X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grand Theft Auto V


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/07-13 17:34 
Så kom den første trailer hvor der bliver vist gameplay fra selve spillet

http://www.gametrailers.com/videos/79d6qz/grand-theft-auto-v-gameplay-debut
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
DunwichDunwichSkrevet 26/10-13 21:05 
Sumez>
Ganske fornuftigt at skrotte den torturscene, har aldrig set noget så usmageligt i et spil :\

Jaja, "det er et spil, get over it", jeg ved det...

Jeg grinede under hele scenen, fordi den var så OTT og morsom.
slk486slk486Skrevet 27/10-13 02:31 
Spørgsmålet er om det siger mest om dig, samfundet, eller spillet :p
j/k
millenniummillenniumSkrevet 27/10-13 08:20 
Mind mig om aldrig at gå på stripklub i det spil. Jeg blev fuldstændig plukket :-P
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 28/10-13 09:55 
Første weekend med GTAV:

Jeg mærker med det samme spillets oprindelige playfullness fra GTA3 og Vice. Fysikken er balanceret, så det er mere sjovt end realistisk. Det er lidt svævende, men det er også meningen.
Byen er bred og åben, oplagt til udforskning og uforsigtig kørsel. Referencerne er mærkbare. Nogle gang synes jeg at jeg kører i Vice Citys poppede neonlys. Andre gange er jeg i nabolaget fra San Andreas. Rockstar har tænkt på GTA veteraner som mig.

Jeg manger/venter stadig på missionerne med frie løsningsmetoder. Det var kendetegnet i GTA3 og Vice, at missionerne ofte have et mål, men metoden var helt op til spilleren selv. Indtil videre har missionerne i GTA5 været ret dikteret af spillets handling, men jeg er også kun nået 8%. ... fordi jeg bruger så meget tid på at lege. :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/10-13 10:13 
Der er absolut ingen frihed i nogen af missionerne i GTA5. Det vildeste det gør er at give dig to valgmuligheder (mellem to forskellige scriptede fremgangsmåder) til at gennemføre heists. Nogle gange er der også lidt "frihed" i de opgaver der skal udføres inden et heist, men så er de også sjældent dybere end "stjæl en bil af den her type".
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/10-13 10:32 
Øv.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 28/10-13 10:55, rettet 28/10-13 10:56 
G.O.T.Y.
j/k
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/10-13 11:17 
millennium>
Det var kendetegnet i GTA3 og Vice, at missionerne ofte have et mål, men metoden var helt op til spilleren selv.

Er det ikke at se missionerne med lige lovligt rosenrøde briller på?
Jeg husker sådan noget med at køre fjernstyret bil, flyve fjernstyret helikopter, køre en dame af vejen, slå en bestemt person ihjel osv.
Nuvel man er "fri" til at slå folk ihjel på dén måde man har lyst, men det siger jo ikke ret meget, når spillet ikke detekterer noget som helst andet end niveauet af din kriminelle handling.

Er der overhovedet nogle missioner i den gamle GTA spil som er i flere, af hinanden afhængige, etaper - hvis ikke vi tæller: "kør fra punkt A til punkt B" med?
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
millenniummillenniumSkrevet 28/10-13 11:28 
Jeg kan specifikt huske nogle missioner i GTA3 og Vice:

GTA3: nak din gamle gansterboss. Han kommer ud på gaden på et bestemt tidspunkt, mandsopdækket af bodygards. Jeg prøvede med bilulykker, drive-by shooting, run and gun, uden held. Til sidst var en sniper riffel fra et bestemt tag løsningen på misionen.

I en anden mission skulle jeg flygte fra politet med en max wanted level. Man kunne altid vælge køretøj forinden, så jeg prøvede altid med den hurtigste bil i byen, uden held. Så prøvede jeg med en stor, tung containervogn, og det virkede fordi den kunne brase gennem politiets spærringer og de kunne umuligt skubbe den.

I GTA Vice skulle man stjæle en tank fra en militærkonvoj. Der afprøvede jeg også mange metoder; blokerede vejen med en bil, som jeg sprang i luften når der var tilstrækkeligt med soldater tæt på. Derefter skyde gennem resten og nuppe tanken. Jeg skulle forfine metoden en del før det virkede.

Det er dette jeg mener med frit metodevalg i missioner.
The medium is the message.
vyssenvyssenSkrevet 28/10-13 12:03 
Så er det der også i V, hvis du spørger mig.
HeroldHeroldSkrevet 28/10-13 13:02 
Ja, det er vel "frit" i og med at man kan vælge hvordan man vil gøre tingene, men man er selvfølgelig altid begrænset på en eller anden måde.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/10-13 13:07 
Der er nu ret mange steder hvor spillet bærer præg af at det ikke fungerer så godt, hvis du ikke vælger at løse missionerne præcis som designerne har tænkt som. F.eks. da jeg prøvede at ryste forfølgere af i en storymission ved at køre ud af en bjergsti, gik der fuldstændig kage i AI'en og de forudsete scriptede sekvenser, og jeg endte med at måtte "gøre selvmord" for at respawne et helt andet sted en hvor jeg faktisk havde kørt hen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 28/10-13 14:10, rettet 28/10-13 14:28 
Ja, det var noget mere råt og usødet i gamle GTA'er. Der var ikke savepoints i en mission. Det var heeelt forfra hver gang. Til gengæld fik man hår på brystet.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 28/10-13 14:16, rettet 28/10-13 14:16 
Så længe spillet er så broken som GTA5 er, synes jeg det er fornuftigt med de checkpoints, ellers ville det godt nok blive enaverende i længden - f.eks. den mission hvor man skal lave stunthop op på et tog i fart, eller bare de gange spillet dræber dig fordi det ikke er 100% klart hvad de vil have dig til at gøre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/10-13 15:03 
GTA5 broken?... arhh common... :P
SumezSumezSkrevet 28/10-13 15:13, rettet 28/10-13 15:16 
Det kommer selvfølgelig an på om man prøver at se på det som et computerspil eller en rutchebanetur. :) Med undtagelse af satire og humor, gør det de ting det prøver på helt fint. Det er indlysende nok at dybt, gennemført og udfordrende gameplay ikke har været et af deres mål. Det vidner koncepter som checkpointsystemet, ekstremt aggressiv auto-aim, og den konstante "du skal herhen marker" på minimap'en om. Alle pengene er kastet efter indlevelsen og detaljegraden i spillets verden, det interaktive er "bare" en måde at få spilleren med og hive ham gennem turen, som man også ser i så mange andre AAA spil. Jeg tror det er lidt det, folk snakkede om i "Arrggh" tråden for nyligt?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/10-13 15:31 
Dunno - jeg syntes bare "broken" er liiige grov nok betegnelse ;) Verdens bedste spil er bestemt det ikke men solid nok underholdning for mig i 45+ timer - ikke skuffet. Online syntes jeg tilgengæld var broken pga. spillere fik slettet surt optjente karakterer, biler, ejendomme, etc.
HeroldHeroldSkrevet 28/10-13 15:36 
Checkpoint-systemet er implementeret efter feedback fra spillerne, så det ville jeg ikke bruge som argument for brokeness. Jeg tror ikke spillet er enhver retrofetichists vådeste drøm, men objektivt set vil jeg ikke tøve med at kalde det et af de bedste spil længe, alt taget i betragtning.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SumezSumezSkrevet 28/10-13 15:55 
Det er netop godt, checkpoint-systemet eksisterer, -fordi- gameplayet er så meget "i stykker". Det er en lappeløsning, så at sige. Jeg ved godt at det er en lige lovlig grov betegnelse, for spillet fungerer jo som sagt efter hensigten, men det illustrerer min pointe. :)

En god måleenhed er at se på hver enkelt gang du dør/fejler, og tælle hvor mange gange du kan sige "det var 100% min fejl". Hvis jeg får en "du har tabt" besked fordi jeg ikke kører præcis den vej spillet har forestillet sig, synes jeg det er lige stramt nok.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 28/10-13 16:06 
Jeg følte ikke at jeg døde pga. spillet var dårligt designet eller pga. dårlig styring, AI, fysik, auto-aim, etc som jeg har gjort i alle tidligere 3D GTA spil. Langt fra den generelle følelse jeg fik i single player i hvert fald.
SeventhSunSeventhSunSkrevet 28/10-13 17:04 
Sumez>
Det er netop godt, checkpoint-systemet eksisterer, -fordi- gameplayet er så meget "i stykker".

Sikke noget sludder.

Der er check point system, fordi man oftest skal køre i bil før man kommer i gang med den egentlige mission.
Selvfølgelig kunne man sige at det er dårligt gameplay, at man skal køre i bil før mange af missionerne, men det er jo udviklernes valg, at dén oplevelse skal være en del af spillet.

Det er jo ikke anderledes end at vi brokker os over un-skippable cutscenes, eller andre spil, som også indfører løbende checkpoints.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 28/10-13 17:06 
Jeg tror ikke helt du forstod min pointe, men det er også fint :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Per SPer SSkrevet 30/10-13 02:43 
Salgstal på GTA V, kilde: Games Industry
>>
Take-Two touts record $1.27 billion second quarter on strength of Rockstar Games' latest; Borderlands 2 hits 7.5 million shipped

Grand Theft Auto V has already shipped 29 million units worldwide, eclipsing the lifetime performance of Grand Theft Auto IV less than six weeks after it debuted. That's the cleanest takeaway from Take-Two Interactive's second quarter financial results, which the publisher released today for the three months ended September 30.

As is standard, the company released two sets of numbers, one calculated using generally accepted accounting principles (GAAP figures), and then one set of non-GAAP figures excluding the impact of certain factors. Normally, GamesIndustry International reports just the GAAP figures, but Take-Two's GAAP figures for the second quarter don't actually include the impact of Grand Theft Auto V. This is because Take-Two doesn't report the revenue and costs of selling games with "undelivered elements" until the game is completed. Grand Theft Auto V Online, the game's multiplayer component, launched October 1, the day after Take-Two's quarter ended.

On a GAAP basis, Take-Two posted sales of $148.82 million for the quarter, down 45 percent year-over-year. The publisher also posted net losses of $124.12 million, significantly worse than its $12.49 million loss for the year before.

The non-GAAP numbers were significantly better, with Take-Two posting a record $1.27 billion in revenues, up 340 percent year-over-year. And instead of a net loss, the publisher posted a net income of $325.57 million under the non-GAAP figures.

Given the success of Grand Theft Auto V, Take-Two also upped its financial outlook for the rest of its fiscal year. The company is expecting net revenues for the full year to land between $2.20 billion and $2.30 billion on a non-GAAP basis, with a net income per share between $3.50 and $3.75, which would be a record for the company.

In a post-earnings conference call, Take-Two executives also touted the success of its entire line up, not just Rockstar's latest. The company said that Borderlands 2 has now shipped 7.5 million copies and counting, putting it on track to become the best-selling 2K Games release of all time. Additionally, Take-Two stressed that its last four major releases--NBA 2K14, Grand Theft Auto V, BioShock Infinite, and Borderlands 2--have all posted franchise-high units shipped numbers in comparable time frames after release.
Also
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 07:50 
Det er jo sygt - og ikke engang ude på PC/Mac endnu.
slk486slk486Skrevet 30/10-13 08:17, rettet 30/10-13 08:17 
Gad vide hvor manger der double dipper på det her. Selv 1% er jo vanvittigt :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 08:21 
Altså på PC eller mener du next-gen konsoller?
slk486slk486Skrevet 30/10-13 08:21 
Tjah, begge dele.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 08:24 
Ok :)

Dunno... jeg er pt ikke fristet. Så skal det i hvert fald være på tilbud senere :)
slk486slk486Skrevet 30/10-13 08:26 
Der er nok også fans der er mere crazy end vi er :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/10-13 08:28 
Sikkert :)

Hvis de fixer dykkedelen - er jeg på!
millenniummillenniumSkrevet 01/12-13 22:35 
Er det kun mig (på PS3) som oplever en gentagende bug hvis man *host host* ved et tilfælde stopper ud for en prostitueret og hun kører med til et øde sted.
Det sker ofte at manden hopper ud af bilen og står fuldstændig stiv ved siden af, mens kvinden sidder alene i bilen og humper på forsædet. :-D
The medium is the message.
XiwanaXiwanaSkrevet 01/12-13 22:45 
*står fuldstændig stiv* - I saw what you did there!
Men spøg til side: Har oplevet en hel del bugs i PS3-udgaven, dog ikke lige den nævnte glitch.
[inspirational quote here]
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/12-13 22:48, rettet 01/12-13 22:48 
Ja. Det sker tit!! Det man så gør, er at slå hende i gulvet ,og ta sine penge tilbage! For den lorte service som hun har taget betaling imod!!
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
slk486slk486Skrevet 01/12-13 23:00 
Lol !
j/k
solid snakesolid snakeSkrevet 02/12-13 00:27 
Jeg har aldrig oplevet så mange bugs i de andre GTA spil til PS2, som der er i GTA 5,
Jeg har oplevet, at biler jeg har brugt forsvinder, bare jeg drejer rundt om mig selv i spillet.. Det er godt nok sølle..
Vi snakker om 2sek hvor jeg ikke fokusere på bilen...

Kan PS3 overhovedet trække spillet tænker jeg bare..
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 02/12-13 00:52 
Det er en klassisk GTA-fejl, uanset platform.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
solid snakesolid snakeSkrevet 02/12-13 01:02 
Jeg har aldrig oplevet det i så stor grad som i GTA 5, så må de heller gøre spillet lidt mindre, for at undgå de fejl..

En anden ting, er politiet ikke blevet sindssyge aggressive i forhold til de andre udgaver. Jeg synes ikke der skal ret meget til, før de begynder og jagte en som en gal.
Hvordan kan man pege på ingenting.......?????????
HeroldHeroldSkrevet 02/12-13 01:44 
Reelt er det ikke en fejl, men bare deres memorycleanup der er lidt for agressiv. :D De fleste open world spil har noget i den boldgade, hvor man kan dreje rundt om sig selv, og så ser alting anderledes ud.

Og jo, politiet er langt voldsommere i GTA V end tidligere.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
slk486slk486Skrevet 02/12-13 07:39, rettet 02/12-13 07:40 
Bortset fra Skyrim, hvor hver en lille dims man efterlader blive liggende til verdens ende :)

Har aldrig oplevet den bug i GTA V, men den er sikkert magen til på 360 :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 07:42 
Jeg kan godt lide politiets logik i GTA V, så fremfor at de bare vælter random-like ind fra højre og venstre, så søger de dig når du er efterlyst. Men selvfølgelig lidt plat at man bare kan køre off road for at slippe fra bilerne.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/12-13 08:17 
Sjovt, jeg synes politiet i GTA4 var væsentlig mere aggressive, og ikke bange for at hoppe og vælte ind foran din vej i deres biler.

Mht. memory optimering og biler, så synes jeg den mest fremtrædende "fejl" i spillet er at så længe du bliver det samme sted i byen, vil det altid være de samme ca. 3, måske 4 forskellige bilmodeller der dukker op. Det virker logisk nok når man kører rundt, og det har altid været en del af spillet af folk kører i forskellige klasser af biler i forskellige kvarterer, men stiller man sig op et sted og prøver at vente på en speciel type bil, virker det pludselig ekstremt kunstigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-13 09:09 
Har jeg slet ikke benærket siden 3 - troede for længst de var ovre det :)
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 10:05, rettet 02/12-13 10:06 
Det har jeg også bemærket - især når man prøver at score en god racerbil i et dårligt kvarter.

Jeg har cirka 30% complete stående på kontoen, og var spændt på hvordan missionerne ville udvikle sig. Det er lidt blandet landhandel. De meget cinematiske missioner synes jeg ofte er de mest kedelige, fordi de er så lineære og ikke indbyder til eksperimentering. Det er altid sjovest når man a) skal begå en forbrydelse, og selv finde ud af hvordan man undslipper politiet, eller b) en klassisk skydesekvens hvor skydevåben og taktik selv kan vælges.

Men i min verden stråler spillet mest, når man ikke spiller GTA V målrettet, men derimod bare lever i det.
Næsten hver gang jeg spiller det, klarer jeg lige en enkelt story mission, og derefter tosser jeg rundt i byen for at lave ballade.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/12-13 10:07 
Jeg får lyst til at vende tilbage til V, men pt. er PS4 min øjesten og hvad nu hvis vi får en HD udgave..? :D
j/k
millenniummillenniumSkrevet 02/12-13 10:17, rettet 02/12-13 10:17 
Jeg får sikkert ikke min PS4 før en gang i 2014. Så GTA V kan vare hele julen for min skyld. Intet siger jul mere en potentiel serie-morder adfærd. :)
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 02/12-13 10:31, rettet 02/12-13 10:38 
.. i et backdrop af juledekorationer i Los Santos... Easter egg, please :)

http://www.cracked.com/blog/5-things-critics-love-about-gta-v-that-actually-suck/

Yup
j/k
SumezSumezSkrevet 02/12-13 10:54 
GTA V criticizes American culture with all the elegance of a grumpy pastor watching his first reality show. Missions have you acting as a paparazzo to catch a wholesome actress with a dong up her ass, massacring hallucinations after too much marijuana, and terrorizing immigrants. Most media outlets praise the game for outrageously mocking every aspect of Los Angeles, but it mocks them without any understanding or tact. If you held a gun to the head of the most secluded Eskimo seal farmer and said, "List California stereotypes," you would not be able to distinguish his list from a GTA V Mission FAQ.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 02/12-13 11:04, rettet 02/12-13 11:06 
Andre gode udtræk:

So the game is a sprawling expanse of detailed nothing
...

I'm not saying you're wrong if you disagree with my thoughts on GTA V; I'm only saying you're a chicken fucker

Alt i alt opsummerer artiklen ganske fint de ting vi har vendt herinde.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 02/12-13 11:20 
If a forensic psychologist found a poem on a suicide victim called "WHY EVERYONE IN MY HIGH SCHOOL SUCKS," his summary of that poem would be identical to any gag in Grand Theft Auto V. Each one follows the same two-step structure: Clearly explain what it's mocking, then nothing else. It'd be almost sad if it wasn't so mean-spirited.

Det triste er så, at vi skal vente så længe på nogen med analytisk kritisk sans - uagtet hvad de så mener om spillet som helhed - mens mange af industriens anmeldere bare er et ligegyldigt hylekor af 10 ud af 10 uden videre indsigt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 02/12-13 11:46, rettet 02/12-13 11:48 
Jeg forstår heller ikke at den kritik ikke kom frem lige med det samme, i stedet for en flod af intet mindre end -perfekte- anmelderscores. Det er jo ikke fordi man behøver at have en Ph.D i literatur og samfundsvidenskab for at genkendte den infantile tone i spillet. I stedet bruger Politiken vendinger som "spiddende skarp satire", hvilket jeg synes er pinligt.
Der er efterhånden så mange aspekter af moderne AAA-spil et det burde være muligt at give en positiv anmeldelse af et spil man godt kan lide, selvom man kritiserer aspekter af spillet der er tydeligt underudviklet.

Lidt i samme boldgade så jeg forleden dag en gennemgang af "overvurderede spil" hos nogle IGN-anmeldere (ja, IGN), og de var nærmest helt enige om at GTA4 har fået mere ros end det fortjener. Så jeg synes det er besynderligt at det bliver ved med at ske, når nu selv IGN godt selv kan se at det er skævt.

Jeg er iøvrigt stor fan af Seanbaby, næsten alt hvad han skriver er så spot-on at det ikke er til at sætte en finger på
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig