X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grand Theft Auto V


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/07-13 17:34 
Så kom den første trailer hvor der bliver vist gameplay fra selve spillet

http://www.gametrailers.com/videos/79d6qz/grand-theft-auto-v-gameplay-debut
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 26/09-13 20:57 
Hva med denne her..

Kan indeholde spoilers
http://www.computerandvideogames.com/430910/blog/gta-5-help-us-solve-the-games-big-hidden-conspiracy-potential-spoilers/
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 08:51 
Nogen der har spillet det online endnu?
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 09:57 
Jeg prøvede i går aftes men kom aldrig videre end figuroprettelse pga. overbelastning. Onlinedelen er hovedrystende dårligt håndteret af Rockstar.
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 10:09 
Det er meget klassisk populære online-spil - de første par dage er altid umulige. Jeg vil gætte på at det er tæt på umuligt at have infrastruktur til så hårdt et pres + de obligatoriske bugs. Som Social Club er det nok oppe og køre inden for en uges tid.

Jeg fik lavet en private session og rendte lidt rundt, men der mangler meget af charmen, når det kun er én selv. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 10:21, rettet 02/10-13 10:23 
De har vidst at der var alvorlige performance problemer i mindst 2 uger (siden spillet udkom) og der er tilsyneladende ikke sket noget som helst. Meget dårligt gennemtænkt at binde single-player features op på online instrastruktur som de har gjort.

At de så forsøger sig med micro-transactions gør ikke smagen bedre...
SumezSumezSkrevet 02/10-13 10:29 
Det er et tilbagevendende problem (se Blizzard), man ku' godt forestille sig at firmaerne sparer på hardwaren, da de godt ved at spidsbelastningen kun ligger de første par dage
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 10:31, rettet 02/10-13 10:32 
Ja det tror jeg også... det er 100% for at spare penge.

"Hovsa... der var en milliard preorders men vi blev overraskede da folk spillede det... ups!"
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 10:32, rettet 02/10-13 11:07 
Ja, men det har været med selve Social Club'en - det er jo seperat fra Online i en eller anden forstand. Som sagt vil jeg skyde på at det er svært at have en infrastruktur klar, der kan håndtere sådan en succes. Det kunne Blizzard heller ikke, og de har været i online-gamet i mange år.

Microtransactions er for mig ligegyldige - du skal alligevel spillet meget for at komme op på en rank, hvor det fede hardware er.

Edit: Lige for at illustrere at ingen har gjort det indtil videre :D

http://imgur.com/UDVxCBu
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 14:31, rettet 02/10-13 14:32 
Forstår ikke hvorfor det er en undskyldning - specielt når de har haft to ugers "advarsel".
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 14:38 
Det er ikke en undskyldning - det er et argument for at det ikke kan lade sig gøre at forudsige hvor stort et pres der kan komme på serverne, selv med antallet af solgte spil in mente (og 14 dage er ikke lang tid til at trylle så meget frem). Hvis Blizzard ikke kan, så kan Rockstar heller ikke.
Jeg ved ikke nok om opsætningen til at vide om man kan betale sig fra det inden, men kan forestille mig det ville være et svimlende højt beløb. Shit, selv Google og Facebook kan bukke under for presset, og de er bygget til de mængder af trafik de har.

Jeg synes det er irriterende at det ikke virker, men det kom ikke som nogen overraskelse.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 14:45 
Selvfølgeligt kan de forudsige det hvis de vil (betale) - det er en fjollet påstand andet.

Men jeg er heller ikke overrasket, bare irriteret over de fortsat skider på forbrugerne 14 dage efter launch.
SumezSumezSkrevet 02/10-13 14:46 
Jeg tror sagtens det kan lade sig gøre at forudsige (man kan altid overestimere), er bare ret overbevist om at det ikke er rentabelt at gøre noget ved det. Det er da i hvert fald ikke gået ud over Blizzard's salgstal, så hvorfor skulle de gå ud og brænde formuer af på ekstra hardware og mere fleksibel software?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 14:51 
Præcist.
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 14:53 
Man kan måske leje sig til det? Jeg tror at købe det er økonomisk selvmord, da man risikerer at kapaciteten efterfølgende er spildt.

Beano: Jeg synes kun de 14 dage er gældende, hvis det var samme system. GTA Online lancerede jo først i går, og selvom begge dele er grundet for høj kapacitet, så er det ikke helt det samme setup, de skal køre det på. Det er større, vildere og dyrere, og sikkert ikke noget du lige udbygger med ekstra kapacitet på 14 dage. :D
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 02/10-13 14:59, rettet 02/10-13 15:03 
Det vil overraske mig hvis det er to forskellige backends det kører på :)

EDIT: Er GTA Online overhovedet baseret på dedikerede servers til gameplay og ikke bare peer-to-peer som så meget andet (ikke-MMO)? GTA4 var peer-to-peer svjv.

Så nemli' at Rockstar nævnte en fejlmedelse ifm. klient hosting som kunne tyde på det kun er peer-to-peer.
SumezSumezSkrevet 02/10-13 15:04, rettet 02/10-13 15:04 
Herold>
Man kan måske leje sig til det? Jeg tror at købe det er økonomisk selvmord, da man risikerer at kapaciteten efterfølgende er spildt.

Jeg vil skyde på at deres serverpark i forvejen er leje (ingen kilde, udover at det er standard i IT-branchen).
Måske ikke Blizzard, de er trodsalt giganter, men langt de fleste udbydere af onlinespil, kører sikkert deres software via virtuelle servere på high-end hardware, placeret i en eller anden vild, underjordisk Mission Impossible-agtig bygning med state-of-the-art sikkerhed og crazy fibernet, som udlejer deres service til diverse større selskaber. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
HeroldHeroldSkrevet 02/10-13 15:19 
Beano: Nej, backenden er sikkert samme, men jeg vil gætte på at Social Club kører uafhængigt af resten, i og med det allerede har været i spil med Max Payne, etc.

Det er stadig P2P, vil jeg mene.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
HyakotakeHyakotakeSkrevet 05/10-13 10:55 
Beano>
Meget dårligt gennemtænkt at binde single-player features op på online instrastruktur som de har gjort.


Hvilke singleplayer-features er bundet op på online? Man kan spille singleplayer til 100% completion uanset hvor broken online-delen er... eller hvad menes der?
HeroldHeroldSkrevet 05/10-13 15:32 
Det er dét med at tage billeder via Snapmatic - det kan man fx. ikke, hvis man ikke er forbundet til Cloud'en. Det samme med BAWSAQ-markedet.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 05/10-13 19:54 
Nemmerli'
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/10-13 11:22 
Nåhr, ja, jeg har en enkelt gang ikke kunnet tage billeder, men det var på launch-dagen for online, hvor det var helt forventeligt at der ville gå ged i det. Det var fixet efter en dags tid, så det har på ingen måde generet. Stock market er så lille og ubetydelig en del, når man har tjent sin første halvanden milliard, at det havde jeg slet ikke lagt mærke til var bundet op på onlinedelen... alt i alt, buhu, whatever, det kører jo fint nu :-D
BeanoBeanoSkrevet 06/10-13 11:37 
Jeg prøvede tre gange i går aftes at spille det online, uden succes - det er pinling for et P2P baseret spil. Så selv buhu.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 06/10-13 14:03 
Ah, jeg snakkede om at kameraet virkede igen... ja, det er godt nok skidt hvis Online stadig ikke duer. Jeg er stadig i gang med SP og tør ikke gå online endnu da jeg læste om at den kunne lave gejl i ens SP save games.
BeanoBeanoSkrevet 06/10-13 14:25, rettet 06/10-13 14:25 
Jeps, jeg har bare gennemført singleplayer story nu, så har ikke testet om kameraet virker 100% af tiden :)
Ikke at kameraet er en vigtigt feature, men bare ærgerligt det unødigt er bundet op på SocialClub/online for overhovedet at fungere.

GTA Online multiplayer virker men sporadisk alt efter om Amerikanerne sover - spillede nogle sessions i dag som var ganske underholdende :)
Dog svært at finde spillere nok til at få mere end 2-4 personer i ens job-sessions.
BeanoBeanoSkrevet 06/10-13 17:00 
Nå men så ville jeg lige spille det online... og min online karakter var væk og skal nu starte forfra. Grrr... broken!
HeroldHeroldSkrevet 06/10-13 19:33 
Log ind på Social Club og se om den er der - der er serverproblemer, så man har sandsynligvis stadig sin figur i behold.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/10-13 19:45 
Profilen er også væk fra SocialClub web. Har prøvet at restore profil saves fra PS+ cloud backup'en men det hjalp heller ikke.
Så vidt jeg kan se på gamefaqs, så er der mange der oplever det samme :(
HeroldHeroldSkrevet 06/10-13 20:14 
:( Der er flere der siger at de er gemt på clouden, men ryger hvis man laver en ny figur i samme slot. Det er lidt kritisk - også derfor jeg liiige venter en uge mere, tror jeg.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
BeanoBeanoSkrevet 06/10-13 20:17 
God ide :)

Holder mig fra at bruge slot 1, hvis altså jeg gider starte forfra.
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 13:08, rettet 08/10-13 13:08 
Av...

"GTA Online: Rockstar ate my gangster"
http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-08-gta-online-rockstar-ate-my-gangster
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/10-13 13:11 
Er de færdige med at slette characters endnu? Gidder heller ikke starte før.
BeanoBeanoSkrevet 08/10-13 13:14 
Nope - stadig ikke fixed.
RaGeRaGeSkrevet 08/10-13 19:14 
Jeg er virkelig imponeret over vandet i GTA 5, det virker nærmest fotorealistisk :P
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
DunwichDunwichSkrevet 08/10-13 22:52 
Fremragende spil. En skam med den lidt upræcise styring i bilerne, i Xbox versionen, samt Point of Interest markeringer der forsvinder fra kortet - også Xbox versionen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/10-13 22:58 
Er kontrollen over bilerne dårligere i Xbox versionen?
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 08/10-13 23:00 
Ja.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 08/10-13 23:06 
Jeg synes kun jeg har problemer med at styre bilen når jeg kører på samme måde som da jeg var 10 og forsøgte at spille Gran Turismo. :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
slk486slk486Skrevet 09/10-13 00:21 
@Dunwich: Noget du har læst dig til, eller har du testet begge udgaver?
j/k
JmogJmogSkrevet 09/10-13 00:48 
Uden at have prøvet PS3-versionen synes jeg, at styringen er fremragende på Xbox. Meget bedre end fireren. Her føler jeg, at jeg har glimrende kontrol over bilen konstant, uanset hvilken model det er.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 09/10-13 06:22 
Hvordan med kameraets placering når man kører? Standard instillingen i 4eren var placeret så man lige præcis følte at man ikke havde tilpas overblik. Er dette forbedret?
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 07:48 
Kamerasystemet virker desværre uændret.
slk486slk486Skrevet 09/10-13 08:43 
Der er 4 vinkler at skifte imellem on the fly. Husker ikke om det var det samme i IV?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 08:46, rettet 09/10-13 08:47 
Tror han mente det med at bilen blokerer vejoverblikket når man kører.
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/10-13 08:46 
Man kan sætte tre kameraplaceringer (FPS-kølerhjelm, tæt og fjern) samt high eller low vinkel. Så vidt jeg husker er vinkelvalget nyt og high giver et næsten optimalt udsyn over vejen. Jeg forstår ikke hvorfor de ikke for længst bare har lavet en option hvor man frit kan taste en vilkårlig vinkel ind som standard! Det er sgu da en no-brainer!
HyakotakeHyakotakeSkrevet 09/10-13 08:49 
Kan man hidkalde en mechanic som kan levere en bil fra ens garage? Jeg har ikke fundet denne option og det er træls at skulle hente fx en god motorcykel helt nede i byen som man skal bruge oppe i bjergene...
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 08:51, rettet 09/10-13 09:11 
(forkert tråd, øj!)
slk486slk486Skrevet 09/10-13 09:05 
@Beano: Ja, men vinklen kan jo skiftes, så den ikke gør.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 09:19 
Jeps, men hopper spillet ikke selv tilbage til defaulten? Syntes jeg jævnligt måtte skifte i hvert fald.

Et andet (og værre) problem jeg havde med kamerasystemet - måden det konstant forsøger at modarbejde spillerens brug af kameraet via højre stick. Dvs. slipper man sticket, svinger kameraet tilbage med det samme. Specielt generende til fods og i helikopter når man vil orientere sig. Et gammelt problem for serien men burde være muligt at fixe i 2013.
slk486slk486Skrevet 09/10-13 09:23, rettet 09/10-13 09:23 
Jo, nu du siger det husker den sikkert ikke ens valg af vinkel.
At kameraet svinger tilbage har jeg ikke noget problem med - nok bare vandt til det fra andre racers.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 09/10-13 09:27, rettet 09/10-13 09:28 
Det er også primært til fods og i luften det generer mig - direkte frustrerende når man spiller online :P

I rigtige bilspil bruger jeg næsten aldrig højre stick til at kigge omkring... måske i BO:P :)
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig