X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grand Theft Auto V


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/07-13 17:34 
Så kom den første trailer hvor der bliver vist gameplay fra selve spillet

http://www.gametrailers.com/videos/79d6qz/grand-theft-auto-v-gameplay-debut
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-14 15:28 
Sådan er det i alle spil efterhånden.
SonicSonicSkrevet 19/11-14 15:30 
Stop this train, I want off.
Parental Advisory: Explicit Lyrics
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-14 15:43 
Det er lidt en balance af tid vs. penge. Nogen mennesker har massere af tid til at akkumulere 8 millioner i spillet og andre vil gerne betale ekstra for at de ikke behøver at spille så meget så de hurtigere kan blive færdige og komme videre til det næste spil :D
BeanoBeanoSkrevet 19/11-14 16:07 
Sumez>
Er det ikke teknisk falskmøntneri?

Nej, bare ulækkert :)
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-14 17:27 
Alle detaljer skal jo vendes nu om stunder, så i kølvandet på nedenstående billede kigger Digital Foundry nærmere på grass-gate :)

Grand Theft Auto V

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2014-gta-5-next-gen-grass-compared
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/11-14 17:44 
Jeg er allerede kørt ind i sten og træstubbe flere gange fordi jeg ikke kunne se dem i det høje græs, så Xbone versionen ville måske have være at foretrække for mit vedkommende.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-14 23:42, rettet 19/11-14 23:44 
Har man ikke altid kunne købe penge til GTA V online? Synes endda jeg har set en knægt købe det i en GamesTop.

EDIT: "Vinder-forummets" pagejumping slår til igen. I må selv finde ud af hvem jeg svarer :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/11-14 08:25 
jo fra starten af.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 20/11-14 08:35 
Konsolkongen>
Har man ikke altid kunne købe penge til GTA V online? Synes endda jeg har set en knægt købe det i en GamesTop.

Gør ikke det mindre usmageligt - ej heller at så mange andre spil gør det :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-14 11:37 
Nej bestemt, det er da for noller :(

10/10 GOTY!
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/11-14 12:48 
12/10 hvis du bare betaler kr 580 :)
HeroldHeroldSkrevet 20/11-14 13:04 
Det er ikke pay to win på nogen måde - det er for filthy casuals, der ikke har tid til at smide 200 timer pr måned, men stadig gerne vil kunne købe et hus med god udsigt.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/11-14 13:24 
Det er vel underordnet om man betegner det som "at vinde". Det er stadig at tage en masse rigtige penge for en 100% kunstig valuta uden nogen faktisk værdi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 20/11-14 13:34 
Tiden du sparer, har reelt en værdi. Jeg kan godt se pointen i det, men forstår godt hvorfor nogen ville købe sig til en større bankkonto, hvis de kun kan spille et par timer om ugen pga. familie og arbejde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 20/11-14 13:54 
Men man køber jo ikke mere indhold til spillet? Man betaler for at nogle andre drejer på nogle variabler i det produkt man allerede har købt.

Tiden man "bruger" er en del af spillets design, ikke dets mangler. Folk betaler for et spil der går ud på X og Y, og betaler derefter for at springe X over og gå direkte til Y, hvad er så formålet med at betale for både X og Y til at starte med? Hvis det reelt har en "værdi" at springe X over, så er det jo latterligt kontraintuitivt, og et perfekt eksempel på horribelt spildesign lavet med det formål at afpresse spillerne, fremfor at underholde dem.

... og jeg vil på forhånd konstatere at jeg ikke køber argumentet "hvis man ikke kan lide det, kan man jo bare lade være med at betale for det". Det er en anden diskussion.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-14 14:15 
Selvfølgelig har det en værdi for nogen at komme hurtigere frem i spillet. Problemet er bare at jo højere den værdi er, jo lavere bliver værdien af spillet for normale kunder, der nu skal tvinges i gennem spildtids grinding, der kun eksisterer fordi udvikleren havde et økonomisk incitament til at implementere det, så der kan sælges time-saver packages.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
HeroldHeroldSkrevet 20/11-14 14:15 
At du kan springe noget grind-tid over ved at bruge penge er lige så meget, hvis ikke mere, en del af designet. Målet er hverken X eller Y - det er ikke et slutmål du køber. X og Y er bare noget, der sker på vejen, og ved at gøre det for en mulighed for folk, der ikke kan smide tusindvis af timer i et online-spil, øger de deres marked, mængden af brugere og opfylder et behov, der tilsyneladende er der. Af samme grund bliver vejen til lvl max i fx. World of Warcraft også kortere og kortere, fordi det reelt ikke handler om at blive level max, men det der sker undervejs mens man spiller; Guilds, interaktioner med andre spillere er bare et par eksempler. Det er sådan set det samme her - spillet er ikke kun tilgængeligt for hardcore gamere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-14 14:39, rettet 20/11-14 14:40 
Herold>
Målet er hverken X eller Y - det er ikke et slutmål du køber. X og Y er bare noget, der sker på vejen(..)Af samme grund bliver vejen til lvl max i fx. World of Warcraft også kortere og kortere, fordi det reelt ikke handler om at blive level max, men det der sker undervejs mens man spiller

Sikke da en gang overrationaliseret sludder :)

Hvis ikke det at blive stærkere/komme fremad i et givent spil, betød noget, ville man kunne spille og nøjes med at nyde det der sker "undervejs", som du kalder det, men hævet over enhver tvivl er vel, at målet for designet er at trække flere penge ud af folk. Det er betydeligt sværere hvis det ikke betyder noget, hvilket også er grunden til at mange spil fx pludselig kunstigt stiger i sværhedsgrad eller grinding krav = så du får lyst til at købe mere.

Du får det til at lyde som om man reelt er ude på at tilgodese folk med mindre tid, hvor det i virkeligheden handler om at maksimere profit. Ellers kunne de indføre overspringshandlinger i designet, snydekoder eller lignende, men det er jo ikke i deres interesse.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 20/11-14 14:42 
Målet er hverken X eller Y - det er ikke et slutmål du køber. X og Y er bare noget, der sker på vejen, og ved at gøre det for en mulighed for folk, der ikke kan smide tusindvis af timer i et online-spil, øger de deres marked,

Nu fordrejer du hvad jeg siger. Det er ikke meget mere avanceret end det faktum at du betaler for noget, og derefter betaler for at skære noget af dette fra. Hverken X eller Y er en naturlig konsekvens, begge dele er elementer der aktivt er blevet implementeret som en del af spillet.
Hvis målet blot var at øge deres marked ved at nå en bredere målgruppe, der kun er interesseret i enten X eller Y, kunne de bare implementere snydekoder, eller andre måder er skære det ene fra. I stedet vælger de at tage et beløb for dette, som er endnu højere end spillet koster til at starte med. Jeg kan slet ikke se hvordan den praksis kan forsvares.

At du kan springe noget grind-tid over ved at bruge penge er lige så meget, hvis ikke mere, en del af designet.

Det er der ingen der har været uenige i. Til gengæld forstår jeg slet ikke hvordan man ikke kan være enig i at det er absurd klamt og smagløst design.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KillerBean2KillerBean2Skrevet 20/11-14 15:16 
Det er da fuldsændig IDDQD + IDKFA. Jeg synes det er okay, at man skal betale for at være en hat, der reelt set ikke ønsker at spille spillet.
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-14 17:17, rettet 20/11-14 17:18 
Day one DLC på 14kb, der reelt kun fungerer som unlock key, til indhold der allerede ligger på discen er jo også helt okay. Bare det har været planlagt fra starten ;D

Hehe jeg er fuldstændig enig Killer Bean. Hvis man er retarderet nok til at bruge penge for at slippe for at spille sit spil, så skulle man nok give sig til at lave noget helt andet. Det er bare så vildt at der åbenbart er så mange der ønsker dette...
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 20/11-14 17:21, rettet 20/11-14 17:26 
Jeg tror bare det er normen nu om dage, at unge folk har fået banket ind i hjernen at det er sådan computerspil foregår.
En kollega snakkede for nyligt om sin kammerat, der havde betalt ~1600 kr for at få sin World of Warcraft karakter boostet til level 60, eller 70, eller hvad der nu er maksimum. Det kunne de andre der deltog i samtalen slet ikke se noget underligt i.

edit: Glemte spillets navn
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-14 17:25 
Shit :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 20/11-14 18:05 
Det hér nye GTAV release er faktisk et rimeligt tamt release i forhold til så mange andre spil.
Der er ingen pre-order DLC, collectors editions, online passes, season passes eller koder som man skal bruge til på at indtaste. Det er bare et spil der er udkommet og som virker. :)
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-14 18:16 
Ovenpå LittleBigPlanet 3, Halo MCC, Driveclub, AC: Unity, Lords of the Fallen og mange andre, er det lige før det fortjener ros at kunne udgive en AAA produktion, der rent faktisk virker uden en patch.. :(
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
fumfumSkrevet 20/11-14 20:15 
Driveclub fortjener ikke at blive nævnt der. Det er i en helt anden (dårligere) liga.
I used to jog, but the ice cubes kept falling out of my glass.
BeanoBeanoSkrevet 20/11-14 20:39 
100% ævl :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 22/11-14 02:51 
Der er nogen vilde detaljer i det spil. Hvis man skifter til unarmed imens man kører bil så giver man fingeren istedet for at skyde. Jeg kørte rundt som Trevor og gjorde det af folk og lagde mærke til man kan bruge det til at råbe ubehageligheder efter folk. De fleste steder resultere det i at NPCerne skynder sig væk, men jeg prøvede det af på en gruppe mennesker i Franklin's hood. Her trak én af dem en pistol og gik stille og roligt over mod bilen efter Trevor spurgte dem om det var rigtigt at deres kvinder gik på omgang. Jeg trådte så sømmet i bund for at skynde mig væk og lagde mærke til at der var en masse røde prikker på min radar lige pludselig. En enkelt bil satte også efter mig.
HeroldHeroldSkrevet 22/11-14 13:04 
Bede-x>
Sikke da en gang overrationaliseret sludder :)

Hvis ikke det at blive stærkere/komme fremad i et givent spil, betød noget, ville man kunne spille og nøjes med at nyde det der sker "undervejs", som du kalder det, men hævet over enhver tvivl er vel, at målet for designet er at trække flere penge ud af folk. Det er betydeligt sværere hvis det ikke betyder noget, hvilket også er grunden til at mange spil fx pludselig kunstigt stiger i sværhedsgrad eller grinding krav = så du får lyst til at købe mere.

Du får det til at lyde som om man reelt er ude på at tilgodese folk med mindre tid, hvor det i virkeligheden handler om at maksimere profit. Ellers kunne de indføre overspringshandlinger i designet, snydekoder eller lignende, men det er jo ikke i deres interesse.

Selvfølgelig er det for at maksimere profit - folk forstår bare ikke at der er andre mennesker i verden end dem og med andre behov end de har, det er derfor de trækker alle mulige onde hatte ned over nye tiltag, der tilgodeser behov, der ikke er der egne. Når man kommer op i en størrelse som Rockstar, så drejer det sig på ingen måde længere om lysten til at skabe noget som folk synes er fedt, men om at få maskinen til at køre rundt på den bedst mulige måde. Hvis der er penge at hente i en model, der tilgodeser folk med lidt tid, uden at det vælter balancen, så er den selvfølgelig implementeret. GTA Online handler slet ikke om at få flere penge på kontoen, men om at spille med og mod andre i en sandkasse, så der er kun et problem hvis man vil se et.

Sumez>
Nu fordrejer du hvad jeg siger. Det er ikke meget mere avanceret end det faktum at du betaler for noget, og derefter betaler for at skære noget af dette fra. Hverken X eller Y er en naturlig konsekvens, begge dele er elementer der aktivt er blevet implementeret som en del af spillet.
Hvis målet blot var at øge deres marked ved at nå en bredere målgruppe, der kun er interesseret i enten X eller Y, kunne de bare implementere snydekoder, eller andre måder er skære det ene fra. I stedet vælger de at tage et beløb for dette, som er endnu højere end spillet koster til at starte med. Jeg kan slet ikke se hvordan den praksis kan forsvares.

Det er faktisk mere avanceret end det, for der er ikke noget reelt slutmål i GTA Online. Betalte man for at springe en del af historien i singleplayer over, så ville du have en pointe. Snydekoder fjerner værdien af tiden - det er ret abstrakt, men ikke uvæsentligt designmæssigt.

Konsolkongen>
Day one DLC på 14kb, der reelt kun fungerer som unlock key, til indhold der allerede ligger på discen er jo også helt okay. Bare det har været planlagt fra starten ;D

Jeg kan godt se at man skal sætte sig lidt mere ind i hvordan spiludvikling fungerer for at forstå hvorfor man vælger at bruge de ressourcer man har, i stedet for at fritstille 25% af ens hold, når de ikke har mere at lave. ;D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/11-14 13:36, rettet 22/11-14 13:49 
Herold>
Jeg kan godt se at man skal sætte sig lidt mere ind i hvordan spiludvikling fungerer for at forstå hvorfor man vælger at bruge de ressourcer man har, i stedet for at fritstille 25% af ens hold, når de ikke har mere at lave. ;D

Det holder jo ikke. Der blev altså også udgivet spil før konsollerne kom online. At du ikke kan se at folk vil føle sig snydt for at skulle betale for indhold de faktisk allerede har, kan jeg simpelthen ikke forstå.

Så må enten bruge tiden på at laver mere indhold og inkludere det gratis, eller polere spillet så vi ikke skal patche i én uendelighed. Eller begynde at arbejde på et nyt projekt.

Jeg synes også dit argument med at folk skal betale for at spare tid, til GTA er helt ude i skoven. Hvis de virkelig ønskede at yde en service til folk der måske ikke har adskillige hundrede timer til en online-del, men som gerne vil opleve hvad den har til tilbyde; Så burde de åbne nogle helt andre servere, adskilt fra de normale, men med alt content allerede unlocked til alle spillere. Selvfølgelig er denne feature inkluderet udelukkende for at trække så mange penge ud af deres kunder som overhovedet muligt.

Det lyder meget som om at du rigtig gerne vil forsvare de store firmaers handlinger, men uden at du sætter dig ind i hvordan det kan være irriterende for brugeren.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 23/11-14 11:49 
Bede-x>
Ovenpå LittleBigPlanet 3, Halo MCC, Driveclub, AC: Unity, Lords of the Fallen og mange andre, er det lige før det fortjener ros at kunne udgive en AAA produktion, der rent faktisk virker uden en patch.. :(

Rockstar har altid været væsentligt mere kvalitetsbevidste omkring deres produktioner, så der er vel ingen grund til at rose dem for noget der er standard operating procedure hos deres udviklere.
enfenenfenSkrevet 23/11-14 13:32 
Selvfølgelig skal de da roses. Ligesom andre også skal have det - ris eller ros.
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 24/11-14 19:38 
De skal have ros for spillet, men at give dem ros fordi spillet virker uden en patch, virker ærlig talt bizart og nedladende.
ProzelProzelSkrevet 25/11-14 10:54 
Jeg fik det til PS4 i lørdags, og det er første gang jeg spiller GTA V. Jeg kan ikke sige andet end jeg er ganske enkelt meget imponerende. Jeg har ikke spillet så meget, men jeg er allerede glad for den kæmpe variation, der ligger i missionerne. Rockstar, det er fandme i orden.

Og så blev jeg lige mindet om, hvor elendigt Watch_dogs var igen.
Bede-xBede-xSkrevet 25/11-14 20:45, rettet 25/11-14 21:16 
Herold>Hvis der er penge at hente i en model, der tilgodeser folk med lidt tid, uden at det vælter balancen, så er den selvfølgelig implementeret.

Yep, og omvendt er der penge i at vælte balancen, er det selvfølgelig også implementeret. Der florerede et billede af kortskærmene fra AC: Unity og et af de ældre AC spil for nyligt på diverse forums, hvor man sammenlignede udviklingen i antallet af spildtidsgøremål spillene i mellem. Ved siden af pointen omkring væksten af ligegyldige aktiviteter burde billedet have været ledsaget af en artikel som denne, der viser forøgelsen i microtransactions fra et AC kapitel til det næste:

http://www.eurogamer.net/articles/2014-11-14-how-assassins-creed-unity-micro-transactions-work

For det interessante her er jo netop hvordan tingene hænger sammen: At grindingen er implementeret fordi det er billigt fællesnævner indhold - som "alle" AAA spil skal indeholde, homogeniserede som de jo er - der samtidigt på nemmeste vis muliggør yderligere opkrævning for at spille/nyde spillet (ordenligt). Selvfølgelig begrunder Ubisoft det på den helt traditionelle måde:

"Every item in the game is unlockable through player progression," a Ubisoft spokesperson explained to Eurogamer. "The progression and economy is tailored to not push the player to pay.

"Everything is balanced in a way that the player will never feel forced to buy, but rather to keep playing the game to access better gear and become stronger."

"Ja ja, vi behøver ikke købe, du kan få det hele, det påvirker ikke balancen bla bla bla.." Men bare et hurtigt blik på Unitys kort, med viden om Ubisofts tendens til copy/paste design og endeløse gentagelser i baghovedet, er nok til at forvisse mig om, at det ikke er tilfældet:

Grand Theft Auto V

Ligesom ethvert mobilspil er det proppet med ligegyldig grinding, man kan betale for at springe over. Vil du have et godt sværd? Grind, grind, grind eller.. :

The top-rated sword available to view when starting the game is the Cinquedeas. It holds a five diamond rating - the top equipment level. Normally the only way you could obtain it is by forking over 125,000 francs - which would take a huge amount of time to accumulate.

Alternatively, you can buy it for 1000 Helix Credits - £8 if you buy two of the 500 Helix Credit packs, or slightly less if you fork out for one of the larger packs.

Selvfølgelig er balancen ikke påvirket. Sure, sure..*

Jeg skal ikke gøre mig klog på i hvor høj grad balancen er påvirket i GTA V specifikt, men det er vel himmelråbende åbenlyst at design af den slags før eller siden vil påvirke det? Alene det at dit svar er det samme, som vi ofte hører fra virksomhedernes PR folk, når de skal retfærdiggøre deres microtransactions, synes jeg siger det hele.

*I parentes bemærket og som tidligere forklaret herinde er det skadeligt, selv hvis det ikke påvirker balancen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/11-14 23:01, rettet 26/11-14 05:36 
Muligheden for at betale for at låse op for tingene hurtigere i Assassin's Creed Unity er da en fremragende tidsbesparelse for forbrugeren... Så kan man hurtigt blive færdig med spillet så man er klar til at købe boosters og microtransactions igen i The Crew når det udkommer lige om lidt :D
Per SPer SSkrevet 16/12-14 17:52, rettet 16/12-14 17:53 
Der er en trailer klar til GTA V Online Heists:

GTA Online Heists are coming early in 2015 - check out the new trailer for the four-player co-op mode for Grand Theft Auto Online that allows players to plan, prepare and execute multi-tiered Heists across Los Santos and Blaine County. These will require tight communication and coordination, with players taking on specified roles at each point to accomplish multiple objectives on the way to each Heist’s epic finale. Featuring new gameplay, new vehicles, new weapons, new clothing and much more.

Grand Theft Auto Online – Heists Trailer
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Per SPer SSkrevet 10/03-15 15:37 
Pressetekst:

GTA Online Heists Now Available

Heists, a brand new 4-player cooperative gameplay experience for Grand Theft Auto Online, giving players the chance to team up and pull off a string of intense, multi-part heists, raids and robberies across Los Santos and Blaine County, is now available for free inside Grand Theft Auto Online.

Plan, Prepare, Execute – Online Heists span numerous missions featuring new gameplay, vehicles, weapons, and scenarios to test a team’s full set of skills: from computer hacking to stealth infiltration, precision driving to aerial dogfighting, sniping, skydiving and much more.

4-Player Teams, 4 Ways to Play – Choose your roles and strategize to complete each stage of a Heist, with tight communication and coordination the key to success. Some missions will require the team to work as a single unit, while others will break the team into separate roles to complete key objectives. Replay each Heist to experience a different perspective on the action, and complete Elite Challenges for extra cash.

Additional New Adversary Modes – Brings new kinds of competition to GTA Online while new Daily Objectives and other Freemode activities bring chaos to the streets of Los Santos and Blaine County.

Assemble Your Team – Create a Crew or join existing Crews at the Rockstar Games Social Club to earn additional RP rewards as you play.

Play Now – Heists are now available for free inside Grand Theft Auto Online for PS3, PS4, Xbox 360 and Xbox One (PC players will also get Heists as part of their GTA Online experience when GTAV launches for PC on April 14th). To get it, just start up GTAV from your online-connected console and follow the update prompts on screen. For a complete list of all of today's updates, check out the official notes at the Rockstar Support site.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
Bede-xBede-xSkrevet 02/04-15 16:58, rettet 02/04-15 17:40 
PC trailer:

http://www.gamersyde.com/news_gtav_60_fps_pc_trailer-16427_en.html
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 05/04-15 10:43 
Tror det vil ødelægge for meget ved glæden ved spillet for mig, hvis jeg spiller det med mus og keyboard på PC, og på semi lille PC monitor, med ikke særlig kraftig lyd.
PapandPapandSkrevet 05/04-15 12:25 
Kan du ikke trække HDMI til dit TV og bruge Xbox 360 donglen? Sådan spiller jeg selv mine joypad venlige pc spil.

Jeg har faktisk lavet det som permanent installation, med et 10 meter HDMI kabel der er pakket ind i kabelskjuler fra mit pc setup til tv'et. Det er super enkelt.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/04-15 16:38 
Ja, det er ikke ligesom i gamle dage hvor man både skulle trække billede og lyd til TV'et og rode med opløsninger i timevis. Det hele bliver routed igennem HDMI porten på dit grafikkort og windows har som regel ingen problemer med at identificere et moderne TV.
Mes1983Mes1983Skrevet 05/04-15 17:43 
Vi har også fast pc i stuen. Fruen fik lov til at vælge kabinettet - et bitfenix prodigy i hvid, og så er den installeret lige ved siden tv reolen i stuen.
Den er så sat op med xbmc/kodi og mine pc spil kører fint med en xbox 360 Controller. Bonus er så at bruge den til streaming af film og tv :-)
dRxLdRxLSkrevet 06/04-15 12:27 
Mes1983>
et bitfenix prodigy i hvid,
Grand Theft Auto V

Fedt kabinet, jeg har altid elsket det klassiske Power Mac kabinet, og rart at vide at man kan få noget der ligner _rigtig_ meget, uden at skulle slagte en Mac først.

Grand Theft Auto V
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BlumarinaBlumarinaSkrevet 05/06-15 09:20 
Så fik jeg gennemført spillet 100% på PlayStation 4. Hvor er der i grunden meget ligegyldigt fyld i spillet, som skal klares for at få 100%, f.eks. det lange Triathlon-event som tager små 30 min. at gennemføre, Kifflom-missionen hvor man skal løbe 5 mil (ca. 20 min) i ørkenen iført en blå kåbe samt en masse andre kedelige småting som Golf, Tennis og indsamling af Letter og Spaceship parts. Ellers er spillet super :-)
jaesjaesSkrevet 21/04-17 19:48 
Det her spil er da godt nok temmelig meget bedre end GTAIV, som jeg parkerede efter ca. 10 timer :)

De første 12-14 timer har i hvert fald været glimrende, og tangerer Fallout 3 og Skyrim som bedste open world-spil, jeg har prøvet (det er naturligvis ikke en sammenligning, da det er ret forskellige spil).

Næsten alle missioner har været forskellige, og selvom ikke alle gameplay-elementer er dybe, så er det meste ret sjovt. Det giver også fin dynamik og variation at skifte mellem figurerne, og at kunne spille i første person, giver det sidste strejf til at spillet føles tilpas anderledes fra de tidligere spil i serien. For mig er det bedste GTA-oplevelse siden GTA3. Et solidt 8/10 indtil videre. Spiller det på PS4, og det er flot og kører tilfredsstillende.
millenniummillenniumSkrevet 21/04-17 22:24 
For mig peakede GTA serien, da jeg stjalt en gul Lamborghini (ish) øse, iført en hawaiiskjorte, cruisede gennem palmer og neonlamper til lyden af 99 Luftballons, på vej mod en mission hvor jeg selv valgte min approach.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 22/04-17 03:55 
^ og druknede fordi Tommy Vercetti fik to centimeter vand på sine fødder :D


Jeg har hældt mange timer i hele GTA serien (minus GTA London som jeg aldrig fik spillet), men tror klart at jeg har brugt mest tid på GTA V Online.

Om end heists er langt sjovere med venner frem for 3 randoms der enten fatter minus, eller ikke formår at gøre plads til lidt sjov og ballade. Der var sågar engang en random der forlod gruppen, fordi jeg havde taget min sløveste bil til et heist setup <3
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
jaesjaesSkrevet 22/04-17 13:20 
Jeg skifter tit til den der pop-radio i GTAV, når jeg styrer Michael, for at få lidt Vice City-stemning - de spiller en del 80'er-musik, og han er bevidst modeleret efter klassiske 80'er mafiosoer :)

Vice City som spil kunne jeg dog nok ikke gå tilbage til, og husker ikke missionerne som markant mere frie end i GTAV - men kan være min oplevelse dengang eller selektiv hukommelse.

Til gengæld husker jeg den restriktive styring, og den klassiske (læs: kedelige) struktur med at lave x antal missioner for gangster A, og så for B, C osv. Blev i hvert fald også træt af dette spil (efter vel 13-15 timer). Grafisk holder open world-spil fra de tidlige 00'er heller ikke godt i dag. Så det er ikke et tidløst spil, IMO, på mange områder. Men et remake/nyt spil med 80'er-tema gad jeg godt :)
millenniummillenniumSkrevet 22/04-17 19:28 
Jeg har nævnt det før, men jeg brød mig netop ikke om heist missionerne i GTAV fordi det virkede som om der var én rigtig måde at gøre det på. Måske fordi de nyere spil er mere story driven.

Helt prakisk case eksempel: I GTA Vice skulle man stjæle en tank fra en militær konvoj. Metoden måtte man helt selv om. Full blown attack eller noget andet - frit valg til at være kreativ og bruge spillets rekvisitter til sit formål.
The medium is the message.
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig