke spillet så frygtelig meget af originalen men syntes spillet alligevel rammer rødderne ret godt.
Der er fart over feltet og der sker hele tiden noget, man er meget adræt og det er ikke meget der kan volde en problemer.

Det største problem jeg havde var at man ikke rigtig har nogen usårlighed efter et slag så man kan nå at flygte fra hvad der end angriber. Så det kan nogle gange godt ende med man bliver ganget lidt op på.

Jeg er glad for at spillet køre den gode Metroidvania stil hvor man kan upgrade, udforske og sparke mere røv end man kunne tidligere.
Er ikke kommet hele vejen igennem endnu, så vil også mene det er et ok langt spil for pengene :)
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
slk486slk486Skrevet 22/02-14 09:35 
Det lyder ikke som om at cvania stilen har sløvet spillet ned. Phew.
j/k
JmogJmogSkrevet 22/02-14 11:52 
3of19>
Er der nogle anmeldelser der siger noget ang PS4 vs One? Langt mere bekvemt for mig at købe det på One da jeg ikke skal igennem Amazon.com for en voucher til min us PSN konto, og så foretrækker jeg One kontrolleren. Men hvis det skulle være mærkbar bedre på PS4 er det da den udgave der skal hentes.

Digital Foundry har lavet en face-off. Lyder som om de stort set er ens med en lille fordel til XO:

"When it comes to selecting which version of Strider to play, we have to recommend sticking to the Xbox One, PlayStation 4, or PC versions of the game. While the game was competently ported to Xbox 360 and PS3, the lower frame-rate does hurt playability somewhat. Between the other three platforms it's safe to say that all three are excellent performers that never drop a frame during gameplay. For owners of all three platforms it's worth keeping in mind the strange texture filtering issue on PS4, which does reduce image quality just a touch from the XO and PC versions of the game. In the end, though, any of these three versions of the game provides a polished, highly enjoyable experience."

Kilde
slk486slk486Skrevet 22/02-14 13:28 
Det bliver formentlig fixet i en patch.
j/k
HankyHankySkrevet 22/02-14 14:04 
Det må man da håbe :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
SumezSumezSkrevet 22/02-14 19:49, rettet 22/02-14 19:50 
Jeg har lige spillet demoen på X360, og røg direkte ind og bestilte en fysisk skive med det efterfølgende - jeg blev revet væk.
Spillet føles virkelig som Strider, og styringen sidder jo lige i skabet - jeg var bange for at det ville virke mere som et fan-game end en rigtig efterfølger, men ud fra det man ser i demoen, kunne det ikke være gjort meget bedre. Der er nogle små detaljer i spillet der giver mig en fornemmelse af at udviklerne har styr på hvad godt level design er, så med den positive omtale spillet ellers har fået, kunne jeg ikke holde mig væk. :)

Synes iøvrigt ikke det virkede som om der var nogen problemer med frameraten.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/02-14 19:56 
Synes iøvrigt ikke det virkede som om der var nogen problemer med frameraten.

Om det er et problem kommer vel an på hvor følsom man er overfor 30/60fps. Jeg har ikke hørt at den skulle være ustabil.
j/k
SumezSumezSkrevet 22/02-14 19:59 
Tja, det er et hurtigt spil, men det virkede flydende nok for mig. Til sammenligning synes jeg frameraten i Sonic Generations' 2D baner var en irritation (selvom man vænnede sig til det)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/02-14 22:29 
Stabilt 30 er trods alt også rimeligt flydende, bare ikke helt så hurtigt. Hvis de har ramt plet med responsiviteten er det også langt.
j/k
Captain NCaptain NSkrevet 23/02-14 22:41 
"The PlayStation 4 version runs at 60 frames per second in 1080p, but I think Strider fans might still opt for the PlayStation 3 release since it includes a bonus video plus a code to download the PsOne game Strider 1 & 2 from the PlayStation Store."

Havde faktisk ikke tænkt så meget over hvad forskellen på PS3 og PS4 versionen var, gik vel ud fra det var en bedre opløsning og frame-rate og måske lidt flere af de dejlige next gen partikler. Hvilket jeg vist havde nogenlunde ret i.

Vidste dog ikke at der fulgte lidt flere ting med PS3 udgaven, ihvertfald hvis man skal tro artiklen her, den er dog lidt gammel så ved ikke om den stadig er aktuel eller måske kun gælder udenfor EU.

Men generelt syntes jeg da godt udviklerne kunne havde været rare og gøre Strider til et Cross-Buy spil på PS3 og PS4. Spillet er jo næsten identisk alligevel :/

Source
Are you sure you want to delete "Your Life.exe" ....OK....... File not foundSpiller nu: Minecraft, Pilotwings Resort, Back To The Future: The...
jaesjaesSkrevet 23/02-14 23:37 
Det skulle kun være den japanske retail-version, der har bonus-spillene.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=769703
BeanoBeanoSkrevet 23/02-14 23:40, rettet 23/02-14 23:40 
Der står heller ikke noget om det i PSN Store eller nogen classic Strider spil.
SumezSumezSkrevet 23/02-14 23:43 
60 fps > bonus video :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/02-14 07:25, rettet 24/02-14 07:27 
Langt om længe noget motivation til at få indviet det nye plasma (Pana VT60Y) med et spil (jeg har ikke gamet...længe). Men lyder jo til, at man bør få fingrene i en PS4 først. :(

Sumez>
Strider 2 til arcade er så vidt jeg husker bygget over PS1 hardware, derfor er hjemme-udgaven en 100% direkte port, så jeg har det fint med at omtale det som et PS1-spil, fremfor et portet arcadespil. :)

More or less? Arcadespillet har mere RAM (er jeg ret sikker på), der - svjh - giver det "mere grafisk tyngde". Synes det var cool (og sjovt) at spille på PS1, men mest pga. god spillekontrol. Desværre alt for kort oplevelse. :( Det klassiske 16-bit-spil var mere udfordrende (svjh).

EDIT: Måske burde jeg ved den her lejlighed skifte tilbage til mit oprindelige P:R-brugernavn...StrideR? ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 24/02-14 08:28 
Velkommen "tilbage", Anders ;)

Jeg tror godt du kan holde dig til X360 eller PS3-versionerne. Personligt går jeg PS3, da fysisk stadig > digital

Desværre alt for kort oplevelse. :( Det klassiske 16-bit-spil var mere udfordrende (svjh).

Det er et kort spil, men jeg har ikke "gennemført" det uden at bruge adskillige credits, så udfordringen er alligevel til at føle på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/02-14 20:10, rettet 24/02-14 20:51 
Min kryogen-beholder var åbenbart indstillet til "få mig tilbage" (i stadig mindre aktiv tilstand) ved evt. remake af Strider. Så mangler vi bare, at ham japseren bag GT-serien kommer til fornuft og remaker Skyblazer! ;)

Får da også lyst til at varme op med Strider 2 - især hvis det identisk med "arcade-tyngden" - som download til PS3-spillet. Omvendt vil jeg næsten ikke spises af med mindre end 1080p/60fps på et nyt Pana-plasma (kun 50", men blev sat 5K ned i januar som det sidste, der stod i vores lokale Pana-center - 55" er 5K dyrere, 1K ekstra pr. tomme, ellers tak).

Efter gennemførslen af Strider 2 sad jeg bare tilbage med et "naniiii?!". Dog nice med bonusbanen, eller var der to? Spillets replay value er heller ikke noget at kimse ad. Hvis det nye er mindre arcade-agtigt og mere Metroidvania-agtigt - med højere til loftet :) - så mangler det måske den klassiske "Strider"-spilmekanik (har ikke læst nogen anmeldelser endnu)?

EDIT: "spises med" > "spises af med", må det hedde :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SumezSumezSkrevet 24/02-14 20:45, rettet 24/02-14 20:45 
Ud fra den meget korte demo, føltes det nu ret meget Strider-agtigt, dog naturligvis mindre komprimeret og arcade-agtigt i level design, og lige lovlig gavmildt med healing items.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/02-14 21:01 
OK, så spillet er med andre ord blevet en "kompromisudvikling" for at imødekomme både Facebook-generationen (healing) og arcade-generationen (spilmekanikken)? :D Kan sværhedsgraden bøffes op?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
slk486slk486Skrevet 10/03-14 22:46 
Fik lige drønet demoen igennem på PS4. Nøj, hvor er det godt. Nu til PS3 demoen, for at se om jeg kan holde det ud :)
j/k
SumezSumezSkrevet 10/03-14 22:57 
Syntes du sagde i weekenden at du lige havde modtaget din disc med spillet. Husker jeg forkert?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-14 22:58 
demo x2
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/03-14 23:04, rettet 10/03-14 23:05 
Nej, men jeg vil ikke gå igang med det, hvis jeg alligevel "bliver nød til" at spille PS4 udgaven.
j/k
slk486slk486Skrevet 12/03-14 09:41, rettet 13/03-14 09:59 
Efter at have prøvet begge back to back, føles PS4 udgaven ganske rigtigt en smule mere snappy og ser lidt mere flydende ud, men separat lægger man faktisk ikke rigtig mærke til forskellen. Kudos til DH, men analog kontrol i en 2D platformer, med DS3ens lange travel? Fjolletheder :/
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 15/03-14 01:08 
Det var ikke noget for mig. :(
Spillet det i 20min ok kedet mig. Men sikkert et hit for arcade elsker?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 25/03-14 21:51, rettet 25/03-14 22:01 
Arcade-elskere forlanger nok mere af deres spil, end en sværhedsgrad der er som at skære igennem smør? :)
Som andre vistnok nævnte, virker spillet lige lovlig gavmild med health items.

Jeg er dog kun ca. 7-10 % inde i spillet - det kan måske forventes, at den "smørlette" udfordring pludselig tager en kovending? For det må den ellers knivskarpe spillekontrol da fortjene.

Eller: Bør man "resette" og kaste sig ud i *Hard* for at opnå lidt mere arcademæssig spilleglæde? Hende bossen Pei Pooh kunne jo "nedlægges" (slices op) i løbet af *ingen tid* på Normal. :/

Strider anno 2014 blev - uanset hvad - årsagen til, at jeg gad PS4, inden Shikamis TEW dukker op (jo komplet fatalt, at Sony ikke lancerede PS4 med Croc 3 ;P).

EDIT: Savner bare Croc. :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JuggernautJuggernautSkrevet 05/06-14 10:33 
Er Strider 2 til Ps1 værd at bruge tid på? Jeg har set lidt Youtube videoer og det ser sgu fedt ud.
Fynboer og heste kan ikke spille Turf Masters.Spiller nu: Daisenryaku VII: Modern..., Pinball Arcade, The
SumezSumezSkrevet 05/06-14 11:11, rettet 05/06-14 11:15 
Tusind gange ja
edit: måske kun 10-50. Men godt er det, især i forhold til prisen
edit2: ok, prisen er godt nok steget med et par hundrede procent siden jeg erhvervede det :o
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 05/06-14 11:36, rettet 05/06-14 11:38 
Ikke nok med det, men Strider 1 fås heller ikke bedre end den bundlede - altså bortset fra X68000 udgaven :)

Den Japanske er da ikke så gal prismæssigt?
j/k
nerosnerosSkrevet 05/06-14 11:54 
Arkade versionen af Strider 2 er ikke så dyr.
Bashful Neophyte
107 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig