X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Grand Theft Auto V


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 09/07-13 17:34 
Så kom den første trailer hvor der bliver vist gameplay fra selve spillet

http://www.gametrailers.com/videos/79d6qz/grand-theft-auto-v-gameplay-debut
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 17/09-13 20:35 
^ this.
j/k
HeroldHeroldSkrevet 17/09-13 20:45 
Hvis vi nu fokuserer på karakteren som et udtryk for æstetik, kvalitet og værdi, i stedet for en empirisk værdi af det samlede spil, tror jeg den er nemmere at få til at glide ned. Et 10-tal er ikke, og vil ikke altid være et 10-tal i alle tilfælde. Sårn' er'ed bar'.
This isn't life in the fast lane. This is life in oncoming traffic.Spiller nu: Left 4 Dead 2
SeventhSunSeventhSunSkrevet 17/09-13 21:02 
Sumez>
Hvis du går ned i en gyde i GTA4 finder du aldrig noget, selvom du udforsker hver eneste gyde i spillet. Spillet har ikke sat situationer, mål og udfordringer op for dig udenfor hovedmissionerne.

Det er jo ikke rigtigt?
Jeg ved ikke om du kalder hver eneste tilgængelig mission fra dine bekendte en "hovedmission", for at stjæle biler for Brucie er svjh uafhængigt af historien.

Oven i det er der hele tiden opgaver, som kun kommer frem hvis du går hen til personen og snakker med dem.
De er markeret som en lille mand på kortet, når du er tæt på mener jeg.
forude venter en teknisk og videnskabelig triumfSpiller nu: Horizon: Zero Dawn, Legend Of Zelda, The: B..., Plants Vs. Zombies: Gar...
SumezSumezSkrevet 17/09-13 21:05, rettet 17/09-13 21:06 
Beano>
Forventninger og krav til spil er højere nu end de var for 5 1/2 år siden, det er da indlysende. *suk*

Hvis det er indlysende, er det en smule sørgeligt
Vil du ikke mene at der er kommet væsentlig bedre spil end GTA4 både før og efter GTA4? Eller i det mindste bare bedre.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 17/09-13 21:08 
SeventhSun>
Jeg ved ikke om du kalder hver eneste tilgængelig mission fra dine bekendte en "hovedmission", for at stjæle biler for Brucie er svjh uafhængigt af historien.

De er også temmelig intetsigende. :) Jeg synes Rockstar gjorde et meget bedre job med sidemissionerne i RDR - selv de simple "fang en tilfældig eftersøgt" missioner kunne udarte sig som en lille historie for sig selv, hvilket var ret imponerende. Der var også ufatteligt mange flere, og mange flere forskellige typer sidemissioner.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dRxLdRxLSkrevet 17/09-13 21:49 
Nu har jeg kigget på det galleri af sammenligningsbilleder som digital foundry har lagt her:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-09-17-grand-theft-auto-5-720p-comparison-gallery

Og jeg synes faktisk stadig der er en signifikant forskel i dybdevirkningen af skygger mellem de to versioner i nogle udendørs screenshots.
Jeg anbefaler at man kører frem og tilbage i billedpar med højre og venstre piltast for bedre at se forskellene og at I tager et blik på følgende par:

27-28, 39-40, 49-50, 55-56, 69-70, 247-248 og 257-258

Kan I også se en markant forskel (udover teksturopløsningen) hvor den ene version konsekvent har bedre dybdevirkning i sine skygger mens den anden synes at være langt mere flad?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-13 00:24 
Jo det er tydeligt at se når man sammenligner sådan.
Spiller nu: Phantasy Star IV
spectrespectreSkrevet 18/09-13 07:41 
Jeg synes ikke man kan sammenligne scores fra forskellige årstal. Et gta4 10-tal kan ikke sammenlignes med et gtav 10-tal. Gta4 var noget af det bedste den årgang men gta v kan så meget mere og får et 10-tal på den baggrund.
Det ideelle ville være at scores blev revurderer hvert år, men det kommer aldrig til at ske.

Back on topic..
Tågede rundt i et par timer igår og morede mig med lidt kaos. Tævede hjemløse under en motorvejsbro, slæbte rundt på politi biler med kranvognen, kastede mig ud foran biler med ragdoll mode, stjal fly i lufthavnen. Timerne fløj bare afsted :D
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 08:40, rettet 18/09-13 08:50 
Ja det er en tidsrøver - tror jeg brugte 7 timer på det i går, timer som bare fløj :)

Primært spillet en del story missioner med Franklin og Michael (Trevor og dykkeriet er stadig ikke dukket op), fundet hunden Chops, fået et par lap-dances, handlet aktier, nuppet et par RDR'agtige random-events, moret mig over den skarpe satire der gennemsyrer verdenen, og i gang med forberedelse til første kup. Top underholdning hvis man kan løsrive sig fra uha-det-er-ikke-det-perfekte-spil mindsættet ;)

Eneste større irritation (indtil videre) er Rockstar's Social Club servers som i perioder ikke kan holde til presset - så nogen gange hvor man tager et billede med in-game telefonen, kan den ikke lukkes før der kommer time-out og man mister billedet. Trals at de ikke bare gemmer billederne lokalt på HDD i stedet for at uploade den til deres SC server. Vist fornuftigt de først åbner op for online multiplayer delen i oktober.
Deres website og iOS app (iFruit) lider også under presset.
slk486slk486Skrevet 18/09-13 08:58 
Har bukket under og bedt kæresten tage det med hjem (PS3). Dammit!
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 09:07 
Jeg har lige opdaget det er et lortespil... ups!
spectrespectreSkrevet 18/09-13 09:11 
Jeg kunne slet ikke få lov til at tage et billede? Skal man tilmelde sig social Club et sted?
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
slk486slk486Skrevet 18/09-13 09:12, rettet 18/09-13 09:17 
Beano>
Jeg har lige opdaget det er et lortespil... ups!

:P

@dRxL: Jo, ser bedre ud på den ene, men er det ikke bare den sædvanlige 360 gamma offset "bug"?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 09:13, rettet 18/09-13 09:14 
@1up: Er kamera funktionen deaktiveret på din in-game telefon?

Ellers prøv her:
http://socialclub.rockstargames.com/
spectrespectreSkrevet 18/09-13 10:34 
Nu har jeg oprettet en social Club konto så må vi se om det virker
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 10:36 
Det bør det hvis du også har linket det til din PSN/XBL konto.
dRxLdRxLSkrevet 18/09-13 10:57 
slk486>
@dRxL: Jo, ser bedre ud på den ene, men er det ikke bare den sædvanlige 360 gamma offset "bug"?

Det kunne måske være noget med gamma, når man ser på hvor udvasket kontrasten og farvedybden bliver. Er det et kendt fænomen, og kan man gøre noget ved det? Tænker at farveinformationen allerede er smidt væk når signalet er ude af xboxen og så er det jo lige meget.

På en del af billederne ser det dog også ud som om skyggerne foldes forskelligt rundt om 3d modellerne, hvor x360 versionen virker mindre naturtro.

Kom i øvrigt til at kigge på Digital Foundry's sammenligning af Red Dead Redemption hvor det er lige omvendt med en ps3 version der har lavere opløsning, mere blurrede texturer og mere aggressiv LOD. Dog er det kun PS3 versionen af det spil der viser indfaldende lys inde i bygningerne.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 18/09-13 11:06, rettet 18/09-13 11:09 
360'eren har bare en lidt fladere gamma kurve, men det ville vel være mærkeligt hvis R* ikke har taget højde for det - det ligner bare det issue.

En grundig sammenligning:

http://filmicgames.com/archives/14

I mange af de tidligere 360 -> PS3 ports virker PS3 output lidt for saturated og mørkt fordi farverne er tilpasset 360 kurven.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/09-13 11:12 
Jeg ville næsten ønske spillet var sådan her :D
http://www.collegehumor.com/video/6919684/gta-5-is-so-realistic-its-boring
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
XiwanaXiwanaSkrevet 18/09-13 11:34 
Hvordan er frameraten? Digital Foundry's analyse udpeger vist PS3-versionen som favoritten på dette område. Men er der nogle af jer, der har førstehåndstryk? Kører spillet stabilt både i by og på land (andre fora melder om frameratedrops i visse områder på kortet)?
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 11:49, rettet 18/09-13 11:50 
PS3 frameraten er vist næsten konsekvent et par frames under 360 udgaven iflg. DF men de mener ikke det kan ses med det blotte øje (læs deres artikel). Generelt er frameraten anstændig IMO (for et open-word spil i GTA's klasse) i byområder og travle steder, men super smooth og stabil er det ikke. Mere solid i mindre bebyggede områder, indendørs lokationer, på vandet, osv. Sammenlignet med 4'eren er frameraten mærkbart bedre, samtidig med at grafikken er mere detaljeret, skarpere og har mindre draw-in/pop-up, etc.
slk486slk486Skrevet 18/09-13 11:52, rettet 18/09-13 11:53 
PS3 frameraten er vist næsten konsekvent et par frames under 360 udgaven iflg. DF

Kun i cutscenes:

Overall the PS3 puts out the lower frame-rate for synchronised in-engine cut-scenes, typically by a matter of two frames-per-second and rarely much more.
...
For unsynchronised play involving cop chases through busier segments of the city, it's common to see drops to 20fps on both platforms as well, though a clear performance leader is hard to parse out here. Trevor's more explosive battles with rival drug dealers in the outback areas also suffer, during which the PS3 seemingly takes an advantage despite the chaotic excess of fire and smokes effects. Ultimately, the variability of this lead shows attention has been duly paid to the strengths of the PS3 architecture, where the difference is practically imperceptible to the naked eye.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 11:56, rettet 18/09-13 11:57 
Ok, jeg syntes bare frameraten også var en smule lavere på PS3 i den analyse (gameplay) video de har på siden.
slk486slk486Skrevet 18/09-13 11:57, rettet 18/09-13 11:58 
Ja, de virker lidt inkonsekvente, da de rent faktisk ved siden af videon skriver:

In like-for-like scenes we often see a 360 performance lead, but its in-game the impact is far less pronounced than it was in GTA4.

Har selv valgt PS3, for ground textures og LPCM.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 12:08, rettet 18/09-13 12:09 
Har også PS3 udgaven og ingen deciderede klager over grafikken herfra. Jow ja, framerate måtte naturligvis gerne være 100% stabil 30fps, men open-world omfanget i betragtning, detaljegraden, meget lav draw-in og ingen tearing, så er det dælme et flot spil. Lys, reflektioner, vandet, vejr, og andre stemningsfulde effekter hjælper på helhedsindtrykket :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-13 12:18 
Da jeg spillede det med et par venner var vi rimelig enige om at spillet ikke var særlig flot (PS3). Men vandet kunne vi godt lide :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/09-13 12:33 
Og hvad syntes du om RDR?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 12:39, rettet 18/09-13 12:39 
Konsolkongen>
Da jeg spillede det med et par venner var vi rimelig enige om at spillet ikke var særlig flot (PS3). Men vandet kunne vi godt lide :)

Men vi er blevet enige om dine venner ikke er særligt troværdige, ikke? :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-13 13:11 
slk486>
Og hvad syntes du om RDR?

Det synes jeg var ret imponerende da det udkom, men uden at have sammenlignet dem direkte så synes jeg ikke der er sket det helt store fra RDR til GTA V.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 18/09-13 13:15 
Tror jeg heller ikke der er, jeg var bare nysgerrig :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/09-13 13:18 
Beano>
Men vi er blevet enige om dine venner ikke er særligt troværdige, ikke? :D

Tjo, de er måske helt galt på den hvad invert aim angår, men ellers plejer de at være meget fornuftige :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/09-13 13:31 
Vedr. RDR, teknisk set er der mere knald på GTA5, men jeg syntes faktisk bedre om helhedsindtrykket i RDR fordi de øde omgivelser var passende for en western og plads til mere bevoksning, polering og højere framerate. Trods alt ikke moderne storbyområder spillet forsøgte at genskabe. RDR's "store" byer virkede sammenlignet lidt for øde og kulisseagtig.
slk486slk486Skrevet 18/09-13 13:43 
Enig Blackwater føltes som en kulisse.
j/k
SumezSumezSkrevet 18/09-13 13:44 
RDR brillierede når man red rundt i en øde ørken, med de store røde klipper i baggrunden. Det er faktisk endnu en af de flotteste spiloplevelser jeg har i hukommelsen, selvom det tekniske ikke var noget skelsættende.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
silverstarsilverstarSkrevet 18/09-13 15:11, rettet 18/09-13 15:16 
1up>
Jeg synes ikke man kan sammenligne scores fra forskellige årstal. Et gta4 10-tal kan ikke sammenlignes med et gtav 10-tal. Gta4 var noget af det bedste den årgang men gta v kan så meget mere og får et 10-tal på den baggrund.
Det ideelle ville være at scores blev revurderer hvert år, men det kommer aldrig til at ske.

Jeg er enig i, at man skal være varsom med direkte sammenligninger af scores, der hvor jeg ikke er enig er i din vurdering af at GTAIV var noget af det bedste fra den årgang, og det var bestemt ikke til 10/10 i min bog, hverken dengang eller nu.
Jeg synes missionerne hurtigt blev meget ensformige og direkte kedelige, og jeg synes historien var skidt og uinspireret, jeg lagde ret hurtigt spillet på hylden igen, det føltes simpelthen som "arbejde" at skulle spille det, og ikke sjov.
Det er først for relativ nylig jeg fik taget mig sammen til at sætte det på igen og fik det gennemført, og det var kun fordi jeg skippede alle de ligegyldige sidemissioner at jeg fik slæbt mig igennem. Jeg synes mini-games var dødsyge og føltes påklistrede, og hele dating-gamet samt emails og SMSer der konstant tikker ind blev jeg lynhurtigt træt af.
Jeg kunne langt bedre lide det ældre vice city, og jeg synes også at DLC som Ballad of Gay Tony og Lost and the Damned var langt mere inspirerede hvad historien angår.

Pointen er, at når Edge gav GTAIV 10/10 i sin tid, som jeg slet ikke mener det er til, så skal der mere end endnu et 10/10 fra Edge til GTAV til at jeg bliver overbevist om at der er tale om en helt unik og enestående spil-oplevelse :)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
Per SPer SSkrevet 18/09-13 22:23 
Lidt info om omsætning af GTA V. Kilde: Games Industry

Rockstar's latest crime game posts largest sell-through launch revenues in Take-Two history

Grand Theft Auto V is officially off to the fastest start in series history. Take-Two Interactive today announced that the Rockstar-developed open-world crime game brought in more than $800 million worldwide in its first 24 hours on sale.

That's a record not just for the Grand Theft Auto franchise, but for Take-Two Interactive itself. And although Take-Two didn't claim it, that $800 million figure appears to be a new day-one record for the industry as a whole. Last November, Activision touted Call of Duty: Black Ops II as raking in $500 million in day-one revenues, surpassing Modern Warfare 3's $400 million+ total, which at the time was billed as the biggest one-day launch total ever in any entertainment medium.

Grand Theft Auto V's success on the commercial front matches its critical acclaim. The game was almost universally showered with praise, with the Xbox 360 edition posting a Metacritic average of 98 as of this writing. It also generated some controversy in familiar series fashion with some critics put off by its misogyny and treatment of disturbing subjects.
Spiller nu: -, Prince Of Persia: The F..., GoldenEye 007: Reloaded
SonicSonicSkrevet 18/09-13 23:53 
Amazing numbers!
Parental Advisory: Explicit Lyrics
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/09-13 01:39 
Kan ikke huske om CoD spillene udkom til PC samme dag som konsollerne. I få fald er det endnu mere imponerende med GTA (selvom CoD fanbasen er forholdsvis lille til PC)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkbeatDarkbeatSkrevet 19/09-13 01:56 
Jeg var alligevel imponeret over hvor mange der var i køen til midnatslaunch i Fona, Frederiksbergcenteret.

Jeg var der en halv times tid i forvejen hvor der var ca 8 mennesker og jeg regnede ikke selv med at der ville komme flere, men inden for 20 minutters tid var der lige pludselig 40-50 mennesker.

Anyway, jeg tror jeg allerede har smidt 15 timer i spillet og er meget imponeret. Selvom der står "33% Completion" på mit Save, føltes det som om jeg knap nok har skrabet overfladen. Der er et væld af aktiviteter jeg ikke rigtig har rodet med endnu og der kommer hele tiden nyt til.

Ligesom GTAIV er jeg især facineret af detaljegraden i spillet. Der er så mange unikke bygninger og lokationer, der ikke har nogen praktisk funktion i spillets historie, men er designet med en sådan omhu at byen føles levende.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 19/09-13 02:00 
Jeg brugte over en time bare på at tabe i tennis tidligere i dag - så hardcore en gamer er jeg :D
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
SumezSumezSkrevet 19/09-13 12:18 
Darkbeat>
Ligesom GTAIV er jeg især facineret af detaljegraden i spillet. Der er så mange unikke bygninger og lokationer, der ikke har nogen praktisk funktion i spillets historie, men er designet med en sådan omhu at byen føles levende.

Kan man gå ind i dem?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 19/09-13 12:51 
Jeg er også spændt på hvor meget eksplorativt GTAV er anlagt. Det var IMO forskellen på eksempelvis San Andreas og Bully.

S.A. var stort men intetsigende. Bully var lille men kvalitativt. Jeg foretrak klart Bully.
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 19/09-13 13:49 
Med de få timer jeg har clocket i GTAV kan jeg sige der er rigtig meget at se, men har ikke fundet så meget spændene at udforske. Og dog, for med crashede UFOer at finde på havbunden mv. skal der nok være noget :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/09-13 14:04, rettet 19/09-13 14:08 
Verdenen er da spækket med indhold, liv og områder at udforske - men man kan ikke gå ind i særlig mange bygninger, altså ud over dem som er en del af missioner, butikker, huse man kan købe, osv.

Jeg så nogle videoer af undervands gameplay - kan det passe at man ikke får fuldt udstyr inkl. finner? Kun en lufttank på ryggen og så ellers bare svømme som normalt.
slk486slk486Skrevet 19/09-13 14:13 
Der er flotte ting at se uber alles, men jeg har ikke oplevet nogen følelse af payoff ved at udforske. Der er ikke rigtig noget der ansporer til at se hvad der gemmer sig i gården, fordi det bare er endnu en container, der - selvom den er spækket med detaljer og ser rigtig flot ud - ikke giver nogen tilfredsstillelse. Lidt svært at forklare :)

Som sagt jeg har nok bare ikke udforsket nok til at det giver mening.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/09-13 14:17 
Der er 50+ forskellige random-events som dukker op når man bare går/kører rundt :)
SumezSumezSkrevet 19/09-13 14:25 
slk486>
Der er flotte ting at se uber alles, men jeg har ikke oplevet nogen følelse af payoff ved at udforske. Der er ikke rigtig noget der ansporer til at se hvad der gemmer sig i gården, fordi det bare er endnu en container, der - selvom den er spækket med detaljer og ser rigtig flot ud - ikke giver nogen tilfredsstillelse. Lidt svært at forklare :)

Det giver fint mening, og det jeg synes har været seriens akilleshæl siden de ændrede formlen med 3'eren.
Byerne er flotte og levende, men så snart man begiver sig ned ad en gyde for at se hvad der findes der, føles det lidt som om man ser bagsiden af kulissen, og illusionen var brudt.
Her synes jeg GTA4 gjorde et klart bedre job end forgængerne mht. at bevare illusionen omkring den levende storby, men der var stadig ikke rigtig noget at gå på opdagelse efter.
Jeg forstår godt at man ikke har bemandingen til at skabe unikt indhold til alle områder og bygninger, der ikke er en eksplicit del af en mission, men det er så netop også den største fælde ved openworld spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 19/09-13 14:31 
Måsker mangler der bare noget random loot :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 19/09-13 14:35 
Ja det kunne være fedt man kunne tage Chops med ud at finde (S)katte :)
slk486slk486Skrevet 19/09-13 14:36 
Hmm.. Det virker bekendt :D
j/k
653 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig